SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

prvé čo letelo

po príjazde novým autom domov z kufra do najzadnejšieho kúta pivnice bol ten kruhovy polystiren v tvare rezervy s vytvarovanou dierou na kompresor a tubu tej šľahačky v spreji.
Na jej miesto išlo pekne krásne to čo tam patrí. Plnohodnotná rezerva (v lete jedno zimné koleso , v zime naopak).
Duplom, ked som počul, že vraj tá vstrieknutá šľahačka znehodnocuje TPMS snímače. No a pripočítať si zakaždým pri defekte k cene opravy aj 50 € za nový ventil, tak to dakujem, neprosím.
Aj ked by mi sám michelinský panáčik sľúbil, že v živote nedostanem väčší, na ceste neopravitelný defekt, ktorý by ma obmedzil v dalšej ceste, a ktorý by sa dal opraviť len pomocou mobilu v pravej a kreditky v ľavej ruke.
PS: Ale kompresorik v aute ostal, je fajn na fukanie futbalovej lopty .
 

 

Ja som si priamo u predajcu prikúpil k novému autu dojazdovú rezervu, lebo plnohodnotná by mi zabrala veľa miesta. Ale koleso mám. Kompresorík samozrejme tiež ostal v kufri...
 

Ja mám ako štandardnú výbavu...

samozalepovacie pneumatiky a keď som mal defekt, trošku mi klesol tlak, takže na najbližšej čerpačke som dohustil pneu, resetol kontrolný systém tlaku pneumatík a hotovo.
Namiesto rezervy vozím rozvetvenú rodinu aj s kuframi.:-)
 

 

Tak to musi byt nejaka mikrorodina, ked aj s kuframi zaberie priestor ako rezerva
 

Vozím Snehulienku a 7 trpaslíkov...

s čakanmi a lopatami.:-)
 

 

presne tak. auto bez plnohodnotnej rezervy naozaj nechcem.

najvacsia sranda su tie ploche rezervy, ktore este treba dofukovat (napr. touareg ich ma)... argument ze setria miesto.... a potom tam cele to "usetrene" zadrbu polystyrenovou formou....
 

 

vyslovujem Ti pochvalu pred naštartovanou dodávkou cestnej hliadky so zapnutỷmi majákmi. Ešte som nevidel, že by lepiaca sada niekomu pomohla , ale takỷch čo po zopár pokusoch so zalepenỷmi rukami brala odťahovka som videl mnoho.
 

 

Aspon dojazdovu rezervu musim v aute vzdy mat! Raz som si uz vyskusal saskovanie s tou lepiacou sadou: v noci, v dazdi, kdesi na dialnici. Fakt "radost", najma ked je clovek este v obleku, utahany po sluzobke. Cely som sa od toho zajebabral, a ani to nefungovalo. Stale sa pneumatika sfukovala, musel som priebezne zastavovat a dofukovat kym som dosiel domov. Nikdy viac! Radsej budem cely zivot zbytocne vozit so sebou rezervne koleso, ako sa este raz babrat s tym (ne)lepiacim bazmekom...
 

 

To mas dobre, ze si mal polystyren v tvare rezervy. Ja nemam ani ten, takze ziadna sanca, dat si aspon dojazdovku.
 

 

Este sa Ti moze stat (nam sa stalo), ze dostanes defekt na dvoch kolesach naraz, napr. na strane pravej pri krajnici. Potom Ti ani plnohodnotna rezerva nepomoze :-P
 
Hodnoť

 

a ktovie co vsetko chyba tymto japoncom
https://www.postoj.sk/27708/ni...
 

europske automoboli, resp

priemyslena produkcia celkovo, moze o japonskej kontrole kvality len snivat!
 

 

to su silne slova. naozaj velmi silne...
 

bol si niekedy v Japonsku?

staci ako turista a nie pracovne...
 

 

nie nebol. ale zato som uz mal zopar japonskych aut... :)
 

tak to du musel mat Hondu

z turecka...
 

 

je pravda ze accorda som jazdil. nejake toyotky nissany v robote do terenu a subarky. mal som kupovat civica ale odradil ma samotny predajca a to dovodom preco ho predaval
 
Hodnoť

 

Hoci je defekt velmi zriedkavy (ja som ho napr. nedostal ani raz v zivote), ked uz clovek nechce vlacit rezervu, bitumenovy knot urcite pouzijem skor ako ten sprej - je to lahsie (hmotnostne), trvala oprava - nemusim potom do pneuservisu, nezostarne.
 

 

nuz, nemyslim si, ze defekty su zriedkave - mam za sebou dva defekty v relativne kratkom case na dialnici, gumy totalne znicene, pomohla rezerva, vdaka tomu a asistencnej sluzbe bola oprava raz dva hotova, treti defekt - to bola len taka dierka, zasprajcovana skrutka v kolese, tlak pomaly odchadzal, no dalo sa dojst do servisu a oprava trvala ani nie 5 minut
 

 

Jazdim uz 15 rokov a rocne davam 20 az 40 tisic kilometrov. Za tu dobu som mal 3x defekt a jeden krat skoro. Ono ludia hovoria, ze je to zriedkave, ale clovek nikdy nevie kde ako sa daco stane ...

... prvy bol, ze som suchol bocnicu o obrubnik (ano, chyba zaciatocnika). Za 5 minut vymena a ide sa dalej. Dalsie bolo, ze som v Ba v mlynskej doline chytil dost hlboku jamu pocas dazda. Proste to nebolo vidiet. Trosku nadavky a islo sa dalej. Toto iste sa mi stalo na vychode a len vdaka XL pnenu to bola len "hrca", ale aj pokriveny disk. Posledne bola skrutka, ktoru ani neviem kde som chytil ...

Ked ludia chcu cakat na odtahovku tak budis, ale to maju vsetci tolko casu ? Ja nehovorim, ze sa neda pockat, ale je rozdiel riesit nejaku assitenciu, ked sa problem da opravit do par minut + je nezmysel, co hovoria ludia o defektoch na dialniciach. Ked nema clovek sto rocne stvrdnute preumatiky, tak na dialniciam sa im nema skoro co stat. Skorsie clovek sekne preumatiku na nejakej jame v meste, alebo niecom podobnom. Tam nie je problem odstavit na krajnici a vymenit.

Ja ked budem menit auto, tak jedine za take, co ma plnohodnotnu rezervu. Pride mi dost nezmysel riesit tych par kg navyse ako nejaku stranu katastrofu na ekologiu.

btw. na ten prvy a druhy defekt by nepomohlo ani runflat, o com sa kolega presvedcil pri podobnom probleme.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto