SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Len malá reakcia na jazdu pomalších vodičov v strednom pruhu. Dúfam, že za pomalších vodičov nepovažujete tých, ktorí idú v strednom pruhu maximálnou povolenou rýchlosťou. Ak chce niekto rýchlejší takéhoto vodiča predbehnúť, môže to spraviť len s porušením dopravných predpisov a nie je dôvod brať na takých ohľad. Ideálne by bolo keby v pravom išli pomalšie vozidlá, v strednom tí čo idú maximálnou povolenou rýchlosťou a v ľavom pruhu spmári.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Podla mna nebola rec o predbiehani

Staci sa obcas po tom trojpruhu previezt. Dost diletantov sa tam drzi v prostrednom pruhu aj bez aktualneho predbiehania (v pravom je aj niekolko stoviek pohybujucich sa metrov voln) a to sub-MPR. V praci mam dost kolegov, co sa k tomu este hlasia z tym, ze sa "boja ist v pravom". :-(
 

 

niekolko stoviek metrov? kolko konkretne??? lebo v takej 120tke-130tke je niekolkostoviek metrov tak bezpecna vzdialenost:)) a naozaj nevidim dovod na riskantny manever preradovania sa z pruhu do pruhu kvoli mozno desiatkam sekund jazdy v pravom pruhu...
ked sa niekto preradi pred ine vozidlo v 120tke s odstupom 20metrov, to je na zobratie vodicaka, a nie jazda v strednom pruhu... ak je tam volnych aj 500m, tak to pri rychlosti 120kmh je 15sekund... sa spamatajte s par sto metrov rozostupov... 500m = 15 sekund v rychlosti 120kmh... takze ked vidim 500m predsebou kamion v pravom pruhu, tak to bezpecne predchadza, analfabeti z fyziky si mozu dostudovat elementarnu fyziku...
 

Citanie s porozumenim

Asi nie je uplne na dennom poriadku na tej dialnici vidiet kamion odstaveny. Skor je omnoho pravdepodobnejsie, ze sa pohybuje. Myslis, ze to je mylny predpoklad? Ale ospravedlnujem sa, mozno nastala chyba strane vysielaca. Citujem sa a opravujem preklep: "niekolko stoviek pohybujucich sa metrov volno". Ak je to povedzme 500, ty ides 110, kamion 500m pred tebou 100, ma taky sofer (nehovorim "ty", urcite to nie je tvoj pripad :-)) cca 3 minuty na zaradenie, jazdu a preradenie. Ale chapem, ze pre niekoho to moze byt too risky. Aspon tu mame o com diskutovat :-)
Poucis ma este o tej elementarnej fyzike prosim?
 

 

- odhad rychlosti v urovni 120kmh a viac je velmi diskutabilny...
jedna z najcastejsich pricin nehod je pocit "ze ten kamion ide" a on pritom nejde, alebo ide 40tkou... a rozdiel v rychlosti 100kmh a par sto metrov je par sekund...
tak sa spamatajte... clovek nema dobry odhad na rychlost v rychlostiach ako je nadialnici, a preto bezpecny odstup par sto metrov je namieste!!! a jeho nedodrzanie je najcastejsia pricina nehod na dialnici... ked chcete jazdit s odstupom 20m, tak to mozte tak do 80tky... idealne este menej...
 

Ale, ale

jednoducho si neschopný priznať si, že si sa riadne sekol, lebo si rátal len rýchlosť predbiehajúceho auta a nie ROZDIEL rýchlostí predbiehajúceho a predbiehaného ...
spamätaj sa ty.
 

 

Nikto tu nehovori o stojacich objektoch, ale o autach co idu plus/minut podobnou rychlostou ako ty. v takom pripade ti moze trvat aj par minut dobehnut niekoho kto je 500 metrov pred tebou, a tym padom nieje dovod drzat sa silou mocou v strednom pruhu.

a, s tym "riskantny manever preradovania sa z pruhu do pruhu" si ma fakt pobavil.
 

 

je zbytocne a rizikove preradovat sa z pruhu do pruhu na par desiatok sekund...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

V prvom rade si treba uvdeomit ze to nie je cesta ale neskolaudovana stavba co nesplna poziadavky ani cesty prvej triedy ...
Tie docasne znacky zapustene v betone a docasne informacne ciary su tam zopar rokov ... ako vsetky docasne riesenia vlady ...

Co sa tyka cesty, je to otras, moze si pisat kto chce co chce, tiez jazdievam niektore useky v strednom lebo pravy je uz znacne poznaceny od kamionov. Tym nechcem povedat ze stredny je uzasny ... takze ak fico hlada zlepenca, najde jedneho velkeho od vajnor az po trvnau ...

co sa tyka tej rychlosti tak to je zahada, lebo 110 sa tam ide len ked je dialnica zapchata na 110ku ... inak cez den prazdnota a totalne hlupe obmedzenie na 110 ... aj ked z cesty od kosic by mal byt clovek zvyknuty na slovensku dialnicnu 80tku a jeden bager na ceste ...

O tom clovek ani nevie co si ma mysliet ...
stavba - nemalo by sa jazdit
jazdi sa - ale obmedzene
obmedzene kvoli bezpeci - ale sposobuje to este vacsie ohrozenie ...

Otazka je kde su peniaze z myta a preco krici smer ze truhlica je prazdna ...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Sledujete pri tom prevážaní sa aj značky vedľa cesty? Keď som tadiaľ šiel neuniklo mi, že v pravom pruhu je milión odbočiek a každej tejto odbočke predchádza obmedzenie na 80 km/h. Takže čo je podľa Vás bezpečnejšie - jazda v pravom pruhu s tým, že buď pri každom obmedzení spomalím alebo ak spomaľovať nechcem, tak budem kľučkovať do stredného (za splnenia podmienky, že ma niekto do toho stredného pruhu pustí) a za obmedzením sa zase strčím do pravého; alebo pôjdem súvisle a sústavne v prostrednom pruhu, kde nikoho neohrozujem ani neobmedzujem. Nie je to v súlade s vyhláškou, ale je to v súlade s plynulosťou a bezpečnosťou cestnej premávky. Iný prípad sú ľavoprúdovníci, čo sa na dvojprúdovej diaľnici strčia automaticky do ľavého, tam si to frčia piánko tempom pri max. 110km/h a na signalizáciu sa neuhnú.

Môj názor je ten, že pravý pruh by mal slúžiť výhradne pre kamióny a zvyšné dva pruhy pre osobáky.
 

Mýliš sa

Ak tvrdíš, že jazdením v strednom pruhu nikoho neohrozuješ alebo neobmedzuješ. A vysvetlím ti aj prečo.
Ak jazdíš len v strede, hoci je pravý pruh voľný, tak sa v ľavom pruhu zbierajú rýchlejší vodiči, (tzv vláčiky). Prvý vodič by aj uvoľnil pruh rýchlejším vodičom za sebou ale bráni mu v tom vodič v strede, ktorý si jazdí rekreačné tempo. Takže už v tomto momente obmedzuješ veľkú skupinu rýchlejších vodičov. A nevravte mi nikto, že pravý pruh je plný. Môžem spraviť X-fotiek vodičov ktorí idú v strede a kilometre dopredu-dozadu nie je v pravom pruhu nikto. 80km/h, odbočky, rozbitý povrch pravého pruhu, odstavené vozidlá či geopatogénne zóny sú len obyčajné výhovorky.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

...

1. rekreačné tempo okolo 100 a menej. Bežná vec stredného pruhu.
2. vieš čo znamená slovo tankodróm? Ani len omylom sa to nepribližuje tomu, čo je na tej diaľnici v pravom pruhu. Ja tadiaľ bežne predbieham rekreantov čo si to prdkajú v strede so smrťou v očiach. A navyše, ten pravý pruh sa pravidelne opravuje a spevňuje. Neexistuje, aby si si tam odtrhol tlmiče.
-
TT-BA je "skoro" prázdna možno od 23:00-03:00. Vyskúšal som všetky časy. Inak je pomerne dosť frekventovaná. Veľmi časté sú návalové stavy keď ma dobehne a predbehne väčšia skupina áut, ktorú očividne zdržoval nejaký vychovávač alebo rekreant v strednom pruhu.
A navyše, nikto tu nerieši stredný pruh, pokiaľ je pravý pruh plný kamiónov. Všetci tu riešia pravidelne sa opakujúci jav, kde si idú rekreanti bufetné tempo v strede a pravý pruh je uplne prázdny. Častý jav hlavne cez víkendy, keď nejazdí toľko kamiónov.
 

fast drive

Ale maju pravdu, stredny pruh je najbezpecnejsi, pokial mas niekolko kusov kamionov v tomto pruhu a ma sa tam stat nehoda, pricom treti ma ostat na obiehanie a nudzovu prepravu, je to z hladiska dopravy najbezpecnejsi pruh plynulej jazdy. mozno to odporuje nejakej vyhlaske, ale prax je takato.
 

 

nie, nie... Idealne by bolo, keby sa kazdy drzal napravo tak ako mu situacia dovoli, bez ohladu na rychlost, hoc ide aj max. povolenou. Ide o bezpecnost a nie svojvolne vytrestanie rychlejsich vodicov porusujucich rychlost.

Situacia je vsak taka, ze ked ja idem suvisle v pravom pruhu a zrazu sa musim presunut 2 pruhy do laveho, lebo niekto sa nevie niekolko kilometrov spravne zaradit, nie je to nic prijemne. Pri takom manevri vznika velka pravdepodobnost koliznych situacii.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto