SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nehodu na D1 do Bratislavy odstránili, všetky pruhy sú prejazdné (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Možno by sa tak 40% dochádzajúcich z okolitých satelitných miest mohlo konečne zamyslieť a zažať vyžívať iný typ dopravy do práce ako auto. Vlakom (bicykel + vlak), poprípade bus, poprípade skúter. Že vás to baví stáť v tých svojich plechovkách v kolónach každú chvíľu. Samozrejme prvá reakcia bude - nemáme inú možnosť, to sa ti to mudruje, bla-bla-bla. Kecy! Svoj život a rozhodovanie máte iba vo svojich rukách.
rosma
To čo je toto za názor. Akože - do mojej dediny vlak nechodí, tak budem chodiť len autom? Mne do dediny tiež nechodí, ale idem 5km do vedlajšej kde stojí (Bernolákovo) a odtiaľ idem 16 minút na Hlavnú stanicu. Pohodlne, s takmer 100% istotou že prídem načas podľa trafikonu. A večer to isté - neriešim že je ucpatá výpadovka smerom z Bratislavy. Len to chce prestať rozmýšlať takým spôsobom, že pokiaľ nemám stanicu priamo pod nosom, tak musím ísť vlakom.
MarosBTS
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

 

no a to je prave to co vacsinu odradza.
musis nasadnut do auta, odviezt sa 5km. cakat a presadnut na vlak. potom ist MHD.
to cele ti potrva +- rovnako ako autom po dialnici (pokial nie je nehoda) a stratis 70% komfortu

ja byvam v rodinnom v BA, nastastie dobry smer takze len vynimocne zapchy a aj tak mi to trva 30min autom kamkolvek
 

 

Aj to by slo, ale pod sa pozriet na stanice do Kvetoslavova, Kvetoslavov zastavka, Miloslavov, ludia parkuju v blate a na poli, lebo parkovisk niet, alebo su male. A regiojety pravidelne meskavaju 5-20 min, grafikon, negrafikon. Tak mas na vyber, bud to cakat na vlak, alebo cakat v zapche. Ak chodite dvaja, tak sa aj financne oplati viac auto.
 

 

Ale treba tlačiť na to, aby sa riešili železnice, nie donekonečna rozširovala diaľnica. Čím väčšia bude priepustnosť diaľnice, tým viac áut sa natlačí do mesta. Možno nebudeme stáť teda v kolónach na diaľnici, ale dorazíš na okraj mesta, zídeš z diaľnice a ďalej sa nepohneš. Nepomôže nič, ani 4-pruhová diaľnica, ani kolektory.

K finančnej výhodnosti - rátal som to - lístok z Bernolákova pre jedného ma stojí 23 EUR na mesiac. Pre dvoch 46 EUR. Nech rátam jak rátam, autom sa ani vo dvojici na túto sumu nedostanem.
 

 

tak ak nechodis MHD po BA, tak sa ti to oplati. Zalezi ako daleko ma clovek stanicu od prace, niekedy je to naozaj vyhodne chodit vlakom, ale to je indi-vindi. Na rozsirovanie zeleznice smer Komarno sa tlaci, ale stat na to prdi a riesi az ked to hori. Alebo ked sa na tom moze niekto prizivit na pozemkoch. Na obchvate BA sa tiez zatial nic nestavia, len obhrna, zohrna, lebo cakaju, ze im schvalia uzsi profil cesty.
 

 

Public transport musí mať nejakú výhodu aby to ľudia využili. Momentálne je to pomalší a nie o moc lacnejší spôsob. Bývam 30km od ba ale autobusom je to 1+ hod autom 30min. A cena mesačne je rozdiel asi 10€. Busom som chodil celú školu a stačilo.
 

ano a aj

praca z domu... dnes je uz mnoho zamestnani, ktore to dovoluju /lepsie povedane, bolo by to mozne/... ja som za to bojoval 8 rokov kym pan majitel pochopil, ze to ma svoje nesporne vyhody. Ja som tiez staval presne v tychto kolonach kazdy den... Home office ma aj svoje nevyhody, ale vyhody ich jednoznacne a vrchovato predcia. Spociatku som pracoval z domu len pondelok a piatok, teraz uz nonstop. Stretavame sa raz za mesiac. Este vysvetlim: rano som sa 1,5 hodiny predieral autom do prace, kde ked som prisiel, sadol som za pocitac, aby som o piatej-siestej od pocitaca vstal /samozrejme medzitym obed a nejake to behanie po firme, sem tam za klientom.../ a isiel sa autom predierat 1,5 hodiny domov. Robim to co predtym, len doma z kuchyne, ziadne cestovanie a som jednoznacne vykonnejsi. Nikto za mnou kazdy chvilu nechodi, ze to a tamto: zaujimave, predtym sa kolegovia nezaobisli bez "konzultacii" napr. so mnou. Teraz nic take nehrozi. Ja home office velebim.
 

 

Tie konzultácie sa predsa dajú robiť aj z domu veď nie je rok 1985 však?
 

"konzultacie"

boli hlavne o tom, co kto robil doma cez vikend, s kym a kolko a co hovorim na tu a tamtu a podobne veci. Jasne, su to normalne veci a na kazdom pracovisku sa to deje rovnako. Ja som napro. ani nechodil na cigaretku, lebo nefajcim. Robia to ale hlavne ti, ktori nie su zvyknuti pracovat. Ked sa mi toto podarilo odburat /priznavam, ze to predsa len trosku chyba to obcasne tliachanie s kolegami-kolegynami/ a zastabilozoval som sa co sa tyka prace z domu, tak to co som v praci nestihal za 8-9 hodin, som v pohode z domu zvladal za 5-6 hodin. To znamena, ze to tliachanie a ine veci mi opdutavali pozornost denne na urovni cca 2-3 hodiny. Pracujem z domu uz viac ako 5 rokov a ja osobne na to nedam dopustit. Vsetko vybavim ze mail, internet a telefon.
 

home office

1. nedá sa zovšeobecniť. Rôznym ľuďom vyhovujú rôzne veci, napríklad mne sa lepšie robí v kancelárii. Doma by som sa nemohol sústrediť (manželka, deti, kopa vecí čo treba porobiť atď.)

2. Do práce predsa nechodíme len pracovať. Chodíme sa tam aj socializovať, čo celkom chýba pri home office. Znovu, ľudia sú rôzni, tak aj potreba socializácie. Preto tebe nechýba to "tliachanie s kolegami-kolegynami", ale väčšine ľudí by to chýbalo.

3. Home office neprospieva duševnému ani telesnému zdraviu. Vlani som mal kolegu, čo prešiel na home office a postupne prestal celkom vychádzať von. Potom raz v nedeľu vyšiel sa prejsť, dostal infarkt a zomrel. Štyridsiatnik.
 

ale no...

vdaka home officu mam ovela viac volneho casu, denne som vonku s rodinou a kamaratmi. Cez vikendy stale niekam ideme, predtym som bol z tyzdna tak vystaveny, ze som vikendy prespal...
denne sa stretavam s ludmi, kamaratmi, socializacie mam ovela viac ako predtym
a mam ovela viac pohybu ako predtym, kedze som chodil domov najskor o takej 6-7mej vecer /a cely den sedel za PC/, teraz hocikedy sadnem na bicykel poobede o 13:00 a idem na hodinu na bicykel...
ja som si to zariadil takto
home office neznamena, ze cely den sedim v obyvacke... tak si to predstavoval moj zamastnavatel predtym, len s tym rozdielom, ze podla neho som mal cely den sediet v kancelarii..

ja som s home office absolutne spokojny
 

home office

..takto to riešim aj ja, ale predstav si home office pri výrobe vo VW :-)
 

Ja by som povedal, ze ani zo Senca...

Ja by som povedal, ze ani zo Senca to nie je take jednoduche dochdzat vlakom. Ked mas problem nastupit do osobneho vlaku, ktory je obsadeny na 75 % "zadarmistami"+zvysko su platiaci cestujuci. A spominani "zadarmisti" sa obcas este roztahuju a obsadzuju sedadla pre znamych ktori maju nastupit o zastavku-dve neskor. Cestovat bikom po BA je dost adrenalinova zalezitost.
 

 

Adrenalin je skor to prve co si napisal - ten vlak plny zadarmistov.
To druhe je v pohode, staci si zvyknut a mat svoju trasu, najlepsie po bocnych zastrcenych ulickach. A z periferii sa da ist vacsinou po priamych cyklotrasach, ktore sa uz daju najst takmer z kazdej BA stvrte.
 

Ano, v ramci BA sa to da...

Ano, je aj zopar andrenalinistov, co takmer kazdy den jazdia napr. z PK do BA po tej 4-prudovej ceste.
 

 

tadial sice jazdia auta velmi rychlo, ale za to tam je takmer po celej dlzke siroka krajnica, niekde aj meter. Takze tu cestu nepovazujem za nebezpecnu, casto tadial aj sam jazdim, ked idem na bajku do vzdialenejsich kopcov (Homola, Kukla, Skalnata atd...).
Horsie je to skor na zahorskej strane, tam ziadne krajnice nie su, v spicke tadial radsej nie.
 

 

Od 10. 6. ti začne chodiť nový spoj ktorý pôjde cez Nové mesto až do Petržalky. Ja chodím dennodenne a nejaký adrenalín nezažívam.
 

Exkolega z prace takmer kazdy den chodil

Exkolega z prace takmer kazdy den chodil z BA Hlavna stanica do Auparku. Obcas nam hovoril zazitky....
 

 

skus si tymi vlakmi jazdit mesiac... masina pokazena min. 2x do mesiaca /pozri twitter ZSSK mimoriadne, kazi sa im tak 2-10 masin denne/, ranny rychlik priemerne meskanie 12 minut, preplnena MHD zo stanice, prekurene/prezimene vozne. Ked ma vlak jazdny cas pisany 25 minut tak do roboty snim ides hodinu a pol (cesta na stanicu, jazdny cas, meskanie, cesta zo stanice do roboty). Takmer nikto nepracuje priamo na stanici a MHD je katastrofa tiez.
 

 

A co tak miesto obmedzovania dochadzajucich ludi im vybudovat to co potrebuju (malo dani platime?), dobehnut to na co sa desiatky rokov kasle - urobit cesty a parkovanie tak jak sa patri? Parkovacie domy pri strategickych bodoch, presun uradov viac na periferie, rozsirenie el. trati smer Vajnory, Jur a pod? Nemam nic proti hromadnej doprave, ale ak mi to do prace ma trvat 2 - 3x dlhsie s troma prestupmi, tak by som bol ozaj nahlavu aby som neuprednostnil auto. Bratislava nie je len centrum, tam uz si beztak kazdy dobre rozmysli ci pojde autom. Da sa obcas aj bikom (ale riesit v praci sprchu, prezliekanie, uzamknutie biku, sezonnost, pocasie, horsiu bezpecnost... to realne nema sancu na uspech v nejakej vacsej miere). V satelitoch byvaju vacsinou mlade rodiny - riesia cestou skolky, skoly, nakupy atd. Pokial by som byval napr. v Ivanke pri Dunaji a pracu mal pri hl. stanici (tak to mam vlakom cca za 15 minut) a jednoznacne uprednostnim vlak, ale to uz vacsina ludi myslim v takomto pripade urobila... Na zaver len kratka ukazka tych "dochadzacov so satelitov", ktori su vsetkemu navine: https://youtu.be/TBZGqfUyQLg
 

 

uplný súhlas.Najväčším vinníkom tejto katastrofy je ZSSR. Nielen to, že nie je schopná prepravovať ľudí, ale hlavne tovary a kamiony
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

Najčítanejšie na SME Auto