SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Elektrický retro koncept od Hondy pôjde do výroby (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

auto Arnošta Blažeja

, ked bude stat hole, bose do 10 000 €,dojazd aspoň 200 km bez rozdielu či je leto, alebo zima, tak kupujem. To mi stačí ako druhé auto na každodenné používanie- žene 2 km do roboty so zastávkou pri škôlke a mne dva krát za týždeň na futbálek, alebo pre šrubky do 20 km vzdialeného Baumaxu.

Ale radšej by som bol, keby nasledujúca generácia Yarisu bola už Plug In, s podobnými dojazdovými elektro parametrami, ako som si vyššie vysníval (cenu v takom prípade berem do 15 tis.Potom by som mohol ostať pri stávajúcej velkosti vozového parku (jedno bežné malé , lacné osobné auto pre každodenný život, jeden lacný youngtimerík pre radosť, jeden lacný 125-kový skutrik s full zimnou výbavou pre radosť sklbenú s praktičnosťou a jedna traktorová kosačka pre radosť spojenú s lenivosťou :).
 

auto Arnosta Blazeja...

...kiezby sa vyrabala aj v "limited edition" s nazvom "Ina" - so sklapanim sedadla spolujazdca ovladanym na strane vodica :)
 

 

No ale ak by si nechal Maciuchovu, tak by si o Hondu prisiel ...
 

podobne som rozmysla aj ja

pred troma rokm i ked som zene vyberal /ked som zistil ceny vtedy dostupnych Leaf , popripade ZOE , tak som dosnival :-)
 

neboj, dočkáme sa aj my plebejci

Idú tie ceny dole.Pred pár rokmi som tiež nesníval, že hybrid bude dostupné auto a hen teraz bol môj Jardo len o 500 € drahší, ako by bol rovnako vybavený v dízli (a asi o tisícku v benzíne ).

Ešte trocha počkáme, kým nám ten vývoj zaplatia tesloši a iní fandovia s hrubšími peňaženkami a je to.Tiež nechápem, načo existujú vyšupované elektrické prémiovky. Elektrické majú byť autá velkosti malucha bez klimy a radia na posúvanie v rámci dediny, alebo mesta.
Nemá prečo to byť drahšie, ked sa to rozbehne vo veľkom. Všetko baterkové je lacnejšie, ako benzínové. Najviac to bije do očí na vysokozd. vozíkoch. To isté všelijaké ručné náradie, kosačky a pod. Je to jednoduchšie, nechceme od toho taký výkon ako od ropáku, musí ísť (a aj pôjde ) tá cena dole.

PS:Poprosím všelijakých prívržencov 20-teho storočia, aby mi tu nepísali o ťažbe lítia, nedostatku kapacít elektrární , nemožnosti dostupného tankovania pre každého atd.
Tí nech sa vrátia v case a vykrikujú na okolo idúceho, čmudiaceho Karla Benza na vehicle, že prečo nemá pri šenku zaparkovaného samotankovacieho a samoudržbového koňa ako všetci ostatní, ale sa radšej nezmyselne celý zamazaný od dechtu pechorí, aby stihol otváracie hodiny apatiekára, alebo drogistu, žeby si kúpil liter petroleja na návrat domov.Nemal predsa absolutne žiadny dojazd, vybudovanú infraštruktúru. Nikto netušil, že niekde v púšti pod pieskom, alebo v tajge pod briezkami sú miliardy ton rozpustených dinosaurov, a my ich dokážeme rozdistribuovať aj do posledného zapadákova. A dnes ? Vnuci tých vyškerených furmanov (ktorým sa tí rozpustení dinosauri predsa len raz minú ) sa zas vyškierajú - tentoraz elektru.
Vyrobiť tie elektrony vyrobíme (respective zmeníme ich skupenstvo ), uskladniť to tiež uskladníme, tankovať budeme niekto na E-pumpe, niekto aj doma. Niekto za peniaze, niekto aj zadarmo.
Je to všetko jednoduchšie, predstavitelnejšie a pochopitelnejšie pre priemerný mozog, ako by bolo, keby som pred 40 rokmi niekde napísal, že si tu takto budeme dopisovať, a budeme mať k dispozícii všetku dohľadateľnú múdrosť sveta na obrazovkách týchto televízoríkov na stoloch, poprípade -nevídali- vylovených z vreciek nohavíc.
Použijem slová klasika. Tak je to dobre, tak sa mi to páči. Yeaah.
 

presne tak

a ešte by som pre tých vyškieračov zdôraznil to čo si už načal, že bez ohľadu na to, koľko krát sa tí peak-oilisti sekli v odhadoch, peak oil is comming (ako by vraveli Starkovci v dnešných časoch).
možno to nebude 45 rokov, ako vravia súčasné prognózy.
ale faktom je, že dnes jazdí po cestách cca 1,2 miliardy aut, a "západný priemer" je cca 0,5 auta na osobu, a že celý svet sa snaží dobehnúť západ... ako ďaleko je doba, kým po planéte bude jaziť 3 alebo 4 miliardy aut?
a ako sa to na spotrebe ropy podpíše potom?

takže sú len dve možnosti:
1/ buď súkromné autá uplne zakázať, konsenzuálne na celom svete, a tlačiť iba verejnú dopravu
2/ vymyslieť niečo iné, náhradné, aj keď možno zase len dočasne (ale čo je večné, pravda?)

Jo, možno je Lithium podobne obmedzený zdroj ako ropa.
S tým rozdielom, že ropu potrebujeme na milión ďalších vecí (auto-doprava konzumuje cca 50% ropy). Lithium nie až v takej miere, aj je predsa len recyklovateľnejšie.
 

 

Som na tvojej vlne len nechápem, že nechápeš toto:

“Tiež nechápem, načo existujú vyšupované elektrické prémiovky. Elektrické majú byť autá velkosti malucha bez klimy a radia na posúvanie v rámci dediny, alebo mesta.”

Tesla robí elektrické prémiovky pre tri veci.
1. Aby ukázala, že elektrické auto môže byť cool a nemusí to byť len golfový vozík. Bez zmeny tohto vnímania by nikdy nenastala tá zmena ako teraz, že každá automobilka chce mať EV čo najskôr lebo zrazu je dopyt.
2. Tesla sa potrebuje etablovať na trhu a získať podiel. A v prémiovkách sú marže. Tak prečo ich nevyrobiť keď je to konkurencie schopné auto. Veď v triede luxusných sedanov Model S predáva v Kalifornii viac ako 5 jeho konkurentov za ním dokopy. A to sú značky ako BMW, Mercedes, Audi, Jaguar.... Je to rodinný sedan ale má niektoré jazdné vlastnosti ako super-šport za 3x toľko. Tak prečo to ľudom nedať. Presne ako si povedal tí zaplatia vývoj tvojho lacného EV na každý deň.
3. Baterka je drahá a preto sa jej cena oveľa ľahšie skryje do drahého auta ako do malého lacného. Veď takých EV na trhu bolo veľa a nikdy sa ich veľa nepredalo. Snáď okrem Leafu ale na tom Nissan vždy prerábal a doteraz má len 40KW. Tadiaľ cesta nevedie. Ako zlacnejú baterky pojde cena dole a budú aj lacnejšie menšie autá. Viď Model 3 a pod. Ľudia nechcú zaplatiť dvojnásobnú cenu za EV oproti ICE len preto, že je elektrické. Tak preto.
 

Páčia sa mi odborníci na počkanie

Nemajú problém pomiešať hrušky s jablkami a vypočítať z toho cenu slivkového lekváu.
Ten tvoj Jardo sa neponúka diesel hybrid ttak porovnávať benzín hoc hybrid s dieslom je srandovné A rozdiel ceny benzínu s a bez hybridného pohonu je v cca 2,5-3 tisíc Ečiek. A teraz k tým podstatnejším veciam. Trakčný akumulátor u Jardu je NiMH a nie Li-Ion. Teda treba spomenúť, že životnosť batérie nie je nekonečná a cena za výmenu sa bude pohybovať v tisíckach Ečiek, ak vôbec to bude pre niekoho zaujímavé.
Je síce pekné, že si uvedomuješ mnohé problémy spojené s elektrovehiklami, len j eúsmevné ako ich fanaticky zľahčuješ.
Zabudol si nás upozorniť, že pán Benz nežiadal dotáciu na svoj vehikel ani nechcel zakazovať samotankovacím koňom vstup do mesta , len preto, že smrdia, upúšťajú šišky a močia kde ich napadne. Zabudol si spomenúť, že keď pán Benz bol umazaný od dechtu tak už veselo jazdili elektrovehikle, len do dnes sa nepodarilo natlačiť toľko energie do 1 kg akumulátoru ako je v 1 kg paliva z ropy, alebo aspoň polovicu či štvrtinu, dokonca ani len desatinu.
A len taký detajl elektróny skupenstvo nemenia aj keby išlo o metaforu tak nijako nepasuje.
 

to si fakt myslíš

, že kupujem auto a nemám prelúskaný cenník skrz naskrz ?
Ty zjavne nie, lebo by si nemohol napísať takú hlúposť, že rozdiel v cene benzin vs. hybrid je 2,5 až 3 tis. Možno medzi holou bosou trojdverovou 1.0-kou a hybridom.
Písal som o rovnako vybavených autách (čiže automat prevodovka aj klíma, kamerka, velký displej, atd ,atd. A tam ked sa na to pozriež, tak full výbavky Style a Sellection som sa dokonca kopol a rozdiel neakciových cien je teraz len 850 €. V akcii je to tá tisícka, lebo majú uvádzaciu zľavu na tie nové nehybridné 1.5-ky, aby to rozhýbali. Hybridy idú v Záp. Europe jak rožky, to nejako už netlačia s cenou na pilu.
No a ked už si ma donútil otvoriť čerstvý cenník, tak vidím dalšiu mnou napísanú nepravdu, ktorá bola pravdou minulý rok, ked som kupoval ja. Dizel je už dokonca drahší o 200 až 300 € d hybridu, aj ked je len v manuále. Takže keby sa dal kúpiť s automatom, tak by bol drahší o nejakých koľko ? 1500, 2000 ? Neviem, ty povedz.
Link na aktuálny cenník, nech nepíšem nepodložené žvásty ako ty, nech sa páči, priložiť prštek a pomaly prelúskať:
https://pdf.sites.toyota.sk/ce...

No a ešte k tvojim podstatnejším veciam. Takže k tej tvojej životnosti bateriek .
Nejdem ti tu posielať linky na Priusy so stotisícmi km, kde sú práve tieto baterky ešte pôvodné. To si pogugli sám, a aj ked niečo nájdeš , tak sa zrejme rozhodneš to považovať za urban legendy. Nevadí, čítaj dalej, vrátim sa k tomu
No a tú cenu výmeny rádovo v tisícoch eur si prosím ťa kde vyhrabal ? Poprosím link. Lebo ja ked som hľadal, tak som našiel , že sa dajú kúpiť prestavbové pluginové sety s LION kami (dojazd čisto elektro nejakých 60 km ?).Toto je za 2 tis.
Ale tá cena sa ti priznám ma vôbec netrápi. Vieš prečo ? Lebo mám záruku na baterku a celý elektro systém auta vieš koľko ? Nie 2 roky od zákona. Nie 5 rokov, ako na zvyšok auta. Nie 7 rokov ako dáva KIA. Ale rovných, pekne zaokrúhlených 10 rôčkov.
Ciže niekedy v roku 2026 sa sem my dvaja vrátime a pokecáme, či auto ešte mám, ked hej, tak či drží baterka a ked nedrží , že koľko tisíc idem dať za novú (prípadne o koľko to bude viac či menej, ako tvoj druhý repas turba, prvá výmena spojky, rozvodových remeňov, a neviem čo všetko budeš mať navyše pod kapotou oproti môjmu Jardovi.

K Benzovi. Ty si myslíš, že ja nechápem, že je ešte vždy jednoduchšie a rýchlejšie auto natankovať ako nabiť ? Veľmi dobre chápem, ako je to teraz.
Ale chápem aj to, že pokiaľ si nevyhodíme planétu do luftu, tak tu určite budú tiecť rieky, svietiť slnko a fukať vietor dlhšie, a konzistnejšie, ako sa nám budú stíhať rozkladať naše telá a telá kráv, ktoré nestíhame pojesť do iného, horľavejšieho skupenstva uhľovodíkov.(skupenstvo som tam dal preto, lebo sa ti to tak páčilo pri elektronoch )

PS: veľmi ma sklameš, ked neodpíšeš. Najlepšie s nejakými relevantnými linkami na nepriestrelné potvrdenie svojich argumentov, pokiaľ sa ideme nadalej sporiť.
 

 

Tak neviem ako si to myslel, ale medzi holou trojdverovou a najlacnejším hybridom je rozdiel 4500 €. Prečo pozeráš neakciové ceny? To povieš mne to predajte za tú vyšiu cenu, lebo chcem mať menší rozdiel? Nesranduj. Jedine čo som nezahrnul bol automat, ktorý pokladám zbytočný pri klasickom aute, ostatná výbava sedí.
Veď pochopiteľne, že diesel je od benzínu drahší! Ja tam nikde nevidím diesel hybrid. Fakt by ma zaujímalo kedy si kupuješ auto za vyššiu cenu ako ti ponúka dealer?

Ja nepochybujem, že existujú hybridy so stovkami tisíc km, ale o tom, že životnosť nie je nekonečná. Určite to poznáš z mobilov. Mal si určite aj mobil, kde si bateriu nevymenil ani raz a do dnes ti drží a funguje a ja som mal mobil, kde som bateriu menil každý rok. Mne je jasné, že v autách je batery managment na inej úrovni ako v mobile, ale naoazaj cena vymeny baterie v hybride pôjde do tisícok € (automix.atlas.sk/novinky/845551/oprava-baterii-hybridu-mala-stat-3800 -eur-vysla-na-6-eur)Pochopitelne, keď si zaplatíš servis hybridu na 10 rokov tak ťa to netrápi a je to ok. A musím ťa sklamať, ale servis automatu, spojky, rozvodov sviečok, atď čaká aj tvojho Jardu či je hybrid, alebo nie je, aj keď ti prajem, aby si jazdil 300 tisíc bez jedinej návštevy servisu.

To, že slnko svieti (teda len pol dna), vietor fúka (niekedy a nie vtedy, keď potrebujem), a voda tečie (teda, ak dosť naprší, alebo uholné elektrárne dodajú dosť prúdu na prečerpanie vody do prečerpávacej elektrárne v Rakúsku)
(Sorry ak som nepochopil ironiu na skupenstvo elektrónov)

Dúfam, že som ťa nesklamal. Nie som fanatik antihybridov, ale som len rozumne skeptický voči ideologickému pokroku. ;-)
 

tak ešte raz

vynechajme subjektívne názory, emocie a povenujme sa našim dvom príspevkom.
Ja som písal 1000 € rozdiel, ty 2,5 až 3 tisíc. Pravda podľa cenníku (akciového, čo si zajtra obaja vieme kúpiť je presne 1050 € Takže ja som sa zaokrúhlením sekol o rovných 50 €, ty o 1450 až 1950.Neboj, ked uvádzačka na fungel nový motor skončí a budem mať pravdu ešte pravdivejšiu, nebudem ťa tu už vyhľadávať , aby som ti to oznámil.Napriek tomu sa ti zdá, že ja si fakty prikreslujem vlastnej pravde a ty nie. Hlavne ked si nevšimneš automat (mimochodom, ten som považoval za zbytočný aj ja, ale presne po troch dňoch používania sme sa v celej rodine zhodli, že v našej garáži už MT nebude nikdy mať miesto. To je ale na inú tému, ale skús sa popýtať známych v okolí s AT, čo oni na to ). Ale ani pred tým by som si nedovolil v diskusii nikoho presviečať, že automat v Europe dávajú k autu zadarmo a v porovnávaní cien to odignorovať . (aj to bude, ked ich bude viac ako MT.Ako v Amerike, mechanika za príplatok ).
To že je diezel drahší vôbec nie je pochopiteľné, a je tomu tak prvý krát. To vlastne zas dosvedčuje, že ja mám pravdu, ked som to začal celé s tým, že ako sa postupne stávajú hybridy dostupnejšie, a ty si mi tu oponoval, že nie.
Ten tvoj link o poruche baterky je tiež fajnový. Si vyguglil až jednu poruchu hybridného systému v Toyote, a hned si si to aj sám vyvrátil, kedže nijaká porucha nebola, len tam bolo opísané šlendránstvo nejakého amerického mukla z garáže ?
Servis s ročným predlžením záruky až do veku 10 rokov stojí presne 30 € ročne. Po piatich rokoch. Do vtedy gratis , beží záruka normálna. Veľa ?
Ostatné servisy, ktoré mi predpovedáš (citujem):
"A musím ťa sklamať, ale servis automatu, spojky, rozvodov sviečok, atď čaká aj tvojho Jardu či je hybrid, alebo nie je"
Servis automatu (pokiaľ nie som nejaká smolná štatistická odchylka ma nečaká žiaden- píšu o tom napríklad tu: https://www.autorevue.cz/10-sp...).
Ak máš iné info, tak sem s linkom, ver mi, že pred kúpou som pátral, kedže viem, že cvt v Hondách sú šmejdy a nevedel som, že ecvt od Toyoty je úplne iný, bezúdržbový systém bez preklzov, bez zaskakovania ozubení, a úplne bezporuchový.Alebo, čo akože sa tam má servisovať ? Vieš o tom viac ako ja ? Neblbni.
Dalej:
-spojka..Nemám žiadnu (nijaká lamela, nič čo sa dá nazvať spotrebný materiál.
-rozvody- reťaz
-sviečky- áno, toto sa bude meniť rovnako ako na inom aute, bingo- bod pre teba. Mimochodom, predpísaná výmena pri 90 000 km
-atd- neviem, čo si tým myslel.
Ak brzdy, tak opotrebenie obložení aj kotúčov má každý hybrid pomalšie ako na čistom spalováku. Pedálom totiž brzdíme vyslovene čím menej, každé predpokladané brzdenie realizujem zvýšenou rekuperáciou (poloha B na páke, pocitovo ako motorovka na nákladákoch )
Ak štarter- nemám
Ak alternátor- nemám
Ak turbo-nemám
Ak priamostrek- nemám
Ak 12 V baterku- mám. Som zvedavý koľko vydrži. Slúži na udržiavanie prúdu pri stojacom aute, auto na ňu neštartuje, takže tie veľké, nárazové odbery nezažíva. Pre mňa je logické, že by mohla dlhšie ako v štandartnom aute, ale nemám to podložené. Môžem mať pravdu, čo myslíš ?

Takže to zhrniem.
Nemám X kazítok bežného auta o ktorých sú plné fora nasr....dených majiteľov.
Ani Y spotrebného materiálu, na výmenu čoho sa nenadáva, lebo sa to berie ako normálka, že sa to mení a platí.
To čo mám navyše ja má 10 ročnú záruku a nenašiel som odkaz na nejaký problém s tým.
PS: priznám sa, ked som pýtal odpoved, tak som od čakal nejakú tu mea culpu (hlavne čo sa týka toho cenníka). Ale budiž
 

Tak zas a znovu

nemiešaj tamteda tie emócie a subjektívne názory. Povenujme satou čo sme napísali.
Ty si tvrdil, že holy 3dverovy je s hybridom v rozdiele 2,5 až 3 tisíc, hoci si ty sám dal cenník , kde si si jasne prečítal, že je tam rozdiel 4500 €. Vadí ti, že ja som nezpaočítal automat, u ktorého sú, u takého to mini auta, naozaj zbytočne vyhodené peniaze, ti neprekáža, že porovnávaš rozdielne motory a to nielen benzín s dieslom, ale aj benzínové motory sú rozdielne. Ak skončí akcia taká začne zase iná, nemaj strach predávať budú chcieť stále, ale ty asi kupuješ autá, len keď nie sú v žiadnej akcii ani dealer neposkytuje žiadnu inú zľavu vo forme nejakých doplnkov. Samozrejme máš na to právo.
Omlúvam sa za tú spojku samozrejme variátor je bez, ale to že máš reťaz neznamená, že tam nemáš rozvody. Tým atď som ymslel, že tam máš DC-DC menič, viacej riadiacich jednotiek, a ako to poznáš čím viac elektroniky tým horšie, niežeby sa do iných áut sa nesnažili tú elektroniku tam nepchať.
Mne je jasné, že keď sa kapacita batérie zníži na štvrtinu aj tak s ňou nik nepôjde na výmenu, lebo ju de facto nepotrebuje, bude jazdiť za tých 5-7 litrov tak ako do teraz, keď si neplachtil na baterke. Mimochodom tu je z reklamy T. :" Cena akumulátora sa mení v závislosti od konkrétneho modelu, pri najžiadanejšom modeli Auris Hybrid, resp. Auris Touring Sports Hybrid stojí 1 600 €. " To je cena bez práce.
Čakal som, že povieš áno s tým dieslom som napísal len ako bulvárny či reklamný nadpis nebolo to tak myslené, ale ty nie. Prajem veľa šťastných kilometrov a hlavne čo najmenej času v servise a to myslím úprimne.
 

som rád

, že už si prestávame nadávať do odborníkov.
Posledný krát sa zopakujem s cenníkom.
Diskusia začala totuto mojou vetou, za ktoru si nadalej stojím. Citujem :

" Idú tie ceny dole.Pred pár rokmi som tiež nesníval, že hybrid bude dostupné auto a hen teraz bol môj Jardo len o 500 € drahší, ako by bol rovnako vybavený v dízli (a asi o tisícku v benzíne )."

Ty si mi odpísal. Zas citujem :
"A rozdiel ceny benzínu s a bez hybridného pohonu je v cca 2,5-3 tisíc Ečiek."

Presná citácia platného cenníka , ktorého si sa chytil je u mňa bulvárny nadpis :). A zámerná dezinformácia z tvojej strany (rádovo si sa sekol z brucha o 25 % ) je košer. Mimochodom , tie rozdiely ešte platili a mal by si teda skoro úplnú pravdu ked sa predávala prvá generácia Yarisu HSD(cca 2012 ?). Neviem, či táto naša rozopra nevznikla len z tejto tvojej nedostatočnej informovanosti, respective jej oneskorenosti (mimochodom, ja ked som si to náhodou minulý rok uvedomil, že ten rozdiel je už tak zanedbateľný, tak som bol okamžite pre HSD rozhodnutý
K tomuto z mojej strany posledné vety.Howgh.

K cene bateriek. Ešte raz . Nezaujíma ma (a v Aurise už vôbec nie :) ). Kým skončí záruka, tak budem jazdiť na úplne inom aute-bud plug in hybride, alebo čistom elektre. (ako som písal, najradšej na Yarise s technologiou z Priusa III.Tak ako teraz má YARIS technologiu z Priusa II.
A na dizli už zrejme jazdiť nebudeš ani ty .


A variátor mám ,ale maximálne tak v mojej PCX-ke. Toto odporúčam si trošku pozrieť .Aj pre laikov zrozumitených videí je plný jutub.

PS: Dakujem za prianie .Dúfam, že ušporený čas v servisoch si nebudem nútený míňať na spoludiskutérov motajúcich sa v argumentačnej núdzi.
 

Napriek tvojmu prianiu

Ta emócie neopúšťajú. Môj príspevok reagoval na miešanie jabĺk s hruskami. A keď je nadávka odborníktak potom sorry. Od začiatku išlo o to že si porovnával benzín s dizlom. A ja som poukázal, že ani pri benzíne to nie je tak v súčasnosti ako si písal.
Nik ta nenúti minat svoj čas na vestenie, ktoré ti nejde, ale aj na to máš právo. Len pre zaujímavosť diesel nemám skoro 5 rokov a dokonca nevlastnim ani žiadne auto , to prenechavam iným. ;-)
 

tak

a teraz som si celé vlákno prečítal ešte raz, prišiel som na to, že som popísal kopu bludov a ty máš absolutne vo všetkom pravdu. Prepáč.
 

Urážanie sa, je tiež

spôsob ako prejaviť vlastné emócie, ale hlavne keď to robíš bez emócii
 

tak potom ti stačí dojazd

aj 60 km, ak teda nemáš podmienku, že budeš dobíjať iba raz za mesiac.

na to by ti stačila aj 10 kwh baterka, čo by pri dnešných cenách malo stáť cca 1700€.
za predpokladu, že výroba auta aj s overheads by bola cca na úrovni fábie (čiže vraj cca 5000€ keď odrátame cenu za ICE motor a ostatné harampádi a prirátame EV motor), tak sa na tých 10k možno aj dostaneš.

ak tam chceš dojazd 200 km, tak sa pod 15k pri súčasných cenách bateriek nedostaneš ani za krista.
snáď jedine že by stále platila tá dotácia 5000€ na EVčka predávané na Slovensku ,alebo tak.
 

 

fábie? podľa vzoru trivááágo?
 

prepáč, malo tam byť Fóbie

zas nebuď puntičkár, Fabia sa číta ako Fábia.
tiež by si sa pozastavil nad tým, keby Octaviu niekto nazval Oktávkou v neoficiálnej komunikácii? :-)
 

 

nie nečíta...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto