SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Česi postavili elektrické retro auto inšpirované Tatrou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Je

nádherné...
 

 

Presne toto ma napadlo ... k+
 

mňa napadol opak

pozrite si fotografie originálnej tatry jk2500 - to je krásne auto. toto je odvar. dtto výkonovo, hoci tu by mi tých 200 km/h originálu až tak nechýbalo...
 

zenger reagoval:

musim suhlasit. nemam pijano, tak nemozem prispiet, ale toto EV sa s povodnym neda vobec porovnavat. Dodrbali prednu masku ala Folcvagen Khardon a tie zadne svetla su strasne oproti povodnym.
https://i.pinimg.com/564x/b1/f...
 

Mohli by konečne aj ženy niečo vyvíjať

a vyrobiť, aby sme sa kochali nad ich autom.

Ináč celkom by ma zaujímalo zosúladenie otáčok všetkých 4. elektromotorov a ako sa to správa v zákrutách. No ale práce na tom aute bolo určite dosť.
 

 

zosuladenie otacok je mozne pouzitim synchronnych motorov, napajanych prudom o spravnom napati a spravnej frekvencii.
A o spravne napatie a spravu frekvenciu sa dokaze postarat vykonova elektronika, ovladana pocitacom.
 

No, ked vedia spraviť elektroniku

tak hej. Len ako je to v zákrutách, kedy vnútorné koleso opisuje menšiu dráhu než vonkajšie , v strojníckom riešení to robí diferenciál. Pred 100 rokmi pretekárske autá (tie úzke s úzkymi kolesami) sa v rýchlosti často prevracali, lebo nemali diferenciál.
 

 

Na to aby boli zosúladené otáčky kolies je mnoho exaktných riešení, no ako uspokojivo zvládnuť tú obrovskú neodpruženú hmotnosť kolies oi aj s elektromotorom to už celkom nepochopím zase ja.
Všetci producenti áut vrátane pretekárskych sa s tým zatiaľ viac či menej úspešne boria a príde nový výrobca a nehovorí o tomto nič!?
 

Prečo neodpružená hmotnosť?

Ved kolesá majú pružiny a tlmiče.
 

 

čím ľahšia konštrukcia kolesa, brzdy a závesu, tým menšia hmotnosť a menšia kinetická energia pri kopírovaní a vyrovnávaní napr. nerovností vozovky. Dobré tlmiče pruženia zlepšujú priľnavosť na vozovku a aj skracujú brzdnú dráhu.
 

 

tie pružiny a tlmiče odpružujú hmotnosť auta, nie samotných kolies. Príliš ťažké kolesá majú zotrvačnosť, po nabehnutí na hrboľ sa nestihnú vrátiť nazad na vozovku a auto stráca kontakt s vozovkou
 

To ano,

odpružujú karoseriu auta, no nebude to také zlé s tými ťažšími kolesami.
 

Suhlasim

Jednoznačne. Dokonca aj dojazd, hoci max 2/3 z deklarovaného, je skvelý
 
Hodnoť

 

Pekné, rozumné, držíme ím palec a tešíme sa z ích úspechov.
 
Hodnoť

Skoda toho interieru.

Kozu mohli kombinovat s inym materialom, ako je karbonove vlakno. Hlavne, ak ide o retro dizajn.
 
Hodnoť

 

Prečo delili prednú masku, teraz sa to podobá na ľadvinky od BMW.
 
Hodnoť

Riesenie elektromotorov v kolesach

je prebrate, uz to vyuzivaju aj ine automobiky v seriovej vyrobe, napr. mala Fiesta, ale aj supersporty, ako napr. chorvatsky Rimac, kde elektromotory v kolesach pouzivaju od prveho konceptu z roku 2011 ale aj ine. Ale inak ide o napad stary viac ako 10 rokov, vo vyrobe pouzivany od roku 2013.
https://auto.sme.sk/c/6769286/...
https://auto.sme.sk/c/20779081...
 

abc

nápad je to starší, čítal som ešte v 80tych rokoch v časopise abc o prototype (?) autobusu s elektromotormi v kolesách.
 
Hodnoť

 

Július Kubinský, původem slovenský automobilový konstruktér, toho zvládl poměrně hodně. Věděli jste, že postavil první československý monopost moderní formule 1? Jeho konstrukce JK Mono použitým motorem (Lancia V4 1,5 l s kompresorem Roots)
Tak jaká Tatra? Možno by snad časem, ale v tom voze nebylo nic Tara, jenom idea
 
Hodnoť

Takže tako vyzerá nový dizajn BMW

Prednedávnom tu bol rozhovor s dizajnérom BMW a pozri ho: už má aj prvý návrh.
 


Najčítanejšie na SME Auto