SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Po nehodách boli v Bratislave zápchy, na Miletičovej nepremávali električky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Keby si tak zacali vsimat aj cumilkov, ktori brzdia dopravu a neraz aj dalsiu nehodu. Keby si tak zacali vsimat blbeckov, ktori sa nevedia pripajat a z dvoch pruhov spravia rovno 6, napriklad zjazd z Pristavneho mosta na Slovnaft.
Keby si zacali vsimat chodcov, ktori prechadzaju cez cestu akoby boli na vychadzke, samozrejme mimo priechodov pre chodcov.
 

re:kasperko

Mať výrazne lepšie vodičské schopnosti, ako väčšina spoluvodičov, je vždy problém pre ich majiteľa. Menejschopným sa vždy prispôsobujú pravidlá npr. "Prispôsobiť jazdu schopnostiam....." to je úplne geniálne pravidlo. Ak by sa skutočne povedzme každých 5 rokov testovali schopnosti vodičov, celá komunita by sa vzbúrila. 70% vodičov by v nich neobstála a nutne by priša o vodičskjé oprávnenie. Vytvárači kolón, nekoneční šporivci, vodiči kolónisti....atd. taká je realita, veď najlepší vodiči boli a sú vystrnadení na okruhy, por trochu rýchlejšej jazde sa im spúšťajú všetky obranné mechanizmy a očakávajú blízkosť smrti. Nič sa s tým nedá robiť. Rovnako vodiči vo veku 70+ , z dôvodu reflexov, sústredenia, koncentrácie, čisté smrteľné nebezpečenstvo, ale lekár ich vždy odobrí. Pokutovanie bezdôvodne pomalej jazdy je 20€, porovnajte to s pokutami za rýchlejšiu jazdu. Predstavte si, že tých pomalých k smrti vystrašených by ste začal pokutovať povedzme 500 -1000 € za pomalú jazdu, vytváranie kolón, neschopnosť sa spájať do pruhov.....atd. Koľko "opravdivého súcitu" by sa objavilo od "rovnako schopných. Vedia to aj policajti, ale národ vodičov sa vymeniť nedá. Veď oni "len" prispôsobili jazdu svojim schopnostiam/neschpnostia. No a hlboké presvedčenie, že čím pomalšie tým bezpečnešie im nik nevyhovorí, ale keď im poviete, prečo potom nechodia pešo 2-3 km/hod, alebo verejnou dopravou tak okamžite vykúzlia na tvári nechápavý pohľad. Tento príspevok nie je o nejakom superegu, alebo super vodičských schopnostiach, je o realite slovenských vodičov.
 

slovenských vodičov ?

ved problemy su iba v BA ....
 

 

Pane bože, zase jeden čo by všetko vyriešil ... prosím aspon si prečitaj vyhlašku o cestnej premávke namiesto tych drístov tu... o ohladuplnosti si už počul ty majster sveta?
 

 

No a presne o takychto pise. Vyhlaska federalneho ministerstva vnutra bola zrusena v roku 1996, neexistuje uz dvadsat rokov...

Poznas vobec sucasne pravidla cestnej premavky? Aka je minimalna rychlost na dialnici v obci? Kedy je povolene otacanie na semaforoch?
 

 

Súčasné pravidlá cestnej premávky sú síce publikované v Zákone č. 8/2009, ale zároveň s ním bola vydaná aj Vyhláška č. 9/2009 ktorou sa vykonáva tento zákon.
A práve v tej vyhláške sú vyobrazené dopravné značky a vysvetlený je tam aj význam dopravných značiek, teda aj tých ktoré povoľujú otáčanie na semaforoch.
Tak isto aj po tej zrušenej federálnej vyhláške boli pravidlá cestnej premávky publikované v Zákone č. 315/96, ale ani ten sa nezaobišiel bez niekoľkých vyhlášok (Vyhláška č. 225/2004 Z.z, dovtedy č. 90/1997 Z.z) ktorými sa vykonávali niektoré ustanovenia tohto zákona.
Takže aj napriek tomu, že pravidlá cestnej premávky sú alebo boli publikované v uvedených zákonoch nemôžeme zabúdať ani na príslušné vyhlášky. Takže nie všetky vyhlášky týkajúce sa pravidiel cestnej premávky boli zrušené.
No a ja si myslím, že okrem toho nesprávneho doporučenia na prečítanie vyhlášky (malo byť "zákona a vyhlášky") má janhlad pravdu. Veď ohľaduplnosť je to, čo na našich cestách dnes najviac chýba, ale arogancie a bezohľadnosti majú niektorí vodiči na rozdávanie!
 

re:janada

V závere príspevku je uvedené:" Veď ohľaduplnosť je to, čo na našich cestách dnes najviac chýba, ale arogancie a bezohľadnosti majú niektorí vodiči na rozdávanie!" Určite na Vaše veľké prekvapenie, predpokladám, že sa dožadujete, aby boli tolerovaní tí "slabí" vodiči. Osobne považujem za najvyššiu bezohľadnosť, keď takíto vodič donútia desiatky až stovky vodočov ísť ich spôsobom a ich tempom v nebezpečnej kolóne. Ak je predbiehaný čo samozrejme vyvoláva aj vodičsky náročnejšie situácie, považujeto za aroganciu. Aby som bližšie objasnil čo je arogancia? Naučené, alebo výchvou získané správanie t.j. agresívna energia sa v jedincoch hromadí, až kým sa nestane niečo, čo spustí jej uvoľnenie. Spúšťačom je často nejaké výhražné gesto, napríklad nepriateľský pohľad alebo prekročenie hraníc osobného teritória čo je pri šoférovaní veľmi časté. Vodič prispôsobujúci si jazdu len a len podľa svojich schopností/neschopností spomaľvač, sledovač rýchlomeru....atd. je spúšťačom negatívnej energie u ostatných vodičov t.j. jeho arogancia spôsobí rozšírenie arogancie a potom nastávajú "kritické situácie", ktoré slabý vodič spúšťa. Takže podľa mňa je neohľaduplný, bezohľadný, arogantný a tieto svoje skvelé vodičské vlastnosti trvale nanucuje ostatným vodičom. Pritom má predstavu, že ak detajlne až nezmyselne dodržuje pravidlá, vyhlášky...atd. jazdí údajne bezpečne, nič neporušil. Je to hlboký omyl, je to práve on, ktorý vytvára napätia, až agresiu na ceste a pritom sa tvári ja nič, ja som len dodržiavač pravidiel. Dožaduje sa tolerancie svojich neschopností a "úradnicko byrokratického" dodržiavania zákonov, za ktoré ich schvalovatelia nenesú žiadnu zodpovednosť. Vlastnú akceptáciu považuje dokonca za povinnosť tých ostatných, vlastnú neschopnosť považuje sa samozrejmosť a vynucuje si ju, ak nie je akceptovaná, úmyselne vyhľadáva zoznam vážnych dopravných nehôd a prezentuje vlastné ohrozenie života. Pritom je to on, kto túto situáciu vytvára, čo si samozrejme nepripúšťa. V doprave je najdôležitejšia plynulosť t.j. pohybujúci sa vodiči by mali ísť tak aby sa zbytočne nevytvárali vodičsky náročnejšie situácie a k ním patria " vláčiky" vodičov sporivcov" 70-80 km/hod. dialnica 90-100 km/hod. brzdičov pri každom blikajúcom svetle, ktoré len oznamuje že tam stojí, ale "bezpeční/nebezpeční" vodič sa nesústredí na spolujazdiacich, ale očumuje blikajúce svetlo a aby ho mohol dlhšie očumovať tak zbrzdí na diaľnici npor. na 50-60 km/hod. (keby tam niečo bolo) to že zahustí a spomalí celú dopravu to nie je netolerantné a nearogantné, podľa neho, príde mu to také samozrejme ale veď len "trošku" spomalil čo keby??? to že je za ním 1-2 km kolóna mu v dožadovaní sa akejsi ohľaduplnosti úplne uniká. V nižšom príspevku píšete a dožadujete sa zase tolerancie 70+ vidičov, aký je na to dôvod? Lekárska prehliadka by nemala byť formalita, ale náročné preverenie všetkých zmyslových orgánov kontrolovaného. Stretli ste sa s tým, že by sa vyžadoval k vodičskému preukazu, aj stav o zdravotnej spôsobilosti t.j. či sú predpísané okuliare, načúvací prístroj, reflex, farbocit....atd. Nič také sa neje. Ísť o 5-10 km/hod je nazývané pirátstvo a presne takí ako vy majú pocit ohrozenia na živote. Prečo potom jazdíte? Možno sa často pýtate, kam sa tak niektorí ponáhľajú? Mnohí rozvážajú balíčky, správy, jedlo....atd. Ak ich každý vytvárač kolón pripraví o 5-10 minút za deň je to hodina. Čakáte na balíček na určitú hodinu, vodič mešká, ale sami nemáte problém byť príčinou keď šoferujete.
 

 

perfektne vystihnute, palec hore :)
nehovoriac o spiacich vodicoch na semaforoch, ktori cakaju kym ta zelena asi dozrie
 

 

ako keby ste nikdy nezaspali na zelenej....:D:D taky clovek neexistuje
 

 

to nie je o zaspatí, oni to robia tak normálne. stylom, pom ne potopa....
 

 

neviem aka je situacia ale tu na vychode sa neprejdem cez krizovat na zelenu tak ja sa tam netrepem. su taky co sa trepu silou mocou aj ked bude stat este pol autom pred semaforom...
 

 

preco vsetci ostatny? chodte vy vlakom, peso alebo mhd :D :P
 

 

Títo si tiež mysleli, že majú výrazne lepšie vodičské schopnosti, , tiež si mysleli, že prispôsobiť jazdu svojim schopnostiam... je nezmysel, tiež nechceli byť sporivci a vytvárači kolón a to nemali ani tých 70+ a takto dopadli:
Smrteľná nehoda sa v pondelok popoludní stala vo Vrútkach (Dubná skala) v Žilinskom kraji. Vodič osobného auta Juraj († 31) prešiel do protismeru a zrazil sa s nákladiakom.
V centre Lučenca mladý vodič (21) na priechode pre chodcov zrazil dvoch mladíkov. Jeden je ťažko zranený!
V nedeľu podvečer v Dubnici nad Váhom 28 ročný vodič vozidla Škoda Superb z okresu Trenčín zrazil na priechode pre chodcov dôchodkyňu Jarmilu L. († 65), ktorá po prevoze do nemocnice zomrela.Chodkyňa bola v tmavom oblečení, bez viditeľných reflexných prvkov.
V nedeľu krátko po 14. hodine vodič Škody Octavia (39) z Partizánskeho vo Vavrišove (okr. Liptovský Mikuláš), na ceste zrazil chodca († 43) z Banskej Bystrice, ktorý na mieste zraneniam podľahol.
Na priechode pre chodcov v Hlohovci v stredu večer vodička (40) z Hlohovca osobného auta auto Alfa Romeo zrazila mamu (69), dcéru (39) a vnučku (8).
V utorok v Starej Ľubovni 21 ročný vodič osobného auta VW Golf šmyk, nezvládol zákrutu a na chodníku zrazil piatich mladých ľudí vo veku od 17 do 19 rokov. Jeden utrpel ťažké zranenie.

Takže aj takáto je realita o super vodičských schopnostiach slovenských vodičov. Nemyslíte, že keby aspoň trošku očakávali "blízkosť smrti", tak tí nevinní dnes mohli žiť alebo tí ďalší nemuseli byť zranení?
Prajem Vám, aby ste sa vďaka Vašim názorom nikdy nezaradili medzi takých ako sú tí vyššie spomínaní. Ohľaduplnosť, pozornosť a tolerancia (aj voči tým 70+, aj vy ich raz možno budete mať) by mala byť na ceste (a nielen tam) na prvom mieste.
 

 

slovenske specifika dialnicnych obchvatov:

nehoda vyvola vacsiu zapchu v protismere.

nicomu nezavadzajuce opustene auto v odstavnom pruhu so zapnutymi blikackami vyvola zapchu v danom smere.

dialnicny safety car s velkou blikajucou sipkou oznacujuci nicomu nezavadzajuce opustene auto v odstavnom pruhu vyvola dvojnasobne dlhu zapchu v danom smere.

nicomu nezavadzajuci oranzovo obleceni servisni pracovnici pohybujuci sa medzi zvodidlami v strede Pristavneho mosta vyvolaju 2km zapchu v oboch smeroch.
 

Brzda spolocnosti

Casto sa mi stava, ked prechadzam pristavnym mostom, auto predomnou je tak cca 15m a za mnou dlho nic, akoby sa ten sofer nikam neponahlal, co tam po tom, ze za nim stoji dalsich X aut, ktore jeho nazor nezdielaju, ale nemaju na vyber, jednoducho spotreba nepusti. Zipsovat sa vedia zasadne iba v 20km rychlosti, a uplne zahadne je, ze pruh, do ktoreho sa pripaja dalsi, je rychlejsi, ako priebezny, v priebeznom pruhu nema co brzdit, ale stoji sa v nom. A ked sa v tomto "systeme"objavi nestastnik, co si doma zbudol zapnutu zehlicku a velmi sa ponahla ju vypnut, vyuzivajuc odstavne, odbocovacie pruhy, tak si mozem rovno bafnut cigaru, lebo do vecera domov nedojdem.
 


Najčítanejšie na SME Auto