SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nedajte sa zmiasť reklamou, takto vyzerajú lacné autá v základnej výbave (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

 

Toto nie je zavadzanie automobiliek ale predajcov. Ak si zajdem k predajcovi a chcem vyskusat model bud najvyssi ci najnizsi zvycajne nemam sancu. Na otazku ako sa lisi oproti predvadzacky tak odpoved je vzdy: mimimalne. a pravda je niekedy desiva hlavne pri zakladnom modely.

Raz ked som kupol nove auto tak som chcel nelakovane naraznky, lebo tomu autu pristali a v BA aspon nestve poskrabany lak na nich. No nedalosa, lebo tie boly iba v zaklade a ja som kupoval vyssiu. Nie vsetko je v zaklade zle.
 

 

Bohuzial vela veci sa neda a uviacerych automobiliek. Nerozumiem preco.
Niektore automobilky maju take dvine kombinacie vybav a k tomu neviem z akeho dovodu sa nedaju pridat niektore prvky vybavy, jedine kupit auto s vyssou vybavou, kde je to zahrnute. Auto s vyssou vybavou stoji o par tisic eur viacej a mne sa pritom jedna o dpolnok za 2-3 stovky ako napriklad kozeny volant a radiaca paka.
 

 

lebo marketing
 

Nie celkom

1, Existujú prvky, ktoré nie možné jednotlivo objednať, nakoľko funkčne spolu súvisia
2, Viete si predstaviť to množstvo kombinácií, ktoré by vzniklo. To by asi logistika nezvládla.
 

ako-kedy a kde, uplny mix nie ale

napr. uz v Cechach byvaju pruznejsi co sa tyka kombinacie vybavy za akciovu cenu ako na SK. No pre objektivity treba napisat ze aspon sa uz da aj na SK zjednavat aj z 'akciovej' ponuky..
 

 

Ked to zvladne logistika VW/Skoda (kde si mozes nakombinovat skoro vsetko), tak by to zvladli aj v baworaku alebo aj u japoncov (kde mas u niektorych modelov 3 pevne dane vybavy)...
 

 

Som príjemne prekvapený, že existujú ľudia čo sa dokážu v cenikoch skoda zorientovat. Ja som to nedaval.
 

 

1. To je mi jasne a dal som priklad s ohladom na to.
2. Ake mnozstvo, aj tak ich je ich mnozstvo? Mam zakladne triedy vybavy a k nim doplnkovu vybavu. Takto im moze vzniknut a aj vznika velke mnozstvo kombinacii. Tu vidim skor snahu tlacit ludi do vyssich a drahsich vybav kvoli jednemu-dvom doplnkom, ktore neumoznim pridat do nizsej vybavy(alebo obmedzenost cloveka,ktory to vymyslal).
uz spominany kozeny volant, casto su to Xenony/LED, sklapanie sedadla spolujazdca,.... Nedavno som presiel par cennikov a tusim, ze nikde sa nedalo skombinovat auto tak aby som si nemusel priplacat za nepotrebne veci(Skodu som nepozeral).
 

Ked logistika zvladne,

ze pri servise sa musi objednavat aj olejovy filter podla vin, tak toto by nemusel byt taky problem.
 

 

ja som nechcel kozene sedacky lebo je to pre mna gyc a aj neprakticke. tak som to nakoniec vyrepoval za obycajne latkove ale na vyslednej cene sa to neprejavilo. zaplatil som si najvyssiu vybavu aj bez koze. predpokladam, ze iny zakaznik, ktory rad prdi do koze si doplatil a pritom dostal tie moje, ktore predajcu nestali ani cent a ja som dostal jeho.
To ale neznamena, ze je zla automobilka. S autom som spokojny. Len konkretny predajca sa zachoval typicky slovensky. Zarobit rychlo a co najviac. Ze uz si na druhykrat u neho auto nekupim, nad tym uz nepremysla. Predpokladam aj v tvojom pripade len neochotu predajcu. Vymenit narazniky je to najmenej. Nevidel na tom ziadny biznis, tak sa na to vykaslal.
 

Pises ako keby si kupoval auta

Denne...
 

praveze nekupuje,

pretoze by taku blbost o sedackach nenapisal. kazde auto sa objednava a riesi samostatne. a nie ze sedacky z jedneho do druheho.
a pokial ide o vybavu vsetko je otazka logistiky. baliky vybav sa konfiguruju tak z hladiska funkcnosti ako aj moznosti komplektacie. niektore kombinacie sa nedaju technicky previest, nemusi tam byt miesto na dodatocne komponenty, lebo si ho zaplnil niecim inym. potom ide aj o imidzove veci, kedy automobilka chce, aby auto vzdy nejako vyzeralo.
 

 

A v com konkretne spociva ta "blbost"?

Jedna vec je, ze dnes sa naozaj kazde auto konfiguruje do vyroby samostatne, na konci linky vypadne presne taka zostava, aku zakaznik chcel a miestny predajca uz len vlozi do auta serepeticky typu logo na drziakoch ECV, montaz defendlocku a prelakovanie polovice plechov, ked s tym naburaju pri schadzani z tahaca.

Druha vec ale je, ze podcenujes podnikavost predajcov - ja som uz parkrat dostal ponuku typu "tu Pepa Omacka bral rovnaky model ako vy a dostal k tomu v ramci balika vybavy/akcie vec XYZ (napriklad hagusy, ale aj ovela integrovanejsie veci sa nasli), ale nechce to, namontujeme vam to za polovicnu cenu?". Nevravim, ze je to apriori nejaka zla vec, Pepa Omacka usetri par eur navyse miesto veci, ktoru by nechcel a nepouzival, ja by som dostal vec, ktoru by som pouzival a to lacnejsie nez ju zadavat do vyroby a kvalitnejsie nez ju zhanat v aftermarkete, proste win-win situacia.

Uplne si dokazem predstavit ako dilerovi rano prichadza vybava A s kozenymi sedackami, vybava B s latkovymi sedackami a poobede to uz chlapci v dielni prehadzuju dalsiemu zakaznikovi za jeho priplatok/znamemu zadarmo (a ze zrovna sedacky su uplna trivialita, to prehodis s gola sadou aj na parkovisku pred panelakom)...
 

 

PS: A este k tym pripustnym kombinaciam - to je uplna pravda, nemusi ist len o priestor, ale aj o nadvaznosti, napr. "mozno objednat len s X" - lebo to X za 1500 znamena, ze tam pridaju uplne iny modul, natahaju dalsie kablove zvazky a potom tu funkciu "mozno objednat len s" proste zapnu v softveri a vyuctuju 100 evri, kdezto dodat len tu jednu samotnu funkciu za 100 evri je nemozne, lebo je naozaj zavisla na tom zvysnom hardveri.

Lenze tento pripad sa vyskytuje aj v opacnom garde. Obcas je vo vyrobe lacnejsie tam proste ten konektor za 50 centov proste nacvaknut vzdy, vybava nevybava, nez vyrabat pre robotnika na linke dva rozne postupy podla toho, ci nieco je alebo nie je objednane (to neznamena len mu povedat "bud stlac toto vlavo alebo toto vpravo", ale spracovat to na urovni manazmentu, zdokumentovat to, kontrolovat to, riesit chyby, ked sa robotnik preklikne...) - a tak staci po kupe zohnat OEM suciastku (typicky napriklad tempomat, to je pri drive-by-wire cisto softverova zalezitost, takze staci dokupit packu na volant, ktora ma o dva gombiky viac, a prehodit bit v softveri) a je to.
Takze naozaj zalezi na konkretnej vybave...
 

Nedristaj,

Auto má podľa mňa od výrobcu nemenný konfiguráciu a výbavu ,a to oprehadzovani sedačiek,veď to je super blbosť..Bmw má v pdf ,nie exceli napísanú výbavu ,tu máš pri zmluve aj s podrobným popisom , neverím že by sa niektorý predajca k takýmto praktikám znížil,veď to by mu na 2hy deň zobrali licenciu...
 

Skus pozrieť cenník Audi

Ale nehľadaj najlacnejšiu verziu, neviem akú športovú A6 quatro som pozeral, základ 100 000, výbava ďalších 100 000€. A to už človek pozerá, za čo si predajca, resp automobilka pýta peniaze.
 

 

Mňa ku koženým sedačkám viažu nežné spomienky. Nieže by som ich niedeky mal. Len som ich raz obdivoval v špičkovo vybavenom Audi A8. Po chvíľke som odstúpil, lebo prichádzal majiteľ, mediáne známy podnikateľ.

Výjazd mu trochu blokoval starý žigulák. Samozrejme, mohol tade prejsť vyklápačkou, ale pán podnikateľ zvolil konfrontáciu.
- Čo tu stojíne ako (pipík), choďte s tým autom nabok!
- Prepáčte, ale to nie je moje auto.
 
Hodnoť

 

Ešte dôležitejší je pohľad "pod kapotu".
Ideológia do áut "napchala" turbodiesle, ktorým teraz chce zakázať jazdiť, a maloobjemové trojvalcové benzínové turbomotory s účinnosťou turba v nízkych otáčkach. A to nevyváži žiaden vzhľad prístrojovej dosky...

Dacii by stačilo len nalakovať nárazníky a hneď by ju to posunulo vzhľadom o dosť vyššie.
 
Hodnoť

Naco tie fotky

Dobry den, vazeni priatelia,

nechapem, naco su v galerii tie fotky, ked pri vacsine je interierov je, ze automobilka "oficiálne nezverejnila interiér základnej výbavy" (teda nie su to fotky modelu v zakladnej vybave). To zvacsenie obrazkov je tiez pochybne.
Este ze sa aspon nejedna o PIANO clanok.

Prajem Vam pekny zvysok dna aj prezitie tychto sviatkov :)
 
Hodnoť

 

Auto za 6590 EUR je lacné ? Pod týmto pojmom si predstavujem niečo celkom iné.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto