SME
Sobota, 24. august, 2019 | Meniny má Bartolomej

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Toyota je podľa odborníkov ekologickejšia než Tesla (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie spotreby su nezmyselne. Realne Yaris Hybrid mimo mesta v zime ca 5,8l, v lete ca 5l. V meste to bude trochu menej - do 4l , 1,8l je blbost.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zaujimave

pre porovnanie Auris 1.6 benzinak (97kW) mimo mesta v zime mierne nad 7 litrov, v lete cca 6,5 litra.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a nesetrim ho :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tvrdis na zaklade coho?

Nie je to blbost, Prius ma casto nizsiu spotrebu ako Yaris Hybrid, pretoze je plnohodnotny, nie dorobeny hybrid. A asi bude problem aj s tvojim jazdnym stylom, su to prilis vysoke hodnoty. Ja na Priuse iba 3tej generacie jazdim v zime mimo mesta za 4,5 a v lete za 3,9. Nevynasaj verdikty blbosti ked nemas skusenosti ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

co sa hned jedujes, on pisal o tej spotrebe 1,8 litra v meste, ze je blbost, co aj je
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A nie je :P

Mas pocit ze sa jedujem? :) Uplne kludne pisem ze nema ziadne podklady ani skusenosti na to aby oznacoval tie udaje za blbost. Vsetko zavisi len od testovacej drahy po meste.Ak som si dobre nastudoval metodiku ich testovania tak trasa po meste bola iba nieco vyse 12km.. v inom teste Prius 4 pri jazdeni po Rime 22 testovacimi jazdcami z roznych vekovych skupin dosiahli 62,5% prevadzku po Rime cisto na elektriku. Ak by pri ADAC teste dosiahli iba cca 55% tak im vyjde spotreba 1,7l. Jednoduche. Vsetky auta mali rovnake podmienky.. treba si nastudovat o akych podmienkach hovorime. Prius 4 Prime by to presiel tam aj spat s 0 ovou spotrebou ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jasne, lenze meranie tymito metodikami je podla mna chore... Nemozes povedat, ze to auto ma v meste spotrebu 1,8 litra na sto. To nema.
To akoby som ja povedal, ze moje auto ma spotrebu 1,4 litra v meste, a uz nedopoviem, ze to je len dolu kopcom po najblizsiu krizovatku. To nikoho nezaujima, kazdy chce vediet realnu spotrebu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak si urcis metodiku a ta metodika je zostavena na zohladnenie vsetkych moznych rezimov tak vysledky testov podla nej maju velku vypovednu hodnotu. Ak mas cas mozes si pozriet podrobny zozity popis celej metodiky a uvidis ze ziadne jazdenie dole kopcom sa nekona. Ty si nemozes len tak povedat ze tvoje auto ma v meste 1,4 podla tejto metodiky, lebo nema (teraz tajne dufam ze nevlastnis i3 ku :) ), proste niektore auta maju elektromotory ktorych vykon plne postacuje na prevadzku v meste bez jedinej kvapky benzinu. A nie je to test postavney pre Prius ako mozes vidiet kedze i3 dosiahla viac bodov a teda mala v meste este nizsiu spotrebu ako (po oprave v clanku) 1,7. Doterajsi cyklus merania spotreby bol este klamlivejsi, realne hodnoty boli uplne inde a praveze taky Prius nemal problem vmestit sa do nich aj v realnej prevadzke. Realny dopad takychto vysledkov moze byt rozsirenie hybridov a z velkych miest sa mozu vytratit auta so spotrebou 8 az 30l, dymiace v kolonach, s hrkotajucim Start-Stop na semaforoch a mozu ich nahradit hybridy s papierovymi 1,7 a realnymi 3-4 litrami. Tam kde nepomoze sedliacky rozum, pomoze zakaz vstupu dieslov a vysokoemisnych benzinov do centier. Jazdit medzi nakupnymi centrami X6tkou naznacuje komplexy a absenciu sedliackeho rozumu a vtedy pomoze iba zakaz.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

So vsetkymi vecami suhlasim. Ale sam pises "s papierovymi 1,7 a realnymi 3-4 litrami". Teda realna spotreba v meste nie je 1,8 litra, ako je pisane v clanku, a o to mi slo od zaciatku.

i3 nemam :)

Predpokladam, ze metodika merania je taka, ze sa zacina s nabitymi baterkami. Potom by ale spotreba mala byt udavana 1,8 litra benzinu a X kWh elektriny / 100 km. Proti tomu by som absolutne nic nemal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No a Tesla mala ake emisie....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nepriame

Na výrobu el. energie pre teslu v nemecku asi sa vyprodukuje viac co2 ako spali toyota, iked ta spotreba 1,8l mesto to sa asi v sme sekli
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to ťažko,

možno tak v číne.

božia prostota, ak môžu provnáveť hybridy a plug-in_y s čistým elektromobilom Tesla
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tiez suhlasim, ze je to hlupost...

...aj keby sa komplet cela elektrina pre elektromobily vyrabala z pohonnych hmot napriklad v nejakom velkom agregate tak tie elektromobily jej spotrebuju 3x menej (pohonnych latok), pretoze energia je premenovana daleko ucinejsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To si teda trepol peknu blbost.

Chces tvrdit ze vyroba elektriny z agregatu (dajme tomu ucinnost 40%) * ucinnost genatora 95% * ucinnost nabijania 85% * ucinnost elektromotora 95% = cca 30% celkovo.
A to neratam straty pri doprave a skladovani energie.

Oproti tomu priama ucinnost motora 40%.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Spaľovací motor má dobrú úcinnosť iba v určitom rozsahu otáčok, okrem toho brzdenie brzdami alebo motorom je čistá strata. Elektromotor má dobrú účinnosť v celom rozsahu otáčok a brzdenie využíva na nabíjanie. V mestskej prevádzke to robí dosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Milion stupnove automaty uz dokazu motor drzat velmi blizko optimalnym otackam.

Urcite tie straty budu mensie ako keby sme ten isty spalovaci motor pouzili na vyrobu elektriky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ty si iný odborník. Plynové generátory majú približne o 50% vyššiu účinnosť ako spaľovacie motory v autách. Sa vôbec zamysli nad tým čo rozprávaš. Ako môže mať motor v aute lepšiu účinnosť ako motor v elektrárni? Vo veľkej elektrárni motor beží vždy v optimálnych otáčkach a navyše sa prebytkové teplo recykluje s vysokou účinnosťou, čo v aute nie je možné z dôvodu nárastu ceny a hmotnosti takejto recyklácie.
Zaujímavé, že takí ako ty si vždy všímajú pri elektrických autách celý životný cyklus výroby elektriny, ale zabúdajú, že pri ťažbe, rafinácii a transporte sa vyprodukuje, v závislosti od zdroja, 30-100% emisií navyše.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mne su emisie uplne ukradnute. Jak pri elektromobile, tak isto pri klasickom aute.

Ja som len reagoval na to, ze vyrabat energiu pomocou spalovacieho motora nemoze byt efektivnejsie ako ho pouzit priamo na pohon.
Ved uz principu je to uplna blbost, ktora by nemala akykolvek vyznam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

elektrický motor má účinnosť okolo 90%. Pri prenose sa počíta maximálne s 10% strát. Spaľovací v aute 25-40% Zbytok je teplo. V plynových elektrárňach majú nové generátory účinnosť cez 60%. Nehovoriac o tom, že elektriku vieme vyrobiť ešte účinnejšie v atómových elektrárňach (cca 50% elektriny v SR je z jadra) vodných a nehovoriac o čím ďalej tým lacnejších slnku a vetre.
Optimálne otáčky sú len jedny. Môžeš mať 10 stupňovú prevodovku a aj tak nebudeš stále v optimálnych otáčkach celý čas. Nehovoriac o tom, že pridávaním stupňov zvyšuješ hmotnosť prevodovky a tým aj účinnosť celého pohonného systému v aute. Na preradenie tiež potrebuješ nejakú energiu.
Takže z princípu a na základe faktov je blbosť čo hovoríš ty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A odbornik peet365:

Ako moze mat motor v najvyspelejsom automobile lepsiu ucinnost ako velky generator v elektrarni? Jednoducho :) Lebo ma. Ako som pisal kvoli planetovej prevodovke bez motor v optimalnych otackach vacsinu casu a budes prekvapeny ale Prius rekuperuje odpadove teplo z vyfukovych plynov.. tiez dostudovat ;)
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto