SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Stovky tisíc Mercedesov v Európe majú neprípustný emisný systém (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

neviem
o ktore motorizacie konkretne ide, ale prave novy C220d bol najcistejsi pri realnych testoch na ceste. A tam mu SW nepomoze. Pri starsich by som tomu rozumel. Mercedes vzdy nechaval motory na aktualnych normach, pokial sa len dalo.Ale pri porovnavaniach bolo take Volvo a Renault uplny extrem. Preto sa Volvu ani moc nedivim, ze chce seknut s dieselmi. Bey dieslov ale segmant SUV nema sanco, co je pre mna dobre. Mozno sa opat vratia normalne klasicke karoserie. Nakoniec take kombi je stale velmi popularne a oproti SUV daleko ekologickejsie a teda moze skorej zit aj s benzinom.
mirocoo
"kombi je stale velmi popularne a oproti SUV daleko ekologickejsie" Nerozumiem, ako "ekologickost" auta ovplyvnuje karoseria? V com je SUV menej ekologicke ako kombi? Narast predaja SUV je tazko spochybnitelny. To, ake popularne su auta s karoseriou kombi statistiky neuvadzaju, prepokladam ze dlhodobo +- priblizne rovnaky podiel na predaji novych aut. https://auto.pravda.sk/poradna... https://auto.sk/clanok/999-naj...
paul2
<< < 1 2 3 > >>

Karoséria generuje aerodynamický odpor.

Odpor ovplyvňuje spotrebu.
Obecne, kombíkz odvodené od sedanov alebo hatchbackov sú z hľadiska aerodynamiky na tom lepšie. Pri rovnakých ostatných parametroch je auto aerodynamicky čistejšie resp. s menším aerodynamickým odporom úspernejšie, čiže má nižšiu spotrebu.
Slovensky napísané, sú tak EKOLOGICKEJŠIE.
 

 

v tomto s tebou suhlasim, kobi ma nizsi aerodynamicky odpor. V spotrebe sa to prejavi hlavne pri vyssich rychlostiach. V meste bude rozdiel nemeratelny, tam rozhoduje styl jazdy. Este jeden argument v neprospech SUV moze byt hmotnost vozidla. SUV byva zvycajne tazsie ako kombik, kedze ma vacsiu karoseriu, vyssia hmotnost = vacsia spotreba.
Napriek tomu tato uspora je zanedbatelna v porvnani s pouzitym motorom - nafta vs. benzin (nafta je vacsi znecistovatel ovzdusia), resp. v tom aky silny motor je pouzity - 2,0 vs 3,0l.
A urcite sushlasis, ze kvoli tomu ze sa postupne upusta od nafty tak SUV nevymiznu. Prejdu na benzin, hybrid, pripadne cisto elektricky pohon.
 

 

pokial sa nestane zazrak s baterkami, tak mame 2 alternativy na pohon. Hybridy ale system mensi spalovaci motor a elektromotor na zrychlenie. Toto vyzaduje male baterky resp, kondenzator a dostaneme krasnu dynamiku v zrychlovani a v ustalenej jazde mensi spalovak bude mat nizku spotrebu.
druha alternativa je spalovanie plynu. minimalne naklady na zmenu palyva - teda pre motory a auta. akurat treba zlepsit siet. nevyriesime nezavyslost na fosilnych palivach, ale kym sa nezlepsia baaterie je to cesta.
Samozrejme, aj ciste baterkace maju svoje miesto uz dnes, ale ich likvidacia bude nocna mora o par rokov. teraz vacsinu extremne toxickych latok iba uzavrieme do kontajneru a tvarime sa, ze to je ok.

a teraz pre vacsinu ludi sok. Velkym vyznamnym prispievatelom mikrocastic do ovzdusia su brzdy na autach. uz sa testuje a vyvyja PDF na brzdy. Nie nerobim si srandu a clanok by mal byt tu na sme z minuleho roka. Zlepsit klimu v meste bude mozne iba znizenim poctu aut, zmenou projektovania mesta - viac zelene, stromov a podobne. Inak to nepojde.
 

 

"by ma naozaj zaujimalo, ci sa testovaly aj ine auta ako nemecke"
FIAT priznal upravu rezimu chodu motorov pri testoch tiez (meranim casu), nespravne cisla vedome uvadzali aj v Mitsubishi - tam odstupilo vedenie firmy...
Ty v automobilizme nie si moc doma, co?

"kedy sa vlady a ich spravne organy zobudia a okamzite zakazu prevadzku vsetkych takychto vozidiel "
Nikdy. A dufam, ze to tak aj zostane. Skus sa na vec pozriet pragmaticky a nie s krvou podliatymi ocami a nekontrolovanymi emociami.

"snazime sa ospravedlnovat podvod takehoto obrovskeho rozsahu."
Klames. Nesnazime. Nikto sa to nesnazi ospravedlnovat. Ale ze nejde o katastrofu, ale o nespravnu metodiku, to tvrdia vsetci rozumni. A maju pravdu. Mimochodom, uz je nova metodika.

"testovaly"
"kauzi"
"m i ... hladame"
"normi"
K tomuto co? Hadam iba Hanba ti!
To "sk" daj zo svojho mena prec. Jazyk, ktorym hovoris a pises, ma od slovenciny dost daleko.
 

 

S tym brzdami to pre mna to sok nie je, lebo uz o tom dost dlho uvazujem. Ale sok by to zrejme bol pre tupcov, ktori stale rozhoduju instalovat v mestach dalsie a dalsie retardery v obytnych zonach... Brzda, plyn, brzda, plyn... plno brzdoveho prachu, nasobky emisii oproti tomu, keby auto plynulo preslo ulicou. A takisto zvyseny hluk pri rozbiehani. Dobre no, s tym hlukom to nie je jednoznacne, lebo zase ak auto ide rychlejsie, tak najviac hucia pneumatiky. Tam nijako nepomoze ani elektromobil s uplne bezhlucnym motorom. Ale v konecnom dosledku, tie retardery su katastrofa.

Inak, nedal by sa vymysliet nejaky magneticky system brzdenia? Bez nutnosti trenia niecoho o nieco. V podstate nieco ako elektromotor, len by nesluzil na rozbeh, ale magnety by brzdili kovovy kotuc. Pre nechapavych: nemyslim tak, ze by sa hodila spiatocka. Ale tak, ako nakladiaky maju tzv. motorovu brzdu. Stacie zmenit casovanie ventilov. A tu by sa to robilo magnetmi. Nie som ziadny inzinier, len sa pytam, ci by take nieco nemohlo byt.
 

 

robisa elektromagneticke brzdenie. hybridy tym nabijaju baterky a aj elektroauta. Je to prepnutie elektromotora z rezimu pohanaj na rezim nabijaj alebo az na tahaj do zadu. Zjednodusene ale asi zrozumitelne. Problem je v tom, ze toto brzdenie ma svoje limity a ucinnost v nizkych rychlostiach asi nebude moc dobra. Pri spalovacich motoroch, nakladiaky autobusy, sa robila a mozno aj roby motorova brzda. Zavrie sa vyfukove potrubie a motor pretlaca prekazku tym zvysuje svoj brzdny potencial. zase ale v nizkych rychlostiach neucinne.

Ano stale sa hlada ako z tohoto umyselneho podvodu urobit ospravedlnitelnu vec. Metodika bola taka aka bola. Mala sa zmenit kvoli tomu, ze sa nedala dodrzat a nie podvadzat. Dnesny svet ide dolu vodou, lebo si zvykame na dennodenne podvody, klamstva a obchadzanie pravidiel. TOTO SA MUSI PRESTAT TOLEROVAT VSADE!!! lebo vysledok bude len zly.

Bud ostatne automobilky maly len malinky rozsah nelegalnych uprav, alebo ani kontrolne organy sami nevedia ci vobec maly nejake upravy. Neverim, ze by sa slo len po nemeckych autach. To je blbost.
 

To Xenon

"sok by to zrejme bol pre tupcov, ktori stale rozhoduju instalovat v mestach dalsie a dalsie retardery v obytnych zonach... "

Zamienas si pricinu s dosledkom.
Bolo by spravne, keby si napisal: Dopravni inzinieri stale rozhoduju instalovat v mestach dalsie a dalsie retardery v obytnych zonach, pretoze po cestach stale jazdi mnozstvo tupcov, ktori nerespektuju dopravne predpisy a svojou rychlou jazdou ohrozuju chodcov v obytnych zonach. Proste nemozu inak.
Nie retardery su katastrofa, ale retardi su katastrofa.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Starý (=do aktuálneho faceliftu MB-C) 220d je 2,2liter (myslím, že radový) s výkonom 125kw - teda 170 koní.
Nový je R4 s objemom 2l a výkonom 143kw.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

A opat su tu stovky tisic!

Nie sta tisice ani stovky tisicov ani stotisice.
Ale stovky tisic.

Autor asi bezne kupuje dve flase mlieko, desiatky keksik a ako honorar mozno dostava stovky bankovka.
 

 

Super... uz si si ulavil? Vsetci Ti velmi pekne dakujeme za prispevok k teme.
 

 

 

Ano je Burešove hnutie v Česku. Áno je súhlas.
 

 

Ka som myslel ze ANO ma babis
 

 

kritizovať niekoho Slovenčinu a písať tak, ako ty ......?!
 

 

V pohode.
Kludne to oprav.
Nemam nic proti
 
Hodnoť

Reku, ze kde je prapacho

a jemu podobni VAG hejteri, ktori pluli na VAG hlava-nehlava, lebo len VAG podvadza a len VAG je zly?
Zrejme su zalezeni niekde pod zemou v kanaloch a hanbia sa za svoje nepekne a dehonestujuce vypady proti VAG, lebo im doslo, ako su teraz na smiech.
A dobre im tak, ja osobne im to doprajem, nech si svoju nimi samymi verejne prezentovanu hlupost vychutnaju do dna.
LOL
ROFL
Alebo takto :-))))
 
Hodnoť

 

Trochu k téme aby sme to videli v kontexte

https://www.daimler.com/innova...
 
Hodnoť

 

NA taketo diskusie nereagujem, ale neda mi to,... Vidim ze sami odbornik na emisie. Legislativa takyto softwaer (resp. jednotku) povoloval ak sa bola "nevyhnutna na ochranu" motora... ale to len tak bokom,..
Je tu jedna otazka: co je "realna" spotreba, pripadne emisie v "prevadze"
V Spanieslku pri 30°C a "hladkej" ceste na rovine, nieco ine ako v Svedsku pri -30°C "drsnej" ceste a este k tomu "dokopca",...
Chyba bola hlavne v tom ze ta homologovana spotreba a emisie sa zacali pouzivat aj pre zakaznikov,... kludne to mohlo ostat + zakaznik by dostaval nejaku "statisticku" hodnotu spotreby (median, priemer,... pri nejakej jazde) a bolo by vsetko OK, a emisie nikoho nezaujimaju,...
No a este k tym komentom ohladom STK resp. emisnej kontrole, to je uplne nieco ine ako meranie emisii v laboratoriu,.. pri emisnej kontrole tak mozu zistit ze ci nemas vymontovany katalizator, nic viac,...
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto