SME
Pondelok, 16. september, 2019 | Meniny má Ľudmila

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako sa šoféruje Tesla Model 3? Čo hovoria zahraničné médiá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Je dobre, ze prislo nieco

nove co meni celkovo trend v priemysle. Auta, ktore sa doteraz dostavali na trh prinasali velmi malo zmien. Cena hight tech technologii isla dolu ale v autach sa nevyuzivali. Urcite Tesla sama nedokaze elektrifikovat dopravu, ale moze prinutit konkurenciu, hlavne nemecku byt odvaznejsimi pri zavadzani inovacii. Podvodny software v automobilkach len dokazuje, ze vyvoj sa tocil v bludnych kruhoch a miesto niecoho noveho preferovari vytvorit dojem, ze sa nieco da vyrobit, aj ked je fyzika proti. Vyznam spalovacich motorov bude raketovo klesat, aj ked len tak rychlo nevymru. Mozno sa presunu tam, kde ich pouzivanie dava vacsi zmysel. Drzim Tesle pacle aby ich produkt bol skutocne masovy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

TESLA nemôže elektrifikovať dopravu sama. To dobre vedia. A preto uvoľnili svoje patenty pod Open Source licenciou aby k nim mali prístup aj iní výrobcovia a mohli na týchto patentoch stavať. Vďaka tomuto možno TESLA do budúcnosti zmenila spôsob fungovania automobilového priemyslu.

Totiž v tomto priemysle sú tak veľké konzorciá značiek prítomné hlavne kvôli zdieľaniu patentov a nákladov na výskum a vývoj a potom ešte kvôli vysokým nákladom na servisné centrá a distribúcie.

Ak teraz veľa patentov prejde do open source režimu ako je to v sotwari tak to bude jednoduchšie pre menšie alebo nové automobilky fungovať na takomto trhu.

A ak elektrický motor bude tak nízko-údržbový ako to vyzerá tak servisných centier nebude treba toľko čo dnes. A autá budú definované nielen hardwarom ale hlavne softwarom vnútri auto, ktorý sa mení a updatuje tak ako v dnešných teslách. Pridáva sa tak funkcionalita a mení sa dizajn. Auto sa tak stáva preoduktom podobným telefónu.

TESLA je preto spojenie Detroitu a Silicon Valley.

A čo sa týka ceny aj základný model za 35K USD je veľmi použiteľný ale aj tak je TESLA dosť drahé luxusné auto. Najma vo výbave.
Ale Elon sa už vyjadril, že budúci model pôjde s cenou ešte nižšie tak ako klesá cena batérii. Takže si myslím, že 2020-2025 budú elektroautá dostupné naozaj v každej kategóríí aj cenovej aj veľkostnej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tesla planuje zavod v Cine..

...nejaky v Europe. Maju produkt o ktory je zaujem, cize aj ked je firma momentalne stratova nebude pre nu problem zistat financie na vystavbu dalsich zavodov. Pripomeniem, ze Amazon dlhe roky produkoval pren straty az konecne dosiahol zisk. Proste investori mu verili, ze do buducna bude ziskovy. Rovnake je to aj s Teslou kde jej prijimy stupaju a strata sa uz dramaticky nenavysuje. Model 3 bude znamenat dalsi vyznamny narast prijimov co ich moze dostat do zisku, ale pokial budu vyrabat iba v drahej kalifornii tak to nebude nic extra, preto ta Cina pripade ine zavody po svete.

Este pridam velmi zaujimavy clanok ktory dnes vysiel v ceskych mediach.
http://archiv.ihned.cz/c1-6583...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlasím. Ale ani California by nemusela byť taká drahá keď sa podarí celú výrobu zautomatizovať tak ako sa na to podujali.

A ono je to v tej Californii práve preto aby do toho bolo možné zakomponovať to myslenie zo Silicon Valley a nie to staré z Detroitu.
A takí ľudia žijú práve tam. Odtiaľ sa môže šíriť celé know how do ostatných lokalít výroby.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tú informáciu, že tesla pripravuje ešte lacnejšie auto máš odkiaľ? Mám pocit že už je stará. Posledne čo som počul bolo, že lacnejšie auto nepripravujú, lebo ak nemáš dosť peňazí na nákup, budeš si môcť privyrobiť jej požičiavaním - tak to bolo myslím aj spomenuté v master plan part2. Veľa vyjadrení Muska predovšetkým na twitri treba brať s rezervou. Vývoj v tesle je veľmi rýchly ale oproti iným automobilkám zjavne skúšajú oveľa viac alternatív ďalšieho smerovania a zjavne na twitri sa sem tam objaví aj niečo, čo ešte nie je úplne hotové a nakoniec sa to zruší. Nedávny príklad boli slnečné panely, ktoré by sa mali uskladniť v prednom kufri a v prípade parkovania, by sa rozvinuli podobne ako strecha kabrioletu. Najskôr Musk veľa krát povedal, že solárne panely nikdy, potom zrazu na twitri že to bude ako doplnková výbava a nakoniec sa ukázalo, že nič z toho nebude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hľadal som si to a máš pravdu táto info je stará. Moja chyba.

No s tým solarom pokiaľ viem to nikdy nebolo oficiálne ako spomínaš len o tom rozmýšlali ale moc by to dojazdu nepomohlo. Bola tam možnosť, že by dali solar strechu ale to by sa neoplatilo a to rozkladanie z kufra to sa nikdy ani nerozoberalo ako relevantná možnosť. Tak Elon niekedy len rozmýšľa nahlas trošku out of the box.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no dufam ze to dostalo do ruk skor motoristickym novinarom ako vselijakym cavom z pocitacovych magazinov ako u nas pan Macko :)

lebo im staci velky displej a hned zazivaju vzrusenie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

"Rýchlosť a prevodový stupeň nájdeme na

lavej strane." Prevodovy stupen??
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Autor

asi myslel jazdný režim. D ako drive atď. :)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto