SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Citroen predstavil nové Berlingo. Ponúkne viac miesta a zvládne ľahký terén (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Palec hore.

Za mna teda palec hore. Konecne nejake osviezenie v tomto nudnom segmente.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Palec dole

Mne sa vobec nepaci. Francuzi zacali s prznenim vzhladu, Korejci sa pridali a elektromobily su osobitne skarede aby sa dali rozoznat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

podla mna

sa Nisan da dohnat ozaj tazko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kedysi sa dalo Bingo kupit aj ako 4x4, oficialne... S plechom pod motorom, zadrotovanymi svetlami a seriozne dvihnutym podvozkom.
Tych 5 rezimov volby terenu bude len nejaka uprava softveru a pribrzdovanie pretacaneho predneho kolesa?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to nejaka nadstavba ESP, ja to mam v DS, v podstate je to sw kontrola preklzu, staci vypnut ESP a vyjdem uplne v pohode na chalupu v (primerane) zasnezenej Malej Fatre, je to nieco ako softverova “uzavierka”, ale prekvapivo funguje ako ma.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mam caddy 2007, svihadla,klima zabudni, 2 miesta, 2.0 sdi, kupene spod ruky z holandska, 240000 km ma teraz, kupene 160000 , kotuce vpredu, v zadu, foter ma berlingo 2008 , 5 miest, kupene nove SR, 1.4 benzin,45000km, prvy majitel, klima, elektro okna, max vybava , co bola vtedy k tomu lacnejsiemu modelu, co mal vzadu deleny kufor, to caddy by som za to v zivote nedal, za to berlingo, berlingo plave na ceste, to nie je auto, vedla caddy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To plavanie je pre Citroen priznacne. Ak presadnes z VW do Citroena, tak mas pocit, ze ten Citroen ta v zatacke vysadi na cestu, alebo minimalne mas pocit, ze jazdis na defekte :) Je to len o zvyku. Na druhej strane, skus si dat takych 1000 km na Citroene so vzduchovym podvozkom a na nejakom Sharane na strunach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked som anno jazdil zigulaka, sopliak, 1200 - ku a sadol som do skody 110 , pozicanej, to tiez bolo nebe a dudy, tá 110-ina bola na strach...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hej?

a jazdil si aj ked napadlo milimeter snehu? to sa preklzovalo aj dole brehom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

embéčka bola najlepšie auto do snehu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

2 - 3 poctive 50 kg vrecia cementu v kufri to riesili, mali sme aj zigulak 1500, nebol problem
Skodu som hovoril v lete, ale ta 110-ina bola rozlietana , neudrzovana maria
Hoci po pravde , ten zigulak 1200 mal zhnitu nadrz, vlastne cely hnil, takze hadicka na benzin isla z 20 l umelohmotnej bandasky v kufri, vzadu protektorovane drapaky ( rybarske auto) , a na stvorke vytiahol max 70 km/h. Aj tak to bol vedla tej 110-iny panboh...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mysli TO Caddy, ktore ma vzadu listove pera a tuhu napravu? Ked som to skusal, tak ma bolel krk ako to prazdne na ceste skakalo. Naproti tomu Berlingo ma vzadu torzne tyce s velmi velkym zdvihom a preto komfortne odpruzi prazdne auto ako aj plne nalozene. Zaroven je to naprava s pasivnym riadenim, t.j. ulozena v pruznych lozkach tak, ze sa v zakrute nataca a pomaha viest auto lepsie, ako bezna naprava. Hovorim o starsom modeli, neviem ktory ma Tvoj otec, prave v 2008-mom sa menil dizajn aj cely podvozok. Potom to uz bola bezemotivna pruzinova klasika.
.
Ano, prinasa to iny pocit pri jazde, pretoze na rozdiel od inych aut s klasickymi pruzinami (ci dokonca listovymi, ako to Caddy) zozadu Ta nic nekope. Ale ked si na to zvyknes tak zistis, ze to ma velmi dobre jazdne vlastnosti. V zakrutach a vyhybacich manevroch urcite lepsie, ako tuha naprava :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To caddy na listovych perach a tuhej naprave je 100 krat lepsie auto, ako to berlingo.. Mam ich doma obe. Viem , o com hovorim... Berlingo je "kiscsonakom leng a duna vizen" vedla caddy.
Rocnik 2007-2008 hovorim. Obe
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja mam 2003-ku dvojliter HDi, to ma 15-ky kolesa a je vyssie ako zvysne motorizacie. Samozrejme, kvoli tazkemu motoru bude mat urcite aj inu specifikaciu pruzin a stabilizatorov ako benziny. Ale ako pise jablcne_dezertne, je to hlavne o zvyku... Ja preferujem komfort pred tym, aby ma auto oboznamovalo s kazdou nerovnostou, ktoru najde :-)
.
Inak ked nieco po ceste plave, tak je to C5-ka, aj tu mam :-) Najhorsie na pruzenie co som mal bolo dvojliter Grand Picasso, to kvoli tazkemu motoru malo take tvrde pruziny a tlmice, ze sa predna naprava sama vymlatila po par desattisic km... V ramci danej platformy (308, C4, DS5, nove Berlingo,..) to bolo najtazsie auto a bolo to citit. Neznasal som to, volal som ho kostitras. Terajsie Picasso ma inu platformu, to ide... no, nijako emotivne, pruzinova klasika, ale ovela lepsie ako to predchadzajuce.
.
Este ma napadlo, ze stare Fordy z 80-tych a zaciatku 90-ych rokov mali take Americke perovanie, ze sa to neustale po ceste kyvotalo. Jak v Americkych filmoch - predok hore, zadok hore, predok dole, zadok dole a tak stale dookola jak na lodi :-) Chodi som na zopar kuskoch a na tom mojom som sa raz dobre nas..al a za jedno poobedie som vymenil tlmice. Zrazu to bolo uplne ine auto - este stale kyvotajuce sa, ale tak akurat, ze to uz nevadilo. Mozno by si aj Ty mohol na Berlingu skusit vymenit tlmice, teda ak sa Ti chce do toho vrazat $$$, ale nekupuj najlacnejsie ake dostanes, to si mozes paradne pohorsit - tiez som take zazil... Odvtedy propagujem, ze na brzdach, tlmicoch a pneu radsej nesetrit...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na caddy menim vsetko, kedy treba, podla kilometrov.....Nebudem rozpisovat tlmice etc.
Foter na berligu, ked sa nieco dojebe. Ale pri cca 45000 km co ma menit ? Tlmice, brzdy ? vsetko je ok.... Citaj cele vlakno pls...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz skoro vsetky clanky maju zavadzajuce nazvy na prilakanie citatelov.
Lahky teren zvladne kazde bezne auto.
Som zvedavy na motory ceny a vybavy. Aj by som nad nim rozmyslal ale to co ponukaju u nas je nezaujimave.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto