SME
Sobota, 7. december, 2019 | Meniny má Ambróz

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Autopilot Tesly upozornil na nehodu ešte predtým, ako sa stala (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

"veľká reťazová havária" = 2 naburane auta?
 

 

Zrazili sa tam tri auta.
 
Hodnoť

Start-up ako Tesla

je schopna mat vo vsetkych svojich seriovych vozoch kvalitneho autopilota, ktory dokaze nielen fungovat na dialniciach, ale i na cestach, kde su casto komplikovane situacie
https://www.youtube.com/watch?...
pricom bezne auta napriklad od VW nie su schopne ani komunikovat s fabrikou, aby prebehla nejaka diagnostika. Clovek musi ist do servisu a napojit auto na kabel. V 21 storoci? To tu ani nemusim spomenut, ze VW ktory ma na R&D astronomicke ciastky sa radsej rozhodne nainstalovat software, ktory klame spotrebytelov po celom svete.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Nemozes porovnavat neporovnatelne...

...VW je uz zavedena firma na rozdiel od Tesly, ktora ma za sebou len 13 rokov existencie. Kazda firma podnika za ucelom zhodnotit bohatstva jej vlastnikov cize akcionarov. Hodnota majetku akcionarov Tesly sa niekolkonasobne zhodnotila kedze jej trzna hodnota je dnes v desiatkach miliard dolarov. Zisk vykazala aj za Q3 2016. Jej trzby rastu rovnako tak ako vyrobna kapacita.

Na druhu stranu akcionary VW boli podvedeny vedenym spolocnosti, ktora podvadzala zakaznikov po celom svete. Jej akcie mali hodnotu este v roku 2015 okolo 248 dolarov za akciu dnes su niekde na hodnote 140. Firma bude musiat zaplatit miliardove pokuty. Pokial by na VW nestala Nemecka vlada tak by jej podobne pokuty hrozili aj v Europe.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Lenze tu je problem,

ze VW podvadzal vo velkom. Klamal zakaznikov a klamal akcionarov. Tesla je momentalne cenovo nedostupna pre beznu strenu triedu, pretoze vyraba cca. 100 tis aut rocne. VW ich vyraba miliony. Otazka je precoo VW ktory ma k dispozicii miliardove prostriedky na R&D nedokaze do svojich aut dostat kvalitne moderne systemy. Ved vacsina ich novych modelov nedokaze ani sama zaparkovat.
 

off topic

oprav si ten pravopis je to necitatelne!!!!
spotrebitelov
akcionari
podvedeni
vedenim r
...
 

VW vs Tesla

porovnavajme porovnatelne... t.j odmyslime si nejaky emisny skandal a podobne. Tesla vyraba teraz kolko 3 Modely? VW vyraba napr. uz len ked si zoberieme taky GOLF viac ako tri verzie tohto jedneho medelu. T.j. ked zoberieme cele portfolio koncernu, dcerskych automobielk a podobne... tak to je prosne neskutocny moloch. Zaved do kazdeho modelu nejaku novu technologiu by stalo asi nepomerne viac penazi ako Teslu ktora ich ma horko tazko tri.
A to je rozdiel, ked tu mas automibilku s tradiciou tusim cez 90 rokov a mladu firmu ktora si buduje meno aj takymito PR clnakami, tak je jasne, ze sa musia snazit nejako zaujat. Co sa kvality toho autopilota tyka, tak tu by som nebol taky optimista ako ty... dokonca aj niekto s VW predstavenstva povedal, ze Tesla by si mala uvedomit, ze auto nie je mobilny telefon aby ho akutalizovali kazdy tyzden a nahravali tam nove a nove verzie autopilota a SW. Ono ten ich autopilot uz sposobil aj nejeden tukanec. Rozdiel medzi EU a USA firmami je navyse ten, ze americania ked maju nejaku novu FEATURE tak s tym idu rovno na trh aj ked to nie je na 100 percent READY... len proste to uvolnia skor aby predbehli konkurenciu a mohli sa tvarit ze boli prvy... Preto su taky uspesni v technologickych spolocnostiach lebo uvadzaju natrh skor nove produkty a potom to vyladia... v EU musis prejst roznymi testovaniami a je tu aj ina firemna kultura... menej dynamicka.
Inak tie technologie su uz aj v europskych autach.... napr. novu skodu octaviu si vies napr. zamknut cez mobil... len nasadit tieto veci do stoviek modelov nieco trva nez do troch :)
 

VW ma obrovsky potencial,

ale s nicim novym za posledne roky okrem SW, ktory klame spotrebitelov nedokazal prist. Nove modely mozu chrlit vo velkych seriach, ale to nezmeni fakt, ze im uteka vlak. Este sa ani nevie presne kolko miliard dolarov budu musiet VW zaplatit mimo USA. V USA to cini $14.7miliard. Kedze VW je tam zastupeny pomerne malo tak je mozne predpokladat, ze naklady na sudne spory v EU budu este vysie.

Prepac, ale zamknut Octaviu cez mobil nie nic prevratneho. To technologia umoznovala uz aj pred 10 rokmi, lenze konzervativny management sa k nicomu nemal.

WV by si prave naopak mal uvedomit, ze pokial jeho auta nebudu schopne fungovat ako smart telefony, respektive pokial nebudu auta obsahovat moderne aplikacie schopne komunikovat so svetom, tak o ich auta nebudu mat stredna trieda zaujem.

Tesla do PR kampane dava pomerne malo penazi, su to prave konzumenti, ktori jej robia osvetu, pretoze jej produkty ukazuju trend a su z nimi spokojni. Ked VW prezentuje novy model auta nikto o tom nevie, pokial sa to nezobrazi v nejakej platenej reklame.

Posledny faktor, je ze pokial bude VW vyrabat auta, ktore do ovzdusia vypustaju toxicke latky a pouzivaju spalovacie motory, tak je to skutocne smutne. Uz i ostatne nemecke automobilky investuju do novych technologii a pohonov (Daimler bol dokonca akcionarom Tesly). BMW a Mercedes mozu sledovat ako ich konkurent VW prehrava jeden sud za druhym.

Tesla nielenze prinasa nove technologie, ale aj novy sposob predaja a distribucie aut a nahradnych dielov. Naburava zastarale struktury, kde si je zakaznim nuteny kupovat auto u dealera a pravidelne chodit na autorizovane prehliadky, pricom musi neustale doplnat nahradne diely, ktore su drahe pretoze maju znizeny zivotnost. Svet sa meni a pokial sa VW nezmeni, tak bude musiet odpredat nejake znacky porfolia, alebo vyrazne setrit.

Konkurencia moze velmi rychlo zacat produkovat vykonne elektromobily vo velkych kvantach napriklad do desiatich rokov a pokial VW na toto nebude pripraveny tak moze skoncit ako Nokia.
 

 

Presne. Tesla ponuka skoro vsetko, co konkurencia, plus niektore veci naviac. Ten autopilot je siroko daleko bezkonkurencny. A to len nedavno zacala.
 

K tomu, to ze vodici

Tesly pouzivaju autopilota znamena, ze Tesla ma k dispozicii obrovske mnozstvo dat z terenu, ktore tento SW budu este vylepsovat. Oproti konkurencii naberaju velky naskok...
 

Podnikatelia a "šmejdi"

Cieľom podnikatelia je priniesť novú kvalitu, vymyslieť niečo, čo chýba na trhu, alebo vyrábať lepšie a lacnejšie ako iní a tak dosiahnuť zisk. Cieľom šmejda je zisk aj za cenu ošmeknutia zákazníka, zneužitia zákona.
Osobne si myslím, že Tesla je správne podnikania a verím, že raz sa aj tie zisky dostavia.
Veľké zavedené firmy sa už len snažia udržať pri živote.
 
Hodnoť

autopilot nepredpovedal nehodu,

ale upozornil na prudké spomalenie aút idúcich pred ním.
 

ešte dodatok

na porovnanie pridávam link, na ktorom je lepšie vysvetlené čo sa vlastne stalo.
Možno bude inšpiráciou aj pre pána autora, že netreba za všetkým okamťite hľadať senzáciu.

http://www.zive.cz/bleskovky/v...
 

 

"S kontrolu autopilot, který právě díky radaru zaznamenal prudce brzdící auto mimo zorné pole řidiče – bylo ukryto za vozidlem, které jelo před Teslou." - cize system reagoval na auto co sa nakoniec prevratilo, mimochodom u toho za nim som ani nevidel brzdove svetla, zareagoval len uhybom
 

 

tak ja pridam link na kompilaciu idioti na ceste vs. autopilot

https://www.youtube.com/watch?...

na ziadnom inom aute som to zatial nevidel, tak pre mna to taka mala senzacia je
 

keď som dával ten príspevok,

tak článok mal v názve, že autopilot "predpovedal" nehodu.Neskôr sa ten názov zmenil, ale stále je to pol ceste do topky.sk
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

co? svist balil

autobusy do alobalu? to je nejake popletene, nie?
... co som opity?
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto