SME
Sobota, 24. august, 2019 | Meniny má Bartolomej

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na predaj je úplne prvý automobil, ponuka má však jeden háčik (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kabriolet
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a odkedy pan Benz skonstruoval pohon na ropne produkty ako benzin a nafta, dovtedy si zacali arabi zit ako krali a my ako zberba, zavisla na nich a ktorou oni pohrdaju
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

odvtedy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nezmysly

Ropa sa začala vo veľkom ťažiť najprv v USA - Texas, Kalifornia.
Neskôr v Rusku - Baku, Perzii, Venezuele...
Araby sa zapojili až po 1,sv.vojne.
V súčasnosti je najväčší producent Ruská Federácia a USA.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toto nie je kritika
Vnutorne spalovanie? Bolo aj vonkajsie?
Ozaj ma to zaujima.

Toto uz je kritika
V 19 storoci eletronicke zapalovanie? To vazne?

Koňska sila?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

napr. parny stroj je motor s vonk.spal.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Uz v roku 1880 bol postaveny

prvy funkcny elektromobil. A ano Benzov benzinak mal elektronicke zapalovanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako vyzera to elektronicke zapalovanie?
Mne to podla nazvy pripada, ze by tam mala byt, alebo.to riadit nejaka elektronika. Su v tom nejake cipy, tranzistory, elektronky?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A teraz som si uvedomil aj to zapalovanie na elektronobile. Dnes uz asi od tolkeho premyslania nezaspim
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pod elektronickým zapaľovaním sa myslí, zapaľovanie stlačenej benzínovej zmesi vo valci motora, elektrickou iskrou. V naftovom motore sa stlačená naftová zmes zapaľuje vysokým tlakom stlačenia sama, bez elektrickej iskri.

I keď pri štartovaní naftového motora, hlavne v zime, používa sa aj elektrikou nahriaty "žhavič", ktorý po naskočení motora už je vypnutý a nehrá žiadnu úlohu.

Správnejší by bol výraz, zapaľovanie elektrickou iskrou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na to asi narazal - na rozdiel medzi elektronicky a elektricky.
Pod elektronickym zapalovanim si tiez predstavujem skor nieco sofistikovanejsie, co uz dokaze aj nejako vyhodnotit vstupne udaje (napr. stlacenie spojky, ci brzdy) a podla toho nastartuje.
Na elektricke zapalenie by mi stacili 2 odizolovane konce vodicov, medzi ktorymi preskoci iskra. Alebo rovno zapalovacia sviecka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vdaka

Ale tak som si to vygulil a pisu tu ze napr aj obyvajna cievka je elektronika

Tak ok

https://sk.m.wikipedia.org/wik...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

stirlingov motor ma vonkajsie spalovanie. Nerobi bum bum iba sumia horaky ako v kotly.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ma nieco take porovnatelnu ucinnost?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ucinnost to ma velmi velku. Ked som pocital ucinnost jedneho konkretneho tak stale vychadala az nad 100%, divne ze. Bol to sucet mechanickej a tepelnej a to skreslilo. Mechanicka a tepelna energia je tusim 1 k 2 alebo dokonca 1 k 3 v prospech tepla (uz si nepamatam presne cisla). Preto sa tento motor pouziva tam kde sa vyuzije teplo. napriklad viem, ze ho maju ponorky tusim Norske. Este je vyhoda tohoto motora, ze zohrievat valec mozes akymkolvek palivom hoc aj drevom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co tie auta na drevo a drevoplyn cez vojnu?
Vnutorne spalovanie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ano to boly klasicke motory s pridanym splynovacom. Drevo alebo uhlie sa zapaly a za urcitych podmienok uvolnuje horlave plyny. Tieto sa potom spalovaly v klasickom motore. Za vojny to bola z nudze cnost, lebo pohonne hmoty sa setrili pre hlavnu vojensku techniku. Najhorsie na tychto spynovacoch bolo, ze vykon motora klesol a velmi sa zanasal. U stirlinga sa zahrieva "valec" z vonka. nasip nan uhlie a zapal - prehnane ale ako prirovnanie ok, ked ti dojde uhlie pouzijes drevo a ked budes mat plyn tak ho budes ohrievat nim. Palivo sa spaluje mimo pracovny priestor valca.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nad 100%

tak to urcite :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dodnes som neprisiel na to preco vychadzalo az take cislo. Co ine mozes urobit ako spocitat vyrobenu elektriku, vyrobene teplo a dat to do pomeru k spalnemu teplu plynu? Nuz a stale vychadzalo nad 100% ucinnost. Bud boly zle merace, co pochybujem alebo tento koncept potrebuje trosku odlisny pristup.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nepisu aky to ma kufor. Ci sa hodi ako rodinne auto, obcas na dovolenku do Chorvacka alebo preniest zopar Ytongov...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto