SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Česi postavili elektrické retro auto inšpirované Tatrou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Je

nádherné...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne toto ma napadlo ... k+
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mňa napadol opak

pozrite si fotografie originálnej tatry jk2500 - to je krásne auto. toto je odvar. dtto výkonovo, hoci tu by mi tých 200 km/h originálu až tak nechýbalo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zenger reagoval:

musim suhlasit. nemam pijano, tak nemozem prispiet, ale toto EV sa s povodnym neda vobec porovnavat. Dodrbali prednu masku ala Folcvagen Khardon a tie zadne svetla su strasne oproti povodnym.
https://i.pinimg.com/564x/b1/f...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mohli by konečne aj ženy niečo vyvíjať

a vyrobiť, aby sme sa kochali nad ich autom.

Ináč celkom by ma zaujímalo zosúladenie otáčok všetkých 4. elektromotorov a ako sa to správa v zákrutách. No ale práce na tom aute bolo určite dosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zosuladenie otacok je mozne pouzitim synchronnych motorov, napajanych prudom o spravnom napati a spravnej frekvencii.
A o spravne napatie a spravu frekvenciu sa dokaze postarat vykonova elektronika, ovladana pocitacom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No, ked vedia spraviť elektroniku

tak hej. Len ako je to v zákrutách, kedy vnútorné koleso opisuje menšiu dráhu než vonkajšie , v strojníckom riešení to robí diferenciál. Pred 100 rokmi pretekárske autá (tie úzke s úzkymi kolesami) sa v rýchlosti často prevracali, lebo nemali diferenciál.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na to aby boli zosúladené otáčky kolies je mnoho exaktných riešení, no ako uspokojivo zvládnuť tú obrovskú neodpruženú hmotnosť kolies oi aj s elektromotorom to už celkom nepochopím zase ja.
Všetci producenti áut vrátane pretekárskych sa s tým zatiaľ viac či menej úspešne boria a príde nový výrobca a nehovorí o tomto nič!?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo neodpružená hmotnosť?

Ved kolesá majú pružiny a tlmiče.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

čím ľahšia konštrukcia kolesa, brzdy a závesu, tým menšia hmotnosť a menšia kinetická energia pri kopírovaní a vyrovnávaní napr. nerovností vozovky. Dobré tlmiče pruženia zlepšujú priľnavosť na vozovku a aj skracujú brzdnú dráhu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tie pružiny a tlmiče odpružujú hmotnosť auta, nie samotných kolies. Príliš ťažké kolesá majú zotrvačnosť, po nabehnutí na hrboľ sa nestihnú vrátiť nazad na vozovku a auto stráca kontakt s vozovkou
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To ano,

odpružujú karoseriu auta, no nebude to také zlé s tými ťažšími kolesami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Suhlasim

Jednoznačne. Dokonca aj dojazd, hoci max 2/3 z deklarovaného, je skvelý
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pekné, rozumné, držíme ím palec a tešíme sa z ích úspechov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skoda toho interieru.

Kozu mohli kombinovat s inym materialom, ako je karbonove vlakno. Hlavne, ak ide o retro dizajn.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prečo delili prednú masku, teraz sa to podobá na ľadvinky od BMW.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Riesenie elektromotorov v kolesach

je prebrate, uz to vyuzivaju aj ine automobiky v seriovej vyrobe, napr. mala Fiesta, ale aj supersporty, ako napr. chorvatsky Rimac, kde elektromotory v kolesach pouzivaju od prveho konceptu z roku 2011 ale aj ine. Ale inak ide o napad stary viac ako 10 rokov, vo vyrobe pouzivany od roku 2013.
https://auto.sme.sk/c/6769286/...
https://auto.sme.sk/c/20779081...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

abc

nápad je to starší, čítal som ešte v 80tych rokoch v časopise abc o prototype (?) autobusu s elektromotormi v kolesách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Július Kubinský, původem slovenský automobilový konstruktér, toho zvládl poměrně hodně. Věděli jste, že postavil první československý monopost moderní formule 1? Jeho konstrukce JK Mono použitým motorem (Lancia V4 1,5 l s kompresorem Roots)
Tak jaká Tatra? Možno by snad časem, ale v tom voze nebylo nic Tara, jenom idea
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takže tako vyzerá nový dizajn BMW

Prednedávnom tu bol rozhovor s dizajnérom BMW a pozri ho: už má aj prvý návrh.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto