SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Konecne... ale to trvalo.

A co zadriemany koncern VW a nemecka svata trojica? Dokedy este budu naschval ladit benzinove motory na nizsi vykon, aby ich kupovalo cim menej ludi a aby sa vsetci hrnuli do dieslov? Trebars embecka Kodiaq 2.0 turbodiesel ma viac kW, nez 2.0 turbobenzin. To je absolutne neuveritelne. 177 koni z 2.0 turbobenzinu vo vrcholnej verzii. Ziadnu silnejsiu neponukaju. Jedine s dieslom. Ked niektore atmosfericke 2.0 benziny maju 200k, turbobenziny by aspon nemali klesnut pod 100 koni na 1 liter, lebo to je uz traposina. Ano, ten 2.0 turbobenzin ma krutak dostupny uz od nizsich otacok, nez ten 2.0 TDI, ale aj tak, benziny su u Nemcov ocividne velmi priskrtene, okrem vselijakych AMG, R-Golfov, M-bavorakov a pod. Kto chce obycajnu verziu, tak u tej benzin znevyhodnuju. Neuveritelne a nepochopitelne. Mohol by mi to ktokolvek vysvetlit? Dakujem.
 

 

Minule isiel okolo mna novy benzinovy Fiat 124. Na ulici bolo uplne ticho a keby mi niekto povedal, ze to je elektromobil, tak by som mu aj uveril. Neuveritelne tichy chod. Potom prejde 4-valcovy diesel so svojim nezamenitelnym hrkotanim a uz je po pozitku. Zhodou okolnosti som sa teraz presunul do domu, ktory ma hlavnu cestu rovno pod oknami. A o par metrov dalej je semafor, takze auta mi zastavuju pod oknom. Nech mi uz prosim nikto nerozprava tie bludy o tom, ako nove diesle nepocut. To mozu povedat jedine ti, ktori svoje auto nikdy nepoculi z vonku a akonahle sadnu dnu, zapinaju radio. Klepotanie 4-valcoveho diesla je nezamenitelne a je to naozaj skaredy zvuk.
 

PS

V minulosti kvoli nemeckym odborom dokonca vozili Fabie na dolakovanie naraznikov ak sa nemylim, lebo si to presadili, aj ked to nemalo logiku.
 

 

ja mam 2.0 atmosferu v mazde 6 a kamarat si zo mna stale robi srandu ked k nemu dojdem ci som to auto pred jeho dom dotlacil lebo nie je absolutne pocut :-) okrem toho ma vybornu spotrebu (dlhodoba priemerka 6.6 po 30000km) takze mam presne nula dovodov ist do drahsieho diesla s par cu3vitkami navyse
 

 

tak ano, ziadny vykon, ziadny hluk. Atmo motory mazda su vykonovo v 90. rokoch. Mozu by spolahlive, tiche a neviem co, ale 150 koni z benzinoveho dvojlitra?
 

 

za prve ten motor ma 165 koni (nizsia verzia ma 145) a za druhe ak toto nazyvas "ziadny vykon" tak ja uz neviem :) to auto jazdi uplne krasne a ci je vykonovo v 90-tych alebo 60-tych rokoch je uplne jedno, kedze nikto atmosfery uz do tejto triedy nevyraba takze neviem s cim to chces porovnavat (odvtedy sa jaksik zmenili emisne normy) a oproti dieslu je jediny rozdiel ze musis podradit pri predbiehani (aj to nie vzdy)
 

 

s dizlom neporovnavam, nikdy som nemal a dufam ani nebudem mat. Porovnavam so sucasnymi 2.0 motormi. Tiez mam dvojliter benzin, ma 250 koni. Nepisem to, aby som sa chvalil, ved ine dvojlitre maju aj cez 300, len na porovnanie.
Mazda vyzdvihuje napr. spotrebu, no ano, ked ja budem s mojim jazdit na 165 koni, tiez budem mat nizsiu. Ale krasa je, ze mozem vyuzit celych 250, s motorom od mazdy by som skoncil na 165.
Mazdy su krasne auta, dizajn poslednej generacie je fakt vydareny, ale ked som si pozeral tech udaje, uz to nebolo take ruzove. Ked si spokojny, mas vyhrane a tes sa zo svojho auta, tak ako sa tesim ja :-)
 

 

no neviem kolko tych 2.0 atmosfer v sucasnych rodinnych autach je :) ja napr nevidim ziadny zmysel mat v hentakom aute 250 koni, spotreba pojde do prec a je to rodinne/biznis auto, nie jasitko a opat ide o tie emisne normy a ten vykon navyse vyuzijes jedine ked prdis na MPR co zas ja nerobim :) samozrejme mat nieco na com sa chcem vylietat tak hladam ovela vyssie vykony a nad 165 konami mavnem rukou
 

 

Na úvod - nová mazda 6 vyzerá super a skoro som do nej šiel a v dobrom ti ju závidím, ale výkonovo ma moc nechytila. Majú ešte 192 k verziu ale len v topke s automatom, kde človek platí tisíce € za veci, ktoré nechce. Načo teda viac koní?

Do istej miery si si odpovedal: "je to rodinné auto". Furt sa to tak nejak spája, že rodinné auto je predsa auto, ktoré nepotrebuje dynamiku. Ale pre kerú onú si potom kúpiť rodinné 5 miestne auto s 600 l kufrom, guľou pre nosič bicyklov a priečnikmi pre truhlu a vybaviť ho napr. najslabším mazďáckym 145 k motorom, keď pri plnom využití priestorového potenciálu auta (na to sa predsa rodinné auto kupuje) máš z toho lenivú šunku. Plus spotreba pak ide rapídne hore. Neplatí, že vyšší výkon je vždy vyššia spotreba.

Subjektívne teda vyhľadávam výkonostnú rezervu, ale veľa závisí od toho, aký druh ciest jazdíš. Je pravdou, že nie každý potrebuje dynamiku.
 

 

jazdim 60% dialnice, 20% okresky, 20% mesto, auto byva cca tretinu casu komplet nalozene a vykon mu teda vazne nechyba, priemernu spotrebu som pisal hore a to nejazdim systemom zaradenej 6ky pri 50km/h

btw co kvitujem tak nova 6ka co pride v juli uz konecne umoznuje kombinovat nizsiu vybavu so silnejsim motorom a novy turbobenzin co tam pridali ma tusim 247hp takze aj nahanaci vykonu si pridu na svoje
 

 

Prosím ťa, ten tvoj 2.0 motor s 250 koňmi asi nebude atmo však ?
 

 

Jasné, že nie, ved preto to tu píšem,ze neni dvojliter ako dvojliter
 

 

no veď preto mi bolo divné, prečo vyťahuješ kone niekomu, kto preferuje atmo :D
 

 

Aj atmo 2.0 by mohol mat 250 koni, ak by tahal do dostatocne vysokych otacok. Honda S2000 mala 240 koni z atmo 2.0 pri 8400 ot./min. Nove Porsche 911 GT3 RS ma 520 koni z 4.0 atmo, co je ekvivalent 260 koni z 2.0 atmo. Ale samozrejme, produkuje ich pri 9000 otackach.
 

 

Zalezi aj aka atmosfera :) Problem je, ze sa atmosfery robia s trapnymi objemami, ako 1.8 a podobne. 2.5 by malo byt uplne minimum pre rodinne auticko, preto by som Mazdu 6 bral jedine s tymto motorom. Ale inak 2.0 boxer v Subaru BRZ a Toyote ma 200 koni. V Honde S2000 mal atmo dvojliter uz davno 240 koni. A napriklad 911 GT3 RS ma 520 koni zo 4.0 atmosfery. A to pri 9000 otackach :) Brutalita, a aj nadherny zvuk.
Ale turbobenzin by som uz tiez rad konecne vyskusal. Ma to podobny krutiaci moment, ako turbodiesel, ale zaroven ovela viac kW/koni. A ten krutiaci moment je u turbobenzinu v mnohych pripadoch dostupny od este nizsich otacok, nez u turbodiesla. A nie len, ze od nizsich otacok, ale v ovela, ooooovela sirsom spektre otacok. U diesla skoro zacina a skoro konci. Turbobenzin ma vysoky krutak vo velmi sirokom spektre, dole, v strede, hore. Naozaj to musi byt pecka.
 

hlavne ze sa tie baterie

Nebudu likvidovat za tvojim domom, hlavne ze tovaren na vyrobu elektromobilov nebude pri tvojom meste. Usmevne ako sa vsetci tesite, najviac ti co maju reci o zivotnom prostredi, ale ani jeden z nich ani za boha neprejde na mhd... Este usmevnejsie je rypanie do dieslov od ludi co chodia denne na akoze ekologickejsom benzinaku okolo poli z ktorych idu potraviny na pulty obchodov kde ten isty vyteseny kritik dieselov nakupuje. Potom pride pipka na prednasku o joge, zdravom zivotnom style, ako byt ekologicky, ako v indii nasla seba, ako precestovala xx krajin, samozrejme liedadlom...
Ps: Ano mam diesel, 10 rocny, stara sa on... Nesmrdi a ani nedymi... A nemam, a nikdy mat nebudem ziadne vycitky...
 

 

Co? Ake baterie? Aka tovaren? Fiat 124 je benzinak, nie elektromobil.
Precitaj si ten moj prispevok este raz a tentokrat sa mozes aj pokusit pochopit co som tam napisal :-)
 

ja predsa pisem o benzinoch

Pri konci, prva cast je vseobecne k zlym a hnusnym, smradlavym a hrkotajucim dieselom, rovnako su diesle co idu pekne, len sa o to treba chciet starat...
 

 

hej, hej, aj moje pajero sport 2,5 td, ´99 ide dobre a to v nom iba olej menim. teda, ked nezabudnem. hlavne ma netrapi kadejaky filter castic a pod. nezmysly :-)
a spotrebu ma skoro ako rapid 1,2tsi...
 

ja mam saab 9-3

2008 / 470 k najazdene / nesmrdi, dpf mam, dnes to kupis za par na starsie auto, ked chcem jazdim za
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto