SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové Audi SQ5 bude už aj v Európe jazdiť na benzín (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

hm

to audi vie robit pekne auta..
 

 

A aj dobre. Ozaj parada.
 

 

ano, naucili sa. poslednych 10-15 rokov robi Audi auta porovnatelne s BMW a Mercedesom
 
Hodnoť

8.3 bude v reale tak

10-11 L. Nechapem aky maju ludia problem s dieselom.
 

 

Ovela horsi zvuk oproti benzinu, skysnuty smrad, horsia kultura chodu a vyssia vaha. V podstate, diesel ma jednu jedinu vyhodu v spotrebe. Oproti turbo benzinu je vo vsetkom ostatnom horsi.
 

 

predpokladam ze c q5ke alebo q7ke si sa este neviezol vzhladom k tomu co si tu napisal. nemozes takto vseobecne porovnavat motory. ukazem ti desiatky naftovych motorov ktore v kulture chodu strcia dovacku vacsinu benzinovych a su ovela tichsie. smrad benzenu tie nie je nic moc dychat hlavne ked ides za autom ktore ide na sytic. diesel ma vela vyhod ale aj vela nevyhod. rovnako ako benzin. a este je tu jeden dost velky rozdiel a to ze diesle maju vo vseobecnosti ovela dlhsiu zivotnost pri rovnakom sposobe jazdy.
 

 

Predpokladam, ze porovnavas nejaky najkulturnejsi diesel s benzinovou embeckou, lebo inak sa mi nechce verit, ze by niekto mohol mysliet vazne "v kulture chodu strcia dovacku vacsinu benzinovych a su ovela tichsie". Este keby si napisal, ze tie uplne najlepsie diesle sa vyrovnaju benzinom, tak by sa to dalo ako-tak zobrat vazne, ale ze by ich prekonali a este k tomu az o tolko, ze by ich strcili do vacku, tak to je uz vazne prehnane jak h*vado. Ziadny diesel nikdy nie je, nebol, ani nebude kulturnejsi nez benzin s rovnakym objemom a rovnakym poctom valcov. A pozor, nehovorim o tom, ako ho pocut vo vnutri auta. Tam je to skor o odhlucneni kabiny. Postav sa vedla cesty a nechaj rozbehnut TDIcko a potom TFSI a budes vypliestat oci, aky je to rozdiel.

A ake su tie vyhody diesla, okrem spotreby? Zivotnost, to platilo niekedy v minulom storoci u hladkyc dieslov, nie u dnesnych, ktorym kazdu chvilu odchadzaju vstreky, turba, DPF, zotrvacniky a ktovie co este. Takze co okrem spotreby?
 

 

bratku neviem o com pises. jazdim na diesli cr ktory ma nabehanych vyse 600tis km a ziadne vstreky ci turbo a ani zotrvacnik sa tam este nemenil. to su len take internetove nafuknute kecy. samozrejme pokazit sa moze ktorykolvek motor a takisto sa kazia vstreky zalezi hlavne od toho co tankujes. ale rovnako sa kazia aj benzinove motory o mojej byvalej toyote avensis by som ti vedel pisat cele romany. a ver tomu ze vacsina ludi by nerozoznala ktore auto ma benzinovy a ktore naftovy motor ak by si vedla seba nastartoval dva nove vozy. casy sa menia a dizel uz tiez nie je to co kedysi. mas to asi dost vzite ale dnes su nove diesle podstatne tichsie a mnohokrat kulturnejsie v vchode ako vacsina benzinovych motorov. teraz som nemal na mysli benzin od bentley, na ten mas pravdu sa nechyta asi ziadny diesel :-)
 

 

Bohuzial aj ja jazdim na diesli, je to 2.7 V6 a nie je to teda ziadna slava. Bol som u svojho mechanika, prisiel tam dalsi zakaznik s presne rovnakym autom, ako moje, este aj rovnaky rok vyroby, ale bol to benzin 3.0 V6. Mozem povedat, ze rozdiel z vonku bol naozaj dost vyrazny. Bavime sa o premiovke, vyssia stredna trieda. Ale aj kamos, ked prisiel so staruckym Accordom 1.8i, tak som nechpal, ako tichucko mu ten motor ide. Ten benzin, to je taky zamatovy zvuk, zatial co diesel klepoce a pri rozjazde chrčí. A prosim, uz nie rozpravky o tom, ako nove diesle neklepocu. Ano, su tichsie ako 1.9TDI, ale inak nie su tichsie nez benziny. Dnes sa davaju aj ladene vyfuky, ale samotny motor ma stale dieslovy charakter. Ja naozaj nie som hluchy. Postavim sa k autu a hned to pocujem. Mas pravdu, ze mozno vacsina ludi to nevie poriadne rozlisit, ale mne to skratka vadi. A ked sa ten diesel zacne rozbiehat, potom uz niet najmensich pochyb. A je jedno, ci BMW alebo Mercedes.

A co sa tyka poruch, tak individualne pripady su vselijake. Niekomu sa moze stale kazit Toyota a inemu sa nikdy nepokazi Fiat. Takisto aj diesel a benzin. Ale fakt je, ze stare hladke diesle vacsinou boli neznicitelne, co sa o tych novych neda povedat ani nahodou.

A ked tam nizsie pises, ze zazihy v urcitych okolnostiach tahaju za kratsi koniec, co presne mas na mysli? Teda okrem spotreby?

Pozri, krutiaci moment, kedysi vyhoda turbodieslov (vdaka turboduchadlu), dnes turbo-benziny mavaju taky isty, alebo takmer taky isty krutak, ako diesle. Pri rovnakom krutaku vsak maju benziny vzdy vyssi vykon a niekedy dost vyrazne.
Zatah odspodu, takisto kedysi oblubena vlastnost u dieslov. Dnes maju turbo-benziny ten zatah k dispozicii od este nizsich otacok, nez diesle. Kludne si popozeraj tabulky. U benzinov sa casto uvadza max. krutak od 1250-1300 otacok, u dieslov vacsinou od 1500. A to este nie je koniec. Ten max krutak potom u dieslov konci na 2500 otackach a tam zacina klesat, zatial co u turbobenzinu pokracuje az niekde nad 4000 otacok a nad tym este nastupuje maximalny vykon. Cize ani v rozsahu otacok s maximalnym krutakom diesel uz nema sancu.
Pri porovnavani akceleracie turbodiesel nema sancu proti turbobenzinu. Porovnavat sa moze akurat tak s atmosferickym benzinom podobneho objemu, teda pokial sa nejedna o nejaky extremny diesel, ako napr. BMW so 4 turbami.
Zvuk? O tom sa hadam nemusime ani bavit. V pripade zaujmu by som hodil par videi z youtube, aby bolo kazdemu jasne, ze zvuk diesla a zvuk benzinu su dva uplne ine svety. Porovnavat by sme mohli akurat tak R4 benzin mozno s V8 dieslom, alebo V6 benzin s V12 dieslom, aby to bolo zaujimave. Inak bez sance.
Co dalsie? Cena? Diesel je drahsi. Hmotnost? Diesel je tazsi. Kurenie a startovanie v zime? Aj v tom je diesel horsi. Emisie? Diesel je ovela horsi co sa tyka toxickych oxidov dusika. Ale je na tom lepsie s pevnymi casticami vdaka DPF. A taktiez lepsie s CO2, hoci ten aspon nie je jedovaty. Spotreba? Ano, tam diesel jednoznacne vyhrava, co vsak nikto nepopiera. No a co este? Spolahlivost a zivotnost? Velmi diskutabilna u tychto novych dieslov. A to ani nehovorim o tych sialenstvach, ako vyssie spomenuty diesel so 4 turbami. Uz teraz lutujem toho, kto si to kupi ako jazdenku. Urcite "usetri" na spotrebe.
Neviem ako tebe, ale mne stale vychadza iba ta spotreba, ako jediny dovod pre kupu (noveho) diesla. A v pripade aut, ktore maju byt vraj sportove, uz mi ten zmysel naozaj akosi unika.
 

a Ty

si postav k Tvojmu TfSI HDi a pre zmenu budeš vyplieštať oči ty.
 

 

No ja ti neviem, veduci :) https://youtu.be/VQv0CWa2CoE?t...
 

no dobre

a teraz daj video novéj 3008. Ono je pravda, že pri -20° ten rozdiel je markantý. Ale napr na dialnici pri 130-tke 2150 1/min, spraví svoje. Tiež som sa viezol ako spolujazdec na BMW 1-tke, a veru nedokázal som rozoznať čo to je . Ono nesmieš porovnávať Vybehané staré šuky od VW , to si ráno vždy užiješ ten "krásny " koncert.
 

 

Nemusis si utierat usta o VW.
Minuly vikend som bol lyzovat na strednom Slovensku a rano na parkovisku nastartoval uplne novy Merceds C-klasse diesel - este bol na prevoznych znackach.
To, co sa prvu minutu ozyvalo z motora, donutilo nie len majitela, ale aj nas okolo si intuitivne kryt hlavu.
Potom sa to skludnilo, ale povedal som si, chvalabohu, ze som sa nenechal presvedcit na diesel. Proste traktory.
 

a čo som napísal??

presne to, že pri -20°ten rozdiel je výrazný, aj pri HDi, ako píšeš aj s klass......, ale bohu žial VW je traktor, aj keď je teplo. Pochopil? Proste zaspali dobu. Ďalej, keď máš kvalitnú naftu , tak S-klass, nie je problém naštartovať aj pri -30°
 

 

Vsetky diesely su traktor. Pochopil?
 

nie

ani nepochopím. Ja som videl traktor aj na elektriku. Jednoducho sa zmier s tým, že nie každý dízel je traktor.
 

 

Prinajmensom 4-valce diesle su nieco otrasne. To by som do premioviek vobec nedaval, ved to je hroza. O jazde na dialnici sa nebavme. Povoz sa v lete po meste, teda pri nizkych rychlostiach a castych rozjazdoch. A ked mas este pootvorene okno, tak dovidenia.
 

keď

sa Ti nepáči 4-valec dízel, tak troj válec sa Ti bude určite páčiť :-)
 

 

Uz sa mi nepaci ani V6 diesel.
Tu je jeden z najlepsich dieslov sucasnoti a klepe to ako traktor, pocuvaj. Aspon prvych 20 sekund si vychutnaj :D

https://youtu.be/cdAGJq6b9H0

A co je na tom neuveritelne? Ze v UK si toto Maserati s benzinom ani nekupis. Predava sa tam iba s dieslom. Aj samotny "Harry" sa tomu cuduje, aj ludia v komentaroch, ale co narobis, ked o takych veciach zjavne rozhoduju nejaki uplne vymeteni hlupaci :-/
 

 

Chlapci, porozmyslajte preco nie len sportove Ferrari, ci McLaren, ale aj Bentley, Rolls-Royce ci Maybach cele desatrocia az dodnes pouzivaju iba benziny, nikdy nie diesle (az teraz na ten nepodarok Bentayga). Teda auta, kde je prioritou prave ta kultura, tichost, ale aj vykon.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto