SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Peugeot 308 SW s novým motorom 1,5 BlueHDI: Diesel ešte nekončí (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

v rodinnom kombiku staci 130 koni, ale nazyvat to sportovym autom a davat si zvuk z reprakov ?
 

Tiež

som sa na tom zabavil. A so spotrebou do 6 l tiež neohurili. To mam aj ja na japonskej benzínovej atmosfére keď ma moc nesvrbi noha na plyne.
 

ja mam 1,6 eHDi

a ked ma nesvrbi noha tak mam okolo 4,5
cize nemiesaj hrusky s jablkami....benzinova atmosfera ak by bola v rovnakom teste ako tento motor tak by spotreba bola na urovni 10 a nesnaz sa to nejako vyvratit, pretoze je to tak
 

 

Neviem, ake motory mas na mysli, ale moja Mazda 3 Skyactive, 2.0 atmo-benzin ma dlhodobu spotrebu 6.8 (3-roky), takze k tej 10-tke ma dost daleko.
 
Hodnoť

emisie

"Emisie oxidu uhličitého sa Peugeotu podarilo znížiť na 96 gramov na kilometer, takže je čistejší než rovnako výkonný benzínový trojvalec 1,2 PureTech a spĺňa emisnú normu Euro 6.2."

Ako ja teda neviem, ale ta tzv. cistota ci spinavost dieselakov vs. benzinakov je hlavne kvoli NOx (oxidom dusika) a pevnym casticiam. Tieto dva typy splodin spalovania maju dieselaky mnoho-mnoho-nasobne vacsie ako benzinaky a preto sa vsetko toci okolo nich. Na NOx je nasadene napr. AdBlue a na pevne castice zas filter. Nechapem a nerozumiem naco sa v clanku spominaju splodiny CO2, tie tvoria asbolutne drvivu vacsinu splodin spalovania akehokolvek fosilakoveho motora, ved co ine by to malo byt ked v procese horenia (exoternickeho rozkladania kyslikom) horia uhlovodiky ... Pri beznych fosilakovych osobakoch s objemami od 0,9 po 2 litra a vykonom od 55 kW do 140 kW su emisia CO2 od 90 do 130 g na km, t.j. ziadne drasticke nasobky ako pri NOx a pevnych casticiach. V podstate mozno povedat ze osobne auto = emisie CO2 okolo sto g na km a je zbytocne sa tym dalej zaoberat.

V neposlednom rade europske emisne normy nezavadzuja liity pre CO2, akurat tak pre CO.
 

 

Je pravda, že pri dieslových motoroch sa dôslednejšie sleduje hodnota NOx a pevných častíc. Avšak prvé menované je v 99% miere odbúratelné skrz AdBlue a pevné častice sú pravidelne spaľované pomocou regenerácie daného filtra. CO2 však je sledované aj v Euro normách (ako jeden z hlavných producentov skleníkového efektu, popri metáne a ďalších). Mali plán do roku 2020 sa dostať pod hranicu 95 g/km. Nespĺňajúc dané hodnoty sa majú platiť nejaké vyššie poplatky (Nemecko). Takže preto sa o nich stále tak akčne píše ...
 

Co2

Snaziac sa limitovat emisie CO2 pri spalovacich motoroch je od istej urovne a isteho mnozstva neskutocne absurdne asi ako limitovat hmotnost popola co vznikne spalovanim dreva ci uhlia.

Proste CO2 je pri uvazovanej cinnosti (spalovaie pohonnych hmot) absolutne primarny produkt a taky trojliter ho bude produkovat uz hodne.
 

 

Samozrejme, že limitovanie má svoje hranice. Veď oxid uhličitý je pri spaľovaní uhľovodíkových palív dokonca produktom "čistého spaľovania". Tú už skôr ide o snahu hybridizácie motorov, tým zníženia spotreby -> zníženia množstva produkovaných emisií. Relevantné sú ešte e-palivá ako BTL, ETBE a pod. Avšak so súčasnou podporou ich vývoja a nasadenia je to skôr iba sen ...
 
Hodnoť

Budúcnosť je inde

Keď som ho nedávno šoféroval, sľúbil som si, že také nie. Zlé sedenie, aj pohľad na prístrojovú dosku cez volant a navigácia ktorú neodporúčam.
Rešpektujem iný výber.. ale skúste aj iné.
Diesel s pomalou odozvou. Budúcnosť je asi inde.
 


Najčítanejšie na SME Auto