SME
Sobota, 23. november, 2019 | Meniny má Klement

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravná hádanka: Ako sa majú autá vyhýbať na električkových koľajách? (riešenie) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

< 1 2

Hodnoť:   mínus indicator plus

Toto sa tu už riešilo viackrát.

Dobre to vysvetlil p. Drahovský na svojom blogu v roku 2010, v článku s názvom "Otáčanie sa v križovatke s električkou - mýtus a skutočnosť".
Tam si to pozrite je to tam aj so zrozumiteľnými obrázkami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V prvom rade sa nebavme o prednosti

vozidiel na hlavnej ceste, pán expert.
No a potom nám zostáva iba "míňanie v križovatke" ak oba odbočujú vľavo.
Pretože sa nikdy nerieši aká dlhá je jazdná súprava (všetci sme Slováci, však?), potom prichádza do úvahy iba jediné možné riešenie, míňanie vľavo (to len tak, keby sa stretli dve súpravy s prívesmi a jeden druhému by blokovali dokončenie odbočenia svojim prívesom). Takže vľavo.

No a samozrejme pomaly a opatrne, lebo v tom protiidúcom môže sedieť expert. :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Si dobrý, chcem s Tebou šukať
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tu je nutné, aby správca komunikácie urobil dopravné značenie tak ako v normálnom svete je bežné....
Slovensko, čo sa týka dopravných expertov je asi to najhoršie v porovnaní s európou na západ od nás, čo môže byť....výklad cestnej vyhlášky je niekedy dezorientujúci....nie aby bol jednoznačný, ale zmätočný a mätúci
a ak to nevieme vyriešiť nakoľko vyhláška nemôže počítať so všetkými alternatívami tak je to nutné vyriešiť dopravným zančením
riešenie iných krajinách by bolo
keďže doprava je tam exponovaná
preto zo Žiškovej zákaz odbočenia do ľava cez električkové kolaje
príkázať značkou len doprava a ísť ako už niekto popísal 100m ďalej a otočiť sa v zmysle vyhlášky a civilizovaného sveta
pekný deň ...
inak je to o hlúposti toho, čo zablokuje dopravu na hlavnej a prediera sa cez dva jazdné pruhy, aby prešiel cez koľaje a odbočil do ľava, ale to už nechám na súdnosti toho ktorého človeka, aby si urobil obraz...je to tak na bloncku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A tiež

Je zaujímave, že v smere od PKO je pred týmto priechodom cez k. trať aj d. značka -zákaz otáčania. Pre koho asi platí?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...dufam, ze toto nebudu citat ludia, ktori odbocuju z oboch stran Turcianskej na Prievozsku. Tam vyhybanie sa vlavo funguje velmi dobre, v opacnom pripade je to na deadlock...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vsak tam su semafory

A ked budu vypnute, tak sa treba riadit prenostou hlavna/vedlajsia - plati to iste ako na Nabrezi, akurat v strede nie su kolajnice.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nejde o semafory (zelenu maju obe strany na Prievozsku v rovnakom case) a prednost, ale o to, z ktorej strany sa auta vyhybaju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vsak to je ina situacia

"Hadanka" riesi krizovatku tvaru T a ty si poukazal na Prievozsku, tak som si tiez predstavil take odbocovanie, lenze ty mas na mysli stvorcestnu krizovatku s inym sposobom prejazdu - ten je jasne definovany v zakone "vozidla sa minaju vlavo".
Tvoje obavy ze po precitani tejto teorie budu inak su neopodstatnene.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Noooo, stale je to trocha haluz, pretoze z jednej strany Turcianskej sa da ist krizom cez Prievozsku aj rovno smerom k SPP. Takze moze vniknut situacia, ze jedno auto iduce z Turcianskej rovno krizom cez Prievozsku "mina" protiiducich vpravo (proste prejde cez krizovatku vo svojom pruhu) a auto hned za nim chce odbocit dolava na Prievozsku a v tom pripade (a aj sa to tak deje) mina protiiduce auta vlavo. Mam pocit, ze je to skor vec dohody ako prisnych pravidiel, resp. ja sa vzdy uistim, ze vsetci aspon tusia kto chce kam a kadial ist ;).
Nejako takto - http://oi63.*****/ifvebl.jpg . Chodit sa po plnych ciarach, otazka je, ci by sa nemalo po prerusovanej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

https://*****/2c9JfX
goo . gl / 2c9JfX
 

< 1 2

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto