SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Favorit bol hit, ako prvé auto si ho kúpil aj Jaromír Jágr (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

trocha
objektivity. Favorit v tom obdobý bol po technickej stránke b porovnatelný s konkurenciou. Fakt bol, že sa nevyberala ani farba ani výbava, ale to neznamená, že auto bolo zlé.
prapacho
tu je dobova
recenzia v Top Gear a vobec nedopadla pre Favorit zle. Vyhoda bol pomerne velky vnutorny priestor a kupodivu aj ten motor este z cias Skody1000MB poskytoval autu vynikajucu dynamiku. https://www.youtube.com/watch?... Podobne to robil Renault, Ford, Opel, VW a ostatni, ze vylepsovali postupne svoje motory. A ako pisal Prapacho, vyhoda 3x ulozenej kluky boli aj nizsie vnutorne straty a rozvod OHV sa v Corvette pouziva doteraz. Aky ma problem OHV rozvod? http://wardsauto.com/2015/2015... Ono Favorit bol taky maly zazrak na podmienky, v ktorych vznikal. Socializmus kopal z posledneho a peniaze uz neboli ani na vyrobu toaletneho papiera. A Ing. Hrdlicka dokazal ziskat peniaze aj pre Bertoneho. Skoda len, ze Ceskoslovensko nebolo schopne urobit Favorit tak, ako bol navrhnuty od Bertoneho a vsetko sa muselo prisposobovat tecnologickym moznostiam dodavatelov. Napriklad velke predne svetla... A ten motor. Mal som ho este vo Felicii 1.3MPI a bez rozdelovaca s cievkami z Audi. Dokazal Feliciu pri Jihlave na dialnici rozbehnut na neuveritelnych 185km/h. Kolega, co sedel na sedadle spolujazdca a mal nove stare BMW 316i len neveriaco krutil hlavou:-) Este len ze tie 135 a 136 skodovky mali sice motor z Favoritu, ale este s klasickym karburatorom SEDR, kdezto Favorit mal elektronicky karburator Pierburg, ale co bolo zaujimave, vyrobila sa paralelne 400 kusova seria starych skodoviek 135i so vstrekovanim palibva Bendix a katalyzatorom pre Kanadsky a Rakusky trh. Teda 472 a 473 predbehla so vstrekovanim Favorit, ktory dostal vstrekovanie az pri modernizacii.
mirocoo
<< < 1 2 3 4 > >>

 

Isiel som raz s fararom, ktory nas ucil nabozenstvo, do Trnavy po dialnici na Favorite (mohlo to byt okolo roku 2002-2003) vyse 160 km/h, kedze sme sa ponahlali. Iny zazitok :)
 

 

K tej vynikajucej dynamike poskytovanej tym motorom len tolko: Ked si moj priatel jazdiaci na Favorite sadol do mojho Kadetta 1.6i, ktory mal motor skrteny katalyzatorom a navyse trojstupnovy automat s nevalnou ucinnostou, bol sokovany dynamicnostou toho Kadetta. To bolo roku 1994 a Kadett bol rocnik 89 kupeny jazdeny s bohvie kolko najazdenymi kilometrami.
A porovnanie mojho Balena 1.3 co som si po Kadette kupil s firemnymi Feliciami bolo este horsie. Nie, ten motor jednoducho nestal za vela.
No a to ze motory LS a LT od GM a motory Hemi od FCA (plus Magnum pre Viper) pouzivaju dodnes rozvod OHV je uplne irelevantne. Maju totiz nieco co ten motor od skody nemal - objem.

Jo a este nieco: Skvele som sa pobavil na tom ze niekto na tomto fore co jednohlasne povazuje americke auta za zastarale a celkovo zle odrazu argumentuje americkymi autami ked treba obhajit volbu motora v Skode.
 

 

Auto-technologisky s Vami uplne suhlasim. Len s tym toaletnym papierom ste to prehnal. Dokazatelny nedostatok toaletneho papiera bol uz v 60-tych rokoch. Uz vtedy bolo jasne, ze planovane hospodarstvo, ktore pre cca. 14 Mio obyvatelov nedokaze odhadnut a naplanovat ani len realnu spotrebu tohoto, technologisky nanajvys jednoducheho vyrobku z ceklulozy, bude s s planovanim o nieco komplikovanejsej technologie vyroby aut, naprosto pretazene. Nielen preto, ale v znacnej miere aj preto skoncil ten pomyleny system na smetisti deji a kapitalizmus, aj napriek "ocividne chybnej konstrukcii", existuje dalej.
 

 

Servus Miro,
 

Servus Miro,

napis nam aj to, co si robil v tej rychlosti pri Jihlave pred zakrutou na konci klesania :) To boli casy (a auta) - Felicia 1,9D...

Inac najväcsi spotrebitelsky sok v mojom zivote bol v roku 1996 prestup zo Skody 105L (rocnik 1986, bezova farba) na BMW 316 (rocnik 1986, automaticka prevodovka). Prvu polhodinu jazdy si doteraz presne pamätam, bol to naozaj sokujuci rozdiel.

https://de.wikipedia.org/wiki/...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

v tych rokoch bol Ford Escort,

Renault 9 & 11, dokonca aj Fiat UNO - to bola moderna, nie Favorit v srrrackovej hnedej alebo sedej ako plot... trochu objektivity a hlavne realnych spomienok....
 

 

Ked citam Vase tak "presvedecive riadky plne faktov", tak mi konecne dochadza poznatok, ze asi len prave kvoli tej faktickej vyspelosti tohoto auta, bola Skodovka schopana prevziat Volkswagena. Zle a stvave jazyky sice tvrdia opak, ale je na case, pozriet sa pravde do oci!
 
Hodnoť

 

jager mušel mac vzdy vsetko naj o))))
 
Hodnoť

 

Lada Samara bola aj tak lepšia. Minimálne mala modernejší motor. Škoda toho lajdáíckeho spracovania
 
Hodnoť

84 600,- Kčs

To bola cenníková cena prvých favoritov. Robil som na ňom celú autoškolu. Výborné auto, naučilo ma šoférovať.
 
Hodnoť

Za socializmu bolo lepsie

Tento clanok by si mali povinne precitat fnukalkovia ktori siria bajky o tom ako bolo za socializmu lepsie. Nemusim snad podotykat ze toto auto bol "hit'' hlavne preto ze ine nebolo a kazdy bol rad ze sa dostal aspon ku Favoritu.

Len pripomeniem - keby chcel oponovat niekto co si pred nos nevidi - v kazdom meste aspon 5 predajni, X roznych znaciek a typov, vodite dnu predajca sa potrha aby ste si kupili prave u nich. Ziadne ponizujuce vyckavanie v poradovnikoch ako zebrak ci bombonierku pre predavaca.
 

 

Za odstupne v poradovniku sa davalo aj 15 tisic, parada
 

V lete 1990 som bol prvykrat v CSR

...na navstevu z Canady. Pretoze som tam bol iba mesiac a chcel som rodine toho noveho Favorita kupit, musel som tiez pracne zistovat, kto mi odstupi poradovnik. Uz si presne nepamatam odstupnu sumu, ale za auto som zaplatil 85 000 Kcs. Viezol som sa na nom z predajne Zilina, bol som akosi sklamany z kvality vsetkeho...Velmi to ako nove auto hrkalo a rezonovalo. V tom case som mal nove Chevy V6 2.8L automat, velmi pohodlne auto so vsetkymi moznymi doplnkami, takmer nove, cena bola skoro $12 000. Akosi sa svojou kvalitou na moje nechytalo. Zatial co ja som na mojom najazdil za 11 rokov pol miliona km, rodina ho za 2 roky predala ( mozno 3 roky) za neuveritelnych 120 000 Kcs. Ceny aut akosi zazrakom stupali... ti co to pamataju mi to potvrdia.
 

 

Ano potvrdzujem. Bazarovu 130 l som kupil v roku 92 za 55 tisic a za 4 roky predal za 60 tisic. Klesala to hodnota penazi a ludia sa chceli vozit, len nebolo na com, dovoz bol strasne komplikovany a nove zas stalo privela. Felicia v tom case cez 240 tisic...
 

odveci

veľmi odveci príspevok. Netvrdim, že za socializmu bolo lepšie, ale ani táto "demokracia" ala fico je o ničom. Keď Ti len to chýba, aby sa ti predavači klaňali, tak to si veľmi úbohy človek. Ináč tu bombomieru, majú v súčasnosti zarátanu v cene.
 

Dakujem

Predstav si ze presne nieco taketo v style "a kde maju na to dnesni ludia vziat" som ocakaval. Asi ti budem zbytocne vysvetlovat co je realna kupna sila resp. kolko rokov musel priemerne zarabajuci clovek pracovat na auto vtedy a kolko dnes. Spocitaj si sam. Neratajuc ze dnesne je auto na uplne inej technologickej urovni, poskytuje uplne iny stupen kofortu aj bezpecnosti.

Nie nepotrebujem aby sa mi niekto klanal az na podlahu. Ale auto znamena minut vacsi balik penazi - mozno moje dlhorocne mozno celozivotne uspory, mozno sa zadlzim uverom na X rokov dopredu. A ked uz u niekoho miniem taky balik penazi tak sa tam chcem aby si cenili ze im dam zarobit, nie ze sa budem u nich musiet doprosovat alebo dokonca ponizujuco stat v rade pred predajnou ako zebrak.
 

čakanie

Nie už nemusíme čakať v rade pred predajňou ako žebráci, teraz auto vyplatíme, a čakáme doma 3,4 mesiace pol roka kým nám ho dodajú :D
 

 

No bol by som zvedavý, koľko by AZNP Mladá Boleslav trvalo vyrobiť Škodu 120 s výbavou a farbou, akú by si si objednal. Aha, vlastne tam žiadne možnosti výbavy neboli.

Ak ti stačí auto zo skladu, kde si nevyberieš všetko individuálne, môžeš ho mať často hneď.
 

netrep

skoro všade máš tzv. skladové vozidlá k odberu okamžite, pokiaľ ti vyhovuje výbava. Problém je v tom, že skoro každý chce výbavu a farbu podľa seba a tak čakáš. Veľa automobiliek vyrába napr. aj podľa farby a tak čakáš dva mesiace, kedy budú striekať tú tvoju farbu... Dôvody na čakanie na auto sú úplne o inom, ako za socializmu. Vtedy si čakal pol roka na auto, ktoré si ani nevidel a ani si nevedel akú bude mať výbavu a farbu. Zažil som to, tak viem. Až došiel na Teba rad, tak došli tri rovnaké sivé Lady a vyber si... Ak nie, tak máš smolu a čakaj znova pol roka.
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto