SME
Nedeľa, 17. november, 2019 | Meniny má Klaudia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Škoda prestala vyrábať Fabie so štvorvalcami, ponúka trojvalec 1,0 TSI (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Zazracne slovo
Zazracne slovo tu este nepadlo, poviem ho prvy: Dacia
gotroch
ok
benzin atmosfericky 400000......su este v ponuke???
turboturbo
<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz tusim nie. Vyvoj ide nastastie dopredu. Tlakovanie paliva je uplne prirodzene riesenie, ak chceme zvysit mnozstvo paliva (vykon) a nezvacsit objem valca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Subaru ...2,5l benzin atmosfera stale v ponuke
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to

berem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Slovo dacia pouzivam ako nadavku.

to je asi tak vsetko co sa k tomu "autu" da povedat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

automobily bývalej RVHP

Lada Kalina od 6 390 eur
Dacia Logan od 6 590 eur
Škoda Fabia od 9 110 eur
V tejto skupine je Škoda najdrahšia. Trojválec vo verzii Škoda bude v cene štvorválca Lady alebo Dacie. Pre fanúšikov RVHP cars by som ale trojválválec v žiadnom prípade nebral. Pre nízkopríjmové rodiny, ktoré kupujú auto na 10 a viac rokov je trojválec pohroma.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trojvalec je prirodzene riesenie ak chces urobit lahky a maly motor. Pohroma to nema preco byt. Jednak to, ze dlzka zivota zavisi od poctu valcov je vymysel (neopak: menej valcov, menej veci, ktore sa mozu pokazit), druhak rodina moze jazdit malo a auto skor vyuziva prilezitostne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

stráta mobility a vyššie otáčky

Pokiaľ nastane porucha na štvorválci (sviečka, vstrekovanie), tak auto je etše stále mobilné. Stratí sa výkon, ale je stále pojazdné napríklad na dovolenke v Chorvátsku. Pokiaľ dôjde k poruche, alebo nesprávnemu zapaľovaniu, alebo vstrekovaniu (menej kvalitný benzín) na trojválci, automobil okamžite stráca mobilitu a stojí.
Trojválec pracuje vo vyšších otáčkach, teplotách a je veľmi citlivý na benzín, olej, chladenie. Pochybujem, že tieto autá chodia do autorizovaných servisov, ale servis prebieha u Jurka z Hornej-Dolnej. Po 100 000 km tento automobil bude sám vyhľadávať šrotovisko. Nie som zástanca RVHP, ale skôr Daciu alebo Ladu ako trojválec Škoda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A to

este nevieme, kolko to turbo vlastne vydrzi. Tie vysoke otacky (trvale) sa musia prejavit v opotrebovani. A neverim, ze vydrzi viac, ako 5 rokov, co u nas je este stale ocakavane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Akoze nevieme? O 1.9tdi si uz pocul? Myslis ze to turbo v benzine je uplne ine?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je uplne ine, ale je vyrazne viac namahane (teplotne). Preco sa asi bezne nerobia TB s variabilnou geometriou?
Ale to nie je az take podstatne, spolahlivost turba je uz relativne vychytana.

Co ale nie je vychytane su vibracie a zvuk trojvalca. Fyzika nepusti. Ale pokial to niekomu, nevadi... tak je divny :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mas pravdu

ale po Porsche Turbo dostane ako prve nepremiove auto turbo s variabilnou geometriou prave koncernovy motor 1.5TSI. Ten uz je v novej Ibize a v FL Golfe.

Novy trojvalec 1.0TSI drzi prave elektronika vzdy v takych otackach, aby sa to co najviac eliminovalo. Samozrejme nikdy to nebude ako radovy sestvalec, ale koncern urobil na novom trojvalci zatial maximum, co sa komu podarilo urobit.

Novy golf 2.0TDI je tiez na volnoveh kultivovanejsie ako strasie 220CDI a dovolim si tvrdit ze aj pocas jazdy. Proste pokrok nezastavis. Samozrejme predpokladam, ze nove 220d bude kultivovanejsie tiez, ako bolo v 220CDI. Co sa ale zrejme nezmenilo je , ze to 220CDI bude lepsie v rezime 180km/h + autobahn.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A mas to aj niecim podlozene?
Napriklad kazivostou trojvalcov? Lebo tie sa uz davno robia.
A ak chces do toho zapojit ze je to turbo a nie atmosfera, tak tich uz kopa nabehala daleko cez 200 tisic. A tebe podobni(mozno aj ty) tiez tvrdili ze to auto nad 100 tisic umrie(ok uznavam ze 1.2tsi mali zo zaciatu problemy).
Preco si inak myslis ze si mudrejsi ako xy inzinierov, ktory ten motor pri vyvoji testovali xy tisic hodin?
A ked uz preco nemaju automobilky v poslednej dobe problem davat 5 a viac rocne zaruky na auta(dakedy nepredstavitelna vec). Lebo su tie motory viac kazove, tak si budu naschval uberat zo ziskov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Testovali, testovali a aj tak neprišli na to, ze motor mozno vydrzi, ake retaz nie. Alebo ze by poctivy nemecky vyrobok chcel mat programovanu zivotnost. Nieeee, tomu vooobec, ale voooooooobec neverim...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co? Kazdy sa moze pomylit. Opravili v zaruke a tie auta behaju dodnes. Konkretne jedno este mame na firme s 250 tisic, pri 60ke praskla ta retaz.
A paci sa mi ze si zareagoval iba na to co som dopredu uznal ze bol chybny motor.
K zvysku nic? Iba typicky vyrok objem nenahradis?
Ale tak chapem, muzi si kompenzuju velkost aj objemom motora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Objem je objem -ja mam moderny dvojliter

bez turba a to ze objem nicim nehahradis je podla mna pravda:

- retaz navzdy, na rozdiel od "retiazok" od inych vyrobcov
- nenarocny na kvalitu paliva, pricom aditiva navod vyslovene zakazuje.
- ziadne problemy so studenymi startmi
- pravidelny chod
- ak neratam olej a filtre, najvacsi zasah bude po 120 000 km vymena sviecok...
- je mierne podladeny = predpoklad dlhnej zivotnosti
- jednoducha konstrukcia = nema turbo ani ine srandy, co by sa mohli pokazit

Co cakas od litroveho turbotrojvalca?
- citlivost na kvalitu paliva
- ked chodis vela v meste, co sa s malym autom zvykne, nepracuje to turbo prave v idealnom rezime, len sa stale "zapina/vypina" a navyse mas neskorsiu odozvu na plyn
- nizky kompresny pomer, tak 10:1, lebo turbo, vyvoj ide opacnym smerom... Aj 1.5 TSI ma 12,5 k 1, zvysovanie komp. pomeru je, millerov/atk. cyklus/hybridizacia je cesta do buducna...
- ako to je so studenymi startmi, pravidelnym chodom, akustickym komfortom a pod.?
- rozvody?
- kolko zerie pri zatazi?
- vysponovany litrovy vykon = snaha vyzmykat max. vykon z mini objemu, ja radsej podladeny motor s vykonovou rezervou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale ale

trocha daj preč klapky z očí. Ano trojválce behajú a v celku úspešne (ford, Peugeot....), ale tato 1,0, je vlastne derivát z HTP + TSi, a k tomu VW konštrukcia, neveští nič dobré.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aspon si dobre nazval svoj nazor. Iba vestis.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

veď som to

jasne napísal. Vôbec netreba veštiť. Prax ukázala, že posledných 15 rokov, koncern nevyrobil slušný benzínový motor v tejto kategórii. . ( škodovácka 1,4 mpi, 1,6 VW, 1,4 16v posledné spoľahlivé motory) Pri podvodných spôsoboch koncernu, asi ťažko očakávať slušný motor. Celkovo, už aj v europe, je trend návratu k vyšším objemom, aj v súvislosti s novou normou merania emisii. Takže podľa mňa súdruhovai z NDR prišli s týmto motorom po funuse.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zlatý môj motor 1,4 16 V vo fabii 2

Bez turba, atmosferický :) Nemenil by som za žiaden poldecový turbo !
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto