o ktore motorizacie konkretne ide, ale prave novy C220d bol najcistejsi pri realnych testoch na ceste. A tam mu SW nepomoze. Pri starsich by som tomu rozumel. Mercedes vzdy nechaval motory na aktualnych normach, pokial sa len dalo.Ale pri porovnavaniach bolo take Volvo a Renault uplny extrem. Preto sa Volvu ani moc nedivim, ze chce seknut s dieselmi. Bey dieslov ale segmant SUV nema sanco, co je pre mna dobre. Mozno sa opat vratia normalne klasicke karoserie. Nakoniec take kombi je stale velmi popularne a oproti SUV daleko ekologickejsie a teda moze skorej zit aj s benzinom.
"kombi je stale velmi popularne a oproti SUV daleko ekologickejsie"
Nerozumiem, ako "ekologickost" auta ovplyvnuje karoseria? V com je SUV menej ekologicke ako kombi?
Narast predaja SUV je tazko spochybnitelny. To, ake popularne su auta s karoseriou kombi statistiky neuvadzaju, prepokladam ze dlhodobo +- priblizne rovnaky podiel na predaji novych aut.
https://auto.pravda.sk/poradna...
https://auto.sk/clanok/999-naj...
Karoséria generuje aerodynamický odpor.
Obecne, kombíkz odvodené od sedanov alebo hatchbackov sú z hľadiska aerodynamiky na tom lepšie. Pri rovnakých ostatných parametroch je auto aerodynamicky čistejšie resp. s menším aerodynamickým odporom úspernejšie, čiže má nižšiu spotrebu.
Slovensky napísané, sú tak EKOLOGICKEJŠIE.
Napriek tomu tato uspora je zanedbatelna v porvnani s pouzitym motorom - nafta vs. benzin (nafta je vacsi znecistovatel ovzdusia), resp. v tom aky silny motor je pouzity - 2,0 vs 3,0l.
A urcite sushlasis, ze kvoli tomu ze sa postupne upusta od nafty tak SUV nevymiznu. Prejdu na benzin, hybrid, pripadne cisto elektricky pohon.
druha alternativa je spalovanie plynu. minimalne naklady na zmenu palyva - teda pre motory a auta. akurat treba zlepsit siet. nevyriesime nezavyslost na fosilnych palivach, ale kym sa nezlepsia baaterie je to cesta.
Samozrejme, aj ciste baterkace maju svoje miesto uz dnes, ale ich likvidacia bude nocna mora o par rokov. teraz vacsinu extremne toxickych latok iba uzavrieme do kontajneru a tvarime sa, ze to je ok.
a teraz pre vacsinu ludi sok. Velkym vyznamnym prispievatelom mikrocastic do ovzdusia su brzdy na autach. uz sa testuje a vyvyja PDF na brzdy. Nie nerobim si srandu a clanok by mal byt tu na sme z minuleho roka. Zlepsit klimu v meste bude mozne iba znizenim poctu aut, zmenou projektovania mesta - viac zelene, stromov a podobne. Inak to nepojde.
FIAT priznal upravu rezimu chodu motorov pri testoch tiez (meranim casu), nespravne cisla vedome uvadzali aj v Mitsubishi - tam odstupilo vedenie firmy...
Ty v automobilizme nie si moc doma, co?
"kedy sa vlady a ich spravne organy zobudia a okamzite zakazu prevadzku vsetkych takychto vozidiel "
Nikdy. A dufam, ze to tak aj zostane. Skus sa na vec pozriet pragmaticky a nie s krvou podliatymi ocami a nekontrolovanymi emociami.
"snazime sa ospravedlnovat podvod takehoto obrovskeho rozsahu."
Klames. Nesnazime. Nikto sa to nesnazi ospravedlnovat. Ale ze nejde o katastrofu, ale o nespravnu metodiku, to tvrdia vsetci rozumni. A maju pravdu. Mimochodom, uz je nova metodika.
"testovaly"
"kauzi"
"m i ... hladame"
"normi"
K tomuto co? Hadam iba Hanba ti!
To "sk" daj zo svojho mena prec. Jazyk, ktorym hovoris a pises, ma od slovenciny dost daleko.
Inak, nedal by sa vymysliet nejaky magneticky system brzdenia? Bez nutnosti trenia niecoho o nieco. V podstate nieco ako elektromotor, len by nesluzil na rozbeh, ale magnety by brzdili kovovy kotuc. Pre nechapavych: nemyslim tak, ze by sa hodila spiatocka. Ale tak, ako nakladiaky maju tzv. motorovu brzdu. Stacie zmenit casovanie ventilov. A tu by sa to robilo magnetmi. Nie som ziadny inzinier, len sa pytam, ci by take nieco nemohlo byt.
Ano stale sa hlada ako z tohoto umyselneho podvodu urobit ospravedlnitelnu vec. Metodika bola taka aka bola. Mala sa zmenit kvoli tomu, ze sa nedala dodrzat a nie podvadzat. Dnesny svet ide dolu vodou, lebo si zvykame na dennodenne podvody, klamstva a obchadzanie pravidiel. TOTO SA MUSI PRESTAT TOLEROVAT VSADE!!! lebo vysledok bude len zly.
Bud ostatne automobilky maly len malinky rozsah nelegalnych uprav, alebo ani kontrolne organy sami nevedia ci vobec maly nejake upravy. Neverim, ze by sa slo len po nemeckych autach. To je blbost.
To Xenon
Zamienas si pricinu s dosledkom.
Bolo by spravne, keby si napisal: Dopravni inzinieri stale rozhoduju instalovat v mestach dalsie a dalsie retardery v obytnych zonach, pretoze po cestach stale jazdi mnozstvo tupcov, ktori nerespektuju dopravne predpisy a svojou rychlou jazdou ohrozuju chodcov v obytnych zonach. Proste nemozu inak.
Nie retardery su katastrofa, ale retardi su katastrofa.
Nový je R4 s objemom 2l a výkonom 143kw.