SME
Pondelok, 26. august, 2019 | Meniny má Samuel

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému? (riešenie) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nesuhlasim s tym, ze "čo najviac času treba ísť v čo najviac pravom pruhu" za kazdych okolnosti
Napriklad na Einsteinovej v BA je podla mna ovela plynulejsie ist v lavom pruhu, kedze pravy sa kazdych 100-200 metrov pouziva na pripajanie a odbocovanie a prave tam su tie rozdiely v rychlostiach pri sebe iducich autach vyrazne a takto odbocujucich aut je tam pomerne vela aj mimo spicky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok,

ale v takom prípade treba ísť rýchlosťou, ktorú udávajú značky, a nie si hovoriť, že to je maximálka a ty môžeš ísť napríklad 20kmh.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Viac rozmyslaj.
"Co najviac casu" neznamena "vzdy a za kazdych okolnosti".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak

problém je, ze ludia malo rozmyslaju... to je problém.

V nemecku davaju pokutu castejsie za jazdenie v nespravnom pruhu ako za vysoku rychlost. Je to tak spravne, lebo sa to tam ludia jednoducho musia naucit inac je to smrtelne nebezpecne. Preto na to policia dohliada velmi prisne.

Ked je trojprudovka a nejaky ***** ide hoci 160km/hod v uplne lavom, tak je to nebezpecne, lebo ho kludne moze predbiehat auto, ktore ide 260km/hod....

Proste ked je to mozne, tak treba jazdit v pravo... a to hold aj na ceskej D1ke, kde je pravy pruh ako tankodrom.... proste bezpečnost na ceste je daleko podstatnejsia a daleko viac ohrozena magormi, ktori jazdia v strede ci v lavom pruhu aj ked 1km okolo nieje nik v pravom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kolko si toho po tej ceskej D1 najazdil, ze toto tvrdis?
Keby si jazdil ako ja min. raz do tyzdna praha-ba, asi to nepovies. Tam sa v pravom pruhu jazdit NEDA. Neexistuje rychlost, pri ktorej by netrpelo telo a auto (mozno tak nad 160-170, ale to zase nie je uplne idealna rychlost na ten pruh)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pracujem v Turnove...

takze jazdim po D1 minimalne 2x tyzdenne... A uz tych usekov, kde ten pravy pruh je ako tankodrom tak vela nieje....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

teraz uz nie.. ale pred 3 rokmi to bolo o hubu. pravy bol len pre sadistov.
ale sa mi zda, ze aj tie nove useky su po prvej zime nejake "rozhadzane" :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak ale to je v obci, prave preto je aj v obci povolene ist v lubovolnom pruhu. To ma netrapi. Mna trapi ked na otvorenej dianici kde je 130km/h sa nejaky ***** vlecie v strednom pruhu (a pri 4 prudovke samozrejme v druhom zlava) ako sopel.
Mimochodom ked spominate tu Einsteinovu tak ked idete k pristavnemu mostu od Gagarinovej tak je to paradoxne naopak lebo zjavne si vsetci myslia ze sa od Bajkalskej bude pripajat vela aut tak sa vsetci cpu do laveho a ja si krasne plynule jazdim v pravom lebo vela aut z praveho aj ubuda a v pravom pruhu jazdia kamiony ktore vo vseobecnosti jazdia plynulejsie i ked pomalsie. Az tesne pred pripajacom z Bajkalskej je dobre sa preradit do laveho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

autor je diletant, opisuje 2 uplne rovnake situacie a tvrdi ze jedna je nebezpecnejsia ... :-D
aky je principialny ROZDIEL medzi dvoma situaciami:
1. pomalsie auto v pravom, rychlejsie ho obieha cez lavy
2. pomalsie auto v lavom, rychlejsie ho obieha cez pravy
???
ziaden rozdiel, v oboch pripadoch dochadza k zmene rychlosti a predbiehaniu

okrem toho, o akom predbiehani je tu rec ? v obci NEEXISTUJE pojem predbiehanie ...v obci mozem ist v ktorom pruhu chcem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Predpisy nepoznajú pojem predbiehanie, ale predchádzanie.

Situácia 2 nie je samozrejme predchádzanie, aj keď nás zákon definíciu predchádzania neuvádza, je jednoznačne určené, čo je tým manévrom myslene. Žiaden zákon mi nezakazuje ísť v pravom pruhu rýchlejšie ako vozidlo v ľavom.
V obci môžete ísť v ktoromkolvek pruhu okrem výnimiek (napríklad súprava dlhšia ako 7m, čo je prakticky akékoľvek auto s prívesnym vozikom), potom môžete ľavý pruh použiť iba vo vymedzených prípadoch, jedným z nich je aj predchádzanie.

Skúste si zopakovat 8/2009 a 9/2009 v znení aktuálnych predpisov, máte v tom dosť veľké medzery.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale asi poznajú pojmy

obiehanie a odbáčanie, keďže pán Kasarda ich s obľubou používa :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

k ubohej urovni clanku od p. Kasardu sa radsej nevyjadrujem, pokial je tento idiot schopny dat pojem "predbiehanie", ktory zakon nepozna este aj do titulku clanku, tak to uz je konecna...

Mimochodom, tejto teme sa uz sme venovalo niekolkokrat predtym, stacilo by oprasit starsie clanky p. Novotneho, ktore boli napisane pomerne dobre.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale no tak

až tak ostro netreba
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Spomínaný zákon 8/2009

to mimo obce zakazuje:
§ 15
(1) Predchádza sa vľavo. Vpravo sa predchádza vozidlo, ktoré mení smer jazdy vľavo a ak už nie je pochybnosť o ďalšom smere jeho jazdy. Pri jazde v pripájacom jazdnom pruhu alebo v odbočovacom jazdnom pruhu sa smie vpravo predchádzať aj vozidlo idúce v priebežnom jazdnom pruhu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nie, z tohto par ani z inych zakaz jazdy v pravom jazdnom pruhu rychlejsie ako vozidlo v lavom jazdom pruhu bez zmeny smeru jazdy vobec nevyplyva. Zakon predchadzanie nedefinuje, iba ho opisuje. Odbornici sa zhoduju na tom, ze predchadzanie je definovane popisom ukonu tak, ze na zaciatku ukonu som za vozidlom, ktore chcem predist, na konci som pred nim. mysli sa v tom istom jazdnom pruhu. Mimochodom, predchadza sa iba vozidlo, vsetko ostatne sa obchadza.

Okrem toho, nasim zakonom je nadradeny Viedensky dohovor http://www.unece.org/fileadmin...
a Zenevsky dohovor
https://en.wikisource.org/wiki...

ktore jednoznacne popisuju predbiehanie (overtaking) tak ako som ho popisal.

Takze este raz, ak by som isiel v stredovom pruhu D1, predo mnou vozidlo, a predidem ho v pravom jazdnom pruhu, tak to je zakazane. predchadza sa vlavo. ale ak idem stale v pravom jazdnom pruhu a dostanem sa na uroven vozidla v stredovom, nic mi nebrani pokracovat svojou rychlostou vo svojom jazdnom pruhu tak, ze vozidlo v stredovom pruhu sa ocitne za mojou urovnou. vedia to aj dopravni policajti, skuste sa opytat ich. aj ked vacsina z nich cudzojazycne natolko aby pochopili medzinarodne dohovory nevie, maju svoje metodicke usmernenia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takto

si to vysvetlujem aj ja - aj ked nepriamy naznak protiargumentu sa v zakone predsa len nachadza:

(9) V obci sa nepovažuje za predchádzanie, keď vozidlá v jednom jazdnom pruhu idú rýchlejšie ako v inom jazdnom pruhu

Z tohto nepriamo vyplyva, ze ak idu auta rychlejsie v jednom jazdnom pruhu ako v druhom mimo obce, MOZE sa to povazovat za predchadzanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V tých pár vetách

zákon (Zá! Kon! aby som citoval Majstra) nazýva predchádzaním tri situácie, ktoré nezodpovedajú tomu, že najprv som v rovnakom pruhu za vozidlom a potom v tom istom pruhu pred vozidlom. A toto sú jediné situácie, kedy možno predchádzať sprava. To znamená, že v iných situáciach predchídzať sprava povolené nie je.
Zle som ten odstavec prečítal? Ak myslíš, že áno, napíš mi, v čom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

svoje argumenty som uz napisal aj inde (definicia predchadzania napriklad v rakuskom zakone alebo vo Viedenskom dohovore), ale popis predchadzania v odbocovacom alebo pripajacom pruhu mi znamena, ze skoncim v pruhu pred vozidlom, ktore som predisiel, tzn zakonodarca mi dava moznost vykonat tento manever. Ako pisem, zakon je nekonzistentny a nejednoznacny. Co by az tak nevadilo, neda sa napisat vsetko, ale mala by tu byt jasny a cisty vyklad zakona, na ktory je opravneny sud. Co u nas nie je.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem, aká je definícia

predchádzania v Rakúsku, ale predbehnutie sprava na diaľnici je tam drahé. Predchádzanie v odbočovacom či pripájacom pruhu je iné než píšeš. No a nezmienil si sa o predchádzaní (naozaj zákon hovorí o predchádzaní) vozidla, ktoré odbočuje doľava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ÚPLNE PRESNE

je to presne tak ako popisuješ, predchádzanie je jasne definovaný sled úkonov: znamenie o zmene smeru, zmena jazdného pruhu, predídenie vozidla, znamenie o zmene smeru, zaradenie sa pred predchádzané vozidlo do toho istého jazdného pruhu, BODKA
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto