SME
Pondelok, 19. august, 2019 | Meniny má Lýdia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Podrobná história pre každé auto. Ako štát bojuje so stáčaním kilometrov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Článok pobavil

Na Slovensku je relatívne jednoduché dostať sa k záznamu o najazdených kilometroch. Problém je len ten že na stáčaní km majú podiel servisy od malých garážových po oficiálne značkové. No a samozrejme ľudia sa radi nechajú oklamať. Majú pocit že kto nejazdí aspoň v Passate je socka. Takže radšej kúpia jazdené stočené auto, než by kúpili napríklad za podobnú cenu novú nižšiu triedu. Viem o prípadoch, keď samotní policajti kupovali súkromné auto s vedomím že je stočené a pre človeka čo s kilometrami manipuloval to malo dopad len na nižšej cene auta.

Takže nový zákon bude mať rovnaký význam ako kamery na STK. Grázlom trochu skomplikuje život, ale systém bude fungovať ďalej. Rovnako ako teraz človek pošle"vybaviť" STK človeka zo servisu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja posielam “vybavit” STK tiez cloveka zo servisu. Co je na tom? Ked sa mi nechce, alebo nemam cas a on uz v tom vie chodit. Robi to pre mna uz dlho. Kilometre nestacam a akurat mu zaplatim, ak treba nieco opravit pred STK. Skor si myslim, ze by mala byt verejne pristupna databaza aut so stocenymi kilometrami, auto by malo byt navzdy vyradene z evidencie a oznacene ako nepredajne. Aby spekulanti co to robia prisli o peniaze. Plus este nejaky financny postih aspon vo vyske ceny predavaneho auta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

STK

Na"vybavení" STK je zlé to, že v prevažnej väčšine staníc pracovníci čakajú 10-20€ ako "všimné" a pokiaľ ho nedostanú, tak vás ďalej nepustia ani s autom čo má 4 roky a je v perfektnom stave. To je väčšinou ten poplatok za vybavenie STK ktorý si zaúčtuje pracovník servisu. Ak vás aj ďalej pustia, tak s kopou reči o tom čo všetko na aute nevyhovuje a akú láskavosť vám robia.

Každopádne nevravím že výnimky neexistujú, len fakt skôr potvrdzujú pravidlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pre mna je hlavny dovod taketoho riesenia STK ten, ze tam nemusim x desiatok minut alebo niekolko hodin cakat - pohodlie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bol som minulú sobotu na STK...objednaný na presný čas. Čakal som tam asi 20 mnút lebo bol predo mnou autobus.
Auto má 6 rokov, technik bol odmeraný ale vecný...prešiel som bez akýchkoľvek úľav a všimného. Auto je v poriadku, teším sa. strávil som tým celým aj s čakaním a cestou cca hodinu. Raz za dva roky sa to hádam dá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ved kazdemu, co potrebuje. Neviem, ci si bol v BA, ale cakanie 20 minut je celkom luxus. Okrem toho, delegovana STK konci vzdy dobre, keby som tam bol sam, moze sa to zbytocne komplikovat. A raz za 2 roky - jedno auto, druhe auto, motorka...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

20 minút čakania (aj v Bratislave) nie je luxus. Vždy sa objednávam a už celé roky (20) je to v pohode. Hodina a nič viac a bez "všimného".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Celych 20 rokov? ;). Pamatam si, ked som chodil este so starymi autami do Slovdekry na Poliankach, clovek tam dosiel na 7 a hotovy nebol ani o 10 ;). Ked mi nedavno isla vyprsat STK na moto, ak som to chcel stihnut skor ako za 2 tyzdne (v BA nebol nikde volny termin), musel som ist az do Pezinka, kde to bolo relativne svizne. Lucky man ;).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To su mi problemy. Dost zbytocna iniciatva - trestny cin podvodu tu mame uz par rokov, stacilo byt aplikovat ten. Ak je auto moje, a chcem, aby mi na tachaci svietili same 000000, tak tam svietiti budu, do toho nikoho nic, moje auto, moj tachac, moje rozhodnutie. Akurat, ked budem auto predavat, nemal by som kupujuceho uviest do omylu a povedat mu celkovy najazd, pripadne "neviem" a podla toho nech sa rozhodne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vsertko su to mackopsy.

Pani v Bruseli pridu casom na to ze kazde auto bude mat casom GPS modul ktory bude musiet byt aktivny pri kazdej jazde a bude sa spoplatnovat kazdy meter jazdy nasledne to budu pouzivat poistovne pre vypocet poistneho podla najazdenych km a kazde auto bude mat svoj najazd zaznamenany . Terajsi system sa da okabatit jedna radost. Hlavne ked majitel od novoti upravuje km pred stk a aervisom aby za 10 rokov nabehal 70tis.km.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

prave ked EU zavedie povinnost celoeuropskeho zaznamenavania KM a bude k tomu pristup tak az vtedy bude mat clovek aku taku istotu, ze to nie je stocene. Lebo problem je hlavne v dovezenych. Co mi pomoze ze viem aky stav to malo na SK pri KO ked to predtym stocili v nemecku ale pri dovoze pred KO a slovenskou STK. Takze ja sa tesim az to bude. Aspon budu realne najazdy a ceny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To ti vyslo naozaj takto pozitivne v cost/benefit analyze? Nevadi, ze to cele zaplatis aj ty, co? ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

co myslis konkretne? co zaplatim? sak teraz poistovne neriesia najazd... JEdine kde sa to riesi ked mas operativny leasing . O tom s tym GPSkom nic neviem, ze by sa malo take daco pripravovat. AK mas nejaky relevantny zdroj tak sem s nim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No, kazda sranda nieco stoji - cela ta agenda okolo, technicke vybavenie, prepajanie systemov evidencie, atd. Niekto to zaplatit musi, kto to asi tak bude?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto