SME
Sobota, 24. august, 2019 | Meniny má Bartolomej

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Predaje áut na naftu v Európe klesajú, benzínové ich predbehli (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

OK, a dockam sa niekde napisaneho a zmeraneho realneho rozdielu medzi euro6 dieslom a benzinom?
Je to tak zle ako tvrdi clanok?
Lebo este si pamatam dobu ked diesel bol mediami a politikmi tlaceny ako eko, dokonca mal preto nizsie dane.
Takze kde je pravda?
Nebude sa toto opakovat o 10 rokov ze diesel je lepsi lebo vedci blablabla.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jasne ze sa to zas otoci

ti vedci nevedia kde je sever, to iste ako zle maslo, zly tuk, zle vajcia a tak dalej...vsetko je biznis
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neotočí,

už nikto nezastaví prechod na alternatívne zdroje.
S dieslami je to horšie než píšu. Veľké mestá už teraz prechádzajú na zákaz vstupu dieslom do miest, v Nemecku sa stávajú nepredajné
https://auto.pravda.sk/poradna...
Londýn už má viacero zón a autá, čo nesplnia predpísané emisie budú platiť príplatky, pokuty...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ked napises a,

tak napis aj b. ide o auta s euro5 a nizsie. nie najnovsie. takze, ti, co chcu kupit vyhodne stary srot za dobru cenu, tak je prilezitost, nove dizle su v pohode.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V pohode?

V pohode sú dovtedy, kým sa niečo nepokazí a majiteľ nezájde za šikovným mechanikom, ktorý vymontuje všetky prebytočné filtre, ktoré znižujú výkon motora. Na ceste s tým kontrola nič nespraví/nezistí, iba všetci jazdiaci za takým autom sa budú dusiť a keď pridá plynu, nebude za ním cez kúdol dymu nič vidieť, ani jeho ešpezetku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Videl som v AT ako odstavili..

...dizlaka z SK.
Poliš si natiahol bielu rukavicu a priložil ju k výfuku.
Razom bola čierna.
Mal vysekaný filter pevných častíc.
A mal po papieroch. Neviem ako to pokračovalo ďalej,ale české noviny písali, že vodič nesmie pokračovať v jazde v AT.
Môže sa dať iba odtiahnuť alebo odviezť. Alebo dať zošrotovať v AT.
-
Môj kamoš do AT už s dízlom nechodí.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

toto sa stalo kamosovi z Francuzska v roku 1997. Svoje auto musel nechat odviezt z Rakuska.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

znami ma podobnu skusenost z AT ho uz odviezla len odtahovka, za ktoru slusne zacvakal. Mal som diesel, ale presedlal som na benzin, na ktorom z jazdim dlhe roky a som maximalne spokojny. Co sa tyka Pariza, tak uz prijali opatrenia, ze o par rokov za tam uz dieslom ani nedostanes a k takymto opatreniam postupne pristupuje coraz viac miest
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ad Peto

suhlas s tebou, ale to je uz ina historia.
a k senegalcovi - nerobme zo slovakov tych najhorsich. taketo upravy sa bezne robia ja v nemecku, aj v rakusku. tymto ich neschvalujem, ale, abz sme si nemysleli, ze len my sme chrapuni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to je ale chyba legislativy. treba za vymontovanie filtrov dat pokutu 100tisic eur a nic sa vymontovavat nebude.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A to si nedokazes odpovedat sam? Urobit si vlastny usudok? To aj tabakove spolocnosti museli najprv prehrat miliardy dolarov aby si zistil ze to asi nebude moc zdrave?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vidim ze si nepochopil pointu.
V prvom rade nie som vedec, cize realne data ohladom objektivneho porovnania ocakavam od nich. A ze staty a koncerny platia tisice ludi co by to dokazali objektivne zhodnotit(a vedeli to urobit aj pred 20tymi rokmi ked zacal boom osobnych dieslov).
Ze stare diesle vypustaju kudle dymu na ceste viem, zaroven ale iny vedci tvrdia ze to su velke ciastocky a tie pre telo nie su az taky problem lebo sa ti nedostanu do krvneho obehu.
A viem ze do bytu by som nezaviedol ani jedno, kedze oboje su smrtelne.
Cize z mojho pohladu rozdiel v skodlivosti nevidim.
Amici sa chvalia ze oni nemaju diesle, co je fajn, ale za to kazdy blbec ma dvojtonovu kravu s V8 motorom. Je ta krava s V8 viac eko ako 2.0l diesel vo VW? Ano nemalo by sa to porovnavat, lebo iny objem, iny vykon, ale na ceste mi je fuk ze ma o 200koni viac, trapi ma ze ma povolene spinit viac len preto lebo ma vacsi motor(aj ked ho pouziva rovnako ako ja).
Histerickych clankov o zabijackom diesli a super cistom benzine mam uz celkom dost.
Je taky problem tento problem normalne vedecky vyriesit? Ci stale vedci budu davat take vysledky ake politici a koncerny budu chciet?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Za poslednú vetu si daj namiesto otáznika bodku a máš odpoveď.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zijeme vo svete kde ti nikto nepovie pravdu. Musis vela citat a usudok si urobis sam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vsak sa podel aj o tvoj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

keby sa diesle zmestili do noriem aj v reali, nielen v labaku, tak by asi celkovo (CO2, NO2, NOx, ...) vychadzali lepsie ako benzin.
Lenze ich nasobne prekracuju, v tom bude problem. Kazdy jed (vlastne kazda latka) je neskodny len do nejakej koncentracie.
A cistejsi diesel, pri prijatelnej cene a vykone, vyrobit nevedia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Človeče, ty tu smetiarom naháňaš kliky/ príspevky?
Ak nie a naozaj potrebuješ logické vysvetlenie, čo je diesel zač, tak:
1.) ak sú tie diesle také úžasné a spĺňajú normy, tak prečo sa výrobcovia potrebovali uchýliť k podvodným softvérom?
2.) prečo asi vo Švajčiarsku zakázali registrovať nové vozidlá Porsche Cayenne s dieslovými motorizáciami?
3.) prečo následne Porsche vyradilo zo svojej ponuky Porsche Cayenne s dieslovými motorizáciami?
4.) prečo európske veľkomestá oznamujú, od ktorého roku už nevpustia vozidlá s dieslovými motormi?
5.) prečo sú v celom svete okrem Európy uprednostňované benzínové motory v osobných automobiloch
6.) prečo už viaceré krajiny upustili od daňového zvýhodnenia nafty ako paliva ? (Británia, Rumunsko, Pobaltie)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak

1. k podvodnému SW sa uchýlil, len jeden výrobca.
2. a čo ostatné dizle , prečo zakázali len Porsche?.
3. zrejme nemá na dizel
4. podobný hon sa niekedy robil na benzínové autá.
5. dané hlavne legislatívou a daňovými úľavami
6. Zrejme potrebujú naplniť štátnu kasu. Keby mali záujem o benzínove motory, tak by tie daňovo zvýhodnili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1.) https://automix.cars.cz/zivot-...
2.) dočkaj času
3.) len sa bez podvodného sw nevedia zmestiť do limitov emisií

5.) :D legislatívou? Ja to vidím tak, že ľudia mimo Európy ešte až tak neosprosteli ako Európania, ktorí potrebujú mať všetko nalinajkované Bruselom. A tak stačí výrobcom niečo v Bruseli zalobovať a už ti nanútia vymeniť svoj výrobok za novší, drahší, komplikovanejší a ako bonus s kratšou životnosťou.
6.) no však urobili to elegantne, vyberú viac a ešte aj znížia podiel dieslov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale

1. zatial prekukazatlne podvádzala len jedna firma.
2. rád si počkám
3. Ved hej Porsche patrí pod koncern, ktorý podvádzal v SW.
4. ?? bez argumentov
5. no neviem fakty vravia niečo iné
6. keď toto sa Ti páči?, tak mne nie, zasa na to doplatí len spotrebiteľ.

ja to mám poriešene asi tak, že po meste a do roboty používam benzín, a nad 50km a ostatok dizel.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto