SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda ukázala modernizovanú Octaviu aj vo verzii RS (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Je jedno, ci RS alebo nie, toto sa nepodarilo. Delene svetla vyzeraju ako nevkusny vysledok tuzingu. Interier je v porovnani s povodnym ako hra v style ,,najdi 10 rozdielov,,.
 
Hodnoť

 

Pekna.
 

 

Ano, je pekna. Dizajn je v sucasnosti velmi silnou strankou firmy Skoda. A VAG celkovo ma dizajn na tak vysokej urovni, ako maloktora znacka. Az mi je luto, ze nepotrebujem kupit nove auto.
Ja viem, ze sa na mna zosype lavina VAG-hejterov, ale nech - vsak vsade pisem, ze dizajn je vec vysoko subjektivna a teda by nemala byt dovodom na flame.
Proste - paci, fajn, nepaci - tiez fajn. Kazdeho osobna vec.
Ja davam palec hore.
 

Konecne svetle farby

Svetla verzia ma dostala, konecne som toho Kabana pochopil a potom nechapem, preco vsade tlacili len tie tmave farby s novym faceliftom,
IMHO, cokolvek by s tym predkom spravil, chybu urobit nemohol, lebo to bola hrozna nuda, najpredavanejsi model a aj ta Fabia vyzera lepsie.
Nemusite mi dat za pravdu, nemusite so mnou suhlasit, ale na cestach bude veselsie. :-D
 

 

Co sa tyka farby tak podlamna je jedinecna farba pre octaviu ta modra perlet pre rs verziu. To je asi najkrajsia farba aku som kedy na aute videl. pasovala by aj na ine modely ci znacky ale urcite nie na hocake auto.
 

 

stopercentne s Vami suhlasim, jedina tmava farba co sa mi paci
 

 

Ona podla mna nie je az taka tmava. Nas slnku krasne svieti ako bleda farba a pritom nie je ani uplne bleda. Na dvojkovej octavii rs sadla ako zadok na.... :-)
 

 

Po nemecku som ich vidaval tych RS2 modre na mraky.
Jasne, je to taky stred, pre mna je to skor tmava farba,som naozaj na svetle :-D. Ze na svetle zalezi, je bez debaty ;-)
Ale pokial viem, je uz tato farba uvolnena? aj pre ine modely ako RS? Mne sa zda, ze vnej vidim, aj normalne trojky, ci rapidy, ci fabie? Ci je to len podobna farba?.
 

 

vyzera to jak cinsky sajrajt
 
Hodnoť

 

Nepekna. Súhlas s plannerom.
 
Hodnoť

rely a kombi

uz ste videli aby niekto na rely zavodil s kombi verziou???? :D fail
 

Ano, aj kombiky pretekaju

Na rally len ako amateri, ale na okruhoch aj profi

Volvo 850 Estate

https://youtu.be/5KXMAuijVIQ
 
Hodnoť

Nechápem

celkom zmysel týchto faceliftov.
Povedzme, že daný model má do nasledujúcej zmeny 6 - 8 rokov. Prečo majú niektoré automobilky takú silnú potrebu v polovici životnosti modelu urobiť facelift? A zvlášť pokiaľ sa model stále rovnako dobre predáva?
A tak tu máme facelift pre facelift, lebo...treba.
Iste znalci si pamätajú na facelifty Hyundai Accent. Ten menil vzhľad každé 2 roky a často to bol des (najmä ten s tzv. žraločou papuľou a vertikálnymi hranatými zadnými svetlami). A robia to mnohí, musia zmeniť čo len detail, len aby niečo zmenili. Zmena kvôli zmene. A čo to robí v logistike náhradných dielov, v tomto prípade karosárskych, vedia najlepšie tí, čo v tom robia.
Niečo podobné je tento facelift Octávie. Úplne zbytočný a či je vydarený, nechám na každom z nás.
Ale to je len môj názor.
 

 

Uz zostava len sa ta opytat, ze co ti vadi.
Je to ich vec, nech si robia, co chcu. Ti, ktori si RS chcu kupit, sa potesia, ti, ktori si to kupit nechcu, nech frflu.
Pre mna-za mna, nech pridu s novym faceliftom aj kazdeho pol roka.

Ja osobne sa domnievam, ze ich velmi dobre plateni marketingovi experti odvadzaju velmi dobru pracu - inak by tam uz nepracovali a Skoda by nemala take predajne vysledky, ake ma.
Co k tomu dodat viac?
 

ono

ta zmena po 3-4 rokoch, je danná vlastne životnosťou foriem na plast. Musia sa vyrobiť nové, tak prečo to nevyužiť na určité korekcie. Aspoň sa píše o aute, čo dôležitý moment pre reklamu.
 

 

Toto bude asi tazko argument. Pokial dobre viem, vyrobcovia archivuju formy na plasty a vseobecne vyrobne stroje na diely este desat rokov po ukonceni produkcie daneho modelu. V pripade, ze sa nazbiera dopyt po nahradnych dieloch, urobi sa kedykolvek v tomto obdobi seria takychto dielov na dodatocny predaj (Toto je informacia od cloveka z vedenia vyrobneho zavodu Johnson Controls v Namestove kde sa vyrabaju okrem ineho aj plastove diely...rok cca 2008).
Druha vec je, ze taka vstrekovacia forma je pomerne draha a komplikovana zalezitost a nie je mi zname, preco by sa mala cela po "3-4" rokoch vyrabat nanovo. Mechanicke diely (napriklad vzajomne vedenie jednotlivych casti formy) su diely, ktore sa predpokladam daju vymenit kus za kus a samotna kavita, ak by aj dochadzalo k jej tvarovemu znehodnoteniu a zhorsenej kvalite plastovych vyliskov (napr. prestreky), tu je mozne lokalne vyzvarat a nanovo obrobit.
Ak je tu fakt niekto od fachu, nech sa vyjadri. Rad si rozsirim obzory. Nateraz mi vsak argument zivotnosti formy pride nerealny.

Mozno raz pride doba, ked niektora automobilka zaujme reklamou v style: Tento model pre vas vyrabame uz piaty rok bez zmeny. Vdaka tomu sme sa vyhli zvysenym nakladom na vyrobu 20 kusov (predny/zadny naraznik, mriezka chladica, svetlomety, spatne zrkadla, ramcek hmloviek, pristrojova doska, stredova konzola, plastove kryty okolo ovladania klimatizacie, autoradia atd. atd.) novych vstrekovacich foriem a pridruzenym nakladom v procese optimalizacie vyroby, montaze, materialoveho toku a kvality ako takej. Preto vam s potesenim dnes ponukame tento v odladenom a stabilnom procese vyrabany model s plosnou zlavou 10% z povodnej ceny. :)
 

 

Pocas vyroby sa na aute meni tolko veci, ze drobna zmena dizajnu je nic. Zmena dodavatela komponentov je tak isto uplne bezna, co je v podstate to iste ako zmena tvaru.
 

 

To vies alebo si to myslis?

Co sa tyka dodavatelov, nemyslim si, ze zmena dodavatela komponentov je bezna vec. Samozrejme zavisi to od typu komponentu. Lebo nejaky jednoduchy zelezny valcek, ktory vypluje obrabacie centrum v pocte x tisic kusov za den, moze dodavat kde-kto, ale povedzme tvarovo komplikovany plechovy vylisok s narokmi na vyrobne tolerancie a mechanicke vlastnosti, to uz nie je ako kupovat spisske parky a vyberat medzi Taurisom, Mecomom a podobne. Samozrejme by malo platit, ze pre kazdy komponent ma automobilka permanentne minimalne jedneho alternativneho dodavatela.

Co sa tyka zmeny tvaru, dovolim si nesuhlasit. Ked sa bavime o dizajnovych plochach, zmena tvaru je sakra zasadna zmena. Pre sikovneho CAD dizajnera s gramotne namodelovanym dielom je to iba vymena jednej dizajnovej plochy za druhu a update CAD modelu, co pri jednoduchom dieli moze byt zalezitost par minut. Realne sa vsak jedna o uplne inu plochu, na ktoru je potrebne bud vyrobit novu formu, alebo upravit tu staru, co su dlhe=drahe hodiny obrabania.
 

 

To viem.
Napr. MB pocas par rokov vystriedal pri svetlach Hellu, Alko aj Bosch (u jedneho modelu). Pri kupe nahranych dielov musis ist podla VIN cisla, inak by si mohol dostat nieco uplne ine ako chces :)

Formy a nastroje su vacsinou majetkom automobilky, teda zmena dodavatela nie je az taka narocna.

Robim vo firme, ktora vyraba pre automobilky. A co viem, zivotnost toolov (napr. formy na Al odliatky) je cca rok az tok a pol.

Dalsia vec je dopyt. Faceliftom dokazu auto udrzat dlhsie pri zivote. Pokial by mali 7-8 rokov vyrabat to iste, bez implementacie noviniek, tak by auta na konci zivotneho cyklu uz takmer nikto nechcel.

Napr. spominana Octavia dostane konecne led svetla (pretoze vsetka konkurencia ich uz ma), namiesto xenonov - aj ked sa im konecne prvy krat vydarili a svietia naozaj dobre.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto