SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volvo už do nových modelov nebude montovať naftové motory (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Konecne... ale to trvalo.
A co zadriemany koncern VW a nemecka svata trojica? Dokedy este budu naschval ladit benzinove motory na nizsi vykon, aby ich kupovalo cim menej ludi a aby sa vsetci hrnuli do dieslov? Trebars embecka Kodiaq 2.0 turbodiesel ma viac kW, nez 2.0 turbobenzin. To je absolutne neuveritelne. 177 koni z 2.0 turbobenzinu vo vrcholnej verzii. Ziadnu silnejsiu neponukaju. Jedine s dieslom. Ked niektore atmosfericke 2.0 benziny maju 200k, turbobenziny by aspon nemali klesnut pod 100 koni na 1 liter, lebo to je uz traposina. Ano, ten 2.0 turbobenzin ma krutak dostupny uz od nizsich otacok, nez ten 2.0 TDI, ale aj tak, benziny su u Nemcov ocividne velmi priskrtene, okrem vselijakych AMG, R-Golfov, M-bavorakov a pod. Kto chce obycajnu verziu, tak u tej benzin znevyhodnuju. Neuveritelne a nepochopitelne. Mohol by mi to ktokolvek vysvetlit? Dakujem.
Xenon28
ja predsa pisem o benzinoch
Pri konci, prva cast je vseobecne k zlym a hnusnym, smradlavym a hrkotajucim dieselom, rovnako su diesle co idu pekne, len sa o to treba chciet starat...
camilo
hej, hej, aj moje pajero sport 2,5 td, ´99 ide dobre a to v nom iba olej menim. teda, ked nezabudnem. hlavne ma netrapi kadejaky filter castic a pod. nezmysly :-) a spotrebu ma skoro ako rapid 1,2tsi...
vesuvitLC
< 1 2

ja mam saab 9-3

2008 / 1.9 - 110kW / 1.5 tony / 470 k najazdene / nesmrdi, dpf mam, neplanujem ani vyberat / novy kupis okolo 300e / jemne klepe - ale to aj benziny o ktore sanik neastara... spotreba od 4.7 do 6.4 - podla toho ako sa mi chce jazdit... vacssinou ale len d1 do ba do prace a vylety.
 

oprava

370 k najazdene, dnes sa dari :) 3/3
 

 

To, ze niektore diesle "idu pekne" asi nikto nepopiera, ale pri tom ako idu, tak zaroven skaredo hrkocu alebo chrochtaju, ako ktory. Samozrejme niektory hlasnejsie, niektory tichsie, ale ak je to stvorvalec, tak je to vzdy bieda. Dovolim si povedat, ze najlepsie znejuce diesle zneju ako najhorsie znejuce benziny.
 

a?

ja sa len smejem na anti-diesel prispevkoch (klepanie & dpf) ked zmyslom ma byt znizit pocet aut a dat ludom alternativu, ale namiesto toho vymenime za 10 rokov 20perc aut (priklad) za elektro, kedze aj ti najzarytejsi ekolovia a kritici dieselov nebudu predsa vozit svoje zadky v mhd :) / ziskaju mozno dobry pocit, ale v kolonach budu stat rovnako dlho... ale pohodlnost nadovsetko...
klepanie nikoho neohrozuje, zvacsujuci sa pocet aut hej. ako som spominal nikomu nevadia tie kopy aut popri poliach na d1, ekolog bude proti dieselom, ale to ze on odtial nieco konzumuje nevadi... detto nikdy som tychto odporcov dieselov nepocul hovorit o tom ze to elektro auto je zataz pre zivotne prostredie aj pred vyrobou (vyroba hlinika & komponentov, ich doprava atd atd) ale aj po skonceni zivotnosti... ale hlavne ze sa to nevyraba a nelikviduje u nas...

a pokial je klepot taky zly, kludne ho znesiem. diesel som kupoval nahodne po dvoch benzinakoch... nemam dovod obhajovat diesel, ale tieto demenetne diskusie ekologov(nemyslim teba teraz) ako ich treba obmexzit a zakazat (namiesto poctu aut) su smiesne...
 

 

Sak to je normalna obchodna politika. Preco by potom niekto platil o 10 - 20 tis viac za AMG, R, RS atd, ked to iste by mohol mat v "normalnom" aute. Vedia dobre co robia.
 

 

To hej, ale ked mas dva modely 535i a 535d, tak hadam benzin by mal byt aspon o desatinku na stovku rychlejsi a nie naopak. Ved oni doslova odradzaju ludi od benzinov.
 

Xenon

Lebo nemecke odbory, lebo nemecka vlada. Umelo drzia produkciu dizlov nad vodou, maju na to nadviazanych tisice pracovnych miest. Jasne, ze sa neubrania hybridizacii alebo elektrosialenstvu, ale oddaluju to umyselne a to uz nejaky ten patek. Iba kvoli odborom.
 

 

Vykon na papiery este nic neznamema. Hlavne korejci vedia na papier dat riadne cisla, len pitom ta realita je ina. VW ma svoju politiku, VW ma aj 6 aj 8 valce, to ze ich nedava do kodiaka proste treba reapektovat.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Pokial s tym benzinom na dialnici ides stalou rychlostou na tempomate a prevodovka si tam nahodi najvyssi prevodovy stupen, tak hadam benzin nemoze mat "daleko vyssiu" spotrebu. Lebo turbobenzin moze ist na rovnako nizkych otackach, ako turbodiesel, kedze tam ma plno dostupneho krutaku. A kedze pri ustalenej rychlosti vyuzivas iba zlomok vykonu, tak nevidim dovod, preco by mal mat benzin daleko vyssiu momentalnu spotrebu. Ak by si jazdil stylom brzda plyn, tak ano.
 

skus po tej dialnici

napr 1.2 TSI... potom daj report. moje 1.5 diesle ked som jazdil na spotrebu dal 4.5 - 4.7 / 5.5 na jesen... a to ma dost najazdene (370k). v podstate ma tipek pravdu, kedze myslienka dieselov a pouzivanie na dlhe trasy vznikli asi o hodne davno ked mozno ani srnka netusila ze budeme mat preplnene cesty a bude situaciu treba riesit...
 

skús po dialnici 1,2 TSI tak 160kmh

a potom to porovnaj s 2,0 TDI, benzín bezmála za 9, diesel hlboko pod 6
p.s. porovnávam MBčky
 

bavime sa o

diesel vs benzin a dialnic, rec o obashu nebola, tak som reagoval.ja mam 1.9 Diesel, pohoda... islo mi o to ze sa robi z diesela strasiak, prito problem je v mnozstve aut na cestach a v nemoznosti pouzit alternativu a samozrejme v pohodlnosti ludi...
 
Hodnoť

 

Volvo hlavne nema poriadny diesel. To co davaju do xc90 je vysmech. Nechce sa im investovat do vyvoja tak to marketingovo zaobalia ze ved elektro je buducnost.
 
Hodnoť

 

Posledna sanca kupit si kvalitne dieslove SUVecko, kym nam to nejaky EUchyl nezakaze.
 

 

Kvalitne dieslove SUVcko nemoze mat dieslovy 4-valec. To jednoducho neide dokopy. A kto neveri, nech si pozrie zopar recenzii na youtube, kde nove XC90 s dieslom 2.0 porovnavali s jeho konkurentmi, ktori vsetci ponukaju 3.0 V6. Stvorvalcovy diesel je katastrofa a takisto aj objem 2.0 je slabota na take auto.
 
Hodnoť

celá ekologická katastrófa

nie je o tom či benzín, alebo dizel, alebo elektro. Ekologická katastrófa, je v chovaní ľudí, každý chce mať čo najväčšie suv s čo najväčším motorom a samozrejme s čo najväčšopu spotrebou. Keby sa ľudia správali rozumne, tak chodia na peši, alebo MHD. Poprípade po meste maličký benzín. Taqký čo nejazdí po meste,ale viac chodí na veľké vzialenostitak kľudne aj ten dizlačik. Určite nie suv. A najväčšia ekologická katastrófa, je že ľudia su už leniví si trebaz na tu chatu trocha vyšlapať, ale musia ísť autom, potom si na chate dať pivko dobru grilovačku, a potom sa zasa autom zviesť späť. Toto je ekologická katastrófa, a najlepšia "sranda", je to , že sa suv vyrába, lebo je to dobrý biznys, veď v podstate, za tie isté náklady predám auto o 20% drahšie, čo tam po ekologii, hlavna vec, že sa točia peniaze.
 

< 1 2

Najčítanejšie na SME Auto