Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vráťte nám peniaze, žiada Tesla dodávateľov. Smrdí to ako zúfalstvo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak nech im vratia diely.....
Neviem, kde prisli na to, ze je to bezna prax. Najblizsie budu mozno chciet od zamestnancov vratit cast mzdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Inovativny model auta

Inovativny model financovania vyroby auta
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zdá sa, že si dnes už ani novinári neoveria zdroje. Nehovoriac o tom, že dnes odhalili trolla z ropnej loby, ktorý robil všetko pre svoje akcie. Dnes bol prepustený.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Muskova pyramida :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zvláštna pyramída.

Pred chíľou mi prišiel mail od Tesly, že si zákazníci z USA môžu odteraz objednať model 3, bez platenia zálohy, a bude im dodaný nie o dva roky, ani o jeden rok, ale o 2-4 mesiace. Ako je to teda s ich finančnou krízou?

Ešte je zvláštne, že SME sama systematicky hejtuje bez overenia faktov niečo, čo nemôže poznať z prvej ruky. A potom na to slepo skočia hejtujúci diskutéri, a spokojne sa točia vo svojej bubline, lebo si pripadajú múdrejší ako výrobca, ktorý vyrába svoj štvrtý model.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte doplním myšlienku. Keď už máte výrobu technicky zvládnutú, a viete že to bude už len lepšie, je logické škálovať ju čo najviac, a to znamená zobrať čo najväčšiu _reálne_ možnú finančnú čiastku a vraziť ju do rozširovania kapacít.

... Lebo každý ešte nepredaný kus predá konkurencia.

Logické, nie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No dobre, všetci sme hlúpi, zacyklení hejteri bez logiky, proste bytosti nehodné obývať Zem po ktorej chodí Musk. Tak mi prosím ako hlupákovi vysvetlite čo je normálne na tom, že si pýtajú peniaze od dodávateľov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prvú vetu nemá zmysel komentovať.

K veci: pri zvyšovaní objemu výroby dochádza k zvyšovaniu ziskovosti. Možno je to vnímané ako drzé, ale vo svete obchodu je bežné pýtať si zľavy a nižšie dodávateľské ceny. Navyše v tomto prípade s dodatkom, že zľavy budú premietnuté do zvyšovania výroby, čo sa spätne premietne zvýšením odberu od tých istých odberateľov, čo má následne za následok zvýšenie ich zisku.
Economy of scale.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zlavy su zlavy. Ale oni si nepytaju zlavy. Oni si pytaju spatne vratit peniaze. Cash.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby platila Vasa teza o zlavach, tak si mozu pytat do buducna dvojnasobne zlavy. Ale tu si pytaju vratit zaplatene peniaze.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kjell ma predbehol.
Pyramída ako hrom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trochu sa nam to zrealnuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tesla nevyraba 5000ks modelu 3 tyzdenne. podarilo sa im to raz, ani to nie nacas a nahnali tam ludi z vyroby modelu s a x a dokonca ludi z administrativy,

za cely minuly mesiac dodali zakaznikom v usa 6062ks modelu 3. ano, za mesiac, nie za tyzden.

navyse ako sa zistilo, tesla ma na prenajatych parkoviskach stovky a mozno tisice ks modelov 3, pricom ako sami tvrdia maju vyse 400 tisic objednavok.
to moze mat dva dovody, su to tie auta, ktore tesla deklaruje ako "fabric gated", t.j. opustili fabriku, a zaratava ich do poctov vyrobenych, ale nie su hotove a preto nemozu byt dodane zakaznikom alebo vyraba na sklad neobjednane modely v konfiguraciach o ktorych dufa, ze sa budu predavat ak sa prevali ze model za 35k usd bola od zaciatku iba chimera.
skor to vidim na tu prvu moznost.

co je horsie, podla najnovsich analyz ludi rusiacich objednavky a ziadajucich vratenie depozitu je viac ako pribudajucich novych objednavok. takze ich backlog klesa s tym ako sa ludom pri bliziacom sa skonceni danoveho kreditu 7500usd rozplyva sen o tesle za menej ako 30k usd. Aj tam tesla prichadza o hotovost. V zufalej snahe zaviedli dalsi poplatok 2500usd ak si clovek chce nakonfigurovat auto, za ktore zaplatil zalohu 1000usd.
najlacnejsia tesla, ktora sa da teraz objednat je za 49k USD. bez "autopilota" a buduceho autonomneho riadenia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem ako si prisiel na to, ze existuju len tie dve moznosti. Kludne moze byt, ze optimalizuju dorucovanie, kedze nemaju siet dealerov, ako ine automobilky, urcite sa neoplati kazde auto vozit zvlast.
Co sa tyka "dalsieho poplatku", ide o zavaznu objednavku, ktora sa plati pri konfiguracii konkretneho auta. Tych 1000 bolo vratnych, za miesto v poradovniku. Len pra zaujimavost, kolko zaplatis u dealera Skody za zavazne nakonfigovanie Oktavky, ci Kodiaqa, pricom tiez budes cakat pol roka az rok na dorucenie auta?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dovod preco vyrabali na sklad je uplne inde. A to su dotacie v USA. Ak by dodali auta este v 1. polroku a prekonali tak stanovenu hranicu (200 000ks), mohli by cerpat dotacie v plnej vyske len najblizsie 3 mesiace (Q3). Kedze ich dodali az na zaciatku 2. polroka (teda v 3. kvartali) budu moct cerpat dotacie v plnej vyske az do konca roka. http://www.hybrid.cz/tesla-dos...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuž,

svet patrí podvodníkom.
Ako v tej piesni:
Podle kabátu se svět měří,
lháři ve fraku, každý věří.

Protože, je to pravda odvěká,
šaty dělaj člověka,
kdo v hadrech čeká na štěstí,
ten se načeká.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako zúfalstvo pôsobí jedine to, že vychádzajú takéto články a sú preberané všetkými médiami. Uverejnil sa niekedy nejaký článok, ako iné automobilky vyjednávajú s dodávateľmi? Asi ťažko. Jediným účelom článku bolo znížiť hodnotu akcií Tesly. Zúfalí sú totiž shorteri, ktorým so stúpajúcou produkciou Modelu 3 a tým aj príjmov hrozí, že sa Tesla dostane do čiernych čísel a prídu o obrovské peniaze. Akcie Tesly sú totiž najviac shortované akcie na trhu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kým sa Tesla Inc.

Dostane do čiernych čísel narastie Muskovi brada až po zem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tesla uz bola v ciernych cisla

viac krat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja stále nerozumiem s čím majú problém. Na svete je x automobiliek tak nech sa idú niekam priučiť. Nemyslím si, že výroba elektromobilu je až tak odlišná od výroby bežného auta aby s tým mali takéto problémy.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto