SME
Piatok, 3. apríl, 2020 | Meniny má Richard

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Uviazli ste v kalamite v zápche? Vypnite motor a čakajte na príchod pomoci (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

tak, tak

odstavny pruh treba nechat vzdy volny.
hlavne na "dialnici" D1 medzi BA a TT.

oh...wait a minute...!
 
Hodnoť

Spotreba 2-3litre

No to si snáď robíte srandu?! Priemerná spotreba stojaceho auta je zhruba na úrovni 0,6-0,8l/h...
 

tipujem,

ze tam bude silna zavislost od objemu motora ..
 
Hodnoť

ale no

Ty netaraj, je to okolo 2L.
 
Hodnoť

Výborný nápad vypnúť motor

keď mrzne alebo slnko prazi na auto . To len génius mohol napísať ....
 

vyborny napad

zrovna ak mas malo paliva nechat si nastasrtovane kym nedojde palivo uplne. Potom si mozes svoje auto tlacit na najblizsiu benzinku. Ale aspon sa pri tom zahrejes :)
 

Pan kolega ,

práve preto nikdy nemám iba desať litrov v nádrži , aj keď hybridy sa správajú trosku inak ako motorová klasika . Zažil som nemecké , talianske , rakúske , poľské a aj dovolenkové čakačky - to vas vycvičí tak , ze aj keď idete len na kratšiu vzdialenosť - do 100 km , musíte mat aspoň polovicu a nechodiť na doraz.
 

 

Nemajú záchranné zložky so sebou aj palivo pre taky prípad?
 

 

ty moj genius. ani clanok o vareni nie je primarne urceny kucharom, ale zvysnym 99% obyvatelstva. takze super, ze ty jazdis stale s minimalne polovicou nadrze, ale aj tento clanok je urceny zvysnym 99% obyvatelstva a nie tebe. tak co sa hras na mudreho a otieras si klavesnicu o autora clanku.
 

 

Nie, ma pravdu. Po nastartovani musi auto ist minimalne 15 az 30 minut, aby sa do akumulatora dostala energia spalena pocas startovania. V tom nie je zaratane, ze niekto sedi v aute so zapnutymi vystraznymi svetlami, osvetlenym interierom a pustenym radiom ... Taketo par minutove nastartovanie potom clovek spravi 4 - 5x a moze hladat startovacie kable ...

Spotreba cca 0.5 L / hodina je nic oproti problemom, ze auto nenastartuje ... vid moj prispevok dole.
 
Hodnoť

V Rakusku nechavaju

volny pomyselny stred jazdnych pruhov. U nas musi byt volny odstavny pruh aby sa v zapche ponahlajuci cavovia velmi nezdziavali.
 

 

Podľa mňa by mali zjednotiť. Nech je to rovnako v každej krajine - aspoň v EÚ. Napríklad v Čechách pri 3 pruhoch je z ľava čakačka - čakačka - núdzový - čakačka. V Rakúsku/Nemecku je to z ľava čakačka - núdozvý - čakačka - čakačka. U nás musíš byť vstrehu ak uvoľniť cestu - vytvoriť núdozvý pruh len na prejazd a môže to byť aj medzi 1-2 aj medzi 2-3 a môže to byť aj odstavný.
 
Hodnoť

Heh

Zrovna včera som čakal v aute na syna než sa vráti z krúžku. Vonku 1 stupeň C.. Človek by neveril, ako rýchlo tá vyhriata kabína auta vychladne. Ale pripúšťam, že sedieť v studenom aute je stále lepšie ako stáť vonku v neskutočnom vetrisku.
 
Hodnoť

 

"Ak sa vám podľa situácie zdá, že budete stáť dlho na jednom mieste, radšej šetrite palivom a vypnite motor. Opäť ho naštartujte až vtedy, keď sa kabína ochladí a potrebujete sa zohriať - a po pár minútach znovu vypnite."

Toto je najhorsia rada, aka moze byt ... Bezne auta potrebuju aspon 15 - 30 minut jazdit, nez sa akumulator znova dobije. Ak sa akumulator pouziva na vystrasne svetla, osvetlenie interieru, alebo uz len radio, tak sa ten cas predlzuje. Ten cas sa tak isto predlzuje aj, ked je auto vybavene spiralovym kurenim, ktore sa automaticky pusta pred zohriatim motora. Toto maju novsie auta a pouziva sa automaticky bez vedomia vodica (ked ma zapnute kurenie kabiny).

Nastartovat na par minut je recept na pruser. Kazde nastartovanie spotrebuje energiu z akumulatora, ktora sa tam za par minut nedostane s5. Potom staci 4 - 5x takto "prestartovat" a dalsie startovanie sa uz nemusi podarit. Ked clovek uz len pocuva radio, tak to moze byt aj menej.

Moderne auta maju spotrebu len cca 0.5 L / hodina, ked uz je zohriaty motor a interier auta. Pri spotrebe 7L / 100km sa za hodinu "spali" len cca 7km dojazdu. To je nic oproti problemom sposobenym nemoznostou nastartovat. Pre priklad, ak by som v svojom aute mal uz len cca 10% paliva, tak stale mozem s prehladom "cakat" 14 hodin!

Radsej treba ludom poradit, aby svoje auta nevyjazdovali na doraz a mali vzdy poriadnu rezervu paliva. Ja casto jazdim ke -> ba a opacne. Aj ked moje auto da celu cestu Ke -> Ba -> Ke, tak vzdy opustam mesto s plnou nadrzou. To mi nechava dostatocnu rezervu nech sa stane cokolvek. Ono sa to nezda, ale uz aj silny protivietor spravi na dialnicnej rychlosti nezanebatelnu spotrebu ...
 

+++

presne tak, ta rada je uplna somarina.
 


Najčítanejšie na SME Auto