SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pri prejazde cez priecestia treba dať pozor, môže sa to skončiť tragicky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

priecestie

Pri novom svete chodte tam pravidelne tadial na cervenu idu auta
 
Hodnoť

 

Ak sa niekto, kráčajúc peši, dá zabiť vlakom na železničnom priecestí – je buď samovrah, alebo bytosť zmyslov zbavená (takáto bytosť by mala chodiť len v sprievode mentálne zdravej osoby). Podobné je to i s človekom – vodičom, teda osobou dopravne vzdelanou (?), ktorá ide – vabank – i na červenú cez priecestie – a taktiež nechá sa zabiť; no často nielen seba... Tragédie na priecestiach sú absolútne nepochopiteľné a ničím neospravedlniteľné! Dokonca ani pri poruche priecestného zabezpečovacieho zariadenia... Jedine v prípade, že vodič na blízkosť takéhoto priecestia nie je vôbec ničím ani nikým upozornený. To by sa ešte dalo pochopiť.
Zákon totiž jednoznačne prikazuje: ...“počínať si mimoriadne opatrne, najmä sa presvedčiť..., že nesmie vchádzať na priecestie ak... Zákon – a ešte aj pod hrozbou sankcií. A tu sme pri tom – nerešpektovať zákon, nebyť v danej chvíli „nesvojprávny“, prejaviť svoje nedotknuteľné ego a ukázať najmä sebe, že si „to“ môžem dovoliť. Veď ešte môžem, ešte to stihnem, ešte sa nesklápajú závory, veď aj tak sa „nikto“ nedíva, veď... Kedysi bolo také pravidlo, že vodič autobusu s cestujúcimi nesmel, naviac, počas prejazdu cez železničné priecestie preraďovať prevodové stupne. Určite si veľmi živo viete predstaviť situáciu – prejazd vozidiel cez priecestie (niekoľko koľajové!) v situácii, keď sa po štyroch minútach čakania dvihnú spustené závory. Auto za autom. Stačí, aby jeden z vodičov súc na priecestí zazmätkoval, aby mu zlyhalo vozidlo, zhasol motor. Skúste však v takomto prostredí čakať až ten pred vami to priecestie prejde a až potom naň vojdete vy – v zmysle zákona... Toto sú tie naše najväčšie problémy. Nie vážnosť situácie, nie intuícia, nie pud sebazáchovy, dokonca nie ani zákon...
 

 

a nielenže vodič autobusu na priecestí nesmel radiť rýchlosti, ale musel pred priecestím zastaviť a tak sa presvedčiť či môže na priecestie vojsť.

Napr. § 21 Vyhlášky 141/1960 Zb.

(4) Nie je dovolené vchádzať na železničné priecestie, ak nie je na druhej strane dostatok miesta na bezpečné
prejdenie. Vozidlá smú prechádzať cez železničné priecestie oboma smermi len v jednom prúde.
(5) Vodič autobusu s cestujúcimi, nákladného automobilu prepravujúceho na nakladacej ploche viac ako 8 osôb a vodič traktora s nákladným prívesom, na ktorom sú prepravované osoby, musí zastať pred každým
železničným priecestím, a to v takej vzdialenosti, z ktorej je rozhľad na železničnú trať. Vodiči ostatných vozidiel sú povinní už od vzdialenosti 30 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní ísť rýchlosťou najviac 30 km za hodinu.

(7) Vodič motorového vozidla nesmie pri prechádzaní železničného priecestia meniť rýchlostný stupeň alebo ísť bez zaradeného rýchlostného stupňa.

Takto po lopate napísané by to potrebovali aj mnohí dnešní vodiči.
 

ešte doplním

A tak isto to bolo aj keď som ja získaval svoje prvé vodičáky podľa vyhlášky č. 80/1966 Zb.
 
Hodnoť

Z práce viem...

Ako rušňovodič skm zažil niekoľko situácii, kedy mi nebolo všetko jedno a myslel som, že vlak, ktorý riadim niekoho zabije. Som aj bývalý vodič z povolania a nikdy sa mi nestalo, že by som vedome nezastavil na "STOPke" alebo sa nepozeral pred priecestiami či môžem prejsť. Preto neviem tieto situácie pochopiť lebo vidím priecestia z oboch pohľadov, stále ako vodič a už aj ako rušňovodič. Ľudia sa jednoducho niekam ponáhľajú a ako tu ak píšete v komentároch, asi si hovoria, že veď sa nikto nepozerá, veď minule to vyšlo. A nerobia to len muži. Nedávno mi popred regionálny expres prešla žena, vodička, autom cez priecestie na červenú, telefonujúc asi 40 metrov popred súpravu (cca 350 ton) a keď som začal trúbiť, tak sa obzrela, zastavila a znovu sa ledva rozbehla.... Vtedy som tiež prežil malý infarkt.
 


Najčítanejšie na SME Auto