SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda prestala vyrábať Fabie so štvorvalcami, ponúka trojvalec 1,0 TSI (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

netvrdim
, že fabia je zlé auto, ale fakt nechápem ľudí, čo sú ochotný za ňu dať vyše 10t€, bez výbavy.
prapacho
mozeme kludne zacat ak berieme v uvahu cennikove ceny mimo akcii: p208 zacina s podobnym motorom na cenovke o jednu tretinu vyssie ako fabia, c3ka s motorom 81kw zakladna cena 13290 co je o vyse dve tisicky viac ako fabia, i20ka s motorom 74kw zakladna cena 12apol tisic, rio s motorom 74kw je v zaklade drahsie od spominanej fabie o dve tisicky, jazz nebudem ani komentovat ten zacina so zakladnym motorom na cenovke teste pod 14tisic, sandero nema podobne vykonny motor v ponuke ale je pravda ze je lacnejsi. sandero je asi jedine auto ktore moze fabii konkurovat cenou. co sa tyka klimy mas ju vo fabii za priplatok necele dve stovky.
cyrosu
najlacnejsie clio s motorom okolo 80kw stoji necelych cennikovych 13tis eur. stale sme o minimalne dve tisicky nad spominanou fabiou... nebavime sa o akciovych cenach. akcie robi aj skoda s fabiou kde rovnako mas rozne limitovane akcie za odlisne ceny. avsak ak vychadzame zo zakladnej cennikovej ceny jednoducho na trhu nekupis lacnejsie ako tu fabiu s takym motorom a danej kategorii
cyrosu
<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

uhol pohľadu

Keď dobre pozerám najlacnejšie klio 8990, čiže menej ako fabia základna, s lepšou výbavou. Aj keby si zobral motor okolo 80kw, tan tvoj je výkonovo nad fabčou, keby si zasa zobral vykonovo okolo 80kW, ale pod, tak zasa porovnatelna cena s lepšou výbavou. Ale prečo nie, keď niekto je ochtný dat za fabču požadované prachy, tak nech si ju kúpi. za minulý rok v europe, značka s najväčším rastom bola Lada. Takže ľudia, majú záujem a o lacné autá, a nie každý chce 80kW . Ono to tvoje porovnávanie, je ako Kalinakove tendre, proste, keď chceš fábiu, tak nastavíš požiadavky, tak aby vyšla fabča.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bavime sa tu o aute s motorom 80kw ak sa nemylim tak prosim nezavaaadzaj :) v tejto verzii je fabia lacnejsia o necele dve tisicky od spominaneho clia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok

jedine a najlacnejšie a najúžasnejšie auto s trojvalcom a 80kW je fabia. Len aby aj potencionálny zákaznici zdielali Tvoj názor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prapacho tabletky je potrebne uzivat presne podla toho ako urci lekar. ani jedno nie je dobre ani neuzivanie ani nadmerne uzivanie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vieš

nemám fábču, takže nemusím užívať tabletky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no zrejme mas potom nieco ovela lepsie. ale mal by si to prestat uzivat a potom budes lepsie chapat pisanemu textu. budes mat cistejsiu hlavu. lebo takto je to akurat tak na trotlmajera. ale skusim ti to vysvetlit ako pre neho. nikto tu nepisal o niecom takom zeby bola fabia najuzasnejsie auto na svete. bol tu napisany iba fakt ze auto v takejto kategorii a podobne vykonnym motorom ktore by bolo v zakladnom cenniku vyrobcu lacnejsie ako ta spominana fabia budes hladat dnes na trhu len tazko. tie svoje invektivy a si skutocne mozes nechat pre seba. tvoje vzdusne zamky sa obavam ze nikoho tuna nezaujimaju
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No neviem,

ja som si kupil slusne vybavenu Corsu tesne pod 10 tisic a zatial som spokojny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jaky

mas motor?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem ako ine znacky, ale Citroen za poslednych 20 rokov za cennikovu cenu nekupil ani najnaivnejsi ignorant - to je ich dlhodoba politika dat cenu a z nej hned zlavu... Hlupy system, ale asi to maju spocitane, ze im to pomaha s predajom. Navyse ta C3-ka je novy model, tak ma vyssiu cenu, o rok bude nizsia (resp. v zmyske ich vyssie spomenutej politiky bude vacsia zlava).
.
A to ako fakt Fabia nema uplne ziaden stvorvalec, ani naftu? Mne je teda Skoda dost ľahostajná, ale toto Fabii fakt nemuseli urobit. Mal som moznost vyskusat trojvalcovy litrovy turbo benzin 80kW od inej znacky a vo vacsom aute na par tyzdnov. Dalo sa, bol som prijemne prekvapeny, ale nekupil by som ho, ak by bol na vyber aj stvorvalec. Chodili sme po kopcoch a dialniciach a v tychto rezimoch to zralo ako besne napriek vyslovene defenzivnej jazde. Jednoducho objem nenahradis...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veľa ľudí toto nechápe že objem a krutiak nenahradis a preto je to skvele auto do mesta kde sa tomu nenaklada. Na jazdenie mimo mesto je to na vyložene jazdu tatika v klobúku. No a kto chce byt na tom cestný pirát tak ten sa musí nachádzať že to bude zrat min ako 2 liter ale pri polovičnom výkone a naviac pri takomto dlhodobom štýle jazdy ten motor odpisu. Ten motor sa o sebe nie je zlý len si ho treba vybrať úmerne používaniu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi mas pravdu... Ja som mal Fabiu z tych uplne prvych, a asi som mentalne zamrzol vo svete, ked Fabia MPi bola univerzalne auto na kazdu prilezitost a aj najbeznejsie firemne auto (Octavia bola vtedy len pre burzujov :-) ). Dnesny kupec Fabie od nej asi naozaj nepozaduje velke kilometrove vykony a casty presun napriec republikou a ak mu nevadi zvuk trojvalca (a to asi vacsine neznalych pouzivatelov), tak asi naozaj nie je dovod, preco by si trojvalec nemal kupit. Skor by som zvazoval, ci si ma VW nevytipoval ako skusobneho jazdca na nejaku novu vychytavku...
.
Ku tomu pribehu so Skodovkou (asi sa teraz rozpisem, sorry za taky spam)- mne moja podrzala prvych 80 tis. kilometrov vcelku OK, mal som iba "zopar" pribehov, ktore sa vyskytli - vypalene ziarovky kazdych 20 tis. km, zaseknuty spinac brzd, snimac teploty motora, lambda sonda, samovyhadzujuci sa tempomat, tycky stabilizatorov, serva klimatizacie... V porovnani s ostatnymi Fabiami tych rocnikov drobnosti, ktore VW povazuje za isty sposob udrziavania kontaktu so zakaznikom.
.
Nasledujuci majitel si za dalsich par dalsich desiatok tisic km uzil aj ten zvysok vtedajsej obligatnej plejady - loziska, stabilizator, zamoknute kable, posilovac riadenia, znova lambda a tycky stabilizatora (zoparkrat) a uz ani nepamatam co dalsie. Rozvodovu retaz a spojku povazujem za spotrebak podobne ako brzdy.
.
Predal som ju po 3 rokoch pouzivania a to bolo prave v case, ked testovanie rozvodovych retazi zakaznikmi na tvrdych datach z premavky prave prechadzalo z kategorie "neprijemnost" do kategorie "pruser". Povedal som si, ze nech si Skodovkari testuju veci na inych zakaznikoch a presiel som na inu znacku, podla diskusnych znalcov etalon nekvality. Pre istotu som si mastne zakazdym priplatil za predlzenu 5-rocnu zaruku, co sa ukazalo ako jasne stratova investicia... Nasli sa prkotiny, ale nie v takom mnozstve, ako na Fabii v ramci prvych 150 tis. km.
.
Podla mna VW planoval (a planuje) prvky, aby vydrzali tak akurat. Ludovo sa tomu hovori k*rvitka.
.
Dnes je situacia v Skodovke mozno ina, ale ja uz VW neverim. Ved aj ten posledny megapruser s emisiami v USA bol vlastne taky nepriamy odzub na zakaznikoch. Od znacky, ktora predava najviac aut na svete (alebo je druha v poradi), ktora si zaklada na kvalite (my sme Nemci, kto je viac, ha... jaj, to bol vlastne Opel, hmm) a ktorych zakaznikom nevadi si za tu pomyselnu kvalitu doplatit (inymi slovami nepotrebuju bojovat o kazdy cent na lacnom konci trhu), by som taketo spravanie povazoval minimalne za neferovu strategiu, ak nie priamo za hnusne odzubovanie zakaznikov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prapacho

klames ako Kalinak na tlacovke.

Podobny P208 s benzinovym motorom 81kW staji bez zlavy 15740 euro s 5 st. manualnou prevodovkou. Zrejme sa to nepredava, tak je na to zlava 1950euro a teda po zlave stale astronomickych 13790euro. Fabia 1.0TSI 81kW Active stoji 11310euro, vo vybave Ambition 12.110euro a v najvyssej vybave Style stoji 13.110euro.

Za 199euro mas k zakladnej vybave Active:
> Manuálna klimatizácia
> Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním (2× sklopný kľúč)
> Elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
> Elektrické ovládanie okien vpredu
> Vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky dverí vo farbe karosérie

Ano, Fabia je uzka, ale nova Ibiza na novej platforme je podstatne sirsia, takze aj nova Fabia uz bude konecne sirsia.

Ale aspon ja kupujem najskor dobre auto a potom vybavu, ale lepsie je hned kupit auto v takej vybave, aby si nemusel nic dokupovat. Pre mna je osobne dolezitejsie, ze sa da Fabia kupit ako kombi. To je spolu s motorom a podvozkom asi najvacsi argument pri kupe noveho vozidla. Ulakomit sa na bohatu zakladnu vybavu a kaslat na auto je take detinske.

Inac zaujimave, ze zasa diskutujes pod Skodovkou a v clanku o Peugeote je to prazdne. Ze je to tvoja uchylka odbavovat sa na clankoch o Skodovke:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skoda fanboy

Pockaj, to akoze sa mam posadit na zadok z toho ze tvoja skodovica ma (v roku 2017) manualnu klimu, dialkove zamykanie, elektricke stahovanie oknien, a teraz pozor, prichadza hlavny a zasadny tromf ktory ma prinuti kupit si: nafarbene zrkadla a klucky !!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nikto tu na zadok nepada,

pri Fabii ide najma o cenu a co za to dostanes. Neporovnavat s S-classe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neviem kde si ten 208 za tu cenu nasiel. ale s 82k 1.2 motorom zacina na 10900 resp. 11900 s automatom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale

82 koni nie je 81kW. 81kW je 110 koni.

Pre pgh:

To Bola reakcia na prapacha, ze v zakladnej vybave chyba Klima, elektricke okna a elektricke spatne zrkadla. Tak za priplatok 199 k zakladnej vybave Active to je. Nehovorim, ze to je Luxus, ale mas tam hlavne vynikajuci podvozok a 110 konovy motor.
Mimochodm Civic 1.4 vo vybave S si mozes kupit len bez klimatizacie. Nie je ani za priplatok. Musis ist do vyssej vybavy. A to sa tu budu tlct do prs, ze je to najlepsie auto na svete.

Moj nazor je, ze ked kupovat auto, tak s najvyssou vybavou, alebo aspon od strednej vybavy a popripade nieco prihodit, alebo akcny model. Tam je vzdy najlepsi pomer cena auto vybava.

pre clichy:

Ak mam spotrebu mensiu ako udava vyrobca mam platit vyrobcovi? Nie vzdy moze vyrobca za to, ake drevo sedi za volantom. Papierova spotreba sa da vzdy dosiahnut. nehovorim, ze je to zrovna zabava tak jazdit, ale aspon clovek neprekracuje az tak moc povolene rychlosti. Tak ako nie je kazdemu dane aby bol rychly ako Senna, tak nie je kazdemu dane aby dosiahol udavanu spotrebu. Samozrejme ked trcis v meste pol hodiny v zacpe, Problem bude vo vybere dopravneho prostriedku. Ked jazdis plyn plyn na dialnici, Problem bude v style jazdy. Fabrikou udavana spotreba nie je ani cisto pre mesto, ani cisto pre dialnicu, ale mix a bez prudkych akceleracii. Aj pri rovnakej priemernej rychlosti mozu mat dvaja vodici v tom istom aute diametralne odlisnu spotrebu.

Napokon je tu stale este Polo 1.8TSI a nova Ibiza 1.5TSI, komu sa trojvalec nehodi. Ja by som to riesil tiez tak i ked si myslim, ze 1.0TSI 81kW bude na Tom s dynamikou lepsie ako posledna atmosfera 1.4 16v 63kW, co bol velmi solidny motor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prepac ale ak sa bavime o mestkych autach, co fabia trojvalec 1.0 bude, tych par koni navyse v otackach v ktorych mi uz palubak bude pipat ze som mal 3x preradit vyssi stupen ma na kupu nepresvedci. mama si kupila za 11500 corzu atmosfericka 1.2 v strednej vybave (manualna klima, autoradio s BT, multifunkcny volant, elektrony, zatmavene skla) zobral som si to par krat preletiet mimo mesta a vobec to nie je spatne clovece.

ked kupovala, chvilu sme uvazovali o fabci, ale ... kamos kupil davno fabcu II, family edicia, tvarilo sa to vyhodne, ale ma to asi tolko vychytavok co moja dacia ...

su to len auta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mirocco, fabia je v prvom rade vozidlo, ktoré si väčšina zákazníkov kupuje so základným motorom a v základnej výbave, nehovor mi, že nemám pravdu, ty by si sa k takým číslam mohol dostať a potvrdiť ich

no a ak si väčšina zákazníkov pri vozidlách v tejto triede berie základný motor, tak v tej cenovke ako je fabia, je konkurencia na podobných cenách pri podobných výbavách, ak nie nižšie

81 kw motor si do fabie kúpi odhadujem možno 5% zákazníkov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pezot 301 style

S perfektnou vybavou s 1,6 motorom 115k. Za 11790.
Neviem ci s dorovnanim vybavy sa s fabiou zmestis.
Ale u teba si clovek nemoze byt isty, hlavne ak ide o skodu a koncern vw.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak že

ešte raz a to len fakty. To že väčšina zákaznikov pri kúpe auta triedy ala fábia, netúži po "rakete", je proste fakt. Pri kúpe sa hľadí v prvom rade na cenu, potom na užitné vlastnosti a motor do mesta poslúži fakticky akákoľvek kosačka.

záladné ceny
Fabča cez 10 000€
C3 8 990€
P208 9 490€
i20 9490€
Rio 9 990€
a ten Tvoj argument "lebo motor" si strč za klobúk, lebo VAG za posledných 15 rokov v tejto triede nepostavil žiaden súci motor, všetko prúser, a testovanie na zákazniokoch, takže nvidím dôvod, prečo by sa práve táto 1,0 mala super vydariť. Ďalší Tvoj argument o vynikájúcom podvozku , je tiež postaveny na vode, lebo v ničom výrazne nepredbieha konkurenciu, a na druhej strane zákazník, čo kupuje takéto auto, ten nechodí závodiť na okruhu, takže ten Tvoj "super" podvozuk, je mu na dve veci, čiže na h ovno a na nič. Len poznámočka na záver, keď niekto práve potrebeju motor s 81kW, s so "supre" podvozkom, nevadí mui, že auto je úzke a nepohodlné, a cíti potrebu vlastniť škodu, tak nech si kúpi fabie, sú to jeho peniaze, jeho rozhodnutie.
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto