SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako účinne bojovať s horúčavou v aute? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Preco ste v clanku nespomenuli atermicke sklo?
 
Hodnoť

 

A vlastne, prečo ste v článku nespomenuli, že je určený pre ľudí s IQ 0 - 50??? Aby sme my ostatní nestrácali čas s debilitami, ktoré každý normálny človek zdravým úsudkom a vedomosťami zvládne...
 

 

lebo ludia s IQ 0 - 50 citaju novy cas .....
 

No jasné !

Zaparkovat v tieni ! To by ma nenapadlo...
 

uz som chcel na clánok zareagovat,

ked som si vtom vsimol, ze pred rokom som clánok uz raz komentoval...
 
Hodnoť

Odporúčam vo veľkých horúčavách

zapnúť vnútorný obeh vzduchu. Funguje to skvele ak máte automatickú klimatizáciu, občas treba otvoriť okno a vymeniť vzduch...Klimatizácia chladí len vzduch z auta - nie vonkajší. Nejde na taký vysoký výkon ako keď chladí vonkajší horúci vzduch 40+°C.
Pozor pri manuálnej klimatizácii, ak dáte vnútorný obeh, tak bude neustále chladiť a vymrznete - preto sa treba pohrať s nastavením, aby ste našli optimálny výkon klimatizácie...Treba si ešte dať pozor keď vojdete do tunela a ochladia sa sklá z vonka, tak sa okná z vnútra zarosia. Je potrebné vyvetrať - otvoriť okno.
 
Hodnoť

Akoze ten rozdiel max 6°C

Sa opakuje pravidelne pri clankoch s klimatizaciou a je to blbost. Skuste si v aute nastavit klimatizaciu pri 36 °C von na 30°C dnu a uvidite aky vzduch vam z nej pojde. Takze prosim prestante uz s touto blbostou.
 

 

A nehovoriac o tom, ze v zime bezne ideme z obydlia, kde je 20 - 25 stupnov von, kde je -10 a naopak. To uz su ake teplotne soky. Sa cudujem, ze este zijeme.
 

ja teda neviem

no ja teda neviem len ked su letne sahary 37C v tieni a 57C na slnku, v cinziaku mame 29C a je to na skapanie ... vetranie iba rano o 4-5 hod rannej tesne pred vychodom slnka ked je najchladnejsie a aj tak to nepomaha, poobede je v baraku sauna aj pri sklopench zaluziach, ktore slnko odzaraju a nesvieti tak slnko dovnutra a nezohrieva vnutrajsok priamo
 

 

ak mas stenu s fazovym posunom teplotneho kmitu tak cca na 1 hodinu (co je bezna stena bez zateplenia), tak jasne ze budes mat vo vnutri velmi rychlo teplo, pretoze cela stena bude v priebhu dna ako radiator a "kurit" bude este aj hodne do noci.
ak mas aj bezne zateplenie ako vata alebo polystyren, tak sa ten teplotny kmit zvysi na cca 3-4 hod podla hrubky, ale aj to ked je dlhsie obdobie horucav nestaci a to horuco ti prejde cez stenu uz na obed.
Jedine riesenie je (ak neches klimu vo vnutri) take murivu a izolacia (velka objemova hmotnost/ merna tepelna kapacita), ktore davaju dokopy aspon cca 14-15 hod ten fazovy posun. Sazmorejme, okna vsetky zatienene zvonka tak, aby sa co najviac "slnka" odrazalo prec.
Tak aj 2 tyzdne trvajuce 35 stupnove teploty preckas s prezitelnou teplotou vo vnutri,
Samozrejme, je rozdiel panelak (a kopu betonovej plochy v okoli) a dom s vegetoaciou okolo neho.
 

 

Vetranie len medzi 4-5? Posledné noci boli síce teplé ale už niekedy o 11tej bolo 23 stupňov.

Ak je byt veľmi slnečný, tam pomôžu jedine vonkajšie žalúzie.
 

 

A to ako? Ved v Dubaji sa klimuje na 38-42 stupnov ;))
 

myslim

Myslim ze toto je vseobecne zname a jasne kazdemu. Ano staci rozmyslat. Ked je total letna sahara 37C v tieni a 57C na slnku, dat si klimu na 30C JE CISTA SAMOVRAZDA. Mne ide napr. len od 18C do 28C (delene po 0,5C) a potom nad 28C este nejaky rezim "high".Ono to bolo myslene tak, aby ten vzduch v aute mal REALNE o tych cca 6C (lepsie 8C) menej ako vonku. A to sa dosiahne tak, ze klimu dam napr. na 21,5-22 C a pustim jemnuuuuucno na jednu palicku na 6-palickovej stupnici s fukanim na skla a nie na telo.

Zazizame ine teplotne soky.Velke obchodne centra, ale este lepsie hypermarkety su brutalne vyklimovane na 24C ked je vonku letna sahara 37C v tieni a 57C na slnku. To ked clovek vojde este do potravin a uliciek, kde su tie velikankse dlhocizne otvorene chladiarenske boxy, tam v tych ulickach je 16-18C (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) a casto ma tam chyta triaska od zimy. A potom sa odtial vratim von a jak keby ma prepleskla tlupa obcanov tmavsej pleti, alebo boxeristov, proste taka teplotna facka jak osipana. Vyjst od tych 18C chladnych uliciek do 37C sahary v tieni. To je na kolabs.
 

 

Súhlasím. Ja mám v aute automatickú klimatizáciu a v návode k autu mám odporúčané ju nastaviť na 22 st. C. Či je leto alebo zima. Takže je ťažko si predstaviť udržiavať v aute teplotný rozdiel 6 st. C. Ináč ju musím nastavovať manuálne, lebo napr. v zime mi pri zapnutej automatickej klimatizácii mrzli nohy a museli sme aj s manželkou nosiť hrubé vysoké topánky a to aj v prechodnom období lebo nám na nohy prúdil studený vzduch a na hlavu zase fúkal horúci vzduch. Riešil som to ešte v záruke so servisom AUDI, povedali mi, že sa to nedá riešiť, že je to tak nastavené výrobcom, že musí ísť zo spodu chladný vzduch a z hora teplý, aby asi nenamŕzali okná. Odporučili mi si posunúť sedadlá dozadu, aby sa teplý a studený vzduch stačil vyrovnať. Preto si nastavujem klimatizáciu manuálne, aj keď mám zaplatenú automatiku. Máme doma ešte starý Renaut Mégane I a tam ide aj z hora aj z dola rovnako ohriaty vzduch, len regulujem jeho teplotu. Nemáme s tým žiaden problém. Ináč, keď som počas servisných prác dostal náhradné vozidlo rovnakej značky AUDI, tak tam to fungovalo podobne ako u mňa.
 
Hodnoť

 

"Aj keď sa chcete po nastúpení do rozpáleného auta čo najskôr schladiť, nie je ale vhodné pri horúcom vzduchu okamžite pustiť klimatizáciu. Skôr než ju zapnete, vyvetrajte vyhriaty vzduch jazdou so spustenými oknami a s naplno pusteným ventilátorom."

Preco? Klime chvilu trva, kym sa rozbehne, kym sa ochladia vsetky potrubia a vyduchy. Ja ju praveze pustim vzdy hned od zaciatku, aby sa s teplym vzduchom cez otvorene okna vyvetral aj smradecek z klimy (nie, necistim ju kazdy mesiac) a ked zavriem okna, klima bezi ako ma.

"Teplotný rozdiel medzi vonkajšou teplotou a teplotou v aute by nemal byť väčší ako 6 stupňov Celzia. Ani pri dlhších cestách by ste si z auta nemali robiť chladničku."

Ako uz bolo vyssie spomenuje, je to blbost, rozmyslam, ci si v aute vobec mozem nastavit vyssiu teplotu ako 29 stupnov. V kazdom pripade tam mam nastavene od 21 do 23, podla toho, ci na mna spredu alebo zboku svieti slnko (co snimac teploty vzduchu nezohladni). Pri jazde v meste sa da (neekonomicky) kombinovat aj klima s otvorenymi oknami.

"Druhým odporúčaním je zapínať klimatizáciu každú hodinu iba na 20 minút.". Mocna rada - 40 minut sa potit ako prasa a za 20 minut uspesne prechladnut. Bravo!

"Ak už klimatizácia beží, nemierte jej fúkanie na telo, ale skôr na sklá auta. Práve ich prehriatím sa do interiéru dostáva teplo." Hmm, a ja som si myslel, ze najviac pecie palubovka a ine cierne veci, na ktore svieti slnko, ktore sklom prejde len s minimalnou stratou energie. Sklo sa nasledne zohreje od prehriateho interieru.

"Desať minút pred príchodom do cieľa vypnite klimatizáciu úplne. Kondenz v chladiacom systéme tak stihne vyschnúť a pri najbližšom zapnutí klimatizácie vás neprivíta nepríjemný zápach."

Uz som to necakal, ale predsa len pouzitelna rada.

Rada pre redaktorov - nepredavate klimy, nemate za ich prevadzku ziadnu zodpovednost, takze skuste pisat realne pouzitelne rady a skusenosti "zo zivota". Zatial to vyzera ako prvych 10 stran disclaimerov v amerike kupeneho produktu, kde je vsetko prehanane ad absurdum, aby bol vyrobca kryty pred akymikolvek (ne)myslitelnymi zalobami od ludi, ktore nepouzivaju mozog, alebo klimu namiesto chladenia pouzivaju na pohon domaceho kolotoca, a pod.
 

 

Ceeece, citam prispevok, suhlasim s kazdou vetou, ze ako mudro ten clovek pise a potom zistim, ze je to moj prispevok spred roka ;)))))
 

 

lol, dobre ze pises, mne sa tiez zdalo, ze som tieto rozumne nazory uz cital, vobec ma nenapadlo, ze to len znova hodili na titulku rok stary clanok.
 

 

Skus siahnut na sklenenu tabulu vystavenu slnku
Narocke nepisem povodne myslenu flasu, aby si nepovedal, ze to sklo sa rozpalilo od vzduchu vo vnutri flase.
 

 

Bežné číre sklo hr. 3 mm pohltí len cca 9% slnečného žiarenia (laicky povrdané: len 9% všetkej slnečnej energie, dopadajúcej na povrch skla, sa priamo transformuje na jeho vnútornú tepelnú energiu a teda priamo "zohieva" sklo). 8% ním prejde a 83% prepustí. To sklo vo fľaši sa teda primárne ohreje od vnútorného vzduchu a následných procesov vo fľaši.
Obdobne to platí i pre staršie okno s jednoduchým čírym zasklením.
 

Oprava

8% sa odrazí, ja hlava dubová ;-)
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto