SME
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Chrysler Portal predstavil koncept elektrického auta, myšlienku ukradol Starbucksu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

OK, dajme tomu ze 20tnici odkladaju kupu aut, a vodicak. Ale fakt si borci myslia ze takyto roddiny van by si ten isty 20nik kupil? Tipujem ze v ramci vyvoja neoslovili jedineho 20nika bez auta.
Ale tak idu si svoju cestu, vseobecne skaredeho alebo nezaujimaveho americkeho dizajnu(az na par vynimiek), vdaka comu ich valcuju uplne vsetci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Yalozia si rodinu,

Oddelia si akusticke zony, detom vzadu zapnu nejaku hodnotnu "rozpravku" alebo dve, ... podla poctu deti a kazdy sa bude v klude socializovat. S niekym inym, daleko, daleko, kam az data dosiahnu.
BTW predstavovat sa bude nie na autosalone, ale na veltrhu spotrebnej elektroniky. Napriek tomu som clanok nasiel v rubrike auto :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Koncept vyzerá dobre,

veľa však napovie cena. Elektromobily doplácajú aj na to, že ropa je stále dosť lacná. Neviem, či je to dobré alebo zlé. Pre ekologiu je to určite zlé.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuz, pri predstave, ze mi pod oknom stoji 90 elektroaut, ku ktorym maju moji susedia z balkonov natahane predlzovacky, mi je celkom nevolno... Lebo v tom pripade budu musiet ist Novaky celu noc naplno
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No máš pravdu,

že výroba energie nie je na to dostatočne pripravená. Tiež myslenie ľudí je zatiaľ zabednené. Ono si viem predstaviť 90 malých mestských elektroáut s výkonom okolo 5kW, denne takému približovadlu by stačila hodina jazdy , čo je 5kWh, to je ako keby si mal zapnutý el. radiator po dobu pár hodín. myslím , že to by šlo. Zabednení ľudia však stále chcú mať po meste 1,5 tonové 5-miestne vozidlo . Tu je pes zakopaný.
Tí ľudia, čo bývajú v domoch, si môžu cez soláry vyrábať elektriku do auta aj sami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A to by bolo na čo dobré?

Takže ľudia by mali iné auto do práce a na nákupy a iné na hodinovú jazdu za zábavou(!) ?
Mimochodom vieš, akú hmotnosť má 4 miestny e-up? Je to plne elektrické najmenšie auto u nás vyrábané aj predávané. Má 1,5 tony !!!
A ako si budú dobíjať to auto v noci cez tie soláry? Či cez deň bude sa nabíjať a v noci jazdiť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ľudia by mali jedno malé

a úsporné el. auto do práce a pod. 2-miestne, s váhou okolo 300-400 kg , no a druhé klasické veľké rodiné spaľovacie, ak chcu isť všetci spolu. Čo je na tom nepochopiteľné?
Solary pokiaľ mám vedomosti, môžu byť napojené na verejnu sieť a dodavať/predavať elektriku , ked nečerpá dom, no a za zarobené financie potom si môže čerpať energiu e-autíčko. Alebo "tankovať" doma zadarmo aspoň vtedy, ked je auto cez deň doma.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A to by, malo aký význam?

Nebolo by praktickejšie a dnes už úplne bežné vlastniť hybrid? Hybridy, niektore, majú dojazd na el. energiu pri dobrých podmienkach až 50km.
Ten tvoj nápad s 2 miestnym autom 300-400 kg je nerealizovatelný, také auto ak má spĺňať súčasné bezpečnostné podmienky by muselo byť postavené z antihmoty. ;-) Aby si si to vedel predstaviť. Existuje auto Smart vyrábané v 4 miestnej verzii aj v 2-miestnej.
Celková hmotnosť :4-miestne 1400kg ........ 2-miestne 1150kg
Rozdiel je len 250kg, keď odrátame hmotnosť 2pasažierov tak ich hmotnosť sa znížila o 50-70 kg, len tým, že sa zmenšil počet miest.
Pochop ten elektromotor, AC/DC, DC/DC prevodnik tam musí byť stále bez ohľadu na počet pasažierov či budú dvaja, alebo piati. To nehovorím o podvozku, akumulátoroch,tie musia byť dokonca dva, atď. Tak už vieš prečo je to nepochopiteľné?
Teoreticky je to možné, ale je to vysoko nákladné, hlavne na prvotnú investíciu, čo je napríklad pri rodinnom dome so spotrebou 4000kW/rok asi 15000 € teda reálna návratnosť je po 25-30 rokoch. (Dotácia je tuším (treba overiť) maximálne 2500€ a aj to len v priebehu 15 rokov. Samozrejme, môže mať menšie panely s menším výkonom, len potom je otázne, či sa vôbec oplatí to realizovať.
Nič nie je zadarmo, to je len propaganda. Ale, ak máš nejaké zadarmo riešenie s reálnymi číslami tak daj, rád sa nechám inšpirovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Take mestské elektro autíčka

existujú, sú určené na mestskú a prímestskú dopravu, max rýchlosť podľa výkonu cca 55 km/h a tým pádom nemusí byť z antihmoty aby splnoval bezpečnosť na 150km/h, kedže mu stačí splniť bezpečnosť na 50km/h. Smart to nie je , Smart je blbý koncept, je to stále "klasické" osobné auto, akurát malé 2-miestne. Toto čo ja mám na mysli, je úplne niečo iné, úsporné , ekologické a lacné. Bohužiaľ myslenie našincov nie je na taký spôsob prepravy pripravené, našinci preferujú po preplnených mestách veľké SUV ...
Zhrnutie - robiť 5-miestne elektroautá rovnaké ako spaľovacie, ťažké , veľké , rýchle, a pritom primárne určené na mestskú dopravu v preplnených mestách , je absolútny nezmysel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Škoda, že si nedal nejaký konkrétny príklad. Lebo 300 kg, keď sa musí počítať s hmotnosťou 2 ľudí minimálne 160kg plus 30kg príručná batožina nám pre auto zostáva púhych 110 maximálne 210 kg. A do toho musíš napratať, celé auto. To, že obmedzíš rýchlosť neznížiš hmotnosť e-auta, maximálne mu môžeš zvýšiť dojazd, ktorý by bol aj tak veľmi malý, keďže chceš tam dať akumulátor s čo najnižšou hmotnosťou. Teda ak tam dáš maximálne 50kg batériu, tak dojazd nebude väčší ako 10km a aj to za ideálnych podmienok, pri vypnutí všetkých spotrebičov (kúrenie, klíma, rádio, atď)
Aby splňoval podmienky bezpečnosti do rýchlosti 55km/h nemusí byť s antihmoty, ale určite bude musieť mať hmotnosť ďaleko vyššiu ako je tebou preferovaných 300-400kg. Jednoducho také auto sa nedá z dnes nám známych surovín a noriem zostrojiť

Smart bol príklad, aby si si uvedomil rozdiel v hmotnosti 4 miestneho auta a 2 miestneho. Jednoducho hmotnosť sa nezníži ani len na polovicu len preto, že zmenšíš počet pasažierov na polovicu.

Zhrnuté, je nezmysel stavať dvoj miestne e-autá, len pre mesto a len preto vlastniť viac aut. Dvojmiestne autá určite nie je cesta respektíve je, ale veľmi neekologická a drahá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Práveže malé 2-miestne autá

sú jediná schodná cesta pre mestskú a prímestskú dopravu , spolu s malými motocyklami a bicyklami. Je nezmyselné, aby sa ľudia pohybovali po meste do práce a za nákupom jeden či dvaja v 5 miestnom a 1 tonovom aute s maximálkou 170km/h .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sranduješ?

Veď ukáž, na číslach ako dosiahneš tých 300 kg? A to nehovorím o cene, ktorá tak vysoká, že je pre väčšinu nerentabilné si kupovať drahé malé auto, keď si môže o pár eur viac kúpiť plnohodnotné auto a nemusí rozmýšľať, že keď ide s deťmi na nákup či dovolenku, kde strčí batoľa.
Vážne by ma zaujímalo ako vidíš tú cestu, keď z materiálov známych na našej Zemi sa také niečo nedá skonštruovať?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1 motocykel

z bežných materialov na Zemi váži 150kg, 2 motocykle vážia 300kg , a to je aj váha malého mestského auta. Cena elektra je 1/3 z ceny "normálneho " auta, pretože baterie a motor nemusia zvládať 1 tonu, či 150km/h či dojazd 200-300km, ale 350kg , či 55 km/h resp. 70-100km.
Opakujem, pre mestá je malé 2-mieste auto najlepšie riešenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

2 motocykle

nie sú 1 autom. Ani zďaleka. Nielenže si zabudol, že motocykel, nemá ani jednu nápravu, a auto ich má dve, motocykel nemá kabínu, s oknami, klimatizáciu, kúrenie, ale hlavne zabudol si na hmotnosť batérie. Teda či chceš, alebo nechceš, tak sa dopracuješ k hmotnosti nad 1 tonu.
Obmedzenie rýchlosti je len riešenie pre dlhší dojazd, ale zároveň je obmedzením pre satelitné dochádzanie do veľkomiest.

Ešte ti to skúsim napísať inak:
Tu je link na elektrovozíky pre seniorov www.eshop-rychlo.sk/dcslovakia/Elektromobil-pre-seniorov-2-d93.htm

Celková hmotnosť cca 200 kg
Dojazd : maximálne 45 km (ideálne podmienky)
Max. rýchlosť : 15 km/h
Počet pasažierov: 1
Cena : 1600€
Toto je riešenie, ktoré ty ponúkaš. Zabúdaš, že to nie je auto je bez karosérie, bezpečnostné prvky ochrany, a nevhodné pri zlých klimatických podmienkach.
Dokonca aj tento vozík, ak by si rozšíril na dvojmiestne vozítko s daným dojazdom a maximálkou na 55km/h, už by jeho hmotnosť enormne narástla nad tebou proklamovaných 300-400kg.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pri tvojich hmotnostných kalkuláciách

by aj váha bicykla vyšla nad 100 kg, môžem sa nad tým len pousmiať :)

Aby som ti trocha osvietil hlavičku, skus si postupne do googlu zadať nasledujúce heslá, nie naraz ale jeden po druhom, prepni si vyhľadávanie na obrázky-images a pozeraj:
ligier, aixam, bellier, renault twizy (toto sú všetko francúzski výrobcovia), no a potom všeobecne pre danú katégóriu mestských vozidiel napíš do vyhľadávača L7e, poprípade L6e.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty absolútne nepočítaš, že

autá majú voziť ľudí! Koho budú voziť mravcov? Bicykel sem nepleť ten nemá vlastný pohon.

Ďakujem pán osvietený, ale tvoje vlastné dôkazy hovoria proti tebe. Ani jeden, s tebou ponúkaných vozítiek nemá celkovú hmotnosť nižšiu pod 600 kg. A hlavne vyhodiť 10 tisíc €, za vozítko, ktoré nemá ani klimatizáciu, alebo dokonca ani kúrenie, respektíve sa v zime dojazd zníži na pár km, a ešte mať doma na dvore jedno auto, ktoré ma bude stáť ďalšie prachy, tak nech na to pozerám ako koľvek tak ekologickejšie a zároveň ekonomickejšie je mať jedno poriadne auto pre celú rodinu ako mať jedno auto, ktoré vlastne auto ani nie je a aj tak vlastniť ďalšie poriadne auto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tvoje zmyšľanie je typické

obmedzené, neekologické, neekonomické. Vraj je to pre mravcov, nuž znova , podľa tvojej logiky by bicykle boli pre mikróby. Ale realita je iná, 10kg bicykel pohodlne odvezie človeka, rovnako malé 2-miestne auto pohodlne odvezie dvoch ľudí.
Nie je ekologické ani ekonomické , aby po meste jazdili 5-miestne 1-tonové 170km/h autá, ak sú obsadené 1-2 pasažiermi rychlosťou 20-50 km/h v zapchatých uliciach plných semaforov. Do miest patria bicykle, motocykle a malé 2-miestne ekologické autíčka.
Vďaka idiotom ako ty, čo po meste preferujú veľké autá určené na mimomestskú premávku mestá vyzerajú tak ako vyzerajú - smradľavé, hlučné , preplnené.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tvoje zmýšlanie je typicky

obmedzené s klapkami na očiach. Ty máš presvedčenie, že keď bicykel váži bez pohonnej jednotky 10 kg tak potom dvojmiestne auto nemôže vážiť viac ako 200 kg bez posádky.

Čo nje ekologické na om, že niekto vlastní dve autá, z ktorých jedno nevyužíva a len tak tam zbytočne stojí? Nehovoriac o idiotoch ako ty, ktorí si myslia, že elektrické auto je ekologické, ktoré vraj neprodukuje emisie, len preto, že nevidia vychádzať dym, a ani náznakom netušia kolko emisiíí muselo byť vyprodukovaných, než sa vôbec vyrobí elektro vozidlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Po toľkých mojich prispevkoch si

si nestačil všimnúť, že ja vprvom rade obhajujem malé mestské autá a nie veľké, hoc sú elektrické? Každé "tradičné" auto v meste je neekologické a neekonomické, aj ked je elektrické , pretože váži tonu a vezie pritom jedného/dvoch ľudí. Čim je auto menšie , tým je ľahšie a na mestskú mobilitu stačí rychlosť 50. A takéto parametre už znamenajú vozidlo s polovičným ba až iba tretinovým nárokom na spotrebu energie oproti "tradičným" autám.
Vyrábať tradičné veľké tonové mnohodesiatokkilowatové elektroautá je nezmysel - ekonomický aj ekologický aj praktický.
Toto tu omieľam stále dookola.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keďže reč tu bola o e-autách,

tak som ja od začiatku písal, o malých e-autách a poukazoval na ich vysokú hmotnosť.

K malým autám všeobecne, pre časť, veľmi malú má svoj význam. Určite sú dôchodcovia žijúci v Blave a nepredpokladajú, žeby vyjdú za humná, pre nich by tieto vozítka mali význam, prípadne pre tzv singlistov, aj keď tam je veľký problém s tým obmedzením rýchlosti. A ďalšia prekážka, ktorá tu je je ich vysoká cena. Neplnohodnotné auto, ktoré nie je možné využiť univerzálne na všetky cesty, ale len obmedzene stáva sa neatraktívnym.
Problém je, že málo kto jazdí, len po meste a len sám či dvaja. Áno možno 60% dňa je človek v meste sám, ale ráno rozvezie deti do školy a manželku do práce a to s tým minim vozítkom nespaví a je nezmysel, aby sa vrátil 30 km hore dolu, len preto, že spraví v meste ďalších 30 km sám, to je proti, logike, ekonomike a hlavne ekológii.
Nestačí spočítať spotrebu, ale treba rátať aj užitkovosť, či schopnosť využiť nízku spotrebu pri danom obmedzení.
Podsúvať nezmysly o tom ako má kto využívať auto je nezmysel logický, ekologický a ekonomický.
Toto ti omielam stále.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto