SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kamióny budú jazdiť v pelotóne už budúci rok, šoférovať bude len vodič vpredu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

to je krasny kopec na tom videu, ide dole 2 minuty a zrazu zataca na vrchole. pecka, ale famkt super.
 
Hodnoť

amici vynasli teplu vodu?

vsak Volvo to testovalo este zaciatkom roka:))
https://www.youtube.com/watch?...
a to nehovorim o Satrte projekte z 2012teho ked kamion viedol auta
https://www.youtube.com/watch?...
co funguje a jediny zadrhel su pravnici a politici...
 

citanie s porozumenim^2

treba sa naucit citat s vacsim porozumenim; preklad -> zbehlo sa par ludi, zalozili firmu ("startup") a potrebuju PR -> vydaju peknu spravu/tlacovku, vacsina medii to uverejni -> maju marketing, potencialne dalsich investorov, do roka im mozno cela firma aj tak skonci. tot vsjo
 
Hodnoť

.

to bude krasna nehoda... rozostup 10-15m ked teraz su tusim predpisane 50m.
 
Hodnoť

 

Tak tento článok ste si mohli zrovna dnes po tom, čo sa včera stalo v Berlíne, rovno odpustiť. Pôvodne som tu chcel napísať akože vtipný koment o tom, že to bude sranda, keď sa bude nejaký Pakistanec, moslim alebo iný terorista učiť takýto konvoj riadiť. Nakoniec by som sa vlastne ani nedivil, keby tu zajtra vyšiel článok o kráse vianočných trhoch v Nemecku. /tento koment nebol myslený ironicky, sarkasticky ani cynicky - po tom, čo sa včera stalo, ma prešiel smiech. Už som len naštvaný, strašne naštvaný.
 

Tiež ma to napadlo

SME by mohlo s citom vyberať články.
Už iba poznámka. Prvý nesmie byť moslim.
 
Hodnoť

Bojim sa toho.

Nie ze by to programatori nevedeli urobit, urobili aj zlozitejsie veci, napriklad autopilota, a predsa to bez pilotov nejde. Lebo vzdy bude dost moznosti, ktore sa jednoducho nedaju naplanovat. Co ak niektory kamion dostane defekt? Alebo smyk? Alebo bude mat poruchu? Alebo na cestu padne strom? Alebo kamen zo svahu? Alebo vbehne jelen ci diva svina ci dokonca chodec? To sa naprogramovat jednoducho neda a hlavne nie pri takom odstupe ako pisu. A nasledky si radsej nepredstavujem, mozu byt horsie ako v Berline.
 

kludne sa boj

ked tam je sofer, tak kamion nemoze dostat defekt? Alebo smyk? Alebo nemoze mat poruchu? Alebo na cestu nemoze padnut strom? Alebo kamen zo svahu? Alebo nevbehne jelen ci diva svina ci dokonca chodec?
to vsetko sa naprogramovat da. nie je to sice jednoduche, ale pracuje sa na tom.

ludia si myslia, ze treba, aby autopiloti boli 100%-ni, az potom mozu ist na cestu. to je hlupost, clovek zatial nevytvoril nic 100%-ne (asi to ani nedokaze). je to vsetko o vyvoji. ak autopiloti znizia nehodovost na cestach oproti ludskym soferom, tak neni dovod ich nepustit na cestu. ibaze by si chcel ohrozovat zivoty ludi viac ako je mozne...
 
Hodnoť

Treba vyratat,

kolko paliva a casu "usetria" osobne auta, ktore pojdu v pelotone za 10 kamionmi napr. cez take Donovaly alebo sturec pelotonovou rychlostou 21 km/h.
 

 

A čo naše železničné priecestia, cez ktoré nedokáže prejsť ročne minimálne jeden šoférovaný kamión...
 
Hodnoť

 

A ked pojdu cez krizovatku a naskoci cervena tak peleton sa roztrhne. A aby sa dal dokopy bude sa musiet prva cast pomalsie a na dalsej krizovatke alebo vyjazde sa zase pretrhnu. Neviem ci nebude efektivnejsie tie kamiony nalozit na vozne a odniest vlakom.
 
Hodnoť

totálna blbosť

ja kamiónom jazdím a jazda 15 metrov za iným kamiónom je nielenže nebezpečná ale pri rýchlosti 100km/h sú poryvy vetra za vpredu idúcim kamiónom tak silné, že pri dlhšej jazde by sa mi v tom druhom kamióne zatočila hlava. Neskutočná blbosť. Nevravím už o jazde v daždi či snehu - absolútne nemožné. Ten druhý vodič by nič nevidel a o brzdení ani nehovorím. Tak ako nikdy nebudú autonómne kamióny, akokoľvek sa o to rôzne výskumné týmy snažia, tak neprejde ani toto. Nič také ako autonómny kamión v praxi nebude fungovať, na nejakých experimentálnych trasách, za optimálnych podmienok prosím, ale v reálnej premávke nemožnosť. Jedine že by boli tie kamióny na cestách sami.
 

:) vies kolko nemoznych veci uz ludstvo

dokazalo? plavby cez ocean, ponorky, lietanie, pristatie na mesiaci... ak si naozaj myslis, ze soferovanie kamionu zvladne len clovek, budes o par rockov poriadne prekvapkany
 

paradoxne

vsetky tebou vymenovane cinnosti su z bezpecnostneho hladiska jednoduchsie - absolutne odpada stret s ludmi, ktori by vzhladom na svoju nedostatocnu kvalifikaciu dokazali vyssie spomenute dopravne prostriedky ohrozit. Na cestach je to vsak pravy opak a prave toto je dost podstatny problem.
 

to, ze je to tazsie v jednom ohlade,

este neznamena, ze to je tazsie celkovo. alebo aj o kontrolovanom stiepeni atomu ci citani a zapise ludskeho genomu si myslis, ze je jednoduchsie ako soferovanie auta?
nepodcenuj exponencialny vyvoj, moze sa ti to nevyplatit nechapanim udalosti okolo teba
 

 

nehovorim ze jednoduchsie, ale vsade tam sa vyskytuju iba odbornici ci ludia ktori su patricne vyskoleni a nijaky blbec im do systemu nekafre. O cestnej premavke sa to povedat neda. Alebo si myslis ze ak by teba posadili do formule1 ci nascar, bol by si rovnocennym partnerom ostatnym profikom ? Jednoznacne by si tam bol ako zivot ohrozujuci element, kedze nedokazes v takomto prostredi jazdit. A mnoho ludi je prave takym nevypocitatelnym elementom na cestach a akokolvek dobry pocitac sa s tym skratka nevysporiada. Sam mam castokrat co robit aby som predvidal co urobia vodici osobakov, kamion totiz na 20 metroch neubrzdis.
 

Ale vysporiada

Umela inteligencia sa dokaze ucit takisto ako clovek iba omnoho rychlejsie a navyse nezabuda. Mam dojem, ze stale ocakavas, ze ai bude dokonaly sofer, ale to nie je ziadny clovek. Staci, aby bola lepsia ako bezni soferi
 
Hodnoť

U nás to už funguje - a lepšie!

Však to, čo je v článku, vidím na našich diaľniciach pravidelne. Pelotón kamiónov s rozostupom 10-15 metrov a niekedy dokonca nešoféruje ani ten vpredu. :-)
 
Hodnoť

 

Nechajte sudruhov nech este chvilu makaju bednou a mozno sa dopracuju az k objavu zeleznice.
 


Najčítanejšie na SME Auto