SME
Štvrtok, 22. august, 2019 | Meniny má Tichomír

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ja chcem dva. A moja dacia je tiez vybavena elektromotorom s nulovymi emisiami. Mame toho s uberom vela spolocneho :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dobry napad

a potom co najskôr aj beznym ludom do ruk. Lebo na svete je malo kaarov, co maju problem jazdit po cestách. teraz sa budu zrazat v lufte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tvorivosť nespútaná poznaním?

Dobre som sa pobavil. Bude to lietať v podmienkach IFR? Kto bude podávať letový plán? Kto bude komunikovať s riadiacim letovej prevádzky? Ako sa bude zabezpečovať odstup od iných lietadiel? Kto naštuduje Notam? Kto naštuduje plán využitia vzdušného priestoru? Kto vyžiada súhlas na let v CTR? Ako bude UBER komunikovať s prevádzkou v ATZ? Ako sa bude riešiť de-icing? Kto spraví meteoprípravu? Kto zodpovedá za bezpečnosť letu? Ako bude zabezpečené automatizované pristátie? Kto posúdi mieru rozhodnutia? Minimá? Veď EASA sa len čo ja viem minimálne 5 rokov nevie dohodnúť na zmene hmotnostného limitu MTOW pre najnižšiu a najjednoduchšiu kategóriu lietadiel, teda UL, na ktorú sa vzťahujú všetky najprísnejšie prevádzkové obmedzenia. Ak by toto automatizované čudo mal UBER využívať komerčne, muselo by to byť certifikované. Podľa čoho? Veď na toto plne absentuje certifikační základňa. Nie že to nikto neschváli, ani to nemá na základe čoho schváliť. Kým organizácia ICAO vydá hociakú triviálnu smernicu, trvá to aj 5 rokov. Chýba všetko. Ten dátum je totálne nereálny. Toto tak skoro lietať nebude, deti moje. A keď aj raz bude, pri prvej nehode nastane otázka zodpovednosti a žaloby o miliónové náhrady. Život nie je počítačová hra. Tieto veci sú o dosť zložitejšie, ako by sa mohlo niekomu zdať. Dobre som sa pobavil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ešte nemám dosť

prevádza dronu s hmotnostným obmedzením na pár kg, úplne zakázaná v riadenom vzdušnom priestore (teda prakticky nad každým väčším mestom), s obmedzením do výšky letu 500 ft AGL je jedna vec a komerčné využívanie veľkého a ťažkého dronu na bezpilotnú prepravu osôb (!) nad mestami, v blízkosti letísk a navyše v bezpečnej výške, teda minimálne 1000 ft AGL je niečo úplne iné. Mám teraz naozaj pocit, že takúto článok môže napísať len niekto, kto nemá styk s realitou. Prepáčte.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto