SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nebezpečná križovatka v Bratislave zmizne, začala sa jej prestavba (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

ta krizovatka nie je sice dobre riesena, ale tazko povazovat tuto prestavbu za tak dolezitu, aby bola ako jedina spomenuta (lebo vraj viacej sa prestavuje/bude prestavovat), a cely clanok je len o nej, co je divne, vzhladom na dolezitost v BA. takze toto vyznieva ako ciste PR pre projekt developera.
 

Bývym v tej lokalite,

chodím tadiaľ prakticky denne, ale že by toto bola nebezpečná križovatka, to je pre mňa novinka. Skôr sa tešíme na tie desiatky áut, ktoré vďaka developerskému projektu pribudnú v tejto kedysi tichej a zelenej štvrti.
 

presne

tiez tadial chodim uz roky a nikdy som tuto krizovatku nepovazoval za nebezpecnu, maximalne pri odbocovani na hranicnu z mierovej smerom do mesta cakali auta chvilku dlhsie, ale to sa tymto nezmeni. Existuje mnoho ovela nebezpecnejsich krizovatiek. Toto je ciste PR spolocnosti YIT ktora na hranicnej stavia niekolko blokov s novymi bytmi a toto vidim skor ako na rozsirenie priepustnosti spomnanej Hranicnej ul. Vymena vozovky na hranicnej je vyborny posun, ale zislo by sa toto iste uz aj ne ul. Mlynske nivy smerom od hranicnej az po Bajkalsku.
 

 

Tiez sa mi zda, ze si dali dost zalezat na tom, aby spomenuli, ktora firma ju rekonstruuje.
 
Hodnoť

 

ta mapka je zrkadlovo, alebo sa mylim?
 

Myslim ze sa mylis

Je to pohlad zhora. Predstav si ze sa postavis na dolny okraj obrazku. Po lavej ruke budes mat byvalu zachytku, doprava sa ide do Prievozu, dopredu za Gagarinkou vidis panelaky Travniky.
Po precitani nadpisu som bol zvedavy ktoru nebezpecnu krizovatku prerobia, ale neuhadol som...
 
Hodnoť

 

Jazdil som tadiaľ veľmi často a vôbec to nebola problémová križovatka. Nikdy si ani nepamätám, že by som tam niekedy videl autá po zrážke. V Bratislave existuje veľa omnoho horšie riešených križovatiek, ktoré je treba riešiť s podstatne vyššou prioritou.
Celú rekonštrukciu si vyžiadala výstavba nových bytov a predpokladané výrazné zhustenie premávky, nie zlá súčasná situácia na tejto križovatke.
Veci by sa už konečne mali pomenovávať pravými menami a nesnažiť sa stále manipulovať mienkou ľudí takýmito viac alebo menej prehľadnými tvrdeniami..
 

kto dnes nazýva

veci pravými menami, je vymazaný za porušenie pravidiel diskusie :) kým výstavbu bytov riadil štát, byty sa dostávali ľuďom čo ich potrebovali na bývanie pre seba a svoje rodiny; dostali ich za primeranú cenu resp. niektorí zamestnanci aj zadarmo. a pritom sa pamätalo aj na zeleň, cesty, školy, škôlky... teraz byty stavajú tzv."developeri" predávajú ich za horibilné sumy, prednostne celými "balíkmi" špekulantom s nehnuteľnosťami (pardon, "investorom"), títo ich buď predávajú jednotlivo a ešte drahšie zúfalcom čo riskujú celoživotné zadĺženie, alebo prenajímajú - tým čo sa boja dlhového chomúta, ale bývať niekde potrebujú, tak vynakladajú väčšinu platu na nájomné. obrovské zisky idú do vrecák "developerov", "investorov" a nájde sa aj na úplatky pre všelijakých poslancov a činovníkov, čo to schvália a povolia. len na občiansku vybavenosť a všeobecne prospešnú infraštruktúru prostriedkov niet - tu sa čaká na štát, mesto, eurofondy alebo na nápad ako peniaze predsa len vyzbierať od obyvateľov - viď všelijaké "parkovacie politiky".
 

A nezabudni

Povedat aj B. Ten isty stat zatvaral a vrazdil tisice nevinnych ludi. Banda vsivava komunisticka.
 

 

Nemali by sa tie veci, ktore spominas, platit napriklad z toho poplatku za rozvoj, ktore odvadzaju prave ti "nenazrani" developeri?
 

možno

je problém práve v tom - komu a čo odvádzajú :)
 
Hodnoť

 

Toto a nebezpecne? Absolutne pseudo argumenty. Ta krizovatka je totalne prehladna.
 
Hodnoť

 

Primárne ide o bezpečnejšie odbočovanie na Hraničnú..... nikdy to nebola nebezpečná križovatka.

Primárne ide o to, že príslušní úradníci zobrali úplatky za to, aby schválili výrazné zmeny, z ktorých bude mať prospech len developer.

A v článku sa nikde nepíše, kto to celé financuje, či to finacuje len YIT alebo aj mesto respektíve mestská časť.
 
Hodnoť

Cisto ucelovy clanok s trapnym titulkom

Sluzi na odputanie pozornosti od developerskeho projektu kt.nenormalne a neznesitelne zatazi uz aj tak pretazenu Mierovu, Hranicnu a Gagarinovu. Ta krizovatka nie je problem, problém je zahustovanie dalsimi obyvatelmi a autami. Vdaka starosta Pekar,zase mame o 1000 aut v Ruzinove viac. Je neuveritelne ako sa snazia zakryt oci tym, ze opravia cestu a pisunu zastavku mhd a daju semafory. Fuj grc
 
Hodnoť

Kruhovy objazd

by to vyriešil pohodlnejšie...
 

Faithless

nezmestí sa a asi by ani nebola "zárukou" vylepšenia dopravnej situácie
pre okružnú križovatku v zastavanom území sa odporúča priemer aspoň je 25 m
s ohľadom na intenzitu dopravných tokov v špičkách by sa vyžadovala 2-pruhová, čo by si vyžiadalo väčší ako min. odporúčaný priemer, cca 32 - 35 m
keďže sa nedá ísť na úkor odstavnej plochy pri budove Centra pre liečbu drogovej závislosti na začiatku Hraničnej, muselo by sa ísť na úkor pozemku súkromníka, ktorý stavia projekt Nuppu
a na úkor zastávky MHD aj ak by sa nemusela okružná križovatka posúvať bližšie ku Gagarinovej
a to je ten najväčší "problém", lebo podľa STN 73 6110 taký (malý) odstup by bol menší ako najmenší prípustný
z dopravného hľadiska, autá čakajúce na signál voľno pre vjazd do križovatky s Gagarinovou, by zablokovali 1-pruhovú okružnú križovatku iste, s veľkou pravdepodobnosťou aj 2-pruhovú, a asi by v jazde nemohli pokračovať ani autá prichádzajúce od Prievozskej, lebo vjazd by blokovali autá, ktorých vodiči by sa chceli dostať k výjazdu na úsek k svetlám na Gagarinovu
 
Hodnoť

 

Pribudne ďalšia svetelná križovatka = (zbytočne) spomalí sa plynulosť dopravy.

Jediné pozitívum semaforov vidím, že pohyb chodcov sa zreguluje - teraz tam pobehovali cez prechody ako sa im zapáčilo, čo spôsobovalo kolízie. Autá medzi sebou tam zásadnejšie problémy nemali.
Zásadný problém bol roky zanedbaná cesta a zdevastovaný asfalt s dierami na Hraničnej. Pri daždi tam už išlo o zdravie a hmotné škody na autách, kedže tie vodou zaliate jamy nebolo vôbec vidieť.
 
Hodnoť

 

Ja tam vidim zmenu len v semaforoch. Rozsirenie pruhov v krizovatke nicomu velmi nepomoze. Ak tie semafory nebudu zosynchronizovane s tymi smerom na prievozsku tak sa to este zhorsi. Kolona smerom z mesta moze potom zasahovat v spicke az k mcdonaldu.
 

 

Obávam sa, že sa to tam v tomto zahustení, najmä v dopravnej špičke, rapídne zhorší a lokalita sa bude vďaka semaforom upchávať a paralyzovať.
:-(
 
Hodnoť

 

Vrakunská / Ivanská prechod cez koľajnice, výtlky cca 50 cm hlboké jamy na krajniciach....prechod pre chodcov je katastrofa... žiadne chodníky, MHD zástavka na tráve.To je podla mňa jedna z najnebezpečnejších križovatiek v BA.
 


Najčítanejšie na SME Auto