SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Suzuki Vitara dostala facelift a nový motor (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

1-litrovy motor

je za trest. Auto je prakticky nepredajne ako jazdene, lebo v takom case uz bude uplne rozpadnuty.
 

 

A po kolkych najazdenych km to ma byt ten motor uplne rozpadnuty? Tu mas napr. preplnany 1 liter so 165 tisic km:

https://www.autobazar.sk/16254...
 

 

No prave ten litrovy motor od Fordu je problem, toboz pri tych kilometroch. Karbon na sacich ventiloch. Da ta to vyriesit, ale robit generalku pri 180.000km je trochu skoro.
 

 

Ale no. Zas toto nie je der wagen - das problem :)
Ja osobne by som to nebral, ale na druhej strane ako presúvadlo v pohode stačí.
 
Hodnoť

To

naozaj ponechali na prístrojovke vedľa tachometra tie retro kolíky?!
 

Tie koliky

vytocili a sklamali i mna, nekupil som ju pred 2 rokmi. Akurat predajcovi sa zdali byt normalne -:))))
 

 

Nechcem byť moc trúfalý, ale chcel by som sa spýtať, že čo si napokon kúpil, keď ťa hinto odradilo od kúpy daného auta?
 

Mna

to napokon neodradilo, prevážili iné plusy, ale myslel som, že po facelifte to už bude minulosť.
 
Hodnoť

 

Zrušenie 1,6-ky je dobrá správa pre predajcov Dacie a Mitsubishi. Aj keď tie čakacie doby na dustera sú nenormálne.
 

 

Veď kto zdravý by nechcel dnes, v čase extrémneho turbo-downsizingu, nissanovskú 1,6-ku ?
 
Hodnoť

Najlepší motor zrušili?

Niekto sa snaží Suzuki skrachovať, alebo aký iný dôvod môže byť pre to, že stiahli najspoľahlivejší motor a nahradili to preplňovaným litrovým fľusátkom? Však to tam bude ako za trest... Jediný dôvod, čo mi napadá, je, že servisáci sa sťažovali, nemajú čo žrať. Ach jaj, Suzuki, veľmi zlý krok.
 

 

Najlepsi motor ??? Si sa zbesnil ???
S tou dychavicnou 1.6tkou a dlhymi prevodmi je dobry akurat tak do mesta. Clovek s tym chce predbiehat, tak si to musi poriadne rozplanovat, pretoze to auto nejde ani na trojke, z 80 na 120 s dvoma ludmi na palube zrychluje za viac ako 10 sekund, co je v dnesnej hustej premavke o hubu. Ked sa s tym ide na dovolenku s batozinou po strechu, kazdy kopec stvorka, obcas pride aj na trojku a Vitarka je iba o chlp rychlejsia, ako nalozena Avia. Podarilo sa mi odmerat aj zrychlenie 80-120 na patke, bolo to udesnych 25 sekund. V praxi samozrejme nikto nebude takto zrychlovat, no dava to dobru indiciu o ochote prekonavat dialnicne stupania bez podradenia. Tomuto autu nesvedci, aby slo kazdy kopec s otackomerom v cervenom, akoby to bol zavod na Pikes Peak.
Oturbeny trojhrnec je krok vedla, ten je dobry iba tak do Swista, nie vacsej a tazsej Vitary. Jednotka je prilis dlha, aby pidimotor to auto odtiahol po vymoloch na volnobeh, nad 2000 otacok, kde uz aku taku silu ma je rychlost privysoka a hrozi, ze clovek v nejakej jame necha koleso aj s napravou. Riesenie je jazda s preklzujucou spojkou so vsetkymi dosledkami z toho vyplyvajucimi.
Bohuzial jedna-stvorka v tejto discipline na tom nebude ovela lepsie, v ostatnom je ale podstatne lepsia, teda aspon ta v S-Crosse, resp. Vitare S.

Ad ovladanie palubneho pocitaca - taketo nieco mal moj Escort z roku pana 1999, alebo Ignis z roku 2000 aj nieco. Ale v aute za 20k EUR tycinky ??? To sa uz nacisto niekto zblaznil ???
 

 

Otec kupil 1.6 pred rokom a nevie si vynachvalit.
po presedlani z 3 dieslov predtym musi samozrejme pri atmosfere podradit, ked to chce rozhybat, ale kedze je to pohodlny sofer, tak vacsinou nikam neponahla. Furt ,ked priparkuje, tak ukazuje, ze teraz mu to zozralo 5 litrov/100km, teraz 5,3, hento mal dokonca 4,8, co sa vyvazal do madarska a spat cca 300 km.
Koniec koncov, to nie je auto na pretekanie, skor pre rybarov a pod.
 

 

Ja mám S- Cross SX4 1,6i atmosferický . No na začiatku než som zabehol motor ,som tiež myslel že mám za autom závažie aby sa nerozbehlo. Verím že všetci čo boli zvyknutý na krútiaci moment Dieslov sú mierne zaskočený ale treba si tohoto Japonca dbre zabehnúť a potom uvidíte ako sa nedá zahanbiť. Teraz už mám niekoľko jázd do Nemecka, rakúska a švajčiarska a musím povedať že je to v pohode.Jazdíme v osádke 3 alebo 4 a spotreba je do 6L benzínu. Keď chcem prebiehať na diaľnici v Nemecku tak treba iba pozrieť či nejde niekto cez 200km. Hlavne sa mi osvedčil v zime keď bola za Mníchovom poľadovica a auto išlo úplne komfortne 70km ani sa nepohlo. V rakúskych Alpách sme boli veľmi prijemne prekvapený ako bez problémov zvládal pohon 4x4 zasnežené cesty. spotreba v zime no Ďaľšie prekvapenie 6,1L až do Zurichu. Nemôžem na to auto nič zle povedať za sumu 14000€ nekúpite so 4x4 veľa vozidiel s malou spotrebou benzínu. Všetci čo sme v aute a jazdíme teraz s S-Crossom už každý odskúšal viac značiek Mitsubishi, Renault, Peugeot, Citroen, Honda, Volkswagen Touareg, Audi Q7, BMW 325 a ďalšie. A môžem povedať že sme našli na tomto aute nejaké slabšie miesta ale jazdy po Rakúsku, Nemecku, Švajčiarsku a iných krajinách nás presvedčili že sa dá jazdiť pohodlne a bezpečne aj v tejto cenovej kategórii. Určite sa dá veľa diskutovať aj o kolíkoch ale treba si uvedomiť čo je priorita tohto auta. Zaujať ľudí ktorý sa nehrajú že chcú luxus a ukazovať sa pred ostatnými . Toto auto je praktické , ekonomické, za prijateľnú cenu.
 

 

toto som rozmyslal kupit ako druhe auto a kupil som v podstate to iste od Mitsubishi. kedze to malo byt len do mesta, zdalo sa mi 1,6l uplne v pohode, ani som neurobil skusobnu jazdu na dialnici.... teraz v lete plne nabaleny s rodinou a 4 bicyklami na streche mi cestou do ITA odislo turbo na 2,2 tdi opel antara, s ktorym som bol doteraz velmi spokojny (60000) km, tak som si nechal dotiahnut druhe auto, vsetko poprehadzoval a zazil najvacsie sklamanie.... tvoj text ako keby si pisal o mojom ASX.... proste som tomu nerozumel (kedze dovtedy som jazdil na tej 2.2 tdi), max 120, nedajboze kopec na dialnici, to som klesol tak na 90, obiehat som mohol zabudnut... tu ani nejde o to jazdit rychlo, ale bezpecne, a ked zacnem obiehat, tak predsa nemozem trpnut ze to nestihnem....
takze ta Vitara asi fajn do mesta, ale naco potom je to SUV?
 

 

Ale ved SUV si nekupujes na to aby si bol kralom na okreskach ci dialniciach.
 

 

Mitsubishi malo dobré motory, ale do ASX dali starý neprepracovaný atmosferický 1,6 benzín. Tý čo to išli kupovať boli nadšený z designu ASX ako aj ja.Prve čp ma zaskočilo že sa v predu horšie nasadá kvôli malým dverám. Ale ja som sa začal zaujímať aj o motor a predajca nevedel veľa povedať alebo nechcel. Tak som zisťoval na nete a ajhľa , páni z Mitsubishi chcú ušetriť a preto nevyvíjali nič nové ohľadom motoru.Tak dali starý a ten tam nesedí veľmi a to ma sklamalo a preto som išiel ku konkurencii. Tam som vybral 1,6i atmosféru
 

 

Záleží, čo od toho chceš. Ak rýchlostné výkony, tak prečo si, sakra, kupuješ SUVko? Ja za dobrý motor považujem taký, ktorý je kvalitný, spoľahlivý, nenáročný a auto potiahne ako treba. Atmosférická 1.6 je skvelý motor, ako sa vyjadril jeden servisák v Suzuki, "netuším, ako ten motor vlastne zvnútra vyzerá, lebo sme ho ešte nikdy nemuseli opravovať" :).

Hodnotenie motora podľa zrýchlenia nad 120km, to ma prešlo v 25. rokoch. Až sa budem chcieť naháňať, kúpim si bruchoplaz a nie auto s čelným odporom ako krava :)
 

 

Podľa toho čo píšeš tak si stým autom nejazdil. Tvoja teória o jazdných vlastnostiach je sklamaním od vtedy čo ťa sklamal iný výrobca vozidiel. Napíš reálnu skúsenosť kde jazdíš a potom tu píš.
 
Hodnoť

Naco menit...

Naco menit to co funguje.A tak doj..li motor.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto