SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Polievanie ciest v meste, keď sú horúčavy: Naozaj to pomáha? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Jasne, ze to nepomaha, len si clovek auto zas3rie...
 

 

Pomaha to, ale iba skoro rano, ked je asfalt chladny. Vtedy ked sa poleje, tak voda na povrchu vydrzi niekolko hodin, asfalt sa zacne zohrievat az ked sa vsetka odpari. Ked sa voda vyleje na rozohriaty povrch, je do 10 minut v haji.
 

 

Keď sú tropické horúčavy, naše mestá sa menia na teplotné peklá.
Asfaltové cesty k tomu veľmi prispievajú.

Kropenie má veľký význam pri znižovaní teploty a ochladzovaní
miest. Robí dobre obrovskému množstvu ľudí tým že ochladí
aspoň o trošku mesto.

Snažím sa myslieť globálne a aj na viac ľudí a je mi smutno keď
existujú ľudia, ktorí sú typu "ja, iba ja , a zase len ja a moje zaprášené
auto"

Fakt je mi z vás smutno.
Keby sme všetci rozmýšľali ako vy, viete si predstaviť ako by
vyzerala naša republika ?

.
 

 

Kropenie ciest nema ziaden velky vyznam, co sa tyka ochladenia je to prd vo vetre, kocka ladu v bazene, postrehnutelne na par minut, skoda vody a penazi za naftu... Obrovskemu mnozstvu ludi?? ;))
 

 

Vidim, ze Ty sa vtom vyznas. Mozes nam prosim prezradit pomocou akeho experimentu/vypoctu si k Tvojim zavratnym poznatkom dospel? Nechce sa mi verit, zeby si len tak, teda bez akehokolvek dokazu, trepal do vetra!
Podel sa s nami priatelko a pouc nevedomych. Ja sa potom pojdem spytat na magistrat, preco uz viac nez 60 rokov sa takto bohapusto v Bratislave plytva vodou. Ja sa pamätam, ze uz v 50-tych rokoch pravidelne chodilo po nasej ulici polievacie auticko
 

 

Ach ti akademik... Da sa to, zratat, ale ked to nevies ani odhadnut, obavam sa, ze by si to aj tak nepochopil. V clanku sa pise, ze na m2 pouziju priemerne 0,7 litra vody, mozes skusit odhanut, ake ochladenie toto mini mnozstvo vody sposobi ma ulici, ked je cesta za 5-10 minut sucha a vsetko ostatne (chodniky, budovy) pecur rovnako ako pred tym. Polieva sa preto, lebo ludia si myslia, ze to pomaha, je to taky medovy motuzok na volicov, nic viac. Tie prachy na tie auta, naftu a plat vodicov by sa dali pouzit omnoho ucelnejsie.

V 50 rokoch mozno chodilo pravidelne po vasej ulici polievacie auticko, ale jeho ulohou nebolo ulicu polievat ako je to dnes (voda ledva tecie), ale tlakovou vodou (v nasobne vacsom prietoku za cas) ulicu mechanicky ocistit a bordel zviest do kanala. Urcite si pamatas, ze auticko striekalo podstatne viac a malo trysky otocene doprava ku chodniku. Kedze vtedy boli cesty urobene povacsine z macacich hlav a vysavacie auticka s kefami neboli tak rozsirene, upratovenie tlakovou vodou bol najjednoduchsi sposob ako ulicu zamiest.
 

 

Ty si hotovy betar a robis necakane zo mna „akademika“…..??!! Az tolko ucty som si predsa len nezasluzil. Tiez Tvoje udaje akademickej urovni ani zdaleka neodpovedaju.

Kazdopadne jak teraz, tak ani v minulosti kropenie ulic vodou nemalo nic do cinenia s volbami, alebo s umyvanim ulic. Tiez v minulosti sa polievalo vylucne pocas horucich letnych mesiacov a o odstranenie spiny sa pocas celeho roku snazili usilovni sudruhovia smetiari. Obzvlas na macacimi kockami dlazdenych a deformovanych uliciach (Stefanovicova, Malinovskeho a p.) by ziadna tryska nebola gram spiny odstranila. Dnesne polievane je oficialnymi miestami definovane nasledovne:

Citujem: „Opatrením proti extrémnym teplotám je polievanie ciest. Podľa Zuzany Onufer hlavné mesto zabezpečí počas týchto dní kropenie rozpálených ciest v centre mesta.
Okrem toho, že to v uliciach zníži prašnosť, o niekoľko stupňov to schladí aj vozovku, aj ovzdušie.“ Koniec citatu!
Neviem, ci pani z magistratu pouzili teplomery, alebo prepocitali vyparne teplo vody 0,7 l vody, nasobene postriekanou plochou ulic v m², snad maju ich konania nejako lepsie podlozene nez Ty!
 

 

Nemaju, je to len cisto marketingovy blabol ;).
 

 

Na základe čoho tvrdíš, že to nemajú podložené?
 

 

Ty si opravdovy LOLICEK!
 

 

Dobre ste mu naložili.
Ja už s ľuďmi typu vadim nediskutujem, treba ich nechať
žiť vo vlastnej sprostosti, oni si chybu nikdy nepriznajú.

Mestá treba polievať a kropiť, stavať fontány , vysádzať stromy,
zadržiavať dažďovú vodu, cesty natrieť na bielo a veľa iného.

pozrite si vadimovu reakciu na môj príspevok nižšie. Jemu nezáleží
na verejnej tráve iba na jeho vlastnom trávniku. Egoista ako vyšitý.

my budeme konať slušne a systematicky v prospech prírody a ľudí,
bez ohľadu na to , že nás ľudia typu vadim uralizi že sme militantní zelení.

My budeme slušná zelená strana nekradnúca, orientovaná kresťamsky
a otvorená aj pre ateistov.

.
 

 

LOL ;))))
 

 

voda sa z ciest musi odparit. a zmena skupenstva si vyzaduje znacne mnozstvo energie.
Bratislava dava 700ml/m2, t.j. 0,7kg/m2. ak ma ta voda 15 stupnov, tak na jej odparenie je potrebnych ca 1722kJ. V Bratislave v lete dopadne na m2 plochy zo slnka nejakych 400W energie.
t.j. cas = 1722000 / 400 = 4305 sekund, t.j. 1,2 hodiny, 1h 12 minut.
CIze odparenie tejto vody znamena "skratenie" casu ked slnko zohrieva asfalt o hodinu a 12 minut.
co rozhodne nie je prd vo vetre.
 

 

Ano,to sa teoreticky tyka tej casti asfaltu, ktoru polejes. Percentualne je to kolko z celkovej plochy? 50%? Potom tu mame fasady, atd. Plus naakumulovane teplo za celych 24 hodin. Takze ano, cely vysledok jedneho poliatia je stale drahy, smradlavy a hlucny prd vo vetre.
 

 

v noci slnko nesvieti, tak neviem o akom naakumulovani tu splietas. asfalt sa zacina ochladzovat v momente ked na neho prestane svietit slnko.
ja som uviedol jasne a presne cisla, ty argumentujes svojimi predstavami.
skus si v lete chytit fasadu a asfalt.
 

Nič nesplieta.

Akumulačná schopnosť stavebnej konštrukcie je dosť dôležitá vlastnosť. Vyjadruje ju tzv. fázový posun konštrukcie, ktorý by pri dobre navrhnutej stene mal byť cca 12h. V prechodných mesiacoch ti cez deň vychladená stena akumuluje teplo zo slnka, a keď slnko zapadne, teplo sála naspäť do okolia. Tento efekt je žiadúci a pri ľahkých stavbách (drevodomy a pod.) dokonca veľmi podstatný a keď sa podcení, bývanie v takej stavbe je výrazne diskomfortné. Akumulácia úzko súvisí s objemovou hmotnosťou materiálu.

Dobre si napísal, že v momente západu slnka sa cesta začína ochladzovať (teoreticky). Ale práve tá akumulačná schopnosť toto ochladzovanie výrazne predlžuje. Či ešte nikdy si nesedel v noci na vyhriatom asfalte?

K tvojim výpočtom - tebe teoreticky vyšlo, že voda sa cesty vyparí za 1,2h. Ja ti z praxe hovorím, že keď v horúčave polejú horúce cesty v Starom meste, suché sú za 15-20 minút.

Výrazný a dlhodobý ochladzovací efekt má len a iba výsadba zelene resp. znižovanie výmer spevnených plôch. To je ale troška zložitejšie ako poslať na ulicu Fera s cisternou.
 

 

Však tá naša republika tak aj vyzerá, a zatiaľ žiadne známky zmeny k lepšiemu ...
 

 

Dobre bude. Sledujte nás.

Nie naše reči, ale skutky.
 

 

Vaše zaprášené auto vám vadí.

A prečo vám nevadí to, že tráva sa likviduje pravidelne koscami
na úroveň 2-3 mm. Nemá šancu sa v horúčavách pozviechať a
suché trávniky ešte viac ohrievajú mesto.

Toto vám ale nevadí ...

Nám ale áno, a budeme s tým niečo robiť, to si píšte.

.
 

 

Nevadi mi to, lebo verejna trava ma netrapi a svoju si necham narast ako chcem.
Co sa tyka toho, "budeme s tym nieco robit, to si piste" ;))), myslim, ze doba militantnych zelenych je uz davno za nami, tak zelam vela stastia vo volbach ;))).
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto