SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Opel zverejnil ceny modelu Crossland X (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Predpokladám, že ten 1.6 CDTI je len premenovaný diesel od PSA 1.6 S&S 88kW/120k. A auto je parádne.
 

Predpokladas podla mna zle,

1,6 v Opli bude ich vlastny motor, (vyvoj tusim v ITA). Uz ho pouzivaju dlhsie.

Mne sa Crossland vobec nepaci, ale ja ani nie som cielovka, takze je to jedno :)
 

 

Definitivne je to PSA motor. Bodka. Este na stranke opel.sk maju pod tymto modelom v specifikaciach stare Opel verzie CDTI, v cenniku samotnom uz maju PSA motory.
 

Je to mozne,

zrejme zobrali komplet vsetko konstrukcne dolezite od PSA a nechcelo sa im investovat cas a tu trochu penazi do zastavby 1,6 od Oplu. Predpokladam teda, ze tam bude aj prevodovka od PSA?
 

neviem v čom je problém

veď 1,6 HDi v súčasnosti , je asi najlepšie čo v súčasnosti ponúka trh. PSA dáva v súčasnosti do svojíih aut japonské automaty. A táto kombinácia, nemá chbu, tak by bol sprostý opel nevyužiť to. Čo sa týka 4x4, tak to je len hlúpy reklamný trik, lebo dať 4x4x s haldexom, to je len taký mačkopes, proste škoda penazí. Na druhej strane slušné 4x4, pri bežnej premávke v podstate človek nevyužije, pokiaľ nejde do terénu.
 

 

4x4 s haldexom urcite skoda penazi nie je. Ale samozrejme niekde v BA, kde takmer nepada sneh, to mozno vyzera byt zbytocne.
 

 

Haldex v prvom rade nie je stvorkolka, ale predný náhon a pripojom zadného, keď si počítač a spojka uraci. Teda expost.

Kto niekedy šoféroval symetrické 4x4, iné už nechce. A neuraz sa ale haldexy sú len odzuby pre sprostych cechoslovakov. Nikde inde sa to za stvorlolku nepovažuje. Si sa ukázal tým že to považuješ za dôležité len keď napadne sneh čo je totálna kravina a presne argument haldexakov....

Porovnávam vlastnú A6 so stálym a firemnú A4 s haldexom. Pár tisíc km už na oboch a aj táto zima bola dobrý test. Najviac to cítiť keď prší vtedy haldex spí a tá istota jazdy je úplne inde. Haldex je proste hračka pre ľudí čo chcú machrovat "stvorlolkou"
 

nie je pravda

Haldex 5. generacie je staly pohon vsetkych kolies. Aj na zadnu napravu je neustale posielanych 5-10 percent. Starsie generacie naozaj fungovali ako pripojitelny pohon napriklad zadnej napravy, ked predna stracala trakciu. 5. generacia je uz uplne nieco ine. Je to asi to najlepsie a najdostupnejsie riesenie na trhu. Staci sa pozriet, kolko znaciek Haldex pouziva, ale hlavne ze to funguje. Vdaka haldexu dokazes poslat minimalne 85 percent na koleso jednej napravy a tak sa auto dokaze rozbehnut aj ked ma len jedno koleso prilnavost a samozrejme ak to adhezne podmienky dovoluju. Staci si pozriet testy Yetiho, ale napriklad aj tento s Audi TT.

https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...

pri tomto videu treba pozriet 4:50 a uvidis, co Haldex dokaze

https://www.youtube.com/watch?...


Teda este raz. Haldex je to najlepsie, co za dane peniaze do auta dostanes a dostanes z Haldexu ci uz v terene, alebo na snehu maximum.

Ja som skusal haldex v Superbe V6 3.6 a na suchu pri kaceleracii je to fantasticke. Ziadne koleso nepreklzuje, len sa auto ruti vpred. A ked prsi je to este dolezitejsie.

Treba si pozriet techniku, odborne porovnavacie testy a nie pivne keci. Na to mame politikov s kapitanskymi vylozkami:-)
 

jediná otázočka,

koľko x využiješ super priľnavosť v praxi?. Podľa mňa, všetky asistenti (ABS ESP.....4x4) sú fajn vecička, ale priemerne skúsený a hlavne zodpovedný vodič by mal jazdiť, tak, aby tieto asistenty nemusel využívať. Keď začnú zasahovať, tak vodič ide nad svoje a hlavne nad možnosti vozidla. Každý, kto sa spolieha, na to, je nezodpovený hazardér.
 

Prapacho

staci raz, ze to niekomu zachrani napriklad zivot. Mimochodm pri autach s vykonom 200+ koni je pohon 4x4 snad aj nevyhnutnost, aby sa ten vykon dal vyuzit.
ASR, ESP, alebo ABS nesluzia len na to, aby ta popohanali rychlejsie vpred, ale hlavne aby pomahali riesit nepredvidatelne situacie. Este donedavna sa nepouzivali zimne pneumatiky, lebo vela vodicov o sebe tvrdilo, ze to zvladne. dnes su zimne pneumatiky dokonca povinne, podbne ako ESP, ABS, ci airbagy. Asi ziaden vodic si o sebe nemoze povedat ze je dokonaly a jemu sa nic stat nemoze. Kludne moze byt pricinou nehody prave zbytocne opatrne jazdiaci vodic. Technika die dopredu a preco je nevyuzit. A urcite aj vdaka novej technike ubuda stale viac mrtvych na cestach. Samozrejme ozranov a arogantnych vodicov neuchrani ani toto.
 

a čo som napísal__??

všetky tie asistenti su fajn, ale treba jazdiť, tak, aby som ich namusel využívať, a potom ma v medzných situáciach možu zachraniť. Zasa 200k + fakt mi celkom rozum neberie, na čo by sa to mohlo bežne využiť?. akurát tak machrovať. Čo sa týka 4x4. netvrdim, že je to hlúposť, už v akejkoľvek forme, . ale nič životadoležté, bez čoho by sa v doprave nedalo štandardne fungovať. Jasný príklad je Peugeot 3008, sa vyrába bez 4x4 a dovolím si tvrdiť, že na europskom trhu je úspesnejší ako kodiaq. Väčšinou to odsudzujú ľudia, čo vživote 4x4 nekúpia. Trh, jasne dokazuje, predanymi počtami, že 4x4 pri bežných autách sa pomerne slabo predáva.
 

 

Ja mam Haldex vo Vitare S. A samozrejme si mozem auto prepnut do rezimu lock, kde je stalych 50% posielanych na zadnu napravu. Hlavne si treba uvedomit, ze Haldex tu nie je preto, ze by bol nejakou lacnejsou variantou 4x4 pre ludi "co chcu machrovat". A nie je to ani odzub pre sprostych Cechoslovakov. Ibaze by boli cielovou skupinou Lamborghini Gallardo, Aventador ci Bugatti Veyron, Chiron "sprosti Cechoslovaci".
 

 

Vymenoval si skvelé autá co dokážu v teréne veľké veci. :D

Ešte raz. Haldex je SPOJKA čo zaklapne zadný náhon kedy uzná. Fajn 5.generácia sleduje v stotinkach.
Beriem aj to že zodpovedný vodič ani v dnešnej dobe premávke nepotrebuje asistentov.

Jedná sa o pôžitok z jazdy. Iný ma zadný náhon a úplne iný predny. A nad nimi je fix štvorkolka . Tu vôbec nejde o sneh a extrémne podmienky. Ešte raz, kto vyskúšal rozdiel iné už nechce....

Ps prečo audi do drahších modelov dáva fix quattro a do lacnejších haldex quattro? Prečo do really dáva škodovka fix 4x4 ale do sérioveho superbu haldex???

Niekedy nie je umenie obhajovať svoj výber ale zamyslieť sa nad ďalšími
 

 

Chapem, ze sa chces pochvalit ze mas ojazdenu audinu s tym jedinym pravym 4x4. Niektori ludia si takymto sposobom riesia komplexy menejcennosti. Ale nemusis hned vsetkych majitelov aut s modernymi Haldex spojkami nazvat "sprostymi cechoslovakmi".

Skus si niekedy po sebe precitat svoje vlastne prispevky. Najprv vychvalujes pevne 4x4 na svojej A6 a argumentujes tym, ze istota jazdy v dazdi je uplne niekde inde ako na Haldexe. Ked uvediem ako priklad aut s Haldexom spickove modely Bugatti ci Lamborghini, zrazu vytahujes teren. Nevedel som, ze soferovanie Audi A6 v dazdi je "teren". Ale aby to nestacilo, hned v dalsom odstavci zas vytahujes pozitok z jazdy a zrazu uz o sneh ani extremne podmienky vobec nejde. Vies ty vobec co vlastne chces? Alebo chces byt len za kazdu cenu proti?

Aby som len nekritizoval, vytiahnem aj jednu mudru vetu co si napisal:
"Niekedy nie je umenie obhajovať svoj výber ale zamyslieť sa nad ďalšími"

Dam ti teda niekolko dovodov na to, aby si sa zamyslel:
1) dokazal som ti, ze Haldex sa pouziva aj v najdrahsich autach sucasnosti, ktore su vyslovene stavane pre pozitok z jazdy, a ktore urcite nie su urcene pre "sprostych cechoslovakov"

2) dokazal som ti, ze Haldex dokaze pevne prerozdelit 50% a 50% na prednu a zadnu napravu. Nie reaktivne, ale permanentne, ako napriklad u novej Vitary v rezime lock.

3) A mimochodom, Haldex sa samozrejme povazuje za stvorkolku vsade na Slovensku. Staci si pozriet rozne zahranicne recenzie aut s Haldexom na youtube.
 

 

V tom poslednom odstavci malo samozrejme byt "vsade na svete" :)
 

 

Ach chlapce nestrapnuj sa už. Čítanie s porozumením sa učí na základnej to už by si mohol mať za sebou.
Ako vieš aké staré auto mam? Či ego? O ničom argumenty žiadne len osobne útoky.

Haldex NIKDE mimo ČSR nie je považovaný za real 4x4. To je fakt. Nevieš čo vám natrepali v showroome za hovadiny.

Keby bol haldex lepší montuje sa do väčších a drahšcih modelov. To ze a3 a4 nema6na výber je fakt ale ostatne majú. Všetci technici sú blbci keď do relly áut a formul dávajú fix. Len hejslovani na diskusii sme to vedia najlepšie. Lepšie než oni.

Kto si kupuje bugatti? Baternak 3t al? Tím určite ide o pôžitok z jazdy...
Hodis aj link o ich haldex? Lebo nič som nenašiel...m

BMW Mercedes Lexus Porsche Subaru vsetko blbci lebo aj keď môžu nepoužívajú haldex :D
Ach jaj chalani chalani....

Miro beriem že niekedy je alternatívne presúvanie sily na trakcne koleso viac než furt 4x4 a hrab. To uznávam konieckoncov aj testy nemajú zlé. Tu sa ale bavíme o úplne iných veciach. Sadnem naštartujes hodis D a ideš stále rovnako. Tocis jedným prstom lebo auto neleti za predkom. To je úplne iná jazda. 5% fajn ale to ani necitis. Pôjdem vyskúšať a dám vedieť ale logicky mi to nesedí
A audi bol výber z dôvodu zmluvy s firmou a zamestnancami. Ďalšie už bude určite subaru
 

 

To nemyslis vazne. Ty tu oznacis majitelov aut s Haldexom za "sprostych cechoslovakov" a potom ides poukazovat na nejake osobne utoky?

https://en.wikipedia.org/wiki/...

Cast prveho odseku ti pre istotu prelozim:

"Pohon styroch kolies, tiez oznacovany ako 4x4 alebo 4WD oznacuje typ vozidiel, konkretne vozidiel s hnacim ustrojenstvom schopnym poskytnut pohon vsetkym kolesam na dvojnapravovom vozidle zaroven. Moze byt bud permanentny alebo na poziadanie..."

Obavam sa, ze si teda jediny s tvojim chapanim vyznamu 4x4.

Tu mas linku, kde si mozes pozriet niektore auta pouzivajuce Haldex, vratane Bugatti a Lamborghini:
https://en.wikipedia.org/wiki/...

Predpokladam, ze Volvo, Lamborghini aj Bugatti su podla teba vsetko blbci, lebo pouzivaju Haldex.
 

 

Ok tak som sa zhovadil aj ja. V novej Vitare nie je Haldex, ale ich vlastna elektromagneticka medzinapravova spojka, ktora vsak v principe funguje podobne ako Haldex.
 

makroekonom

A4 a vyssie maju motor podlz pred prednou napravou a A3 a mensie maju motor vpredu napriec pred prednou napravou. Preto maju vacsie povodny Quattro system a mensie Haldex. Jednoducho je to dane polohou motora a prevodovky.

5. generacia Haldexu je staly pohon vsetkych kolies, takze je to uplne to iste ako quattro. Stale die 5-10% na zadnu napravu a reaguje proaktivne, teda skor ako pride k preklzu kolies prednej napravy, takze to vobec neroroznas. Pri starsich generaciach to bolo citit dost citelne a napriklad ked sa striedal suchy povrch s mokryk, alebo klzkym, bolo az neprijemne ako sa stale pripajal a odpajal pohon zadnej napravy. Novy Haldex je ale o uplne inom. Takze to mozes citit len na starom aute, urcite nie na novom. Plus vyhoda je, ze elektronika dokaze poslat vykon presne tam, kde to potrebujes. Pozri si to Video s Audi TT, ktore doslova pluhuje sneh pred sebou.
 

 

na 100% PSA prevodovka.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto