Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V Európe jazdí viac elektromobilov ako v USA, no predbehla nás Čína (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Čím viac krajina dotuje,

tým viac ľudia kupujú.

Prečo to považujú Svedkovia Teslovi za úspech, to neviem...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prepac ale pokial by nebolo

dotacii v roku 2008 tak by vsetky americke automobilky boli uz po krachu. Bush tiez velmi stedro dotoval cely ropny priemysel v USA, takze podne zrusit vsetky dotacie a podme zdanit uhlikovu stopu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Maly detail si "zabudol"

Ze tie automobilky dotovane neboli, ale dostali pozicky, ktore uz davno splatili. Tesla nesplatila zatial nic zo 4 miliard co si pozicala za vyhodne uroky od statu a tiez co dostaka akp dotacie. 1 milion aut z 500 milionov je tak asi...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tesla vratila

pozicky vlade uz v roku 2008
https://www.bloomberg.com/news...
Vsetky dotacie, ktore berieTesla su narokove dotacie, ktore dostavaju vsetky automobilky. Vlady sa snazia omedzit smog v mestach co je podla mna logicke. Ked ti niekto vypusta toxicke plyny priamo pod nosom tak, ze niektore mesta mozu v niektore dni na cesty posielat len auta s parnymi znackami a naopak tak to je pragmaticke riesenie. Dotacie dostavali aj vyrobcovia ktory ako prvy prestali pouzivat azbest, alebo freony.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

oprava, pozicky

vratila v Roku 2013 nie 2008...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tesla vratila zatial JEDNU pozicku

465M. Doteraz dostala vyse 5 milard dolarov (4,9 do 2015) v priamych dotaciach, bez ktorych by ani jeden z Muskovych podnikov neexistoval - ani Tesla, ani SpaceX, ani SolarCity. Business model totalne zavisly na dotaciach. A nie, dotacie v takej vyske nie su k dispozicii vsetkych automobilkam...Musk vzdy isiel, kde mu vlada nasypala (kto by nesiel, ale zbytocne ho ludia uctievaju ako podnikaveho genia, nakolko bez dotacii by bol ako kazdy iny podnikatel).

http://www.latimes.com/busines...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1, co miesas Teslu so SpaceX a SolarCity?
2, SpaceX realizuje aj vyskum, ktory predtym robila statna NASA. Otazka stoji tak, kolko by musela dostat NASA, aby mala vysledky SpaceX.
3, dotacie na vyrobu dostali aj Mercedes a BMW, ked sa rozhodli investovat v USA. A vyrabaju za to 6 a 8 valce, ktore len prehlbuju zavislost na rope. Tak ked uz raz urobili tu blbost, ze ich zadotovali, tak to si potom Tesla zasluzi dotacie 10-krat viac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vsetky tri firmy su uzko prepojene

nakolko vzajomne vlastnia podiely medzi sebou (a tiez dlhy) - cize ak dotujes Teslu, nechtiac dotujes aj ostatne 2. Rec bola ale o pozickach a dotaciach - Tesla je 10 rokov iba v strate, zatial pozadu so vsetkym, co bolo slubene. Za minuly kvartal bola strata temer 800 milionov. V kase 2.5 miliardy, platby dodavatelom opozdene, ak nedostanu dalsie injekcie, tak neviem ci to preziju...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tesla je už teraz v prevádzkovom zisku, lebo vyrábajú cez 5000 modelov 3 týždenne. Už to viac krát opakovali že nejdú brať žiadne pôžičky ani vydávať akcie. A Tesla má najväčšie marže na svoje autá v celom automobilovom priemysle. To znamená že výborne zarába na svojich produktoch a zisk reinvestuje - stavia si komplet vlastnú sieť predajní, servisov a nabíjačiek. To nerobí nikto iný a nikto iný nemá výrobu batérií vo svojej továrni (Nissan sa svojej zbavil). Inak Gigafactory 1 už je najväčšia továreň na batérie na svete
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie je v zisku. 5000 aut/tyzden

konecne vyrobili, ale v zisku zdaleka nie su. Musk slubil ze to bude na zaver tohto kvartalu - pockajme si na vysledky. Dalsi faktor je ten, ze 7500 dolarove dotacie na nakup el. aut v USA sa zacinaju rusit, cize to bude dalsi ubytok zakaznikov - v HKongu po zruseni dotacii pri kupe isiel predaj skoro na nulu. Uvidime...marketing ma Musk a Tesla dobry, ale vysledky zatial zaostavaju...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako teda môžeš tvrdiť že zďaleka v zisku nie sú, keď tiež nevieš výsledky? 😁 Vychádzalo to že na to aby pokryli svoje náklady potrebujú vyrábať 4400 modelov 3 týždenne. Ak sa držia nad tým by mali byť v prevádzkovom zisku. Tie dotácie sa majú predĺžiť o 10 rokov bez obmedzenia predajov, lebo hneď ďalšia značka ktorá to dosiahne je GM (rátajú sa aj plugin hybridy)...takže najviac utrpia americké značky a bude sa zvýhodňovať zahraničné? Už je nový zákon na stole. Ale uvidíme
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tvrdit to mozem tak isto ako

ty tvrdis, ze v zisku su. Pokial to nie je oficialne zverejnene (nie je), platia oficialne vysledky posledne - t.j. su v strate. Ak otocia 780M stratu na zisk za jeden kvartal, tak klobuk dolu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno teraz som si to skontroloval a mal som napísať že zrejme sú v prevádzkovom zisku, lebo to tak vychádza (a nie tvrdiť to s istotou). Tento kvartál predajú o 50 000 modelov 3 viac ako minulý. Priemerná cena je 59 000$. Munro Associates tvrdí že marža je 30%. To je 17 700 na auto. To je 885 miliónov navyše oproti minulému kvartálu. Ale s tým sú spojené aj nejaké náklady navyše, napríklad logistika a to že stále rýchlejšie expandujú sieť obchodov, servisov a nabíjačiek, takže možno tam nejaká tesná strata bude a to aj dúfam. To znamená že minú všetko čo zarobia a expandujú tak rýchlo ako sa len dá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tento kvartál predajú...
V tej vete máš zjavne budúci čas.
Takže zase len sľub a nie realita.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pleties si sluby s hasne viditelnym trendom :-) ale to by si musel mat nastudovanych ooooovela viac informacii ako tieto povrchne zo sme a spol :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobré ti to vysvetlil StenLii. Keby nevrazili miliardy do vývoja, liniek na späťnásobenie kapacity výroby + továreň na batérie, tak už dva roky vykazujú 2 miliardy zisku ročne. Našťastie majú trochu inú víziu.... A prečo to tak s istotou tvrdím že sú v prevádzkovom zisku? Lebo už je koniec augusta. Väčšina kvartálu za nami a produkcia sa drží okolo 5000 týždenne. Ak bude strata tak veľmi malá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zase sa mylils. To ze Tesla nie je v strate, ale v zisku (zisky z preadaja - naklady na vyrobu predanych aut = cisty vyrobny zisk 618 milionov) a svoj zisk investuje do dalsieho vyvoja si mozes kludne pozriet v detailnom verejnom reporte ;) Skus si co to najpr nastudovat a potom diskutovat ;). To co sa ti snazia vysvetlit, je jednoducha matematika. Vyroba Modelu 3 dosiahla na konci Jula nulovu bilanciu = za kolko vyrobia za tolko predaju a to pri predanych 5902 kusoch iba Modelu 3. V July ho predali 14250 kusov ! Takze samozrejme ze Tesla je v este vacsom zisku. Avsak az v ohlasenom Q3 alebo Q4 budu zisky Tesly tak velke ze prevysia vydavky na dalsi vyvoj a vyskum (R&D) a Tesla prvy raz ohlasi celkovy zisk. Neviem z kade si zobral stratu 780M , celkova financna bilancia po zapocitani spomenutych vydavkov + vydavky na vylepsenie vyrobnych liniek a zakaznickeho servisu je 717M a to je uplne prijatelna hodnota pre spolocnost ktora ma vo vrecku pripravenych 2,2B na tieto vydavky a to iba na par najblizsich mesiacov a stavim sa s tebou ze v auguste sa predalo viac ako 14250 kusov modelu 3 = dalsi narast zisku. Takze preto su investori na rozdiel od diskuterov spokojnii.. pretoze ovladaju tieto cisla a aj ich vyznam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

:-) Mas pravdu iba v jednom: nevies.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Absolutne nechapem tvoju

logiku. Ved pred tym ako prislo SpaceX na trh tak americke komercne satelity vynasali bud ruske, europske, indicke, alebo cinske rakety. Od Roku 2011 musi USA platit za prepravu svojich astronautov do vesmiru Rusku. SpaceX uz len tento rok vyniesla desiatky americkych satelitov. Dokonca aj vojenske na ktore mal monopol v minulosti Boeing/Lockheed Martin, ktore btw pouzivali a pouzovaju ruske raketove motory RD-180. Toto nie su dotacie, ale investicie do technologii, ktore bezne vlady leju do programov. Jediny rozdiel je ze SpaceX dokaze ponukat svoje sluzby x-nasobne lacnejsie.

Tesla dostava narokove dotacie, ktore su plosne nie su urcene len pre nich. To ci je firma ktora expanduje ziskova nie je ten najdolezitejsi ukazovet. Vez amazon ktoreho akcie vcera prekonali hranicu 2000 USD/kus zacal byt ziskovy az niekedy v roku 2014. Do tej doby generoval len straty.

Musk posuva technologie dalej ved velmi efektivny R&D. Sus sa vobec zamysliet kolko dotacii potom berie americky vojensky priemyselpred tym nez sa pustis do Tesly/SpaceX ktorych produkty realne smerivane pre ludi, alebo vedu a vyzkum.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uvedomujem si, ze faktami a cislami

ktore su verejne dostupne sa daleko nedostanem v diskusii o firme, o ktorej sa smie hovorit iba v kultovych superlativoch.

Dotacie, ktore Tesla brala, neboli plosne nikdy. Boli Obamom preferovana firma. To uz prestalo. Su a boli stale v strate.

SpaceX nevyniesla "desiatky" US satelitov ako tvrdis, ale iba 2 skusobne, snaziac sa ziskat kontrakt na 4100 satelitov ktore US potrebuje hore do 2020 konca. Sama SpaceX to oznacila za nerealne, nakolko by to znamenalo 60 satelitov mesacne a zatial mimo tych 2 (DVOCH) skusobnych neboli ziadne.

Trochu objektivity by nezaskodilo...fakty a cisla nepustia...
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Auto