SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pokuty v Rakúsku: Kde a na čo si treba dať pozor? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

pozor, mastná pokuta za autokameru v aute
 

 

nerozširuj tu nezmysly
 

 

 

Vsetko, co je namontovane v aute, musi podliehat pravidlam, ktore su platne v state registracie. Takze tak ako poliaci nemozu ziadat hasiaci pristroj v aute, tak rakusania nemozu protestovat proti kamere v slovenskom aute. Samozrejme, ze zanam sa nesmie potom postovat na YT, FB a podobne, ale to je rovnake aj u nas ...

... a keby mali nejaky problem, tak v rakusku je povolene natacanie cesty na vlastne ucely. Doslova to tam maju napisane, ze ked si chces pre vlastnu potrebu nahrat cestu na dovolenku, tak mozes
 

 

nerob zo seba takto verejne hlupaka neschopneho citat s porozumenim
 

 

Len taky "detail" ti asi unikol, ze "DE" je domena Nemecka. Rakusko ma "AT". Takze relevantne informacie ohladom kamery v aute v Rakusku najdes napriklad tu:
https://www.oeamtc.at/thema/vo...
 
Hodnoť

IG-L úseky

Na úsekoch kde je zničistené ovzdušie, je obmedzená rýchlosť. Takže ak týmto úsekom pôjdem pomalšie, tak moje auto vypustí menej emisií ?
Ak budem jazdit NA ROVNAKYCH otáčkach napr. na 5ke cize pomalsie pomalsie , ako by som na TYCH ISTYCH otackach siel na 6ke, ale rychlejsie, tak predsa auto vypusti rovnaké množstvo emisií.
Opravte ma ak sa mýlim, inak si budem myslieť že toto vymysleli nejaké tupelá...
Splodiny závisia predsa od otáčok a nie od rýchlosti auta. S výššou rýchlosťou môže ALE NEMUSI súvisieť vyššie množstvo emisií. Postaviť na tom zákon je podľa mňa hovadina.
 

 

Opravim ta, lebo sa mylis. Zabudol si na odpor vzduchu, ktory ma pri vysokych rychlostiach citelny vplyv na spotrebu auta.
Splodiny zavisia od spotreby a ta je zavisla od viacerych faktorov.
 

nie,

Pri ROVNAKYCH otackach sposobi odpor vzduchu to, ze auto pojde pomalsie.
To co pises ty, vyssia spotreba pri vyssom odpore vzduchu nastava vtedy, ak sa odpor vzduchu prekonava vyssimi otackami a teda logicky, aj vyssou spotrebou.
Cely cas pisem o ROVNAKYCH otackach motora, to si treba uvedomit.
Pri rovnakych otackach bude aj spotreba paliva rovnaka.
Ja pripustam ze sa mozem mylit, ale tvoj argument nie je spravny.
 

 

Smarjajozef, co si ty clovece mal z fyziky? Nemozes predsa ist pri rovnakych otackach rovnakou rychlostou na 5ku aj na 6tku! Pri tej 6-tke budes mat vyssiu rychlost, takze aj vyssi odpor vzduchu, a tento neprekonavas otackami, ale vykonom motora! Ak by si nepouzil vyssi vykon motora, otacky by zacali padat...

Priklad aby si to aj ty pochopil: ak pojdes pri zaradenej 6tke a otackach 3000/min, musis mat viac stlaceny plynovy pedal, ako pri zaradenej 5tke a tych istych otackach 3000/min (vsetko ostatne rovnake, cesta, teplota, vietor, atd).
 

mily Jarry

ja som s fyziky exceloval, ale ty máš tuším nejaký problém s čítaním.
Kde prepána vidíš, že píšem aj o rovnakej rýchlosti ?
Natom som postavil prvú otázku.
Rovnaké otáčky, 6ka, vyššia rýchlosť versus rovnaké otáčky, 5ka a nižšia rýchlosť.
Tak skús znova, ale najprv popremýšlaj.
 

 

Pevne verím, že si sa už zamyslel nad tým čo si celkovo vypustil v diskusii. Pripomína mi to trochu blondínu, ktorá sa ma opýtala, veď ak pôjdem rýchlejšie, menej spotrebujem, lebo budem na ceste kratšiu dobu...prepáč, ale skutočne, ty sa vlastne pýtaš to isté...
je jasné že ísť na dvojke 90kou a podobné extrémy - to neriešme. Ale zníženie zo 130 na 100 v nejakom dosť dlhom úseku celkom jednoznačne zníži spotrebu, emisie, aj hlučnosť...
 

je toto možné ?

ten tvoj príklad je niečo úplne odlišné.
Tak znova, a konkrétnejšie
moj diesel 130 kW
2300 otáčok, 6ka, 150km/h versus 2300 otáčok, 5ka a 120km/h
Aká bude spotreba na rovnakej vzdialenosti ?
 

Nechápem, prečo to tak prežívaš.

Myslím si, že v Tvojom príklade by na meranom úseku Tvoj diesel vyprodukoval viac nečistôt na 6-ke pri 150 km/h, ako na 5-ke pri 120km/h. To je ale len môj názor. Netvrdím, že to tak na 100% aj je. Bolo by potrebné uskutočniť merania a tie by preukázali, ako to v skutočnosti je. Možno by sme boli všetci prekvapení.
Na úsekoch IG-L v Rakúsku som sa na diaľnici stretol s obmedzením rýchlosti na 100 km/h. Mám auto na benzín a zásadne mám v tomto prípade zaradenú 6-ku, okrem prípadov jazdy do kopca. Predpokladám, že v Tvojom prípade by si tiež jazdil na 6-ke. Spotreba by mala byť vtedy najekologickejšia (nízka spotreba, spojená s minimálnou emisiou škodlivých látok). A o to predsa ide, alebo sa mýlim?
Pekný deň!
 

 

Neviem aka bude, ale viem aka nebude: nebude rovnaka! Pretoze pri rychlosti 150km/h mas priblizne o 56% vyssi odpor vzduchu, nez pri rychlosti 120km/h.
 

 

vyssia rychlost = vyssia spotreba
 

 

Mas vobec auto?
Ak mas tak chod na dialnicu a vyskusaj si to.
Tu mas nieco aby si si trochu zopakoval fyziku
http://www.posterus.sk/?p=1555...
http://www.posterus.sk/?p=1303...

Takeho borca ako ty som uz davno nevidel.
 

skopirujem svoju odpoved

vyssie, lebo verim ze ty ju neobjavis.
Tak znova, a konkrétnejšie
moj diesel 130 kW
2300 otáčok, 6ka, 150km/h versus 2300 otáčok, 5ka a 120km/h
Aká bude spotreba na rovnakej vzdialenosti ?
 

 

Pri 150km/h vyssia, o kolko zalezi hlavne od sucinitela odporu vzduchu tvojho auta. Cim je vyssi, tym ten rozdiel spotreby bude vyssi.

Ak mas nejakeho passata, tak ten rozdiel nebude velky. Ak mas Sharana, tak ten rozdiel bude vecsi, ak mas Transportera, tak este vecsi, ak mas autobus, tak este vecsi.
 

 

bude nižšia pri tej 120ke do čerta...otáčky nie sú všetko!
a ešte jeden príklad k otáčkam - keď tlačíš do kopca šestku, a už nevládze, otáčky idú dole, rýchlosť ide dole, ale spotreba neklesá - jedine ak v tej tvojej otáčkovej mantre, ktorú tu teraz pretláčaš, a zatiaľ ti akosi nikto nepritakáva..
a ešte inak: skús ísť na biku 55 na najťažšom prevode (tá tvoja šestka) - makať na maximálny výkon, a potom choď na ľahšom prevode 30 (tá tvoja päťka) - pri tých istých otáčkach nôh, a porovnaj si koľko prejdeš..
Prepáč ale toto sa nedá už ani komentovať...
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto