SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislavskí mestskí policajti budú rok jazdiť na elektromobiloch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

takze cakali

na toto auto aby mohli zlikvidovat chmatakov z MHD a centra mesta?
vyborne, teraz ich chytia pri cine :-P
 
Hodnoť

 

"Sú tiché, takže môžete kriminálnikov prichytiť pri čine, hovorí Nesrovnal."

Opiciaci nemaju co chytat kriminalnikov, na to je tu statna policia. Tiche su aj bycikle, kolobezky alebo aj pesia chodza, myslim, ze davat sofistikovanejsie dopravne prostriedky tym lumenom je uplne zbytocne plytvanie.

"Hliadky sa v nich budú striedať, avšak priznal, že automobily nedajú tým, ktorí majú za sebou veľa nehôd, či už úmyselných, alebo neúmyselných."

WTF?? Nesrovnal priznava, ze v mestskej policii zamestnava ludi, ktori umyselne sposobili dopravnu nehodu? A takym psychopatom daju do ruky pravomoci a zbrane???
 

Ten Nesrovnal je úplne

mimo. Neviem či je tak blbý od narodenia, alebo to robí teplo.
 

 

Z ust nesrovnala to znie ako TomTom 2.
 
Hodnoť

Konečne...

..konečne .. hovoria si na Gunduličova kde 5 rokov pod velitelstvom parkuje 7-8 Fabio s minimálnym počtom najazdených km...konečne si ich vyvoleny po odpise môžu kúpiť za tisícku.. Mohli im radšej kúpiť metly, nech si aspoň pred dverami pozametaju ten blivajz na ktorý majú dohliadať (100 hovien na jednu ulicu!) - milujem to keď s veľkou pomocou sa pani z MP prevážajú autom po pešej zóne, ale v piatok večer keď robia bordel angličanka, štia po celom meste ničia mobiliáru? No a? Vtedy ako keby sa vyparili... Ze pordel po chodníkoch? No a? Jedna poriadková pokuta za 2 roky !!!! Ale pri papučiach to vedia byť rýchli! Aj do minúty... vypalovať turistov, pretože všetky tabule o parkovaní sú len v SK ...? Kde pozriem len nekoncepčnosť a posmech občanov, komu vlastne prospievajú? Zuzana
 
Hodnoť

Jasne pán Nesrovnal

budete testovať. Ešte neviete poriadne aké vlastnosti budete testovať, ešte nemáte stanovené ani kritériá, ale už testujete. Zmluvu na kúpu vozidiel máte už nepochybne pripravenú.
Tým tlstým lenivým mestským policajtom by som kúpil tak nanajvýš bicykle, v Karlovke a Dúbravke elektrobicykle. A pekne GPS a stanoviť im rajóny a okruhy, ktoré majú prechádzať.
 

Dufam, ze to bude

riadne predrazene inak sa nebude dat "testovat"
 

Ako ináč.

BMV už vie ako na to a Nesrovnal už má know-how tiež.
 
Hodnoť

 

V standardnom mode auta mestkej policie, teda statie na zakaze aby mohli mestapaci pokutovat vodicov za hovadiny bude mat toto auto rovnaku spotrebu ako kazde ine. Este by som chcel vidiet vysledky testu. Snad Nesrovnal predlozi nejaku statistiku, kolko zlocincov chytili vdaka steath vlastnostiam tohto vehiklu. Len by to chcelo este matne ciernu kamuflaz.
 
Hodnoť

Tichý zabijak

Práve tá tichosť je to, čo ohrozuje. Z bezpečnostného hľadiska je lepšie ak majú autá určitú minimálnu hlučnosť, lebo tým dávajú najavo svoju prítomnosť. Človek je evolučne naprogramovaný tak, že sa vyvarúva objektov, ktoré sa svojou hlasitosťou indikujú rýchle približovanie sa k nemu. Zvuk je dobrý oznamovač približovania sa, lebo zmena v kmitočte zvuku a to, čo to pre chodca znamená (vyšší kmotočet = približovanie sa objektu, nižší = vzďalovanie objektu), je väčšinou dobre osvojená učením. Preto je hlučné auto dobre rozoznateľné práve v tom že či sa zrovna približuje alebo zrovna vzďaľuje.
 

 

človek skôr reaguje na zmenu intenzity zvuku (so zmenšovaním vzdialenosti sa intenzita zvyšuje a opačne) ako na Dopplerov efekt
 

 

Ako clovek podla kmitoctu (nie hlasitosti) vie, ze sa k nemu auto priblizuje? ;)). Ako vie, ze kmitocet, ktory pocuje, je "vyssi", ked ho zatial nema s cim porovnat? ;)
 

 

Cisto podla frekvencie sa to prakticky asi neda, musi tam fungovat zrejme aj hlasitost. Ale zvuky niektorych motorov sa daju naucit. Da sa aj osvojit ze co je na konkretnom useku ulice bezna rychlost a ze co uz smrdi prieserom.
Teoreticky, ak sa ruti vozidlo rovno na teba a v rovnomernej rychlosti, tak je frekvencia rovnaka a hlasitost rastie. Ked sa auto ruti do nejakeho bodu blizko pri tebe (a teda nie rovno na trba), tak hlasitost rastie tiez, ale frekvencia sa malinkato znizuje, pretoze vzhladom k tebe sa auto v tvojej blizkosti pohybuje pomalsie. Su tam ale aj ine faktory, ako napriklad to, ze rozne čiastkové zvuky na aute kvoli roznej kvality v prenose mozno pocut iba na kratku vzd8alenost, ine vplyvom vibracneho prenosu cez asfaltovy povrch zasa inak hlasno, vietor tiez lahko odveje ci priveje niektore zo zvukov...
 

re:

je to o zvyku .. pred 3mi rokmi mi ovela viac ludi skakalo pod kolesa pri jazde na elektrinu, dnes nie som zdaleka jediny tichy jazdec
 
Hodnoť

 

Proste marketing za mestske peniaze ako vysity. EV je cool a pan N musi byt aspon cool, ked mu vsetko ostatne hori pod rukami. Pan nesrovnal, toto je pre mestskú policiu sprostost. Tito pani sa maju pohybovat peso, nanajvys na bicykloch, medzi ludmi v zonach kam nepatria ziadne auta. A nie buzerovat z poza skla. Ci ako si to predstavujete, nahanacku na EV aute po pesich zonach za vreckarmi? Ci bezdomovci? A ako uz niekto spomenul, chcelo by to zverejniť kriteria testovania, nech vieme co su priority mestskej policie. Makke polohovatelne sedacky na dobry spanok?
 
Hodnoť

 

budú sa plížiť za kriminálnikmi až sa im vybije batéria...
 
Hodnoť

strasne skarede auto

a ten plastovy volant jak v hrackarskom... predrazeny bavorak. vcera som videl dve bmw i30 v ba, tak asi sa s nimi roztrhlo vrece... otazka je ci si to niekto fakt kupuje alebo sa len na tom vozia zamestnanci BMW dilera. Dobru recenziu ma na to James May v Grand tour.
 

 

Recenzia v Grand tour..to bude urcite vysoko odborny test auta
 

Veril by som im

vic nez nesrovnalovym testovacim pilotom.
 

 

to asi ano ale ani testeri ani pani z Grand tour nejaku relevantnu recenziu na tie auta nedaju :-)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto