SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Nahradne diely
 

 

clanok je reklama na Alzu ..
mienko tvorny dennik co je proti rusku, a inzeruje zajazdy do ruska ako su super :D

masmedialnici aka Balogovej jugend :D
 
Hodnoť

Ja som raz tu zasuvku vyuzil naozaj

originalnym sposobom. Labo sa mi pokazil zamok prednej kapoty, a opravu som mal objednanu az o mesiac, tak som si pomyslel, vsak pockam, dolievat nepotrebujem nic, tak budem jazdit ten mesiac aj s neotvoritelnou kapotou. Lenze raz som nevypol svetla, a uz nenastartoval. A tak sm pripojil nabijacku cez tu zasuvku, a bez problemov to nabilo aj som ten mesiac dojazdil.
 

 

Zalezi na tom, aka je tam poistka - ked nevyleti, tak ok. Dalsia vec, niektore auta pri vypnutom zapalovani dementne odpajaju zasuvku, takze v tom pripade je to nepouzitelne. Ale predavali sa snury s dvoma 12V zasuvkami na konci, spojil si takto 2 auta a po nejakom case to zvyklo stacit na to, aby sa to to slabsie prebralo a naskocilo. Ak bolo vsak uplne vybite, tak smola.
 

 

Preco je to demetne ? ... radsej prides k autu, ktore nenastartujes len preto, ze si zabudol odpojit nabijacku na telefon ? ... v kazdom rozumnom aute, mas na kluci polohu "ACC", v ktorej sa ti na obmedzeny cas zapne radio, okna, vnutorne osvetlenie a palubna zasuvka 12V. Startovacia bateria v aute jednak nie je stavana na ine ako startovacie pouzite a tiez nema dostatocnu kapacitu. Preto sa na rozumnych autach vsetko vypina a napr aj ked znova zapnes radio, tak po nejakom case zas same vypne. Ono sa to nezda, ale aj len ta ledka na nabijacke ti celkom rychlo sunda bateriu a to neovorim o vacsich zrutoch ako chladnicka a podobne.
 

 

Nezartuj, veci, ktore su stale pod prudom (alarm, kessy - takze ziadna poloha ACC ;), dazdovy senzor, ...) maju radovo vacsiu spotrebu ako nejaka ledka na nabijacke. Pokial nechas auto stat 3 mesiace v garazi bez nabijacky, s najvacsou pravdepodobnostou nenastartujes tak ci tak, nejaka zabudnuta nabijacka (radovo v dnoch) na nema vplyv. Auta uz davno nie su favorit, kde si vypol kluc a spotreba klesla na nulu.

Na druhej strane by bolo celkom pohodlne, napr. v pripade vybiteho telefonu ho nechat schovany v priecinku nabijat, kym je clovek, napr. v posilke. Okrem toho spravit logiku, ktora zasuvku vypne pri poklese napatia pod x V nemoze byt taky problem, pripadne si to nastavit niekde v menu podla toho, ako to clovek chce.
 

 

Dazdovy senzor ? :D to skorsie ty nezartuj ... Uz po vypnuti motoru sa prepina vacsina riadiacich jednotiek do rezimu spanku a napr sa prestava dobijat zalozny zdroj v alarme. Po zamknuti auta sa odpoji zbytok veci a aj hlavna jednotka uspi a alarm prejde tiez do rezimu spanku. V tomto rezime maju spotrebu radovo niekolko uA (mikro amperov), popripade menej. Samotny alarm napr ostava aktivny, ale zobudza ho len nejaka udalost zo senzorov. Vacsina senzorov je pasinvych, e.g. stav dokazu hlasit aj bez spotreby energie. Cize to neni cista nula ako vo favorite, ale spotreba je na hranici meratelnosti beznymi meracmi.

Ono sa to nezda, ale tej energie v startovacom akumulatore nie je az tak vela. Preto staci minumum a rano clovek nenastartuje. V zimnom obdobi, alebo ak ma akumulator uz svoj vek, tak sa vsetko zhorsuje.

"Dobre" vybrata nabijacka na telefon by sice nesundala az tak skoro akumulator, ale aku mas garanciu ze bezny clovek vyberie tu dobru ? Ak nenastartuje, tak je to chyba auta a nie jeho. Bohuzial vsetky veci do auta su nejak tak vyrabane, ze ved ide motor, tak kasleme na uspornost. Viacej auto veci, som si chcel prerobit na pouzivanie v kempe / stane a narazal som presne na toto. Proste ono to zerie energiu, aj ked nic nerobi ...

Paradoxne lacny Pegeot 207 (predchadzajuce auto) ma monitoring baterie :D Ked som pretocil klucik do tej ACC plohy, tak mi vsetko zapol. Ked velmi pokleslo napatie na baterke, tak auto zahlasilo "eco-mode" a komplet vsetko zamklo vo vypnutej polohe. Z "eco-mode" sa dostalo az, ked chvilu bezal motor ...

Ja osobne som este nemal potrebu nechavat v aute nabijat telefon a preto som radsej za to vypinanie. Casto jazdim s chladnickou, takze viac preferujem istotu startovania, ako moznost pouzivat veci "bez kluca". Skorsie na toto zneuzivam "start-stop" system (v aktualnom aute). Ked niekde cakam, tak vypnem svetla a klimu. Vynutim vypnutie motora cez tento system a potom uz len "kempujem" so vsetkym aktivnym v aute. Vacsinou podrzi takych 30 - 45 minut a viem, ze ak este raz vynutim vypnutie, tak je to stale safe ... (uz sa mi stalo aj take, ze po 5 - 10 minutach startol s5, lebo nebol az tak dobity akumulator, ako by mal byt a to je najvacsi problem, ked odparkujes auto)
 

 

Jasne, ze dazdovy senzor - ak mam v lete pootvorene okna, aby sa vetralo a zacne prsat, tak automaticky dovrie okna. Co sa tyka alarmu, akym sposobom je pasivny napriklad ultrazvukovy detektor pohybu? Chcel som tym len povedat, ze ono to predsa len nejako zije. V energie v startovacom akumulatore je tolko, kolko je na nom napisane ;).
 

 

Sikovny napad :) ale nie az taky dobry priklad. Ono to sice zije, ale viacej spi ako zije. Kebyze nespi, tak zozerie baterku ...

... dazdovy senzor sa da spravit na viacej sposobov, ale predpokladam nejake pouzitie "emitoroveho sledovaca" (tak sa vola to zapojenie). Suma sumarum to nema spotrebu, pokial na senzore nepristane kvapka vody. Ked pristane, tak zobudi riadiacu jednotku. Ta zisti, "aha zatiahnut okna" a potom sa znova uspi. Predpokladam, ze so zavretymi oknami vypne aj dazdovy senzor.

Dvere su v alarme vacsinou ako jednoduchy spinac (alebo magneticky kontakt), cize to iste. Naklonovy snimac, tak isto viacmenej mechanicky.

Pir senzor sa da spravit pasivny, ale ulrazvukovy az tak nie. Ten potrebuje cca 2-8mA. Male auta mavaju baterku cca 40Ah. Pri takej by to bolo zo 100% na 0% (ani pristrojovka nezazne, nie ze nastartuje) cca 200 dni (neratam samovybijanie a podobne). V reale je to znacne menej, kedze baterka sa samovybija. Malo kedy clovek zaparkuje so 100% a casom klesa kapacita. V tomto pripade by som tomu neveril viac ako 30 - 50 dni.

Kebyze tomu prikladas, tak to ide znacne dole a potom staci, ze pojdes len po "potraviny" (2x startovanie a takmer ziadny cas na dobijanie baterky) a problem je na svete ...
 

 

RE 'Pokial nechas auto stat 3 mesiace v garazi bez nabijacky, s najvacsou pravdepodobnostou nenastartujes tak ci tak'

No neviem. Za poslednych 10 rokov som nechal atua zaparkovane v garazi na 3 mesiace minimalne 2x (a dalsich zo 7x na 2 mesiace a menej), a isli sme na pravu stranu atlantiku.po navrate nikdy nebol problem nastartovat.

Mam to odskusane s dvoma riznymi toyotami, jedna z nich hybrid, a jednou Hondou.
 

 

presne tak, tiež používam druhé auto sporadicky a žiadny problém pri štartovaní po pár mesiacoch. Teraz už aj priemerné autobatérie používajú Ca-Ca technológiu, ktorá znamená o.i. aj znížené samovybíjanie. Čiže nie za tri mesiace na 0%, ako to platilo v minulosti, ale pol roka v pohode kapacita (ak je teda batéria plne nabitá).
 
Hodnoť

 

Úplne super je ten posledný s rozšírením USB portov, a vôbec najlepší prvý s neoriginalnou nabijackou na IPhone a potom prečo mobily horia. A bonbónikom je ***** s špirálou v hrnčeku. :0)
 

...a potom prečo mobily horia.

Originalna ci neoriginalna, je to len zdroj 5V. O nabijanie baterie sa stara elektronika v telefone, nemusis byt paranoidny :-)
 

 

Prezradím ti pikošku - autobatérie majú 12 V. Ale tu sa vôbec nejedná o napätie - viď bum bum mobily od Samsungu.
 

 

Prezdradim ti pikosku, ze vystupne napatie tej nabijacky je 5V ;-) nie je za co ;-)
 

 

A nemyslíš si voľby s štátmi? :0)
 

 

Volty s wattmi - Ach ten domýšľavý iPad.
 

 

Vies co, ze nie?
Vystupne napatie usb nabijacky je 5V, obycajne dava prud do 2A, takze jej vystupny vykon je do 10W. Este nieco?
 

 

Skontroluj si to, ak by to bola pravda auto by nabúrali rýchlejšie, ako zo zásuvky.
 

 

ale vsak vzdy ide o vykon nabijacky. Pri konstantom napati variuje iba prud. Mam doma niekolko USB nabijaciek, kazda dokaze dat iny prud. Moderne davaju aj cez 2A. Klasicke starie autonabijacky tak 0.5-1A. Lepsie 2A. Tu, co mam v aute teraz dokaze davat do 2A, obycajne aj 1.7 a nabije mi telefon rychlejsie ako stara domaca USB nabijacka do zasuvky.
Nieco ti musi unikat, lebo to nie je zlozite. Jedno, odkial a kde nabijas, vzdy ide o poskytnuty maximalny prud z nabijacky.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto