Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cesta autom do Chorvátska 2018 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

najkratšie

no neviem, ja chodím v H po 86-ke, ale idem do Szombathely, ďalej po 86 dole na Kormend až na slovinské hranice na prechod Dolga Vas cez Lendava. Za hranicame, treba dať pozor, na kruháči treba ísť v ľavo, rovno sa dostaneš na spoplatnenu dialnicu. a cez hranice Murske središte, do chorvátska . Na dialnicu sa napojím v Čakovaci. Celá 86-tak cez H je zrekonštruovaná, veľmi pohoddlná časť dokonca 4-prúdovka oplotená. Na jeseň otvorili veľmi pekný obchvat Zalalevo, čím sa fakticky odstránil posledný nepohdlný úsek na trase. Minulý rok sa dalo takto preisť cez H bez dialničnej znáky. Od tohto roku je Csorna -SAzobathely už spoplatnený. Jednoznačne pohodlnejšia a lepšia trasa ako popisuje autor!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Áno,

súhlasím, mám to už veľa rokov vyskúšané. Škoda je, že nám tu 86-ku spoplatnili ...
Ale to sa dalo čakať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Obidvaja mate v tom hokej.
Povodna 86 cez dediny je bez poplatkov.
Spoplatnena je nova dialnica M86 Csorna - Szombathely.

http://toll-charge.hu/files/im...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vôbec

v tom nemám hokej, napísal som, že je spoplatnený úsek Csorna-Szmathely, nič viac, nič menej.
Taktiež táto trasa meria 360km (po Lučko), čiže ešte o 40km menej, ako uvádza autor.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V tvojom prvom prispevku pises o ceste 86, pricom na konci je toto :
... Minulý rok sa dalo takto preisť cez H bez dialničnej znáky. Od tohto roku je Csorna -SAzobathely už spoplatnený. ...

Ja som ta opravil, ze usek Csorna - Szombathely je spoplatneny iba na novej dialnici M86, stara cesta 86 je komplet bez poplatkov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no ved hej

veď všade, okrem Rumunska sú cesty 1. triedy bez poplatku. Takto teoreticky sa dajú obísť všetky spoplatneneé úseky. Ale v tom sme sa zrejme zhodli, že tá 86-tka je lepšia, a kratšia, alternatíva ako navrhuje autor :-) . To či si niekto kúpi známku, alebo pôjde po starej ceste, je jeho rozhodnutie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čiže

sú tam dve 86-tky: jedna 86-tka a druhá M 86-tka (ak sa nemýlim) ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak

M 86, je rýchlostna cesta, ktorá je spoplatnená, a súbežne s ňou 86 nespoplatnenaá.

Ešte jeden poznatok z HR dialnic, ktorú mám od domácich.: na dialnici 140-tku neriešia 150 tolerujú, a 160, fakticky tiež, maximálne Vas napomenú. Samozrejme s dodržaním bezpečnosti. Danné rýchlosti policajti tolerujú: pokiaľ idú autá rýchlejšie, strávia menej času na dialnici = menšie zápchy. Mám to odskúšané.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To s tymi mensimi zapchami vdaka vyssej rychlosti je samozrejme blbost. Pri vyssich rychlostiach je potrebny vacsi bezpecnostny odstup, takze dany usek cesty pojme menej aut. Plati tam priama umera, takze pri 160ke sice usetris cca 23% casu (oproti 130ke), ale na cestu sa zmesti o 23% aut menej a je vyssia sanca na zapchu (resp. staci menej aut na jej vytvorenie). Nie nadarmo pri zapchach klesa rychlost - tym sa prave prirodzene zvysuje kapacita cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

"

Blbosť si napísal ty sám. Pri vyššej rýchlosti daný úsek vozidlo prejde za kratší čas a úsekom tým pádom prejde aj viac vozidiel. Podľa tvojej logiky treba obmedziť rýchlosť na 30 km/h, potom vďaka menším rozostupom na cestu vojde viac vozidiel. Cieľ nie čo najviac vozidiel na ceste, ale max. priepustnosť cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V tvojom vlastnom zaujme dufam, ze si to napisal len zo srandy a ze si inak uvedomujes, ze je to sprostost. Platilo by to iba vtedy, keby vzdialenost medzi autami mohla zostat konstantna ("rovnaka", ak nerozumies). Ale podla zakona mas dodrziavat bezpecnostny odstup od auta pred tebou rovnajuci sa minimalne drahe, ktoru prejdes za 2 sekundy. Cize, cim mas vyssiu rychlost, tym vacsi odstup musis mat. Ked zvysis rychlost o 23% (160km/hod vs 130km/hod), musis o 23% zvacsit odstup. V konecnom dosledku prejde danym usekom cesty za rovnaky cas rovnaky pocet aut. Riziko vytvorenia zapchy sa tym nijako neznizi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak toto je

najuzitocnejsia informacia celeho clanku a diskusie. Dakujem :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ist na dovolenku

a riesit 12eurovu dialnicnu namku :D este k tomu nebodaj ist po okreske aby som neplatit myto :D :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no a zrazu prides na tu dovolenku a mas vo vrecku 270e
a mas 2 tyzdne.... a co teraz :))

nie nadarmo sa z cechov smeju ze vozia konzervy...a kopa nasich takisto :)

ps clanok by bol fajn keby sme sa nedozvedeli ze cele to umocnila zazitkom skodovka
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a ktora sa aj vdaka vyssiemu podvozku

mohla bezpecne minat oprotiiducim kamiónom :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to znamena...

...ze ked sa ocitol zoci-voci kamionu, tak zakazdym pomasiroval travnate porasty vedla cesty
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jaj takto to mysleli?

:-D

Ja blbec, som to chapal tak, ze ju vdaka tomu zvysenemu podvozku ten kamion podbehol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jasné, na tých úzkych cestách,

kde sa využil vyšší podvozok jazdí jeden kamion, za druhým, tak hustou, že so skodulkou museli isť celú trasu mimo cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chodím do Chorvátska z Bratislavy po M1 do Gyoru, odbočím na 81 a cez Pér, Kisbér, Mór do Szekesfeherváru -
je to cca 86 km po slušnej ceste. Ďalej po M7. ..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte doplním: Bratislava - Zagreb-Lučko je 466 km a čas 4h40minút.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto