SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Stovky tisíc Mercedesov v Európe majú neprípustný emisný systém (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3

Hodnoť

Dieslove

Mercedesy su opravdu smradlave auta. Ani tchor sa knim neda prirovnat. Zoberte na to jed.
 

 

tak ty si si zjavne niečo zobral. Nákladné autá s benzínovým motorom poznám dve, Robur z NDR a ZIL z krajiny tvojej inšpirácie.
 
Hodnoť

 

teraz by ma naozaj zaujimalo, ci sa testovaly aj ine auta ako nemecke. Zeby nemci podvadzali najviac? Ani by ma to neprekvapilo, lebo sa citia v EU ako bohovia. No predsa len je divne, ze sanemecke organy nesnazia maskovat podvody svojich firiem a neukazovat na frantikov ci talianov. Takze co teraz? Dalsie auta ktore boli homologizovane na zaklade podvodu, to jest nie su sposobile na cestnu prevadzku. Dalsia firma co ziskala vyhodu na trhu podvodnymi praktikami voci konkurencii. To je trestna zalezitost vo vsetkych statoch. Tak kedy sa vlady a ich spravne organy zobudia a okamzite zakazu prevadzku vsetkych takychto vozidiel (nie len nemeckych) a nasledne postavit pred sud podvadzajuce spolocnosti? Riesenie takejto kauzi je zname a mame na to zakony a mi stale (myslim EU) hladame iba vyhovorky a snazime sa ospravedlnovat podvod takehoto obrovskeho rozsahu.

Potom je tu otazka: a daju sa zakonne normi splnit? ak nie, tak je potrebne zmenit normi a nie akceptovat nemoralne praktiky.
 
Hodnoť

Ja som nikdy nebol diesel pozitiv.

Nemal som iné auto (a vystriedal som ich dosť) ako benzínové.
Ale:
Dnešné moderné dieslové motory produkujú minimum spalín, sú pomerne čisté a najmä, z princípu činnosti, sú učinnejšie ako motory benzínové. A sú úspornejšie, nespochybniteľne. Úspornejšie znamená, že aj ekologickejšie.
V novom čísle Svět motoru porovnala redakcia nový VW Golf s novým benzínovým motorom 1,5 TSI s Peugeotom 308 s novým dieslovým motorom 1,5 BlueHDI.
Záver:
Ani najmodernejší benzínový motor s množstvom technologických vychytávok typu odpojovania valcov alebo celkového vypínania za jazdy nedokáže suplovať vyššiu účinnosť dieslovývh motorov a priblížiť sa ich nízkej spotrebe.
 

 

"Úspornejšie znamená, že aj ekologickejšie." Toto je prinajmenšom odvážne tvrdenie. Dízel vždy bude žrať menej (ako spomínaš, z dôvodu vyššej účinnosti), sú tu ale nejaké ale.
Odhliadnuc od technickej stránky- ak auto málo žerie, ľudia majú tendenciu jazdiť s ním viac, čiže tá možná výhoda ide do kytek (bavme sa o súkromných osobách, nie fleetoch a pod.).
Prihliadnuc na technickú stránku - všetky dízle do Euro 5 mali výrazne horšie emisie NOx ako benzíny, čo opäť preklopilo misky váh v neprospech dízlov. Euro 6 sú na tom (papierovo) už porovnateľne. Koľko dízlov na našich cestách sú ale Euro6-tky.
 

 

Nesúhlasím vid detaily tu https://auto.pravda.sk/poradna...

Turbobenzinove motory budú mat skôr či neskôr všetky filtre pevných častíc pretože to čo z nich vychádza je oproti dieselom EURO 6 katastrofa
 

Pravda bude asi kdesi uprostred.

Reagoval som na spojitosť "nízka spotreba=väčšia ekológia". Filter benzínom (žiaľ) hrozí, aj keď skôr kvôli spôsobu, akým s tým ľudia jazdia (sú šoféri, ktorí jazdou iba v nízkych otáčkach výrazne zakarbónujú nový motor už za 20-25 000 km).

Henten článok som videl už dávnejšie, ale neviem, akú má výpovednú hodnotu. Potreboval by som objasniť tieto veci ohľadom toho testu:
- simulovali jazdu od 30kmh do 60km/h - ako? Nikde nie je presný opis.
- vybrali iba jeden dízlový motor a ešte z hľadiska emisii dosť podarený. Prečo nevybrali viac dízlov?
- je možné zmerať 5 (slovom: päť) a 1 800 000 častíc v cm3 jedným prístrojom (na fotkách v origo článku majú všade jeden prístroj)?
- v origo článku píšu: u citroena namerali 5 "tých zlých" častíc (sadzí) z celkovo 5500 častíc v jednom cm3, t.j. percentuálna koncentrácia sadzí 0,018% (mimochodom, čo boli tie ostatné častice?). Každý prístroj meria s istými toleranciami. Je vôbec možné zmerať také malé množstvo?
- pri najčistejšom benzíne namerali 8769 "zlých" častíc. Ako v jednom cm3 vzduchu s 5500 časticami mohlo byť 8769, resp. v extréme až 2 mil. "zlých" častíc? Ak tých častíc celkovo pri benzínoch v jednom cm3 vzduchu bolo viac, prečo to neuviedli? Možno ma tu nejaký chemik zotrie ako malé dieťa, ale tak čo už.
- Golf mal v čase testu najazdených viac ako 250 000 km (nie 200 000, ako spomína slovenský preklad). Koľko mali ostatné autá?

Origo článok here: www.autobild.de/bilder/ranking-so-viel-russ-stossen-benziner-aus-57757 66.html#bild14
 

 

Myslím že pointa je porovnať najmodernejší dieslovy motor s tými najmodernejšími benzínovými (resp takými čo sa predávajú teraz). Diesel je zbytočne demonizovany najmä EURO 6. Ja osobne som za zavedenie cestnej dane a postupne zvyšovanie vzhľadom na vek auta a normu ktorú spĺňa. Príklad majitelia starých dieslovych oktaviek Passatov mondeo astra atd ktoré v súčastnosti plnia EURO 3 by mali platiť vyššiu cestnú daň ako vozidla spĺňajúce EURO 6 kľudne môžme prejsť na komplexnejší model ktorý majú aj v zahraničí kedy sa berie do úvahy výkon a hmotnosť auta. Išiel by som až tak ďaleko aby 20+ ročne autá boli natoľko penalizované takýmto opatrením že majitelia začnú rozmýšľať o tom či nie je lepšie predať auto a chodiť vlakom/motorkou/atd

ADAC aj TUV už spravili viaceré testy v reálnej premávke a myslím že zmena metodiky prinesie zemetrasenie aj medzi benzíny - vid Porsche VW či BMW oneskoruju dodávky lebo ich benzíny nebudú schopne plniť novú emisnú normu a musia na je osadiť filtrepevnych častíc.
 

Si to správne pomenoval,

že "po zmene metodiky". Nedá sa ubrániť dojmu, že tá metodika sa nastavuje dosť "politicky". Niečo typu 'určime si, ako to má vychádzať a pripravíme si takú metodiku''. Už to v podstate nemá nič s motormi a som k tým metódam dosť skeptický, lebo neviem, čo zas bude "dobré" o 10 rokov.
K poslednému odseku - áno, zastavujú sa dodávky motorov, ale zväčša ide o vysokovýkonné motory (BMW 7, BMW M4 a BMW M550i, Porsche, Audi SQ5 a SQ7), kde je to pochopiteľné. A k tomu 250 000 VW-ov, ale tak tam ma to neprekvapuje :-)

K tým sankciám: sám mám polročné auto, takže to neriešim, ale vieš si predstaviť, čo by také prísne sankcie spravili trebárs so sektorom malých podnikateľov? By ti došiel čosi spraviť nejaký remeselník a mal by 5x vyššiu cenu kvôli novému autu. Si ochotný to platiť? (rečnícka otázka) Prípadne, porovnaj si sopliaka s 25 ročným vylágrovaným načipovaným smradľavým TDI-čkom a tvojho/môjho dedka/otca na dedine s 30r zachovalým Favoritom, ktorý najazdí 700 km ročne, že kto je väčšia záťaž pre prírodu. Nedá sa všetko paušalizovať a hlavne všetko so všetkým súvisí. Aj keď by sme mali nové auto, ani nevieš, kde všade by sme na tie sankcie nepriamo doplácali.
 

 

Ak sme ochotni dychat nie cistejsi ale spinavsi vzduch tak bude platit to Co name teraz. Ja som dokonca sa to aby sa formálne stanovilo kedy EURO 3 4 5 atd zmiznú z ciest alebo budú platiť vysokú cestnú daň. 20r auto má reálne hodnotu max do 1k EUR a to som ešte prehnal. Tu by som naparil cestnú daň vo výške napr 200 EUR a rýchlo by sme dostali všetky tie svinidla z ciest. Nie je iná cesta. Žiadne výnimky.
 

 

Priemerný vek áut v SR je 13,4 roku (v EÚ 10,7r). Auto s euro 6 má max 3 roky. Ja s tebou súhlasím vo veci istej regulácie, ale naozaj si vieš predstaviť, čo by to spravilo obmedziť až vyhodiť všetky autá staršie ako povedzme 5-6r bez výnimky? Diplomaticky povedané, je to somarina.
Inak, vedel si, že Koliba v BA je jedno z miest, kde je najčistejšie ovzdušie v SR? A naopak, v dolinách v lesoch, kde sa kúri všeličím, je iks násobne horšie. Eliminovanie áut nie je všetko.
 

 

Ja nehovorim o 5-6r autach hovorim o progresivnej cestnej dani naviazanej na emisie vykon a hmotnost auta. Nech si potom ľudia jazdia na 20r autách keď majú na cestnú daň s keď sa im to oplatí. Iba som uviedol že by som zašiel až tak ďaleko že by som formálne stanovil odchod do dôchodku pre každú emisnú normu. Pokračovať by mohli výnimky ak by si dali domontovať čokoľvek čo by zvýšilo ich emisnú triedu.

O tom že kto čím kúri to je debata sama o sebe v mojich predchádzajúcich príspevkoch tu som písal o paradoxoch ako ulica jazdiaca na teslach má za sebou uholnu elektráreň ktorá im sype popolček na tie tesly... teda komplexný prístup žiaľ neexistuje
 
Hodnoť

maximo...,

viac menej súhlasím, ale:
Tie oneskorené dodávky (mnohí predajcovia len vyprázdňujú sklady, inak nie je čo objednávať) súvisias tým, že takmer všetci výrobcovia musia nové motory homologizovať.
A homoligačné ústavy nie sú v každej dedine a tak je ponuka rádove nižšia ako dopyt. Ak niekto len trochu zaváhal, je v rade na homologizáciu na chvoste a tak nemá čo predávať.
V tom je problém oneskorených dodávok.
Len na spresnenie, ak dovolíš.
Čítam pravidelne 8 druhov motoristických časopisov z 3 štátov a je tam o tom viac ako dosť informácii.
 

 

Ako bolo písané tu sa jedna o hardvér riešenie kedy nepočítali s filtrami pevných častíc ktoré teraz nemajú kde dať a musia to riešiť zrýchleným vývojom a dodatočne ich domontovať. Toto s homologizáciou nemá nič spoločne. Mercedes do benzínovej S500 dal preventívne filter pevných častíc čo sa ukázalo ako prezieravý krok.
 

<< < 1 2 3

Najčítanejšie na SME Auto