SME
Štvrtok, 19. september, 2019 | Meniny má Konštantín

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

TEST: Renault Zoe je najlepší elektromobil, aký si teraz môžete u nás kúpiť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

dojazd a spotreba

Spotreba - výrobca (kWh / 100km): 13,3
Kapacita batérií (kWh): 41

41/13,1 = 3,0827... t.j. cca 308 km.

Jak sa potom preboha vypocitalo hausnumero 400 km?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

asi rata s rekuperaciou pri brdzeni..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ked ides z kopca celu cestu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

celu cestu z kopca ides skoro za 0 nie..? ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zatial priliš drahe.bude dobre si počkat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pekná hračka.
Praktické využitie = 0
Zaujímalo by ma keď bude doma nabíjať koľko bude platiť za "istič".
Koľko km najazdí v zime /január, február /keď bude musieť v aute kúriť elektrikou,
no a tak isto koľko najazdí v lete / júl, aaugust /.
ale také drobnosti asi nie sú zaujímavé no nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem preco by tam malo..

byt nulove prakticke vyuzitie. Osobne poznal rodinu co take auto ma. Pani to pouziva na chodenie do prace, rozvoz dedi do / zo skoly a na kruzky. Na nakupy. Auto je v garazi napojene do zasuvky cez noc a je to nastavene tak aby sa nabijalo v dobe ked prud je lacny. Nic extra tam nie je len obyvajna zasuvka na 380, ktore maju mnohe domacnosti.

Auto je nenarocne na udrzbu, aj ked obstaravacia cena je pomerne vysoka, co sa urcite za par rokov moze zmenit, kedze produkcia takychto aut moze stupat.

Aj ked moze byt spotreba v zime nizsia, ten dojaz ktory je realne niekde okolo 300km tej domacnosti staci. Co sa tyka leta bolo by zaujimave zistit kolko by bol schopny pripadny solarny panel na streche dobit bateriu v slnecnych dnoch ked stoji cez den na parkovisku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

často sa píše o nákladoch na km a berú sa náklady na elektriku ele dobré by bolo spočítať náklady na km ale po zapoćítaní ˇvšetkých nákladov po dobu životnosti baterií resp. auta.
Ku ceneza auto treba pripoćítať aj nabíjaćku doma.
Používať auto na nákupy do školy a do roboty no neviem sú aj lacnejšie autá.
Experti tvrdia že elektromobil sa oplatí pri najazdení cca 25 tis. km za rok to je 62,5 krát nabitie za desať rokov 625 krát a to je asi zároveń doba životnosti batérie.
Kamarát má panel na streche stačí to na vetranie auta v lete.

ale je to len môj názor každý si může vybrať čo sa mu páči.

Osobne čakám na E-autá ale s dlhśou výdržou batérie - kůli väčšiemu dojazdu, a kratśiemu nabíjaniu ale neviem či sa dočkám .....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nebudem pracovat

za diletantov v redakcii a zistovat aktualny stav.Pred troma rokmi som kupoval auto pre zenu..ako druhe auto v rodine by paradne vyhovoval Zoe/leaf...nepametam si presne ceny,ale Leaf cez 30 000...a Renault ? Novy obchodny model- Auto vo Francuzku s dotaciami a dan.ulavami niekde okolo 20000+ pravidelny mesacny prenajom bateriek asi 80 evri...na SVK to vuchadzalo (dotacie u nas neboli ) niekde okolo 24 -25000 + mesacny poplatok za baterky...takze za tieto penaze kupim maly hatchback 2 x..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

apropo mal som tú možnost šoférovať Teslu a ešte jedno E auto ale uˇu si nepametám typ - bolo to fantastické bez debaty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kúrenie

je pravdepodobne zbezpečené malým tepelným čerpadlom ( "obratená" klimatizácia). Odporové kúrenie neprichádza do úvahy, to by vybilo batérie pomerne rýchlo a dojazd by bol pár km.

Napr. KIA Soul tepelné čerpadlo určite má.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a kde je porovnanie s inými el autami?

píšu že najlepšie na trhu, ale keď nejazdili na Nissan Leaf, či VW e-golf, či Tesla, tak ako môžu povedať že je najlepšie na trhu? a práve Renault???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To ze sa kabel strka rovno do loga v tvare pindy beriem ako velmi mily zmysel pre humor od Frantikov
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto