SME
Streda, 21. august, 2019 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co ak idem v pomalsom pruhu, stale rovnakou rychlostou (tempomat) a pritom dobehnem niekoho, kto ide este pomalsie, ale v rychlejsom pruhu? Uz sa mi to stalo viackrat tu v UK na 3-pruhvej dialnici. Nedela rano, velmi riedka premavka, ja si idem 70 mil/h v lavom najpomalsom pruhu (MPR je 70 mil/h), vidim, ze pomaly dobieham kohosi, kto ide este pomalsie, dajme tomu 67 mil/h, ale cely cas v strednom pruhu, hoci sa uz daaavno mohol zaradit vlavo do najpomalsieho. Ja teda pokracujem vo svojom, priblizim sa za auto iduce v strednom pruhu, on stale nic, tak teda idem dalej, az ho postupne predbehnem. Je to predbiehanie z nespravnej strany, ale koho je to chyba? Ja chcem len ist suvislo vo svojom pruhu, nie menit dva pruhy, aby som predbehol toho hnupa a potom znova dva pruhy naspat.

Inokedy ma zas niekto zacne predbiehat v strednom pruhu, ale o chvilu zacne spomalovat, az nakoniec ide pomalsie, nez ja v lavom najpomalsom pruhu a teda znova ho predbehnem. Ale ja nerobim nic, iba si idem svojou stalou rychlostou a nemenim pruhy. Je moja chyba, ak takto obehnem auto z nespravnej strany?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

UK - AUS je to podobne...inak v EU

Jazdim na oboch kontinentoch, priznam sa, ze nikdy som neprestudoval teoriu, robim to zivelne sledovanim svojho okolia a logika mi nahovara nasledovne:

1.
Ked jazdis v lavom pruhu (ktory je v UK povazovany za pomalsi) na viacpruhovej dialnici, (kde su vyznacene pruhy) a dobehnes pomalsieho v strednom pruhu, nemusis brat ohlad na jeho rychlost a kludne ho mozes predbehnut ... nevidim tam ziadny problem, tak to funguje aspon v AUS. ALE...Ked tam tie pruhy nie su, toho pomalsieho nesmies predbiehat po lavej strane...Vodici sedia za volantom na lavej strane ...teda nieco s viditelnostou premavky okolo seba, logikou bezpecnosti.

2.
Na kontinente, (mimo UK), kde sa jazdi vpravo, je to naopak. Pomalsie auta by mali byt (ak su tri pruhy) v tom pravom, ale ak v strednej sa niekto mota pomalicky, predsa je nelogicke a menej bezpecne aby si ty menil svoj pruh 2 x do lava, aby si ho predbehol, a potom zase sa zaradil do svojho povodneho pruhu v pravo, ale kludne ho v tom svojom predbehnes a pokracujes. Ber to tak, ze ten svoj pruh, aspon par metrov pred autom virtualne vlastnis :-) Tak ako on ten svoj. On aj tak nesmie svoj pruh opustit bez indikacie...musel by prv indikovat a naznacit svoj umysel...myslim si ze aspon 5 - 10 sekund pred zmenou. ALE zase...ak ale nie su pruhy na dialnici, alebo je to obycajna cesta, toto neplati, smies ho predbehnut jedine po jeho lavej strane.

Takto beriem teoriu,takto praktikujem, ale ak nemam pravdu, rad sa poucim, vopred dakujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Oprava

1. "Vodici sedia za volantom na lavej strane" ma byt "V UK Vodici sedia za volantom na PRAVEJ strane"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vtedy nejde

o predbiehanie, ale o subeznu jazdu. Ak teda nikto nieje pred tebou v tvojom pruhu, logicky sa ziadne predbiehanie nekona.

Da sa to nacvicit na dialnici ba-tt. Je az zarazajuce kolko vodicov ide v strednom pruhu bezdovodne, a nepohne s nimi ani to ze auta ich obchadzaju z obidvoch stran. Tie policajne rakety by mohli riesit aj tychto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Má to malú chybičku. U nás sa zo zásady smerovky nepoužívajú ani pri odbočovaní vľavo, nieto ešte pri zmene jazdných pruhov... :-/
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Viem, ze to takto vela ludi praktizuje ale podla vyhlasky je predbiehanie sprava zakazane a je jedno ci ma cesta 2 alebo 3 pruhy. Ja predbieham tak, ze sa radim cez 2 pruhy ajked je to asi nebezpecnejsie ale aspon to ma obcas vychovny charakter a ***** v strednom pruhu sa casto po tomto manevri zaradi do praveho ..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

príspevky tohto autora

sú čisté bludy! Verejnosť treba upozorniť, že výmysly p.Kasardu sú životu nebezpečné. Jednoducho , je to poriadny kkt...
Spôsob jazdy v jazdných pruhoch upravuje § 10 zákona č. 8/2009, ktorý okrem iného uvádza:
„Mimo obce na ceste s dvoma alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy sa jazdí v pravom jazdnom pruhu. V ostatných jazdných pruhoch sa smie jazdiť, ak je to potrebné na obchádzanie, predchádzanie, otáčanie alebo na odbočovanie“.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je sice pekne, ale akonahle vyjdes na dialnicu BA - TT, zistis, ze ti je to na dve veci, kedze v reale tam ludia jazdia casto v strednom pruhu ako v najpomalsom.
Raz som tam isiel v pravom pruhu, v strednom vedla mna dalsi vodic a pred nami trpak, ktory isiel v strednom mozno 100-kou. Vyblikavali sme mu obaja, nech sa zaradi, lebo je ho tazke a nebezpecne obehnut, kedze bolo dost aut na ceste, ale on nic. Nakoniec sme ho nejak predbehli - ja tak, ze som postupne z praveho presiel do stredneho a potom do laveho a po obehnuti naspat. To bolo posledny krat, co som tak spravil, odvtedy takych blbeckov "obieham" sprava. Dal som to do zatvoriek, pretoze to vlastne ani nie je obiehanie.
Takze v realnom zivote sa proste musis zariadit podla situacie na ceste a nie podla vyhlasky, ktoru niekto nedodrzuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tato nasa jedina "3 prudova" dialnica

je neskutocny problem... ma menej ako 50 km a ludia sa tvaria ako keby to bola "andska cesta smrti"... v pravom su na 90% kamiony, takze vpravo jazdim len ked je to prazdne. vela ludi, ktori sa snazia poucovat, zabuda, ze tam mas okrem rychlosti aj povinny odstup. takze ja nemam dovod ist uplne doprava, lebo tam porusim odstup - ty detto, tak radsej vyuzi lavy prud na predbiehanie. a neviem na akom aute jazdis, kde tvrdit, ze na dialnici je tazke obehnut... jazdil som na x dialniciach aj v zamori, ale to co zazivam medzi BA a TT, ma privadza do zufalstva. tak, ako tvoj prispevok...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lenze ja som isiel normalne v pravom pruhu, tak, ako kaze zakon. On isiel v strednom a doslova sa vliekol (bola to velka dodavka). Nebol som jediny, kto mal problem ho predbehnut, vyslovene sa to tam spomalovalo. Predbehnut vpravo som sa ho bal, lebo mu vedla v strednom uz blikali, aby sa zaradil doprava predo mna. Cez dva pruhy to islo tiez tazko, lebo ako pisem, vlavo odo mna bol kolega, co ho vyblikaval a dialnica bola dost plna, takze kym som sa dostal do laveho, tak to chvilu trvalo a nebolo to uplne najbezpecnejsie.
Mozno by ta mali privadzat do zufalstva ti, ktori jazdia bezdovodne v strednom, lebo ti su pricinou tohto vsetkeho a nie ti, ktorych takyto *** ohrozuju, resp. minimalne obmedzuju. Ale hlavne, ze oni si idu pohodlne v strednom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

trepes

a kvôli takym ako ty tam vznikaju tie situacie, ze je potrebne obiehat sprava. Len obcas sa tam stane, ze ide suvislejsia kolona kamionov. Vacsinu casu su tam odstupy medzi kamionmy dost velke na to, aby sa tam bez problemov zaradili aj dve auta. Bohuzial, vacsina vodicov aj tak ide v strednom, hoci keby sa priebezne radili do praveho, tak su stredny aj lavy volnejsie a cele je to prejazdnejsie..ale to je aj o tej mentalite-preco by som sa ja mal namahat zaradit, bliknut smerovkou, ked je to aj tak mozno len na 2 minuty..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Problém

je tam v tom, že pravý pruh je každých pár km rýchlostne obmedzovaný na 80 km/h a dosť dobre si neviem predstaviť neustále preraďovanie z pravého do stredného a nazad ak idete konštantnou rýchlosťou napr. 110km/h a ešte pri (ne)ohľaduplnosti ostatných vodičov, ktorí majú často problém umožniť inému autu preradenie pred seba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ach jaj... mas tam dodrzovat ODSTUP!

je tam znacka, tak ju laskavo dodrziavaj aj ty a neries, ked ju niekto dodrziava...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

odstup je 70 m

co je vo vacsine pripadov co tadial jazdim ovela menej ako su skutocne vzdialenosti medzi autami v pravom pruhu, v ktorom jazdu ti prikazuje vyhlaska - ked uz sa tu teda ides hrat na znacku a odstupy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

este raz a pomaly... ta "dialnica" ma

3 pruhy kvoli mnozstvu aut. kedykolvek tade idem, tak je plna. t.j. idem v strednom prude 120 km/h a nekluckujem do praveho prudu kazdych 30 sekund. to je cas za ktory sa priblizim k pomalsie jazdiacemu auto v pravom pruhu. kde sa priblizim k autu v strednom pruhu, tak sa preradim do laveho. ked mam istotu, ze som od auta dalej, tak sa preradim naspat do stredneho... a ako napisal uz vyssie, pravy ma casto obmedzenie na 80 km. proste idem plynulo a nekluckujem tam ako idiot...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Realita je taka...

Ze v lavom pruhu nejazdia pomaly vodici ale prave ti chuligani. Kolko krat sa mi stalo ze som isiel maximalkou v tom lavom, ale evidentne sa vzdy niekto za mna nalepi a vyblikuje a vytrubuje. Niekto komu su pravidla cudzie a evidentne na to ma. Nie je ani neobvyklym javom vidiet po dialnici letiet auta v 200k rychlosti, a totu su prave ti ktori sa stazuju na pomalych vodicov, pretoze v porovnani s nimi su pomali setci. A boh chran takych co im doslova neuhynaju z cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem

komu sú pravidlá cudzie... v ľavom pruhu nemáš čo robiť. A je jedno akou rýchlosťou ideš, či maximálkou, minimálkou, alebo priemerom - to je jedno. Mimo obce máš ísť v pravom pruhu, ak niekoho nepredbiehaš/nepredchádzaš. Taktiež sa nemáš čo starať o to, akou rýchlosťou kto ide. Je to jeho vec a zodpovednosť. Nie si policajt (asi), staraj sa o svoju jazdu, dodržuj nie len MPR, ale aj ostatné predpisy.
Aby si rozumel - neobhajujem rýchlu a bezohľadnú jazdu, ale opačný extrém sú prípady ako popisuješ ty seba - samozvaní experti na pravidlá cestnej premávky, ostentatívne jazdiaci vľavo, síce MPR, ale napriek tomu narúšajúci PLYNULOSŤ premávky. V obci síce môžeš ísť v ľavom pruhu, ale nesmieš zavadzať rýchlejšie idúcim autám - a opäť je jedno ako rýchlo ideš ty a ako rýchlo idú oni.
Keď sa taký dvaja z oboch koncov spektra na ceste stretnete, tak my ostatní máme zadeláno na prúser.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

s tym zavadzanim rychlejsie iducim vozidlam by ste uz mohli vsetci prestat obhajovat alebo nech to zakonodarca da do zakona polopate aj vam.
ved nie je mozne vynucovat si prednost porusovanim toho isteho zakona (vyssou povolenu rychlostou). ak niekto ide MPR, ako moze narusat plynulost? plynost narusaju ti, ktory idu nad MPR a vynucuju si prednost blikanim, trubenim, mysickami a podobne. ak by vsetci isli MPR, nebol by ziadny problem. samozrejme aj ti co idu pomalsie musia ist MPR (tak ako je to vsade vo svete, ak na to nemaju, nemaju co robit na ceste a mat vodicak)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozri,

ja som reagoval na experta, ktorý sám priznal, že jazdí v ľavom pruhu. Síce MPR, ale v ľavom. Jednoducho tam nemá čo robiť - o tom to je. Nie o rýchlosti, ale o tom, že je bezdôvodne v ľavom pruhu. A tým narúša plynulosť. JA idem 130 a ostatní sa poserte, lebo JA idem.
Takže nikde neobhajujem tých čo jazdia rýchlo, kapišto?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale ja som nenapisal

Ale ja som nenapisal ze bezdovodne jazdim vlavom. Ale nebudem sa zaradovat do praveho ked je plny, alebo ked mam v dohlade ine auto ktore cochvila predbehnem.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto