SME
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

DieselCar vyhlásil najlepšie jazdené autá roka, vyhrala Kia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Kategória Eko autá je nová a hodnotia sa v nej elektrické a hybridné vozidlá, ale aj benzínové autá, ktoré nevypúšťajú viac ako 100 g/km emisií CO2."

Ti tupi id1oti ma uz naozaj stvu s tym CO2. Kedy zacnu konecne hodnotit ekologickost podla mnozstva toxickych NOx namiesto neskodneho CO2? A dokonca podla toho urcovat vysku cestnej dane? Lenze to by asi nesmeli byt v prvom rade taki strasni milovnici dieslov... Napr. v UK su tak posahani na hlavy, ze toto Maserati (ano Maserati !!!) sa tam predava IBA s dieslom. Jednoducho v UK benzinovu verziu nepredavaju. A este popocuvajte, aky "krasny" zvuk ma jeden z najlepsich dieslov. Keby to bol najnovsi Zetor, tak nic nepoviem, ale takyto zvuk vypustat z Maserati: https://www.youtube.com/watch?... Hnus velebnosti!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

riesis tu uplne sprostosti...jedna americka prepravna kontajnerova lod a "teraz sa podrz ma dvojtaktny dieslovy motor" vypusti za jednu! plavbu tolko emisii co milion aut v prevadzke za rok. Myslis ze tie lode a boh vie kolko ich brazdi a je v prevadzke v skutocnosti bude niekto riesit? Ale hlavne ze sa riesia dieslove auta.. :D to je dolezite asi ako hov..o v trave
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ehm

A koľko z tých lodí ti jazdí denne pred domom? alebo pred zastávkou, alebo čaká s naštartovaným motorom pred škôlkou/školou ? Žeby to bolo exaktne a presne rovné 0?

A samozrejme nemáš pravdu, tie lode sa dávno riešia a taktiež už majú zákaz niektoré super tankery kotviť v niektorých prístavoch ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

supertankery

bežne nekotvia v pristavoch ale sa prečerpavaju do menšich lodí na mori, ale dôovodom nie je ekologia ale velkosť pristavu
on hovoril o kontajnerových lodiach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Milujem ten argument na obranu dieselovych motorov s tankermi a kontajnerovymi lodami. Tieto lode nesposobuju to, ze Pariz, Londyn, Madrid a dalsie mesta sa dusiav NOx smogu, ze ludia byvajuci na nizkych poschodiach pri parkoviskach sa rano nainhaluju NOx a PM, ze ked ides za dieselovym autom tak si s rodinkou davas do tela dalsie svinstvo , ktore je podla WHO rovnako skodilve ako azbest. Benziny/benzin-hybridy a elektro auta su daleko cistejsou altermativou pre klimu v mestach. V mestskych aglomeraciach teraz mame vdaka strasiaku a ekologickej modle CO2 a dieslovym osobnym najhorsi vzduch za poslednych 30 rokov. A toto sa nam a nasim detom na zdravi poriadne odrazi, nie kontajnerove lode. I ked chapem, ze je to premakana eko strategia, nechat co najviac ludi v mestach vykapat, ale ochranime ladovce na antarktide. U nas na parkovisku je z 50 aut 40 spinavych dieselov... Moderne benzinove auta maju tiez svoje problemy, ale v realnej prevadzke aj najhorsie z nich su stale lepsie ako najlepsie diesely (nehovoriac o starych vylagrovanych sunkach s vybratym DPF, to by malo byt trestne!).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tiež som bol totálnym nepriateľom dízlov - dokiaľ som si nepozrel najnovšie testy ADAC Ecotest 2016, kde už berú do úvahy všetky významné zložky emisií - teda nielen CO2 ale aj CO, HC, NOx a PM. NIEKTORÉ moderné dízle s funkčným DPF sú na tom podľa tohto testu lepšie ako benzínové autá - teda až na emisie NOx. Ak odignorujeme CO2, ktoré súvisí priamo so spotrebou (a dízle tu majú navrch) tak problémom benzínov začínajú byť práve časticové emisie (PM). Súvisí to s prechodom na priame vstrekovanie (motory GDI, TSI). Direct Injection je síce efektívnejšie a do istej miery znižuje spotrebu. Ale dochádza pri ňom k nerovnomernému spaľovaniu zmesi vo valci - vznikajú tak sadze. Oproti starým dízlom je to stále nebe a dudy ale modrené dízle s DPFkom dokážu častice efektívne odfiltrovať a dosahujú tak až rádovo lepšie výsledky (v hmotnosti aj v počte častíc) oproti GDI/TSI. Takže očakávam, že čoskoro sa začnú vyžadovať DPFka aj pre benzíny s priamim vstrekovaním ak výrobcovia neprídu na iné riešenie ako dosiahnuť normy Euro 6.

Pre ľudí so zodpovedným prístupom k životnému prostrediu v meste je asi najlepšie (okrem žiadneho auta) jazdiť s elektro-autom či plugin hybridom. Ak už klasický hybrid tak bez priamo-vstreku (Prius). A výborné výsledky v emisiách majú aj autá na CNG. Dízel je stále problematický kvôli NOx a tiež je otázne ako dlho vydrží DPFko bez aditív ak sa jazdí 90% trás v meste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No, napriklad ja som nebol a ani nie som nepriatelom dieslov. Maju predsa vyznam v tazkych strojoch, kamionoch, mozno dodavkach. Ja som nepriatelom myslienky, ze ideme bojovat za lepsie zivotne prostredie tym, ze budeme nasilu pretlacat diesle do uplne vsetkych aut. Nezmyselnymi poplatkami, poistkami, danovym zvyhodnovanim a pod. Toto je predsa chore. Ktory chochot chce mat diesel okolo seba z kazdej strany? Pred svojim domom, pred susedovym zprava aj zlava, pred skolkou, atd.
S tym CO je to pravda, ale predsa len, vonku sa tak lahko nepriotravis oxidom uholnatym, ako skor oxidmi dusika. Ked stojis v zapche za benzinakom, hoci aj 6-litrom, tak to nie je take zle, ako ked stojis za dieslom. Moj znamy sa tak priotravil, museli ist do nemocnice vsetci, ktori boli v tom aute. Oxidov dusika je niekolko, niektore su toxicke, leptave, zvysuju riziko astmy a dalsich problemov, a este aj kysle dazde. Oxid uholnaty sa sice viaze na hemoglobin, ale o inych zdravotnych problemoch neviem. Cize ked nemas nejaku kriticku koncentraciu (vacsinou v uzavretom priestore), tak to nie je taky humus, ako NOx.
DPF uz zacali davat aj do benzinov. Minuly rok to ohlasil napr. Mercedes. Teda, skratku to uz bude asi mat inu nez DPF, ale je to proste filter pevnych castic.

Vsimni si len, ze ti "eko" primitivi stale riesia CO2 vo velkom a NOx su niekde len tak v pozadi zaujmu. To je to co ma stve. Inak nie som uplne proti dieslom. Ale skakat od radosti z toho, ze nam hrkoce dechtak uz aj v Maserati a sme strasne eko, to muzi naozaj len id1oti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

od kedy je BMW 3 veľké auto?

Mám 184cm a za mňa nezmestím autosedačku pre 15 mesačného syna.
Kia ceed má vo vnútri viac miesta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Velke je, cenou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak veru. V 3-kovom BMW cestovať na zadnom sedadle niekam ďalej, to teda nie je nič príjemné. A na šírku samozrejme iba dvaja.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne odvtedy

odkedy je A3 Sportback rodinne auto :)) ako tu bolo uvedene v tej britskej ankete asi tyzden dozadu (Car Of The Year/Family car)
Aj by som to pohladal, ale najcitanejsi mienkotvorny dennik nema strankovanie starsich clankov v ramci sekcie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mozno odvtedy odkedy ho zacali kupovat v nemecku (a nielen tam) rodiny ako jedno z najdostupnejsich kvalitnejsich aut por nich
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mne viac chyba moznost posuvat stranky v novinkach cize vsetky zaradom, rozculuje ma, ak sa musim preklikavat po sekciach a tam next, next next..., pri navrhu "super noveho" designu odflakli funkcnost, hlavne ze jeden clanok byva na home obrazovke aj viackrat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mohla by KIA napísať aj link na článok?

chcel som pozrieť ako sa umiestnili ďaľšie autá, ale na www stránkach časopisu dieselcar.com ani na ich facebooku som nenašiel žiadnu zmienku o takejto ankete.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak to si slabo hľadal. Každopádne viac info sa dozvieš len ak si kúpiš ich tlačenú verziu magazínu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

daj link a nemudruj
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

:D zlatý. Mudruješ od začiatku ty a link si daj sám, ja nie som tvoj eunuch. Zvyčajne stačí použiť funkciu "search" na stránke
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

klasika odpoved
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ako si si vypýtal, tak si dostal :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

súhlasím, tento model Kie Sportage bol perfektný - spoľahlivý, technicky premakaný a jazdné vlastnosti po meste aj mimo neho tiež super
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto