Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hybridy majú aj trikrát vyššiu spotrebu než udávajú výrobcovia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

takze vorsprung durch technik

sa zmeni na vorsprung durch liegen?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...luegen

.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

po nemecky som

nikdy nehovoril :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale keďže majú oveľa vyššiu spotrebu vyprodukujú oveľa viac emisií a tým pádom zmysel využívania elektriny ako pohonu významne klesá. (z pohľadu životného prostredia).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak Toyota má rozum. Neuvádza nejakých 2,6 litra. Pretože nikde v článku nie je uvedené, že prečo Toyota klame najmenej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A navyše:

Nadpis: "Hybridy majú vyššiu spotrebu než udávajú výrobcovia, v niektorých prípadoch takmer trojnásobnú."

Fotka hneď pod nadpisom - Toyota Yaris.

Napokon sa človek dozvie, že toyoty (vrátane lexusu) sú vlastne na tom najlepšie. Ale prvá asociácia 'toyota=klame najviac' zafunguje. Ilustračné fotky sú zradné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozrite si spotrebu daneho auta v USA

A budete presne vediet aj ten hybrid aku ma spotrebu. Mozem povedat ze moja auta maju presne tu s potrebu ako su tam uvadzane. Epa.gov si pozrite a kaslite na tu europsku trapnu hru na emisie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kua to akoze by ubermesch teda nemecka

automobilka a este tomu premiova dovolila klamat??? To akoze fakt?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Samé nezmysly

Tak v tomto článku sa síce udávajú pravdivé údaje, ale ich interpretácia je úplne mimo. Vysvetlím napr. na tom Mercedese, ktorý podľa NEDC udáva spotrebu 2.1 l/100 km. V článku sa píše, že zavádza spotrebiteľov. Lenže Mercedes nemôže udávať inú spotrebu, lebo procedúra merania NEDC je presne definovaná a ak by udal inú spotrebu, porušil by zákon. Že majú užívatelia priemernú spotrebu 5.7 l znamená len to, že užívatelia v priemere dobíjajú menej, ako sa dobíja pri procedúre NEDC. S plugin hybridom sa dá jazdiť aj s nulovou spotrebou, ale aj so spotrebou 10 l /100 km. Čiže udávať spotrebu benzínu u plugin hybridu je pomerne nezmyselná vec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

re "Čiže udávať spotrebu benzínu u plugin hybridu je pomerne nezmyselná vec."
prakticky so vsetky suhlasim, okrem totho citovaneho. jasne, ze ma zmysel uvadzast spotrebu aj PHEV - akurat metodika testu a potom spotreba musi jasne urcit co tie cisla spotreby vravia a ako je to vysvetlene. Napr. tu je to vysvetlene celko dobre https://www.fueleconomy.gov/fe...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Priznám sa rovno, že sa v problematike

hybridov absolútne nevyznám.
Len mi nejde do hlavy, ako je možné, že percentá spotreby lietajú oproti deklarovaným o stovky % pričom predpokladám, že všetci používajú rovnakú metodiku NEDC.
Viete to nejako vysvetliť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V prvom rade treba rozlišovať hybridy od plugin hybridov(PHEV). Percentá o stovky lietajú u PHEV. Je to spôsobené tým, že PHEV sa dajú nabíjať zo zásuvky a môžu teda jazdiť aj s nulovou spotrebou benzínu - ak jazdia len krátke trasy a stále sa dobíjajú. Typicky ale rôzni majitelia dobíjajú rôzne často, niektorí aj vôbec a vtedy sa spotreba benzínu môže blížiť klasickému adekvátnemu spalovaciemu autu, lebo čo sa ušetrí na rekuperácii, to zmarí vyššia hmotnosť auta. Podľa NEDC vychádza spotreba PHEV okolo 2 litre. Reálne, ak niekto nedobíja, tak môže mať spotrebu aj 8 l.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak máte skúsenosti s PHEV - vyžaduje si aj tento typ hybridu zohriatie spaľovacieho motora pred prepnutím na čisto elektrický pohon? Pri HEV sa to výrazne prejavuje na vyššej spotrebe v zimných mesiacoch pri krátkych jazdách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pri HEV, v mojom pripade Toyota Camry Hybrid, je rozdiel v spotrebe zima vs leto asi 0.7L/100km asi 12%. Samozrejme beruc do uvahy typy jazd co s manzelkou jazdime - kazdodenne statie pred skolou, asi 25min, cakajuc kym deti pustia von.

problem nie je zohriatie spalovacieho motora, s tym maju problem vsetky auta. problem je, ze pri nizkej teplote ma bateria nizsiu kapacitu. ked sa ohreje vzduch vo vnutri kabiny na nejakych 20C, bateria je za sedadlami, tak rozdiel v spotrebe sa znizi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

realne

ked behas s PHEV hybridom po meste alebo mimo dialnic rychlostou do 60 km/h tak behas prevazne na bateriu. Lenze v momente ked vylezies na dialnicu a hodis to nad 100km/h tak ficis takmer uplne na benzin. Ja som uvazoval o PHEV bohuzial skusenosti majitelov PHEV ktori cestou do a z prace vyuzivaju dialnicu ma od toho umyslu aspon zatial odradili. Napriek udajom v tomto clanku najvacis prepadak v Britanii je Mitsubishi Outlander PHEV - asi preto ze sa najviac predaval. Ludia sa ho dost hromadne zbavuju. Zatial co nove sa predava za 28 000 libier, 3-4 rocne jazdene sa da kupit za polovicu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

EU metodika na urcovanie spotreby je laxna. Staci porovnat tuna https://www.epa.gov/vehicle-an... a https://fueleconomy.gov/feg/fe... ; US testy maju zrychlenie-brzdenie o dost viac krat ako EU a US testy su viac ako 2x dlhsie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

s tou spotrebou hybridu je to jasný nezmysel lebo popierajú základy fyziky, konkrétne zákon o zachovaní energie.
Čiže ak má klasické auto (len spaľovací motor) spotrebu 7l/100km, hybrid ju bude mať o cca 10-20% vyššiu.
Prečo?
Lebo v klasickom aute premieňame chemickú energiu ukrytú v palive na mechanickú energiu ktorá poháňa kolesá priamo (motor spojka prevodovka kolesá)
V hybride v spaľovacom motore s tou istou účinnosťou premeníme chemickú energiu na mechanickú a tou roztočíme generátor. Ale ten generátor nemá 100% účinnosť. Preto zaradením ďalšieho člena bude výsledná účinnosť menšia ako v predchádzajúcom prípade. (o účinnosť generátora cca 88%)
A s tou baterkou je to už úplná katastrofa, lebo keď tú baterku nabíjame (účinnosť cca 80%) a vybíjame (znova účinnosť 80%) stratíme (premeníme na neužitočné teplo) 36% energie (100% -((0,8x0,8)x100) = 36% strata pri cykle nabiť vybiť)

Prajem príjemný deň

JDL

JDL
(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Lenze svet nie je linearny.

Velmi zjednodusene: Baterka sa nabija v optimalnom rezime chodu spalovacieho motora a vybija, teda pomaha spalovaciemu, vtedy, keby by musel mat velku spotrebu, teda napr pri akceleracii. To robi ten rozdiel. Samozrejme, nikdy to nebude pokles natretinu ani polovicu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A netreba zabudat na rekuperaciu bzdnej energie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Odporúčam naštudovať čo presne znamená pojem hybridný motor pri automobiloch. To čo popisujete je spaľovací motor ako pomocný generátor, ktorý sa používa pri niektorých elektromobiloch, keď sa im vybijú batérie. Základné hybridy HEV sú úsporné vďaka rekuperácii energie pri brzdení, kedy sa neaktivujú klasické brzdy ale generátor, ktorý nabíja batériu a je poháňaný priamo mechanickou energiou z kolies.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto