objektivity. Favorit v tom obdobý bol po technickej stránke b porovnatelný s konkurenciou. Fakt bol, že sa nevyberala ani farba ani výbava, ale to neznamená, že auto bolo zlé.
recenzia v Top Gear a vobec nedopadla pre Favorit zle. Vyhoda bol pomerne velky vnutorny priestor a kupodivu aj ten motor este z cias Skody1000MB poskytoval autu vynikajucu dynamiku.
https://www.youtube.com/watch?...
Podobne to robil Renault, Ford, Opel, VW a ostatni, ze vylepsovali postupne svoje motory. A ako pisal Prapacho, vyhoda 3x ulozenej kluky boli aj nizsie vnutorne straty a rozvod OHV sa v Corvette pouziva doteraz. Aky ma problem OHV rozvod?
http://wardsauto.com/2015/2015...
Ono Favorit bol taky maly zazrak na podmienky, v ktorych vznikal. Socializmus kopal z posledneho a peniaze uz neboli ani na vyrobu toaletneho papiera. A Ing. Hrdlicka dokazal ziskat peniaze aj pre Bertoneho. Skoda len, ze Ceskoslovensko nebolo schopne urobit Favorit tak, ako bol navrhnuty od Bertoneho a vsetko sa muselo prisposobovat tecnologickym moznostiam dodavatelov. Napriklad velke predne svetla...
A ten motor. Mal som ho este vo Felicii 1.3MPI a bez rozdelovaca s cievkami z Audi. Dokazal Feliciu pri Jihlave na dialnici rozbehnut na neuveritelnych 185km/h. Kolega, co sedel na sedadle spolujazdca a mal nove stare BMW 316i len neveriaco krutil hlavou:-)
Este len ze tie 135 a 136 skodovky mali sice motor z Favoritu, ale este s klasickym karburatorom SEDR, kdezto Favorit mal elektronicky karburator Pierburg, ale co bolo zaujimave, vyrobila sa paralelne 400 kusova seria starych skodoviek 135i so vstrekovanim palibva Bendix a katalyzatorom pre Kanadsky a Rakusky trh. Teda 472 a 473 predbehla so vstrekovanim Favorit, ktory dostal vstrekovanie az pri modernizacii.
A porovnanie mojho Balena 1.3 co som si po Kadette kupil s firemnymi Feliciami bolo este horsie. Nie, ten motor jednoducho nestal za vela.
No a to ze motory LS a LT od GM a motory Hemi od FCA (plus Magnum pre Viper) pouzivaju dodnes rozvod OHV je uplne irelevantne. Maju totiz nieco co ten motor od skody nemal - objem.
Jo a este nieco: Skvele som sa pobavil na tom ze niekto na tomto fore co jednohlasne povazuje americke auta za zastarale a celkovo zle odrazu argumentuje americkymi autami ked treba obhajit volbu motora v Skode.
Servus Miro,
Inac najväcsi spotrebitelsky sok v mojom zivote bol v roku 1996 prestup zo Skody 105L (rocnik 1986, bezova farba) na BMW 316 (rocnik 1986, automaticka prevodovka). Prvu polhodinu jazdy si doteraz presne pamätam, bol to naozaj sokujuci rozdiel.
https://de.wikipedia.org/wiki/...
v tych rokoch bol Ford Escort,