SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Opel Ampera-e má na jedno nabitie prejsť z Bratislavy do Košíc, lepšie mu je v meste (prvá jazda) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Hehe. Ja sa tiez stale pozastavujem nad tym ze "kazdy" chodi len BA-KE. Ziadna ina trasa neexistuje....Navodzuje to dojem ze 1. BA stredom sveta, a 2. ze za KE uz nie je Slovensko.
 

no zrejme to bude tym

ze vacsina Slovakov vie kde je Bratislava a kde Kosice a vie si predstavit tu vzdialenost.
dat ako mierku vzdialenost dvoch najvacsich miest na Slovensku mi zas nepride az tak odveci.

keby autor napisal z Jacoviec do Niznej Jablonky, vzdialenost by to bola zhruba rovnaka, ale kolko ludi by vedelo, kolko vlastne ta Ampera na jedno nabitie prejde?
 

 

Zas nie extremy. Stacilo napisat +-400km (podlan normy 380) na uvod a nasledne po absolvovani testovacej jazdy BA - KE a aj jej zvladnuti na jedno nabitie, konstatovat ze BA - KE sa naozaj da zvladnut. Samozrejme, vsetci za KE by uz mali smolu. A teraz zasadny zvrat v clanku. V BOXe o "realnom dojazde" a ich teste sa pise uplne nieco ine. Z neho vyplyva, ze nakoniec sa ani KE nekonaju, ale len PP resp. Praha. Takze autor tym uplne neguje uvodny odstavec clanku a ludia z KE do BA bez dobijania najskor nedorazia. To je na zamyslenie, kedze clanok je dost nekonzistetny a najdolezitejsia informacia o testovanom dojazde je uvedena len v BOXe.

"Reálny dojazd: 300+ kilometrov
Dojazd Ampery-e si zaslúži zvláštnu pozornosť.
Výrobca udáva dojazd 520 kilometrov podľa metodiky NEDC a 380 kilometrov podľa novšieho merania WLTP. Podľa našich meraní sa dojazd pohybuje na úrovni niečo vyše 300 kilometrov.
Je to stále dosť na to, aby ste vaše trasy nemuseli plánovať od nabíjačky k nabíjačke. Ak jazdíte len pár kilometrov denne, z domu do práce a nazad cez obchodné centrum, Amperu stačí bez obáv nabíjať raz týždenne, čo nám príde ako veľmi pohodlné. Nemusíte sa pritom vôbec starať o tankovanie benzínu či nafty.
Treba tiež myslieť na to, že dojazd klesá keď je zima, v lete pri zapnutej klimatizácii a hlavne na diaľnici, kedy má elektromotor vysokú spotrebu.
Na jedno nabitie by ste reálne mali zvládnuť prejsť z Bratislavy do Popradu či Prahy - na dlhšej trase už potrebujete rýchlonabíjačku, aká je napríklad pri Zvolene."
 
Hodnoť

 

Konecne nieco, co je realne pouzitelne. Len cena bude pre vacsinu na povazenie. Predsa len , za 40 k clovek kupi podstatne vacsie auto.
 


Najčítanejšie na SME Auto