SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda prestala vyrábať Fabie so štvorvalcami, ponúka trojvalec 1,0 TSI (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

tak že
ešte raz a to len fakty. To že väčšina zákaznikov pri kúpe auta triedy ala fábia, netúži po "rakete", je proste fakt. Pri kúpe sa hľadí v prvom rade na cenu, potom na užitné vlastnosti a motor do mesta poslúži fakticky akákoľvek kosačka. záladné ceny Fabča cez 10 000€ C3 8 990€ P208 9 490€ i20 9490€ Rio 9 990€ a ten Tvoj argument "lebo motor" si strč za klobúk, lebo VAG za posledných 15 rokov v tejto triede nepostavil žiaden súci motor, všetko prúser, a testovanie na zákazniokoch, takže nvidím dôvod, prečo by sa práve táto 1,0 mala super vydariť. Ďalší Tvoj argument o vynikájúcom podvozku , je tiež postaveny na vode, lebo v ničom výrazne nepredbieha konkurenciu, a na druhej strane zákazník, čo kupuje takéto auto, ten nechodí závodiť na okruhu, takže ten Tvoj "super" podvozuk, je mu na dve veci, čiže na h ovno a na nič. Len poznámočka na záver, keď niekto práve potrebeju motor s 81kW, s so "supre" podvozkom, nevadí mui, že auto je úzke a nepohodlné, a cíti potrebu vlastniť škodu, tak nech si kúpi fabie, sú to jeho peniaze, jeho rozhodnutie.
prapacho
<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

ešte

opravím zakaldna fabča 9 110€.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prapacho

toto bolo ako fakty od Fica na TA3

Pises zakladne ceny. Tu su cennikove veny zakladnych vybav a motorizacii bez akcii.

Fabia 1.0MPI 60k 9110e
Fabia 1.0TSI 95k 10810e

Fabia Combi 1.0MPI 75k 10510e
Fabia Combi 1.0TSI 95k 11410e

P208 68k 9290e

Citroen C3 68k 10340e

Opel Corsa 70k 10390e

Hyundai i2075k 10140e

Renault Clio 75k 9590e

Seat Ibiza 75k 9690e

VW Polo 60k 10.100e

Samozrejme kazdy vyrobca ponuka akcie a aj teraz su akcie k autosalonu. Niektori vyrobcovia aby predali, maju stale akcie. Niektori ponukaju vypredaje skladovych zasob, predvadzacich vozidiel...

V podstate sa da povedat, ze tie auta su plus minus za rovnaku cenu. Teda aspon u mna rozhoduje auto - ak sa da kombi ( Fabia. Renault Clio ), potom motor a potom si to dojednat tak, aby som mal este k tomu dobru cenu a vybavu. A kludne by som sa nebal ist do predvadzacieho, alebo referentskeho auta v plnej vybave, kde bude pomer vykon cena najlepsi.

Mimochodm Ibizu si mozes kupit s motorom 1.5TSi, ktory by mal byt ladeny az na 150 koni a VW Polo 1.8TSI az asi 160-180 koni. Neviem teraz presne. Ale co chcem povedat. Ak vyrobca ponuka takyto motor, znamena to ze podvozok auta je pripraveny na takuto porciu koni a teda s daleko slabsim motorom splnuje predpoklad, ze podvozok je daleko lepsi ako motor - co znamena vyraznu aktivnu bezpecnost.

Beriem, pre niekoho je auto len na transport bez emocii. U mna nie. Auto si chcem uzit, lebo v nom stravim dost casu. I ked nie v takomto malom.

Verim, ze su ale aj ludia, ktori vyhladavaju akcie v letakoch a pre nich bude na prvom mieste bohata vybava a snad im k tomu daju aj nejake slusne auto:-) Sme rozny a plne to akceptujem.

No a k tej velkosti Fabie. V Nemecku ju oznacuju ako:

Das kleine Raumwunder

pre F1: och, tolko zvastov na jednom mieste. nebol si aj ty urobeny v RVHP:-)

Mimochodm po Bratislave beha Skoda Roomster 1,2TSI, co dennodenne rozvaza nahradne diely a ma najazdenych 500.000 km len po meste. Pozri si online ponuky jazdenych auta a s motormi TSI kolko maju nahulakanych kilometrov.
Len kapitan danko moze povedat, ze to najazdi maximalne 100.000km. A to je kapitan!

pre prostrednik:

vcera som asi hodinu hladal rozdelenie predajov Fabie podla vybav a motorov. Nasiel som len platene stranky a mozno ked sa mi dostane nieco neve do ruky dam vediet. Ale v minulosti ma prekvapilo, ze v cechach sa predavalo percentualne najviac Fabii prave v najvyssej vybave Style. Je to najlepsi pomer vykon a cena. Napriklad aj II generacia Superbu sa v Cechach predavala s velkym percentualnym zastupenim najvacsieho motoru 3.6L V6 v benzine. Zrejme statne organizacie. Mimochodm to bol asi posledny benzinovy sestvalec, co sa dal kupit v nepremiovom aute v EU.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jajaj,

vo všeobecnosti sa už aj v Európe ustupuje od tých maloobjemových trojválcov, v súvislosti s novou normou merania spotreby, a teraz príde VW s "bombatickým " dlho očakávaným 1 litrom , trocha neskoro súdruhovia. Zrejme "soudruzi z DDR kdesi spravili chybu".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

cize preto

maju francuzske male auta trojvalce 0,9 a 1,2, respektive stvorvalce 1,2 s vykonom maximalne 110 koni Peugeot 208 a Citroen C3 a 120 koni Renault Clio.

Nemecke male auta si mozes kupit VW Polo GTI 1.8TSI 192 koni a nove Polo bude 2.0TSI a vykon 200+, Seat Ibiza 1.4TSI 150 koni a nove 1.5TSI 150 koni plus bude ostra verzia 200+, Ford Fiesta ST sucasny model 1.6Turbo 182 koni a Opel Cors OPC 1.6turbo 207 koni.

Zjavne je, ze to bude asi naopak. Francuzski sudruhovia vedeni Hollandom vedu krajinu do ekonomickej katasrofy. Dnes som pocuval prispevok ku volbam. Fasistom sa vo Francuzsku dari, lebo francuzska ekonomika nestiha. Silno dotovane polnohospodarstvo je neefektivne e nekonkurencieschopne. Francuzsky automobilovy priemysel produkuje auta, ktore nestihaju nemeckym. Francuzi vyrabaju drahsie a predavaju lacnejsie a kvalita a spolahlivost francuzskych aut nie je taka ako nemeckych. To bolo z ust ekonoma.

Mimochodm ten motor 1.0TSi je jeden z najlepsich litrovych trojvalcov na trhu. Novy 1.5TSI je tiez jeden z najlepsich motorv v tomto objeme. Dokonca ma turbo s variabilnou technologiou nataciania lopatiek. Doteraz to malo len Porsche pre svoje turbomotory. VW to prinasa do ludovych aut, podbne ako prve turbomotory, ci dvojspojkove prevodovky. S tym nic nenarobis.

Ak by to boli naozaj take zle auta ako pises, preco by sa ich predalo 10.000.000 rocne Tolko preda len Toyota a ta oslovuje viac konzervativnych vodicov, plus ma silnu zakladnu v USA a Azii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

paráda

1,0 a 1,5, sqa ešte ani nezačal poriadne vyrábať, a ty vieš, že je už najlepší, asi tak ako HTP, ale bo TSi, tie boli tiež najlepšie, keď sa začali vyrábať, a po par rokoch sú už na smetisku dejín, ako nepodarky. Čo sa týka dvojspojky? je to tiež na diskusiu. Budúcnosť má hydromenič. Dvojspojku nemci montujú len preto, že je lacnejšia. Pri dvojspojke platí "veď aj servis musí z niečoho žiť" a z dvojspojok žijú si parádne. Skús si prebehnúť hydromenič, a dáš mi za pravdu, že dvojspojka nie je zlá , ale hydromenič je lepší.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

francuzi

dali v poslednom case dve veci automobilovemiu priemyslu. Filter pevnych casti a start stop system...

Podla dosahovanych parametrov a charakteristiky motora a zaroven 1.5TSI ma turbo s variabilnou geometriou. V spotrebe su tiez spicka. Napriklad oproti novym motorom Hyundai v priemere o liter nizsia spotreba v realnej premavke.

Jazdil som aj automat s hydromenicom. Mozno pri rozbiehani je jemnejsi, ale celkovo pre mensie motory je urcite vyhodnejsia dvojspojka. Hlavne je to neskutocne usporne. 4,5-5,0 litra nafty na 100km na 400 kilometrovom useku pre 150 konovy dvojliter. 340km dialnica a zbytok okreska tak do 120km/h a dve hlavne mesta. Bratislava a Vieden.

Mal som moznost skusat DSG prakticky v celej palete motorov az po 3,6L V6 Superb. Chybu som nenasiel, snad len ten rozjazd. Ale inak to nejde, lebo by sa inak rychlo znicili spojky. Hydromenic som mal moznost skusat na 2 osemvalcoch a par sestvalcoch. Najvacsi motor bol 7,4. Tam sa to hodilo, ale spotreba 23 litrov benzinu...

Olej musis menit v kazdej automatickej prevodovke, dokonca Honda predpisuje vymenu oleja v manualnej prevodovke po 60.000km tiez. Iba male dvojspojky si vystacia bez vymeny oleja, lebo samotne spojky nie su v oleji. V USA je servis automatickych prevodoviek celkom slusny biznis. Bol som u kamarata, co ma v Detroite servis na automaty.

Prave pre male motory je dvojspojka idealna.

Mimochodm motor Ford 1.0 bol tusim 3x po sebe motorom roka.

Preco by bolo TSI na smetisku dejin. To ti kto povedal. Vsak tie motory vsetky jazdia. Ano, bol problem s rozvodovou retazov, ale ten maju aj motory PSA 1.6, ale aj ine. Dnes uz nikto nerobi dozivotnu retaz ako ti v showroome povedia. Vzdy je bezpecnejsie ju po nejakom case vymenit. Nove TSI motory maju opat remen, lebo retaz nebolo to prave orechove. Stava sa. Ale opravovalo sa to v zaruke, alebo v ramci kulancie. Aj PSA sa stalo, ze sa olej v trubke vzhladom na jej polohu zapiekol a motor sa porucal.

Ak VW vyrobi 10.000.000 aut rocne, asi polovica, alebo viac budu benziny. Keby boli take zle, tak sa nepredavaju.

Rovnako u nas je Fabia najpredavanejsie auto napriek tomu, ze tu hejteri tvrdia nieco ine. Dokonca na nemeckom trhu stale v prvej desiatke privatnych predajov. Samozrejme ze celosvetovo nedosahuje take predaje ako P208, ale ten tazi stale z mena Peugeot, co bola v minulosti vynikajuca znacka - francuzsky Mercedes. Bohuzial dnes uz nic nie je ako to co bolo. Ani nova Fabia zu nie je to co bola Fabia I a Octavia III snad az teraz po FL dosiahla uroven OII, ale ponuka lepsiu techniku. I ked spolahlivost starych 1.9TDI sa uz dnes bude tazko hladat. V 70tych rokoch to bol Peugeot 504, co nemal problem nabehat milion km, v 90tych rokoch to boli koncernove auta co nemali problem nabehat rovnake kilometre.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

keci keci. a same keci

Takže 1,2HTP sa po cca 10tich rokoch snáˇuž ani nevyrába, 1,2 Tsi je tiež v útlme po pá rokoch, a je len otázka času kedy skončí. Podľa bežného ciklu životnosti motora, Tsi-čko malo teraz byť na vrchole svojej kariery, tak ako skončili tie motory, keď nie na smetisku dejín. 1,6HDi či tá 1,6 benzí, sú v súčasnosti napriek prvotným problôémom, fakticky bezproblémove motory, a ešte niekoľko rokov tu budú. Čo sa týka automatov, to si mohol porovnávať AT z autobusu ŠM, ky ktoré vyrábali v 70-tých rokoch. To, že americké prevodovky, ktoré uvádzaš sú ake sú, ale porovnaj moderné japonské hydromeniče, tie si dovolím tvrdiť nemaju chybu. Zo skúsenosti viem, čo sa týka spotreby, je to rozdiel v decilitroch, a v určitých režimoch dokonca má nižšiu spotrebu,. Takže snaž nemiešať jablka s hruškami. A ten "tvoj" úžasny motor 1,5TSi, môže mať neviem aké super parametre, ale keď bude, ako HTP, alebo TSi, takže parametre, si može tak akorát listovať v katalógu, ale praktické využitie 0 bodov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prapacho

a co tento prieser:

http://www.auto.cz/motory-1-4-...

VW postavilo novu radu motorov, lebo si naozaj uznali, ze sa stala chyba. Frantici sa rozhodli s prieserom pokracovat dalej. ved sa nic nedeje:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak to si

dal velice objektívny odkaz. Každy vie, že auto cz, je vlastne "firmný" časopis ŠA. Takže asi tak, tam objektívnosť hladať nemôžeš. Vôbec netvrdim, že francúzske motory sú ideál, ale postupným vývojum v súčasnosti vyrábajú , asi najlepšie dizle, (či Renault, alebo PSA). Benzínové mali problémi, ale tie sú v podstate vychytané, a nemusia rušiť celeé typové rady motorov ako koncern (HTP, TSi....). Celý článok, sa v podstate odvoláva, len na akési komntáre garážových mechanikov, z čoho plynie, aj objektivita článku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hlavne reklama na tento motor je ...

úplne šialená, citujem dlho očakávaný motor 1,0 TSI.... chcem vidieť toho idiota, ktorý očakáva niečo, čo bude mať v reále väčšiu spotrebu ako doterajšie vozidlá... už je načase, aby zákazník mohol vysúdiť od výrobcu veľké peniaze za tie ich klamstvá, tak ako to pocítil Hyundai & Kia za veľkou mlákou... Kým sa zákazníci budú chovať ako ovce a skočia na prvotné nákupné bonusy, alebo im nebude vadiť, že pre nich vozidlá vyrába notoricky oblbujúca firma, tak tu budeme stále žmýkaní...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlavne

Hlavne sialeny je clovek ktory veri reklame. A uplny idiot je ten ktory veri reklame doslovne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na tej reklame sa ti tvorcovia museli strašne baviť. Taká neskryvaná recesia....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pridavam sa

Tento motor vydrzi tak max 100 000 km a potom ho mozte vyhodit do kosa. A u VW to plati dvojnasobne :).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mal som feliciu 40kw

nabehanych vyse 300 000km, zradil ma alternator a rozdelovac pokial som nesiel nad cca 105km/h tak som na 40l nadrzi spravil cca 720km, , silne pochybujem ze ta 1,0 trojvalcova modifikacia vydrzi 300 000km pri pisanej spotrebe
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Veru mozem potvrdit...mam 17-rocnu feldu 1.3 tzv. monterkove auto o ktore sa bohvieako ani nestaram ...spotreba na letnych gumach 5.5l na zmnych 6 bez nejakej uspornej jazdy ..jazdim normalne a nesnazim sa setrit za kazdu cenu... km podobne ako u teba..ziadne velke opravy len drobnosti ..ked budu potrebne väcsie zasahy tak sa s nou rozlucim ale s pocitom ze svoju ulohu splnila a myslím ze so ctou:-))..ktovie ci tie litrove fabie tolko vydrzia..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Som na

to podobne. Tá moja bude mať 20 rokov. Jazdí bez problémov.
A to som ju kupil z druhej (tretej, štvrtej Teraz ma 305 000 km a spotreba oleja asi 1 liter za 8000 km.
Ale idem ju predať po lete. Potrebujem praktickejšie auto, čo sa týka batožinového priestoru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tzv Škoda Kardiak
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A uz pripravujú dalsie dva modely

Škoda Reči a Škoda Peňazí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zazracne slovo

Zazracne slovo tu este nepadlo, poviem ho prvy: Dacia
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok

benzin atmosfericky 400000......su este v ponuke???
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto