SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Stovky tisíc Mercedesov v Európe majú neprípustný emisný systém (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Keby len VW a Mercedes

vsetci klamu, akurat sa na to este neprislo. Kedze sprosta metodika merania to umoznovala, rovnako ako pri merani spotreby, tak vsetci klamali.
 

 

Ta metodika merania vobec nie je sprosta :-) Praveze je mudra! A dokonca je ich po celej zemeguli viacero druhov! To je co?
Zoberme si to napr. takto, poviem to primitivne o vyrobcoch automobilov: vyrobca z Europy, vyrobca z USA, vyrobca z Japonska, z Korei, atd... Exportuju kam sa da. Ved dobre, OK. Tam a tam ale platia take a take normy. Pozor, ved nemozu byt predsa logicky-technicky prilis odlisne! Ale financne a pravnicky ano, co tam po ekologii, my sme cisti, papa.
Neobhajujem, to vobec nie! Len konstatujem :-(
 

 

Môžu merať čo chcú. Problém je ten, že emisné limity sú nesplniteľné. To v Bruseli zelení vydajú ďalšie sprísnenie a vôbec ich nezaujíma, či je to technicky realizovateľné.

Zachvíľu nám budú vykladať, že si máme kupovať eletrické autá. Dokonca budú vyplácať príspevky. Až kým zistia, že pri výrobe eletrického auta a pri jeho zošrotovaní sa vytvorí viac ekologickej záťaže ako keby sme používali smradľavý diesel.
 

 

"nám budú vykladať, že si máme kupovať eletrické autá."
Hmm, oveckam to treba vykladat a povedat. My ostatni to vieme aj sami a uz si (cisto) elektricke auta aj kupujeme.
 

Elektricke auto je slepa ulicka.

Nepozeram sa len na auto ako take, ale na cely komplex vyroby, dobijania a likvidacie. Nebudem sa s tebou hadat. Po rokoch prides na to aj sam. No nepriznas si chybu, ze si sa mylil.

PS: Jedine co celu tu elektromaniu moze zachranit, je iny zdroj energie, rychlejsie dobijanie a menej narocne na infrastrukturu. No doteraz o nom niet ani naznaku v labakoch nie to este v praxi.
 

 

Nesuhlasim s tvojim nazorom.
Na to, ze si sa mylil, prides uz po niekolkych rokoch aj sam. Ci si to priznas, alebo nie, ma nezaujima.

Pre slovenskeho cencula nizsie:
Ja nie som ekolog.
Pri EV nejde IBA o ekologiu, tak isto ako nejde IBA o usporu nakladov.
Ale volom zbytocne vykladat a povedat.
Viac k tvojmu hlupemu prispevku nemam co povedat a ani nechcem.
 

Terajsie el auto je nepouzitelne

na dlhsie trasy. Ano, pokial sa chces vozit v meste, mas doma vlastnu nabijacku tak je to cesta. Ale inac je to nepouzitelne. Uz len na blbu cestu do chorvatska sa s tym neda ist, lebo sa tam dostanes za "tyzden".
Celu tu hysteriu okolo el aut uz pochopili aj v "zelenych" krajinach ako svedsko a finsko, ked zistili, ze tak torichu nezvladli a v najblizsej dobe ani nezvladnu system nabijacich stanic. Pretoze mat v meste jednu nabijacku na 20 aut mozno staci, ale mat v meste 100 nabijaciek na 5 000 aut asi stacit nebude. Takze rob len pekne testovacieho kaskadera dalej, kym sa tie auta budu dat aj realne pouzivat. My sa budeme vozit na benzin a naftu. Ked to za nejakych 10 rokov dotiahnete do pouzitelneho stavu, potom prejdeme na elektriku....
 

 

"pokial sa chces vozit v meste, mas doma vlastnu nabijacku tak je to cesta. Ale inac je to nepouzitelne."

Som a riny. Dalej som ani, pochopitelne, necital.
 

 

hej a elektrinu do toho svojho auta mas z uholnej bane. ty ekolog, ktoremu netreba nic vykladat.

a nehovoriac, ze kvoli tej uholnej bani je este aj elektrina drahsia ako by mohla byt.

volom zbytocne vykladat a povedat.
 
Hodnoť

 

Hlavne, že idú obmedzovať diesel autá ...
?

Som zvedavý, kedy to prepukne aj pre iné (tiež fajnové) značky.
 

 

Prepáčte ten útočný štýl ale nedá mi, čítanie s porozumením alebo overenie faktov robí problém? Motory 220d sú opäť diesle, ak sa nemýlim tak z produkcie Mercedesu. Uvidíme, či niečo podobné používajú aj pri motoroch od Renaultu. Ak nie, tak to vyzerá, že nemci sú iní ojebabrávači...
 

 

U Mercedesu to zacalo modelom Vito 116d a tie maju motor Renault.
 

 

Myslel som to všeobecne, že nemci idú citeľne obmedzovať používanie diesiel áut (zákaz vjazdu do miest a pod.), pritom podvody ohľadom plnenia emisných noriem majú veľké nemecké automobilky, ku ktorým sa teraz pridávajú aj autá zn. Mercedes?
Tu už nikto nič negarantuje ...
:-(
 

 

Však to je hádam skoro každému jasné, že veľká trojka sú najväčší ojebabrávači...
O mercedese už dlho aj rôzne analýzy písali, že nechápu ako to že ich autá majú takú malú papierovú spotrebu. Teraz je to len oficiálnejšie.
 

 

Zhodou okolnosti je E 220d 9 Gtronic jedno z top 10/20 najčistejších aút v súčasnosti podľa ADACu Myslím že tu sa jedna o konkrétne modely (možno naozaj smerujúce iba na nemecky trh) s určitou úpravou riadiacej jednotky. Uvidíme čo prinesie budúcnosť.
 
Hodnoť

 

hm, neviem co sleduju tou zvolavackou, ze svihnutim carovneho prutika budu zrazu splnat emisie? ci staci ked prepalia softver aby ukazoval realne honoty aj ked tie budu prekracovat normy?
 

Kludne za to moze dat aj modifikaciou SW

Ale za cenu poklesu vykonu, alebo zvysenia spotreby.
 
Hodnoť

Načo je STK EK?

Podvodné diesle vpohode prejdú cez EK a "poctivé" autá majú problémy.
To ako keby na skúške žiak čo opisuje test spravil a poctivý žiak by skúšku nespravil.
To čo to za systém?
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

"kombi je stale velmi popularne a oproti SUV daleko ekologickejsie"
Nerozumiem, ako "ekologickost" auta ovplyvnuje karoseria? V com je SUV menej ekologicke ako kombi?
Narast predaja SUV je tazko spochybnitelny. To, ake popularne su auta s karoseriou kombi statistiky neuvadzaju, prepokladam ze dlhodobo +- priblizne rovnaky podiel na predaji novych aut.
https://auto.pravda.sk/poradna...
https://auto.sk/clanok/999-naj...
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto