SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodíkový kamión od Toyoty predviedol prekvapivé zrýchlenie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Ach jaj, zase tá ZŠ

35000lbs je 35 ton? Články si treba sem-tam aj prešdudovať, nie len prebrať ... Ach jaj.
 

 

Ked mu nalozili 16 ton tak sa mu ide :)
Nech mu skusia nakurit predpisovych 24 alebo este lepsie realnych 27-28, ktore sa vozia, tak sa tesim ako kamion od Toyoty s celkovou hmotnostou +/- 45 ton bude trhat asfalt.

Ja to skor vidim na kombinaciu elektriny+fosilnych paliv. Nad dialnicami natahaju trolejove vedenie ako pre trolejbusy a zbytok ( okresne cesty, mesto ) budu fungovat na klasike. Co vlastne neriesi zhorsovanie ovzdusia v mestach, lebo jedno zabrzdenie na prechode pre chodcov a nasledny rozjazd a nasledne brzdenie na svetelnej krizovatke a dalsi rozjazd vyprodukuju viac emisii ako kamion, ktory prejde z Presova do Kosic.
 
Hodnoť

 

Áno toto je ten pohon na ktorý sa už toľko odvolávajú novátorské snaženia. V minulosti sa vodík pridával k benzínu, aby ten lepšie prehorel a tak sa zlepšil dojazd. Ale tu 12kwh batéria produkuje jediné palivo a je ním konečne len samotný vodík.
 

Len

Len, mala chyba lavky: Odkial vziat ten vodik?
 

zdroj vodíka

Toto by nemal byť problém: Ak veľa svieti na tie slnečné elektrárne, tak nech prebytky strkajú do nádrže na vodík, ak v noci fúka, a práve nie je finále ligy majstrov, tak taktiež. No a cestov z práce zajdeme k panelom alebo vrtuľke a prečerpáme uskladnený vodík do auta. Apropo, ak by všetky slnečné kolektory nesmeli byť na "zelených" plochách ale iba na tzv. "hnedých", tak tí čo majú rodinný dom, jazdia za darmo ( aj keby bola účinnosť len 20 %) :-) .
 
Hodnoť

 

Produkuje cistu vodu, nulove emisie... A ten vodik sa vyraba ako a kolko elektriny sa pri tom minie?
 

 

Zeby slnecne elektrarne ?
Samozrejme , ze toto je iba zaciatok , oproti elektickym autam , ktore mimochodom toez pohana elektrika , takze si nevyberies , ma vyhodu v tom , ze vodik na rozdiel od elektrky mozes skladovat . Dalsie plus je v dojazde , ktory by mal byt na urovne klasickych spalovacich motorov , bez potreby dlheho nabijania .
Treba si uvedomit , ze napriek tomu , ze zasoby ropy su este relativne dostatocne , radovo desiatky rokov, ale skor ci neskor sa ropa minie , al jej tazba bude stale nakladnejsia . Treba myslie aj trocha viac dopredu a mysliet na buducnost . Alebo si to predstavujes tak , ze sa zacne s vyskumom elektro a vodikovo pohananych aut az ked sa nam podary vytazit posledny barel ropy ?
Samozrejme , skritizovat sa da vsetko , to je to najjednoduchsie . Ono dat ideu je uz ine kafe.
 

Slnencne elektrarne?

No schvalne, kolko vodika sa rocne vyrobi cez slnecne elektrarne. Aktualne tak 95% svetovej produlcie vodika je z fosilnych paliv- zemny plyn, ropa, uhlie. Len menej ako 5% hydrolyzou vody. A kolko z tych mrnej ako 5% sa vyrobi na solar?
 

tuto debatu nevyhras

mam svoje skusenosti.

Argumenty akoze "odbornikov" su nasledovne:
- elektricke auta su neekologicke lebo elektrina sa vyraba z uhlia
- vodikove auta su ekologicke lebo na vyrobu vodika sa pouziva solar alebo vietor a (co ma vzdy sokuje) doprava vodika je jednoduchsia ako doprava elektriky (fakt aj dnes to jeden tvrdil v debate na Sme)

Ze to je presne naopak nevadi. Skusal som vysvetlovat, davat linky, fakty, nepomohlo.
 

 

vyroba baterii je neekologicka

ja som zvedavy, kolko tie baterie vydrzia realne. kazdodenne pouzivanie. ak to bude porovnatelne s mobilom a notebookom (prudky pokles kapacity) a bude treba vymenit za novu kazdy rok? dva?, tak dakujem neprosim.
 

No neviem

Celkom nerozumiem Tvojej reakcii. Ja som spochybnil vyrobu vodika z el. energie. Je to aktualne marginalna zalezitost, z toho mala co viem, tak je to neefektivne. Ak sa dnes vyraba vodik na priemyselne ucely, vyraba sa z fosilnych paliv, takze neodburava potrebu plynu, ropy a uhlia. Otazka je, ako efektivna by bola vyroba vodika zo solarnej energie. Z ohladom na cenu solarnej energie a zdroje nutne na vyrobu velkeho mnozstva panelov.
Mne sa stal zda, ze hype okolo elektromobilov zacne zhasinat pri naraste ich produkcie. Zdroje na vyrobu baterii mi pridu neporovnatelne narocnejesie oproti zdrojom na vyrobu benzinovych/naftovych motorov. druhy aspekt budu zvysene naroky na infrastrukturu, ak by realne preslo na elektrinu vyznamne mnozstvo vozidiel, vratane nakladnych.
uprimne, nechcem sa slepo stavat na jednu ci druhu stranu. ak o tom vies viac a mas cas, napis, postudujem.
 

 

ja s tebou vo faktoch vyroby vodika suhlasim, moja reakcia bola iba ako konstatovanie ze to budes mat v tejto debate tazke lebo fakty su ignorovane.

ak vies anglicky:
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
 

Axel....

hahaha, a vies kolko elektriny sa vyrobi pri vyrobe benzinu ? a + vies kolko vody sa pri tom znecisti ?
 

 

oprava, minie pri vyrobe benzinu ?
 

 

V podstate je tam rozdiel v tom, ze zatial co pri vyrobe elektriny pomocou fosilnych paliv sa nespotrebovane mnozstvo tejto energie neda momentalne efektivne uskladnit. Teda efektivne je len to co sa spotrebuje pri nabijani baterii a nasledne spotrebe pri jazde. Nevycerpany/ nespotrebovany zbytok tejto energie neprinasa dalsi zasadny uzitok (dnes), ale emisie z fosilnych paliv pri vyrobe vznikli v plnom rozsahu. Ak aplikujeme rovnaky princip pri vyrobe benzinu/nafty/vodika tak vieme, ze nevnikaju taketo prebytky, ktore by sa v case nespotrebovali. Ale teda, aj ked to neviem presne kvantifikovat, tak by sme sa mohli zhodnut, ze mnozstvo elekriny potrebnej pre vyrobu napr. benzinu bude radovo o dost nizsie ako to je v pripade vyroby elektriny pre priamu spotrebu pre ucely nabijania EV (v momente ked mnozstvo EV na trhu dosiahne nejaku hodnotu mimo statistickej odchylky).
 
Hodnoť

Načo mi je pri tahzci

Zrýchlenie ako auto
 

lebo

auto pojde ako formula :)
 

 

aby si pol dna neblokoval krizovatku
 

Pri zrýchlení

osobného auta, kvalitách podvozku a hmotnosti 30 ton sa ľahko ocitneš mimo cesty, nielen mimo križovatky. Nehovoriac o tovare ktorý vezieš.
 

 

to sa inak neda, kazdy elektromotor ma max. tocivy moment od 0- do max. otacok, cize spalovaci motor nemoze elektricky porazit v dinamike jazdy nikdy. A to este ma el. motor ucinnost vyse 90%.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto